De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
kadanz schreef:
09-01-2021 11:49
Ik zou daar niet zo snel van uitgaan. Ons politiek systeem doet echt niet onder in vaagheid. We staan er gewoon nooit bij stil, maar het is een systeem dat veel afhangt van gewoonte, goed fatsoen en schrikbarend weinig harde regels. Een Trumpachtig persoon kan ook hier flink gaten in slaan.
True, maar dat geldt voor alle democratieën en geen enkele is onfeilbaar. Toch zit ik liever hier dan daar. Al zie je die tendens ook steeds meer doorbreken in Europa helaas.
broodtrommel wijzigde dit bericht op 09-01-2021 12:19
0.37% gewijzigd
Google store heeft Parler inmiddels verwijderd.
kadanz schreef:
09-01-2021 12:14
:mrgreen:

We hebben het toch over Amerika Amerika! Of gaat het ook over de toekomst van Costa Rica?
Ik lees dat hij op de Bahama's is aangekomen en nergens dat ie is doorgevaren naar 't vaste land. Was 'n gemiste kans!
broodtrommel schreef:
09-01-2021 12:18
True, maar dat geldt voor alle democratieën en geen enkele is onfeilbaar. Toch zit ik liever hier dan daar. Al zie je die tendens ook steeds meer doorbreken in Europa helaas.
Als we de geschiedenis erbij halen dan weet ik dat niet zo zeker hoor. Nu is het daar een beetje rommelig, maar dat is cyclisch. Ook hier.
redbulletje schreef:
09-01-2021 12:19
Ik lees dat hij op de Bahama's is aangekomen en nergens dat ie is doorgevaren naar 't vaste land. Was 'n gemiste kans!
Op z’n vierde reis volgens mij!
Alle reacties Link kopieren Quote
De toekomst van Frankrijk of Duitsland is voor ons veel bepalender.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
ClumsyNinja schreef:
09-01-2021 12:12

Ik maak de vergelijking met jaren ‘30 Duitsland niet graag want het slaat nogal de discussie dood (Godwin), maar in deze context vind ik het treffend. Inderdaad onwaarheden herhalen om een menigte op te stoken - het gebeurde toen het gebeurt nu.


Edit: voor wie de stiekeme neonazi/extreemrechts geheimtaal niet goed snapt 6MWNE staat voor 6 million were not enough, verwijzend naar de holocaust.
Goh, ik merk dat ik het vaak met jou eens ben.

Ook ik zeg liever niet hardop welke vergelijking ik wel eens maak, niet omdat ik zo een discussie wil afmaken, maar omdat het eigenlijk gewoon een feit bijkt te zijn. Het gebeurt toch echt, of we het willen erkennen of niet.

En dat vind ik erg, want dat betekent dat we eigenlijk geen ruk geleerd hebben de afgelopen +100 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 12:04
Bron?

Overigens stonden in de menigte mensen met t-shirts met daarop 6MWE. Als die geen nazi mag noemen.....

En als er dan senatoren zijn die die mensen steunen. Tja.
14 seconden googlen had je kunnen helpen maar vooruit.

https://jewishjournal.com/news/327197/b ... e-big-lie/

https://www.google.com/amp/s/thehill.co ... eled%3famp

Maar Biden vergelijkt Trump ook met Goebbels. Sympathieke man die Biden. De persoon waar 74.000.000 mensen op stemmen Goebbels noemen. Dat is goed voor de toenadering van beide groepen 😂😂😂

https://www.washingtonpost.com/business ... story.html
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 12:19
Google store heeft Parler inmiddels verwijderd.
Je kunt dat altrechtse platform gewoon via Chrome, Safari of een andere browser gebruiken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach gos, dan ben je een oud reality ster die eindelijk je verdienmodel had gevonden met je 88 miljoen volgers op Twitter waar je na 20 januari natuurlijk flink een slaatje uit zou slaan.... Gooit Twitter je in de ban!\

Ik denk dat deze klap nog harder aankwam dan de verkiezingen.
Am Yisrael Chai!
oudebaas schreef:
09-01-2021 12:23
Je kunt dat altrechtse platform gewoon via Chrome, Safari of een andere browser gebruiken.

Geen behoefte aan maar dat zal ook wel veranderen (hosting provider kan het uit de lucht halen)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 12:26
Geen behoefte aan maar dat zal ook wel veranderen (hosting provider kan het uit de lucht halen)
Er is altijd wel een hosting provider te vinden. Ergens in Rusland of anders het nieuwe mediabedrijf van Trump dat in de steigers staat.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Felidaes schreef:
09-01-2021 12:22

En dat vind ik erg, want dat betekent dat we eigenlijk geen ruk geleerd hebben de afgelopen +100 jaar.
Maar dat werd dan ook sterk ontmoedigd door eenieder die het over ‘Godwin’ had.
Dat dat vaak ook dezelfde mensen zijn die zeggen dat je moet kunnen zeggen wat je wil, is dan weer ironisch.

Maar nee, we hebben ons te lang wijs gemaakt dat wij het beter gaan doen in de toekomst. We zijn daar zo heilig in gaan geloven dat terugkijken verboden werd. Want Godwin.
Alle reacties Link kopieren Quote
redbulletje schreef:
09-01-2021 11:34
Maar alles bij elkaar is het maar 'n klein percentage van de republikeinen wat loopt te rellen. Het hele middengebied van de USA hangt sterk aan republikeinse waarden.
Vind het eigenlijk 'n beetje vergelijkbaar met onze randstad politiek vs de plattelandsprovincies. Mensen hebben verschillende behoeftes en verschillende bevolkingssamenstelling.
Alles bij elkaar heeft dat kleine percentage grote schade aangericht. Niet alleen zijn er mensenlevens verloren en eigendommen vernield, het heeft een deuk opgeleverd in het vertrouwen van het democratische systeem en de mensen die daar onderdeel van zijn. Van straatagent tot politicus.

Die overgrote meerderheid van republikeinen die overblijven fluiten vervolgens de kleine percentage bij lange na niet hard genoeg terug om een tweede escalatie te voorkomen. Tel daarbij op dat het inmiddels meer dan duidelijk is geworden dat een deel van de wettelijke vertegenwoordigers (politici, agenten, leger) die ertussen liepen de chaos hebben gefaciliteerd ipv beschermd en je krijgt een situatie waarin je niet meer weet wie je kunt vertrouwen.

Al met al denk ik dat "maar het is maar een klein percentage" een veel groter probleem is dan naar buiten toe zichtbaar.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
kadanz schreef:
09-01-2021 12:30
Maar dat werd dan ook sterk ontmoedigd door eenieder die het over ‘Godwin’ had.
Dat dat vaak ook dezelfde mensen zijn die zeggen dat je moet kunnen zeggen wat je wil, is dan weer ironisch.

Maar nee, we hebben ons te lang wijs gemaakt dat wij het beter gaan doen in de toekomst. We zijn daar zo heilig in gaan geloven dat terugkijken verboden werd. Want Godwin.
Ja, true.
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
09-01-2021 12:29
Er is altijd wel een hosting provider te vinden. Ergens in Rusland of anders het nieuwe mediabedrijf van Trump dat in de steigers staat.
Natuurlijk, maar je maakt het wel minder bereikbaar voor een grotere massa.
oudebaas schreef:
09-01-2021 12:29
Er is altijd wel een hosting provider te vinden. Ergens in Rusland of anders het nieuwe mediabedrijf van Trump dat in de steigers staat.

Hoe dan ook: de bedoeling is dat de grootste groep makkelijke meelopers het bos wordt ingestuurd.
Degene die zich volledig hebben ingegraven zullen altijd manieren vinden.
Daar gaat het om.
kadanz schreef:
09-01-2021 12:21
Op z’n vierde reis volgens mij!
Tijdens zijn laatste reis wel, ja. Maar dat was Zuid Amerika (huidige Panama en Venezuela als ik het me goed herinner).
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 12:22
14 seconden googlen had je kunnen helpen maar vooruit.

https://jewishjournal.com/news/327197/b ... e-big-lie/

https://www.google.com/amp/s/thehill.co ... eled%3famp

Maar Biden vergelijkt Trump ook met Goebbels. Sympathieke man die Biden. De persoon waar 74.000.000 mensen op stemmen Goebbels noemen. Dat is goed voor de toenadering van beide groepen 😂😂😂

https://www.washingtonpost.com/business ... story.html
Als je niet bij (Neo)nazis wil horen moet je er gewoon voor zorgen dat neonazis niet bij jou willen horen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 12:22
14 seconden googlen had je kunnen helpen maar vooruit.

https://jewishjournal.com/news/327197/b ... e-big-lie/

https://www.google.com/amp/s/thehill.co ... eled%3famp

Maar Biden vergelijkt Trump ook met Goebbels. Sympathieke man die Biden. De persoon waar 74.000.000 mensen op stemmen Goebbels noemen. Dat is goed voor de toenadering van beide groepen 😂😂😂

https://www.washingtonpost.com/business ... story.html

Hmmm.....hij (Biden) heeft een goed punt. Ik denk dat Trump en Cruz zeer zeker te vergelijken zijn met nazi-propagandisten. Als jij tegen mensen met Auschwitz- en 6MWNE-shirts zegt: “We love you, you are very special” dan is die vergelijking prima te maken.

Mooi die reactie ook van hen op de vergelijking, te zien in je eerste bron: “This is undignified, immature and intemperate behaviour for a president-elect.” Want las president mag het wel? Undignified, immature en intemperate behaviour? Ik heb hen Trump daar nog niet op zo horen aanspreken.

Wacht, het wordt nog mooier. “He should act like a dignified adult”. :rofl:

Anyways, de ironie is helaas niet alleen hilarisch, maar ook gevaarlijk. Het maakt dat we niet meer waakzaam zijn. History is repeating itself, maar hoe hoe hoe het te stoppen? Hoe maak je de aantrekkingskracht van dit soort figuren minder groot? Hoe luister je naar mensen die blijven slaan en schoppen, maar huilen zodra een corrigerende tij terug geeft? Hoe blijf je hen serieus nemen? Hoe blijf je hun onvrede en angsten serieus nemen?

Ik vind het een lastig vraagstuk.....
Overigens vergelijkt Biden Trump en het Trumpisme niet met Goebbels. Hij vergelijkt de tactieken. En daarin heeft hij uiteraard gelijk.

Wederom een enorme domme gedachtegang.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
09-01-2021 12:44
Als je niet bij (Neo)nazis wil horen moet je er gewoon voor zorgen dat neonazis niet bij jou willen horen.
Als je niet doodgeschoten wil worden op een protest moet je er gewoon voor zorgen dat je niet bij dat protest wil horen.

Lekker makkelijk toch?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 12:46
Hmmm.....hij (Biden) heeft een goed punt. Ik denk dat Trump en Cruz zeer zeker te vergelijken zijn met nazi-propagandisten. Als jij tegen mensen met Auschwitz- en 6MWNE-shirts zegt: “We love you, you are very special” dan is die vergelijking prima te maken.

Mooi die reactie ook van hen op de vergelijking, te zien in je eerste bron: “This is undignified, immature and intemperate behaviour for a president-elect.” Want las president mag het wel? Undignified, immature en intemperate behaviour? Ik heb hen Trump daar nog niet op zo horen aanspreken.

Wacht, het wordt nog mooier. “He should act like a dignified adult”. :rofl:

Anyways, de ironie is helaas niet alleen hilarisch, maar ook gevaarlijk. Het maakt dat we niet meer waakzaam zijn. History is repeating itself, maar hoe hoe hoe het te stoppen? Hoe maak je de aantrekkingskracht van dit soort figuren minder groot? Hoe luister je naar mensen die blijven slaan en schoppen, maar huilen zodra een corrigerende tij terug geeft? Hoe blijf je hen serieus nemen? Hoe blijf je hun onvrede en angsten serieus nemen?

Ik vind het een lastig vraagstuk.....
De truc die jij nu toepast is ook interessant.

Wat jij doet is de focus leggen op enkelen, tientallen of honderden mensen met die t-shirts die overigens volstrekt onsmakelijk en idioot zijn maar wel legaal. En niet de focus op de duizenden anderen die er ook bij waren maar wel netjes demonstreerden.

Nu lijkt het net alsof die senator specifiek mensen in die t-shirts aanspreekt terwijl dat absoluut niet zo is. Want nu spreekt hij tegen duizenden nazi’s volgens jou.
Let’s Go Brandon!
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 12:26
Geen behoefte aan maar dat zal ook wel veranderen (hosting provider kan het uit de lucht halen)
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 12:58
De truc die jij nu toepast is ook interessant.

Wat jij doet is de focus leggen op enkelen, tientallen of honderden mensen met die t-shirts die overigens volstrekt onsmakelijk en idioot zijn maar wel legaal. En niet de focus op de duizenden anderen die er ook bij waren maar wel netjes demonstreerden.

Nu lijkt het net alsof die senator specifiek mensen in die t-shirts aanspreekt terwijl dat absoluut niet zo is. Want nu spreekt hij tegen duizenden nazi’s volgens jou.


Als hij had gezegd: "We love you, you are very special. Not all of you, but most of you. Not the ones with the nazi-shirts, but all of you demonstrating peacefully" had je een punt gehad.

Nu niet.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven