Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig RB. Ik zit momenteel te puffen op kantoor, de verwarming staat hier op standje tropisch. (Ik weet het; klagen, altijd maar klagen.)

Ik ben van het weekend super lekker creatief bezig geweest. Kaarten geschreven en de enveloppen versierd. Ik haal altijd inspiratie van Pinterest, maar het is altijd nogal een allegaartje. Een paar enveloppen hebben vrij eenvoudige tekeningen en een paar anderen zijn in een soort zentangle stijl. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
10-01-2021 22:42
Ik heb zaterdag eerst ijs moeten wegbreken uit m'n zwembad om te zwemmen: like a boss! :yes:
Whaah wat goed! Ik zit hier in mijn thuiswerkkantoortje te kleumen voor een elektrische kachel omdat ik vind dat de CV het niet warm genoeg maakt.
MissPiglet schreef:
11-01-2021 10:37
Whaah wat goed! Ik zit hier in mijn thuiswerkkantoortje te kleumen voor een elektrische kachel omdat ik vind dat de CV het niet warm genoeg maakt.
Zo'n koukleum was ik vroeger ook, dus er is hoop ;-D
Ben nu echt veel beter bestand tegen de kou, loop buiten ook gewoon in 'n fleecevest ipv een winterjas.
MissPiglet schreef:
11-01-2021 10:37
Het zegt niets soms. Als ik thuis aan het werk ben, zit ik erbij alsof ik op poolexpeditie ben. Ga ik buiten de kou in dan in een dunne jas of bij het hardlopen zonder iets met lange mouwen. :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
11-01-2021 10:59
Het zegt niets soms. Als ik thuis aan het werk ben, zit ik erbij alsof ik op poolexpeditie ben. Ga ik buiten de kou in dan in een dunne jas of bij het hardlopen zonder iets met lange mouwen. :biggrin:
Ja, als je actief bent heb je het sowieso minder koud. In het weekend vergeet ik 's ochtends ook vaak de verwarming aan te zetten, want dan zijn we druk bezig met huis schoonmaken, opruimen, etc. En als ik dan 's middags stil ga zitten op de bank denk ik: "Verrek, wat is het koud."
De verwarming aanzetten is hier sowieso geen ding ivm de warmtepomp. Als ik normaal thuis ben, heb ik er toch minder last van dan wanneer ik aan het werk ben. Ik zit blijkbaar normaal niet stil of zo.
Al stond er dagelijks op de voorpagina van de krant hoe goed koud douchen, zwemmen en andere kou wel niet is voor je gestel, dan nog ga ik het niet proberen. Brrr, veel te koud allemaal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En volgende week weer een artikel waarom warm douchen zo goed is. :biggrin:

Het ligt er voor mij ook aan hoe en wat. Want als ik koud ben, dan helpt koud douchen niet. Warm douchen en veel thee helpt wel. Dan wordt je van binnenuit warm.

Zwemmen in koud water gaat over het algemeen wel goed, zolang ik doorzwem. Genoeg spieren om de boel warm te houden. Als vrouw is het toch vaak kouder doordat wij meer vet hebben. Vet isoleert dan wel, maar zowel koude als warmte.

Vanavond ga ik lekker weer hardlopen!
Ik zou het wel heel graag willen, winterzwemmen. Eind van mijn straat zit een grote recreatieplas waar ik dat zou kunnen doen, ik krijg alleen niemand mee 😔 en in mijn eentje gaan durf ik niet aan, vooral niet als ik het nog niet gewend ben... Denk dat ik dit jaar in de zomer ga beginnen met zwemmen en als het dan kouder wordt er dan mee door blijf gaan, dan raak je er ook langzaamaan aan gewend denk ik.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Goed idee Hendrikje! Dan ben je het al gewend, en dus makkelijker vol te houden.

Ik vind het in april altijd een iets grotere drempel om het buitenwater in te gaan, dan om in september te water te gaan. Al is het maar omdat het water dan gedurende de zomer lekker opgewarmd is.
dianaf schreef:
12-01-2021 10:16
En volgende week weer een artikel waarom warm douchen zo goed is. :biggrin:
:D

Ze mogen mij er wel voor interviewen. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hendrikje106 schreef:
12-01-2021 10:25
Ik zou het wel heel graag willen, winterzwemmen. Eind van mijn straat zit een grote recreatieplas waar ik dat zou kunnen doen, ik krijg alleen niemand mee 😔 en in mijn eentje gaan durf ik niet aan, vooral niet als ik het nog niet gewend ben... Denk dat ik dit jaar in de zomer ga beginnen met zwemmen en als het dan kouder wordt er dan mee door blijf gaan, dan raak je er ook langzaamaan aan gewend denk ik.

Google eens op winterzwemmen. Hier en daar zijn zwemclubs, misschien zit er eentje in je buurt.
Het wordt steeds populairder.

In je eentje zwemmen in een meer of plas moet je zeker niet doen ivm veiligheid. Als je onwel wordt is er niemand om je te helpen. Daarom altijd met z'n tweeën.
anoniem_380790 wijzigde dit bericht op 12-01-2021 15:10
2.01% gewijzigd
Het lokt me nog steeds niet, behalve als het water verwarmd zou zijn. ;-)
Hendrikje106 schreef:
12-01-2021 10:25
Je kunt ook iemand voor de veiligheid mee laten gaan die zelf niet gaat zwemmen. Je kunt jezelf nu al afharden door regelmatig koud te douchen. En op facebook kun je aanmelden bij Wim Hof Method Nederland voor tips. Daar vragen ook regelmatig mensen om 'n zwemmaatje trouwens, dus als je daar meldt dat je bij Plas X wil gaan zwemmen, zijn er wellicht meer die daar wel 'ns een koude duik nemen.
Blijenvrij schreef:
12-01-2021 15:09
Google eens op winterzwemmen. Hier en daar zijn zwemclubs, misschien zit er eentje in je buurt.
Het wordt steeds populairder.

In je eentje zwemmen in een meer of plas moet je zeker niet doen ivm veiligheid. Als je onwel wordt is er niemand om je te helpen. Daarom altijd met z'n tweeën.
Je hebt gelijk hoor. Maar ik hoor dit altijd mbt zwemmen, eigenlijk nooit mbt andere sporten. En ja, het is natuurlijk zo dat als je onwel wordt in het water, je gelijk verdrinkt dus waarschijnlijk dood bent.

Waarom ik het aanhaal, toen ik in training was voor de marathon, liep ik overdag op vrijdag mijn lange duurloop. En of het nu een 12 km was of 25 km, zodra ik buiten het winkel gebied was, kom je nagenoeg niemand tegen, want iedereen was aan het werk en/of het weer was treurig (voorjaarsmarathon), dus dan gaat niemand voor de lol naar buiten. Daarnaast ga ik er vanuit dat als ik onderuit zou gaan, dat het niet heel waarschijnlijk is dat iemand dat ziet of een passerende automobilist/fietser je opmerkt. Of als ik 's avonds een rondje door de wijk loop, zeg rond 8 uur, dan kom je ook al geen kip meer tegen.

Dus eigenlijk wel gek dat men met zwemmen altijd zegt, ga niet alleen. Maar bij andere sporten/activiteiten niet. Bedenk ik mij nu.
dianaf schreef:
12-01-2021 10:31
Goed idee Hendrikje! Dan ben je het al gewend, en dus makkelijker vol te houden.

Ik vind het in april altijd een iets grotere drempel om het buitenwater in te gaan, dan om in september te water te gaan. Al is het maar omdat het water dan gedurende de zomer lekker opgewarmd is.
Ik kan me nog herinneren dat ik het water afgelopen maart weer zo aangenaam vond, was toen soms alweer 8 graden! ;-D
redbulletje schreef:
12-01-2021 15:27
Ik kan me nog herinneren dat ik het water afgelopen maart weer zo aangenaam vond, was toen soms alweer 8 graden! ;-D
Gewenning. :lol:
Toen ik in het caribische gebied ging woning vond ik het water in het begin heel warm, tegen de tijd dat ik weg ging, vond ik het zeewater koud. :biggrin: Qua temperatuur was het trouwens niet veranderd, maar ik was verpest door het warme weer.
dianaf schreef:
12-01-2021 15:28
Gewenning. :lol:
Toen ik in het caribische gebied ging woning vond ik het water in het begin heel warm, tegen de tijd dat ik weg ging, vond ik het zeewater koud. :biggrin: Qua temperatuur was het trouwens niet veranderd, maar ik was verpest door het warme weer.
Ja warm weer maakt dat het water voor je gevoel kouder lijkt.
redbulletje schreef:
12-01-2021 15:30
Ja warm weer maakt dat het water voor je gevoel kouder lijkt.
Zaaaaaaalig. Mis dat warme zonnige weer nu wel... :sun:
Lekker zwemmen in zee. Deed ik trouwens altijd alleen. :hyper: Mooie visjes onderwater. Soms een schildpad.
Dat vind ik wel gaaf hoor, die onderwaterwereld en sowieso het helder lichtblauwe water in tropische gebieden. De noordzee is maar akelig donker.
En zo modderig.
Middelandse zee vind ik dan ook niet heel spannend. Bij de Algarve (is dat nog Middelandse zee?) is de zee ook erg modderig. Als je gaat duiken is dat weer een andere uitdaging.

Maar ik koel in het water altijd extreem af als ik te weinig beweeg. In buitenwater zwem ik maximaal 45 minuten, anders koel ik teveel af. En dan zwem ik echt door met verhoogde hartslag en hijgen.
Is iets geks in mijn lichaam. 's nachts koel ik ook erg af...
Oh ja, man en ik hebben van die afzichtelijk lelijke duikmaskers van de Décathlon. Heerlijk om dan op vakantie een beetje te snorkelen. Wat ik overigens het grappigst vond: wij waren op een bepaald moment op een afgelegen strandje op Lanzarote de enige met zo'n duikmasker op ons hoofd. Toen we het water uitkwamen na ons eerste rondje snorkelen kwamen die dingen uit allerhande tassen tevoorschijn en plonsde prompt iedereen het water in.
Bedoel je die maskers en snorkels in één? Ik had ze op een vakantie in Egypte voor het eerst gezien en had echt zoiets van wtf?
Kwam er later pas achter dat het echt ideaal is voor veel mensen, aangezien veel mensen snorkelen toch wel erg ingewikkeld vinden.
dianaf schreef:
12-01-2021 15:45
Bedoel je die maskers en snorkels in één? Ik had ze op een vakantie in Egypte voor het eerst gezien en had echt zoiets van wtf?
Kwam er later pas achter dat het echt ideaal is voor veel mensen, aangezien veel mensen snorkelen toch wel erg ingewikkeld vinden.
Ja, precies die! Ik heb ook wel regulier gesnorkeld, maar ik heb astma, en op de een of andere manier kreeg ik het ademen maar niet onder controle met een snorkel. Man kwam toen met zo'n ding thuis voor zichzelf. Heb het uitgetest in het zwembadje in de tuin en bleek voor mij echt dé uitkomst. Toen heb ik er ook maar eentje aangeschaft, aangezien man een veel dikkere kop heeft.
Daar heb ik in Florida mee gesnorkeld met manatees. Je kon bij die firma gewone snorkels huren of die facemasks tegen 10 dollar extra en daar heb ik toen voor gekozen. Vond het wel prettiger dan 'n normale.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven