Mode & Beauty alle pijlers

Mijn gezicht is een woestijn!

10-01-2021 14:31 63 berichten
Oke rare titel, maar dat is wat ik nu denk als ik in een spiegel kijk bij daglicht.

Ik maak me op in de badkamer (zonder daglicht) en daar ziet het er prima uit. Net keek ik naar mezelf in een spiegeltje bij het raam, en dan ben ik op zijn zachtst gezegd niet erg happy met het resultaat.

Ik gebruik een dagcrème, een (hydraterende) primer en breng mijn foundation aan met een beautyblender, maar de make up lijkt op mijn gezicht te liggen als een soort droge woestijn met porieën en rimpels e.d. Nu heb ik wel een droge huid van mezelf met wat oneffenheden (niet echt pukkels en puistjes, maar niet echt glad en egaal zeg maar).

Had net allemaal nieuwe make up-spulletjes gekocht maar op deze manier heb ik er niet zoveel zin meer in als het resultaat toch niet mooi is.

Ligt dit nou aan mijn droge huid? Aan de soort make-up die ik gebruik? Of komt het gewoon omdat ik geen 20 meer ben (ben 32)? Of ben ik teveel gewend aan fotoshop-gezichten?
Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren
Welke dag creme gebruik je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
10-01-2021 14:33
Welke dag creme gebruik je?
En welke foundation?

Ik ben gek op de beautyblender. Die brengt product in mijn ogen het beste en gelijkmatigste aan.

Maar het ligt ook aan de foundation die ik gebruik.
Dagcrème wisselt, maar is meestal van Nivea, soms de iets goedkopere lijn voor de droge/gevoelige huid, soms de wat duurdere (anti-rimpel) lijn voor de droge huid. Heb overigens wel geëxperimenteerd met verschillende crèmes, ook Biodermal en zo geprobeerd, maar ik merk niets aan mijn huid qua verbetering.

Van foundation gebruik ik L'Oréal True Match. Of soms de L'Oréal Infallible 24H matte, hoewel die waarschijnlijk te droog en mat is voor mijn gezicht.

Nu gaan jullie zeker zeggen dat de truc is wat duurdere spullen kopen? :P Ik heb geen eindeloos budget over voor make-up (en maak me ook zeker niet dagelijks op, laat staan nu met de lockdown).
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
10-01-2021 14:43
En welke foundation?

Ik ben gek op de beautyblender. Die brengt product in mijn ogen het beste en gelijkmatigste aan.

Maar het ligt ook aan de foundation die ik gebruik.
Doet dat niet zeer ?
Als je 200 ie. vitamine E gaat slikken knapt je huid binnen een week op.

Drink ook een paar glazen water dagelijks.


Dit moet van binnenuit gedaan worden, van alles erop smeren werkt voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
Als je ouder wordt, wordt je huid gewoon minder mooi. Mijn huid ziet er best prima uit, maar soms in een bepaald licht...
Rimpels, minder glad, grotere poriën, dan hoort er gewoon bij. Dus ja, gewoon ouderdom. En dat is normaal, al die filters en photoshop zijn dan nu niet.

Maar soms heb ik het idee dat bepaalde oneffenheden juist zichtbaarder zijn met foundation. 🤔
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Koop een betere foundation!! Ik ben overgestapt op Bobbi Brown en dat was echt een wereld van verschil. Ik had ook echt een soort vieze laag op mijn gezicht, leek het wel. Foundation is voor mij wel een belangrijk product om meer aan uit te geven (dan bijvoorbeeld mascara). Het zit over je hele gezicht. Probeer eens een luxe merk, des noods een keer gratis in de Douglas (als het weer kan). Ook ben ik overgestapt van vloeibare foundation naar een stick. Eerst lekkere laag creme op je gezicht, even wachten en dan de foundation. Mijne zit nu (al sinds drie jaar, toen ik de overstap maakte) altijd gewoon goed. Geen droog oppervlakte meer. Zou dat voor jou helpen?
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
10-01-2021 14:48
Dagcrème wisselt, maar is meestal van Nivea, soms de iets goedkopere lijn voor de droge/gevoelige huid, soms de wat duurdere (anti-rimpel) lijn voor de droge huid. Heb overigens wel geëxperimenteerd met verschillende crèmes, ook Biodermal en zo geprobeerd, maar ik merk niets aan mijn huid qua verbetering.

Van foundation gebruik ik L'Oréal True Match. Of soms de L'Oréal Infallible 24H matte, hoewel die waarschijnlijk te droog en mat is voor mijn gezicht.

Nu gaan jullie zeker zeggen dat de truc is wat duurdere spullen kopen? :P Ik heb geen eindeloos budget over voor make-up (en maak me ook zeker niet dagelijks op, laat staan nu met de lockdown).
Nee hoor. Ik gebruik de bodymilk van nivea als dagcrème en dan foundation van kruidvat eigen merk. Beiden breng ik aan met mijn vingers, resultaat is een (bijna) perzikenhuidje. Dan nog wat roze lippenstift als rouge (goed uitsmeren) en ik zie er uit als nieuw!

Ohja, ik ben 48.
...
Djessy schreef:
10-01-2021 15:09
Nee hoor. Ik gebruik de bodymilk van nivea als dagcrème en dan foundation van kruidvat eigen merk. Beiden breng ik aan met mijn vingers, resultaat is een (bijna) perzikenhuidje. Dan nog wat roze lippenstift als rouge (goed uitsmeren) en ik zie er uit als nieuw!

Ohja, ik ben 48.
Maar heb je ook een goede egale huid van jezelf? Want ik denk dat daar de crux wel inzit.
Alle reacties Link kopieren
Dit is in principe wel normaal en hebben ook mensen van 20 wel. De truc voor mij is primer. Ik zou ook geen foundation meer dragen als er geen primers bestonden. Ik gebruik een poriefiller primer zodat de poriën verdwijnen en ik doe er daarna een siliconen primer overheen, daar is niet iedereen even dol op. En ik blijf foundation aanbrengen met de vingers het mooiste resultaat geven, het natuurlijkst. En idd; altijd even checken bij daglicht hoe het eruit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Hydrateert die crème wel? Maw is het een moisturizer? Het klinkt namelijk een beetje of je huid heel vochtarm is. En hoe maak je je gezicht schoon?
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
10-01-2021 15:10
Maar heb je ook een goede egale huid van jezelf? Want ik denk dat daar de crux wel inzit.
Niet echt. Rimpeltjes uiteraard, maar ook grove poriën en nog regelmatig een pukkeltje.
...
Alle reacties Link kopieren
Probeer voor de nacht arganolie.Lekker insmeren en de hele nacht laten inwerken.
Voor een droge huid is dit goed.Ik doe dit elke avond.
Tijgerprintje2 schreef:
10-01-2021 15:14
Hydrateert die crème wel? Maw is het een moisturizer? Het klinkt namelijk een beetje of je huid heel vochtarm is. En hoe maak je je gezicht schoon?
Tja daar ga ik wel vanuit eigenlijk als ik dag (en nacht)crème koop voor de droge huid, maar misschien zit ik er helemaal naast. :P

Gezicht schoonmaken, eerst met dit spul op een watje of 2:

Afbeelding

En meestal ook nog deze daarna:

Afbeelding
Ik heb zelf last van een droge huid en waar ik in de zomer genoeg heb aan alleen dagcreme heb ik in de winter toch meer nodig. Misschien is het een idee om naast je dagcreme nog een serum te gebruiken? Ik gebruik op het moment zelf hyaluronzuur lotion, serum en dagcreme.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sindskort een beautyblender en er is en heel verschil of ik mn cc creme daarmee op doe of smeer.
Met dat ding is t veel meer 'gemaakt' wel egaler.
Smeren oogt veel natuurlijker.
Been there, done that, got the T-shirt.
cemile schreef:
10-01-2021 15:18
Probeer voor de nacht arganolie.Lekker insmeren en de hele nacht laten inwerken.
Voor een droge huid is dit goed.Ik doe dit elke avond.
Welke heb jij, waar koop je die?
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een lekkere laag dagcrème aan te brengen, en gelijk erna de foundation. Goed uitsmeren met je vingers. Bij mij maakt dit zoveel verschil.
Alle reacties Link kopieren
Van arganolie, kokosolie en amandelolie gebruik ik gewoon de eetbare variant voor mijn lichaamsverzorging.

Als gewone gezichtscrème gebruik ik de nachtcrème van de Lidl. Die voelt wat vetter dan de dagcrème. Mijn huid is extreem droog.

https://www.glamour.nl/nieuws/wil-je-we ... e-variant/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oké, een paar tips waar je misschien iets aan hebt:

- gebruik elke dag (make up of niet, 365 dagen per jaar) een dagcrème met spf. Liefst 30 of 50. Zon is dé boosdoener als het gaat om huidveroudering en als je je huid daar niet tegen beschermt, droogt hij verder uit.
- gebruik in de avond een echte volle moisturizer of een nachtmasker. Dan is je huid's ochtends al in een betere conditie
- de L'Oréal true match is een prima foundation. Ik gebruik het zelf ook regelmatig. Één pompje is genoeg.
- vermijd producten met alcohol, dat kan extra uitdrogend werken.
- heel fijn voor een erg droge huid is 's avonds een paar druppels olie na je moisturizer aanbrengen. The ordinary of the inkey list heeft goede oliën voor een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 's nachts af en toe de olie van Biodermal: Renewing Face Oil. Niet super goedkoop maar wel vaak in de aanbieding (1+1 bijvoorbeeld) en nu bij Bol.com voor EUR 18,42. Werkt heel fijn als mijn huid heel droog is. Overdag doe ik ook wel eens 1 of 2 druppels door mijn dagcrème (niet teveel want dat wordt wat glanzend/vettig). Ik vind 'm zuinig in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
10-01-2021 14:55
Als je ouder wordt, wordt je huid gewoon minder mooi. Mijn huid ziet er best prima uit, maar soms in een bepaald licht...
Rimpels, minder glad, grotere poriën, dan hoort er gewoon bij. Dus ja, gewoon ouderdom. En dat is normaal, al die filters en photoshop zijn dan nu niet.

Maar soms heb ik het idee dat bepaalde oneffenheden juist zichtbaarder zijn met foundation. 🤔
Ze is pas 32....
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik pure arganolie en bestel het via internet nu.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-01-2021 15:21
Ik heb zelf last van een droge huid en waar ik in de zomer genoeg heb aan alleen dagcreme heb ik in de winter toch meer nodig. Misschien is het een idee om naast je dagcreme nog een serum te gebruiken? Ik gebruik op het moment zelf hyaluronzuur lotion, serum en dagcreme.
Eens. Serum met hyaluronzuur onder je dagcrème is een goede tip, en dan olie over je nachtcrème in de avond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven