Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Nou, tien jaar van mijn levensverwachting kunnen afhalen. Jongedame heeft nogal last van diarree want mevrouw heeft gisteren weer eens wat lopen eten wat niet mag met dank aan een minibaasje die alles zielig vindt dus een extra avondrondje om 00.30

Jongedame loopt met haar lampjeshalsbandje wat vrij te rennen in het parkje en ik schuifel halfbevroren vooruit. Komen we bij een bospassage dus ik roep jongedame omdat ik haar anders niet in de gaten kan houden. Er kraakt wat kreupelhout dus ik zeg een beetje geïrriteerd ‘Kom er nou uit, hier!’.
Komt er een of andere gare gast uit die struikjes! Ik schrik mij lam en heb gelijk de riem in zweepmodus. Hij kijkt naar jongedame en zegt dan: ‘Ik heb een hekel aan die kutbeesten!’. Ik met een boogje om die man heen met een ‘Ja zo hebben we allemaal wel ergens een hekel aan’. Ik probeer snel door te lopen maar ik hoor dat hij zich omdraait en achter mij aan loopt. Hoor ik ineens heel dichtbij ‘En jou moeten ze ook kapot schieten’. Ik had het niet meer. Zul je net zien dat het net dat ene moment is dat je geen telefoon bij je hebt èn op het meest ver verwijderde punt in de wandeling zit waar niemand je kan horen gillen.

Dus ik draai mij met een ruk om en zeg: ‘Ik heb drie meter aan leer met metaal, wat heb jij?’. Zegt ‘ie, kijkend naar de riem: ‘Je moet niet zo agressief doen’ O_O Hij draaide zich weer om en liep de andere kant uit.

Man, ik ben naar huis gesprint alsof ik weer 18 was. Hijgend als een bejaard pakpaard val ik het huis binnen met een enthousiaste jongedame op mijn hielen want lekker kunnen rennen. Verhaal aan man verteld, zegt hij: ‘Ach, dat is een of andere alcoholist geweest. Die lullen maar wat’ en draait zich weer om in bed O_O Dat was echt de druppel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pff Lemoos, kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Maar gelukkig is het goed afgelopen.
Hoe is het verder met jongedame?
Alle reacties Link kopieren
Jongedame krijgt langzaam aan praatjes nu ze enig hond is :). Een echte heldin zal ze nooit worden maar haar nieuwsgierigheid wint het altijd van haar angst. Verder nog steeds een speelse knuffelkont. Heeft vaste hondenvriendjes maar kan eigenlijk met iedere hond, reageert niet op patsergedrag of neurotisch geblaf. Slaapt nu voor vast bij zoon op de kamer, als een van ons twee wakker is, dan komt ze de wakkere halen om te kijken of zoon gewekt mag worden :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gets, wat een naar verhaal, Lemoos. Van mij krijg je een hele dikke :hug: voor de schrik.

Lag jouw man al te slapen ofzo, dat hij zo idioot reageerde? Ik word zelden agressief, maar ik geloof dat ik mijn man wat had aangedaan als hij zo zou reageren na zo’n avontuur.
.
Mijn god Lemoos....
Wat een engerd. Ik kan me voorstellen dat je je doodschrikt joh.

Kun je jongedame opleiden tot verdedigingshond denk je?
Alle reacties Link kopieren
Ja man lag al half in dromenland. Daarna niet meer :-)

Verdedigingshondje... nee dat zit er niet in :-D. Fysiek is het een opgevoerde cavia van 5,5 kg en qua geluidsvolume is het ook niet veel (blaft sowieso weinig). Kan haar misschien wel trainen om in stealthmode iemand te besluipen en te laten struikelen, daar heeft ze wel aanleg voor :D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Iemoos, dat was flink schrikken

Wij zijn verhuisd (dankzij gedonder met de buren, die mensen sporen voor geen meter)
Puber witje was zich zelf niet in die periode, onrustig van het heen en weer reizen tussen de 2 huizen en wij waren druk, dus snelle rondjes er uit en dan weer terug om verder te klussen, inpakken, enz.
Inmiddels gesetteld op ons nieuwe plek, al moet er hier ok nog wel wat gedaan worden, maar we merken dat ze nu weer rustiger is.
Bij ons oude huis was een bos waar ze los kon lopen en even uitrazen.
Maar dat durfden we op ons nieuwe plek nog niet omdat we de omgeving niet goed kennen, maar inmiddels een plek gevonden waar ze even los kan en daar geniet ze met volle teugen van
Met het natte weer veel plassen daar en natuurlijk gaat ze daar vol op af en er door heen.
Daarna nog even graven in de nodige molshopen, met gevolg een heerlijk zwarte hond.
Als we dan weer thuis zijn is het gelijk de mand in en in dromenland
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
lemoos2 schreef:
08-01-2021 13:51
Ja man lag al half in dromenland. Daarna niet meer :-)

Verdedigingshondje... nee dat zit er niet in :-D. Fysiek is het een opgevoerde cavia van 5,5 kg en qua geluidsvolume is het ook niet veel (blaft sowieso weinig). Kan haar misschien wel trainen om in stealthmode iemand te besluipen en te laten struikelen, daar heeft ze wel aanleg voor :D
:rofl:

Ik ben laatst ergens niet naar binnen gegaan door een chihuahua die rechtstreeks uit Cujo afkomstig leek.......


Dat beestje was zo boos en bang en leip en doorgedraaid dat ik netjes ben blijven staan en gevraagd heb of iemand even de hond kon weghalen :bye:
De puber hier is wat dat betreft wel handig. Hij voelt echt aan of iemand gek doet of niet en afwijkend gedrag naar mij of man toe pikt hij niet op straat. Een fietser die slingert en iets roept met dubbele tong of een meneer onder invloed op een bankje, daar gaat hij echt los op. Terwijl hij voorbijgangers normaal negeert of leuk vindt. Maar ik voel me wel behoorlijk veilig met meneer aan de riem, want hij is niet eng, maar mensen denken wel 2x na voordat ze gaan overwegen of ze je lastig gaan vallen :biggrin:

Zolang ze geen brokjes bij zich hebben ben ik safe :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal lemoos......

Hier ligt sneeuw, en puber vind niets lekkerders als sneeuw eten..... en staat dus steeds hysterisch te piepen voor de tuindeur..... Vanochtend had ik er helemaal genoeg van, en moest hij terug op zijn plaats..... Sinds die tijd hinkt hij en houd een voorpootje in de lucht........Tot hij vanmiddag met zijn beste vriend door de sneeuw mocht rennen.....Maar sinds we weer thuis zijn is hij weer heel zielig.....

Ach het blijven mannelijke wezens..... :whip:
Alle reacties Link kopieren
Hier ligt een bescheiden laagje sneeuw. jongedame vindt het maar een koud prutje. De rare gast heeft schijnbaar meerdere mensen lopen lastigvallen. Had het op de buurtpreventie-app gegooid, zo van ‘pas een beetje op in het park’. Aantal reacties met ‘Ja die was gisteren op mij aan het schreeuwen/die stond aan de deur te bedelen’. Hele discussie volgde, of dat nu info voor die WA-groep was. Ongeveer zeventig procent vond dat het bij uitstek iets was om te melden, 10% vond het melden wel goed maar vond dat er te lang op door werd gegaan en 20% vond het onzin denk ik want die zijn uit de groep gestapt. Dat thuiswerken doet mensen geen goed :-)

@mama Inge: iig fijn dat je van die rare buren af bent. Tenminste weer jezelf kunnen zijn in eigen huis en tuin. Witje schijnt zich al te hebben aangepast aan de nieuwe omgeving

@ Thordïs: ik vind doorgedraaide chi’s eng sinds ik heb gehoord dat bij die beestjes (zoals ook bij die Franse bulletjes) de ogen uit hun kassen kunnen ploppen als ze zo tekeer gaan.
Ja, dat was destijds wel wennen die overschakeling van herderinnetje naar oude bes. Met 45 kg Duitse Herder naast je hoefde ik nooit na te denken of ik ergens wel of niet ging lopen. Als ik tegen haar ‘waak’ zei, blèrde ze alles bijeen als iemand richting mijn persoonlijke bubbel kwam. En ze heeft ooit een jogger tegen de grond geduwd waar ik van schrok. Was mijn schuld, had muziek op en hoorde die jogger niet die om een blinde bocht kwam (ik slaakte zo’n truttig kreetje en deinsde achteruit, herderinnetje sprong die gast tegen de grond en liet haar tanden zien en die man maar roepen ‘Ik doe niks, ik doe niks’ :facepalm:). Ze kon sowieso al erg fixeren op ‘vreemde’ mensen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vond vanmorgen opeens een plas in de woonkamer. Snapte er niks van. Gisteravond om 23:00 nog geplast en vanmorgen werd ik om 6 uur wakker geblaft. Dat is al vreemd want meestal is hij voor 8 uur niet heel actief. Nog even omgedraaid en om half 7 weer geblaf dus er uit gegaan. Toen die hele plas niet gezien, ontbeten, koffie, naar het bos en ik zie net pas dat hij in de kamer gepiest heeft.


Dat kan ik me niet herinneren sinds dat hij 4 maanden is geweest. Gister is hij om 23:00 nog wezen plassen en sowieso is hij om 15:00, 18.00, 21.00 en 23.00 uitgeweest gisteravond. Niet extra gedronken ofzo.

Wat kan dat nou zijn? Want het niet kunnen ophouden is wel uitgesloten
lemoos2 schreef:
08-01-2021 20:30
Hier ligt een bescheiden laagje sneeuw. jongedame vindt het maar een koud prutje. De rare gast heeft schijnbaar meerdere mensen lopen lastigvallen. Had het op de buurtpreventie-app gegooid, zo van ‘pas een beetje op in het park’. Aantal reacties met ‘Ja die was gisteren op mij aan het schreeuwen/die stond aan de deur te bedelen’. Hele discussie volgde, of dat nu info voor die WA-groep was. Ongeveer zeventig procent vond dat het bij uitstek iets was om te melden, 10% vond het melden wel goed maar vond dat er te lang op door werd gegaan en 20% vond het onzin denk ik want die zijn uit de groep gestapt. Dat thuiswerken doet mensen geen goed :-)

@mama Inge: iig fijn dat je van die rare buren af bent. Tenminste weer jezelf kunnen zijn in eigen huis en tuin. Witje schijnt zich al te hebben aangepast aan de nieuwe omgeving

@ Thordïs: ik vind doorgedraaide chi’s eng sinds ik heb gehoord dat bij die beestjes (zoals ook bij die Franse bulletjes) de ogen uit hun kassen kunnen ploppen als ze zo tekeer gaan.
Ja, dat was destijds wel wennen die overschakeling van herderinnetje naar oude bes. Met 45 kg Duitse Herder naast je hoefde ik nooit na te denken of ik ergens wel of niet ging lopen. Als ik tegen haar ‘waak’ zei, blèrde ze alles bijeen als iemand richting mijn persoonlijke bubbel kwam. En ze heeft ooit een jogger tegen de grond geduwd waar ik van schrok. Was mijn schuld, had muziek op en hoorde die jogger niet die om een blinde bocht kwam (ik slaakte zo’n truttig kreetje en deinsde achteruit, herderinnetje sprong die gast tegen de grond en liet haar tanden zien en die man maar roepen ‘Ik doe niks, ik doe niks’ :facepalm:). Ze kon sowieso al erg fixeren op ‘vreemde’ mensen.
:rofl:

Nee ik maak me ook nooit zorgen. Behalve dan of hij idd niet op te dicht naderende voorbijgangers springt :proud:

Soms heb je mensen die het nodig vinden om met 20 cm afstand voorbij te lopen of fietsen en dat is niet zo slim
Alle reacties Link kopieren
Tsja... als we het over waak- en verdedigingshonden gaan hebben, dan heb ik denk ik wel een klein voorsprongetje met 90 kilo liefde aan mijn lijn :proud:

@Thordis, een keer een plasje kan altijd gebeuren. Misschien schrok hij ergens van, of had hij wat last van borrelende darmen waardoor het ook meer op zijn blaas drukte. Onzindelijkheid is het in elk geval niet, want dan had hij je niet geroepen om het aan te geven. Mocht het nou vaker gebeuren, dan moet je wel even langs de DA om medische klachten (zoals bijv een blaasontsteking of prostaatproblemen) uit te laten sluiten. (In dat geval proberen vooraf wat urine op te vangen en mee te nemen, dat gaat het makkelijkst met een soeplepel).
Alle reacties Link kopieren
@lemoos, een waarschuwing voor een rare vent die mensen lastig valt vind ik toch wel bij uitstek geschikt voor de buurtpreventieapp! Waar is dat ding anders voor?

Wij hebben hier een straatapp, en ik ben zo blij dat daar nooit gedoe in is. Het gaat allemaal heel gemoedelijk en gezellig, en vrijwel alles kan en mag erin gedeeld worden. Het potje suiker dat iemand wil lenen, speelgoed of een kastje wat iemand weg wil geven, het hondenpoepprobleem op de parkeerplaats, nieuwjaarswensen, info over iets wat speelt de gemeente, bijzondere foto’s uit de buurt, grappen en grollen; echt van alles komt er voorbij. Het enige wat niet geaccepteerd wordt zijn dingen als discrimerende grappen ed. en daar wordt de plaatser dan heel netjes op aangesproken (rekening houdend met het feit dat slechts 1 buurman dit incidenteel eens doet, en dat hij niet helemaal 100 is en oprecht niet begrijpt dat grappig soms ook fatsoensgrenzen kan overschrijden).
Alle reacties Link kopieren
Ik woon echt in zo’n beschutte enclave. Met overal cameratoezicht. Sommige mensen zijn echt niets gewend en vinden alles eng dus die gooien echt iedere scheet op die app. Ik snap dat sommige mensen daar een punthoofd van krijgen maar zet het dan gewoon op dempen.

Ook vaak grappig. “Verdacht figuur! Pas op!” inclusief foto van een busje en ‘verdacht figuur’. En dan de derde reactie: “Dat is mijn schoonvader!” :rofl:

Melding van verdachte activiteit? Binnen vijf minuten een hele processie aan mensen met hond die allemaal toevallig nog even een extra rondje met Fikkie moeten lopen :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
09-01-2021 13:54
“Verdacht figuur! Pas op!” inclusief foto van een busje en ‘verdacht figuur’. En dan de derde reactie: “Dat is mijn schoonvader!” :rofl:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Jongedame was vandaag rebels. Wilde niet oefenen (ik probeer het een beetje bij te houden nu de cursus stil ligt door Corona). Werd er vandaag ook weer op gewezen door een ander baasje: jongedame communiceert als een puppy. Met piepen en knorgeluiden zoals een puppy.

En inderdaad, we zijn zo gewend aan haar dat het ons niet meer opvalt. Oude bes was duidelijk: ‘wief’ was ‘asap aub’, ‘woef’ was ‘ik meen het’ en ‘waf’ was ‘jammer dan, ik doe het zelluf’. Jongedame kan rustig een uurtje zitten te piepen in de kou in de tuin, opspringen tegen de tuindeuren of een ‘woef’ zit er niet in. Ze blijft piepen en knorren totdat iemand zegt “Waar is jongedame?”
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal Lemoos! Doodeng zeg, masr dan helpt de adrenaline je toch op zo’n moment. Ben benieuwd wat voor hond je hebt. In mn hoofd zie ik mijn ‘jongedame’ voor me, komt qua gedrag goed overeen 😂. Dat is een Cairn Terrier. Heb daarnaast nog een ouwetje Beagle/Jack Russel (reu) zijn heel leuk samen en hoop dat dat nog lang mag duren.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
13-01-2021 21:43
Wat een verhaal Lemoos! Doodeng zeg, masr dan helpt de adrenaline je toch op zo’n moment. Ben benieuwd wat voor hond je hebt. In mn hoofd zie ik mijn ‘jongedame’ voor me, komt qua gedrag goed overeen 😂. Dat is een Cairn Terrier. Heb daarnaast nog een ouwetje Beagle/Jack Russel (reu) zijn heel leuk samen en hoop dat dat nog lang mag duren.
Mijn hond lijkt sprekend op dit hondje: https://youtu.be/Ig7geFsPtjk
, je moet er alleen een wit kuifje bij bedenken tussen de ogen naar boven.
Ze heeft veel weg van een Caïrnterrier. Ze staat alleen wat hoger op de pootjes en heeft een lange (krul)staart met van die lange haren (net zo’n waaiertje als ze kwispelt). Vacht is ook zacht, niet echt ruwharig. Maar wel zo warrig als een ruwharige hond.

Ik weet niet of terriërs veelvoorkomend zijn in Spanje maar de voorliefde voor muizen jagen is erg herkenbaar van oude bes en dat was een kruising van heel veel terriërs :-). Oude bes was wel veel eigenzinniger.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een leukerd :)
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Ik heb deze maar dan in een andere kleur. Ze hebben meer en langer krulhaar maar net als de mijne is deze hond kort geknipt;

https://youtu.be/G5vSkbwUPe0
Alle reacties Link kopieren
Dit zou het net iets fittere neefje van de mijne kunnen zijn:

https://youtu.be/us92GrFsGSg

De mijne is iets donkerder van kleur en nog wat zwaarder in zijn bouw (door zijn Bullmastiff roots). Het energieniveau lijkt wel aardig overeen te komen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Leuke honden en leuke filmpjes :)

Dat door de benen ‘weven’, dat kan jongedame nu ook. Maar dansen op die manier zou een enkeltje SEH zijn met een gebroken been.

Je moet er maar opkomen om agility te gaan doen met zo’n grote hond. Wel zielig dat die video meer downvotes heeft dan likes.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-01-2021 07:18
Je moet er maar opkomen om agility te gaan doen met zo’n grote hond. Wel zielig dat die video meer downvotes heeft dan likes.
Dat ligt er maar net aan welk filmpje je eruit pikt. Het filmpje staat heel vaak op YouTube, en deze heeft bijvoorbeeld 53.000 likes en 749 duimpjes naar beneden: https://youtu.be/GjqtwNUE148

Ik vind het zelf hilarische filmpjes. Er is er eentje met een Mechelse herder en Bullmastiff die nog grappiger is, omdat het contrast daarin heel duidelijk is. De MH supergedreven en zo snel als het licht, en dan zo’n superrelaxte logge BM erachteraan die zich werkelijk nergens druk om maakt :rofl:

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf toch niet snel met mijn hond zou doen, omdat al dat springen volgens mij best een aanslag op hun gestel is met die zware lijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven