A.S.R. Vitality weekdoel halen, wie doet er mee?

11-01-2021 09:41 208 berichten
Ik wil meer bewegen dus ik heb me ingeschreven voor A.S.R. Vitality. Wie ook? Misschien kunnen we elkaar stimuleren in dit topic.
Vandaag begint mijn eerste weekdoel. Ik heb een Garmin hardloophorloge om mijn activiteiten te meten. Mijn doel is de komende 4 maanden elk weekdoel te halen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik doe mee! Ik ben vorige week begonnen en heb 900 punten gehaald. Het is in principe niet zo moeilijk, maar ik haal de punten nu vooral met het aantal stappen dat ik zet en daar moet je wel de tijd voor hebben natuurlijk.

Ik heb inmiddels ook een afspraak gemaakt voor een gezondheidscheck, ben benieuwd.

Heb je ook een Apple Watch of Fitbit besteld via A.S.R. Vitality?
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu ook je tweede bericht. Mijn doel is om het week-, maand- en jaardoel het hele jaar te halen. Ik beweeg altijd al best veel, dus in principe zou het moeten lukken. Ik heb een Apple Watch en heb ook als doel daar alle ringen elke dag vol te maken. Dat is me nu 3 weken achter elkaar gelukt.

De Apple Watch die ik via het programma heb besteld is voor mijn dochter en wil ik dus ook terugverdienen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm; 11 dagen al in het nieuwe jaar? Dan hebben de meesten het toch alweer opgegeven en zitten ze weer zoals vanouds te netflixen met een bak chips? ;-D

Succes met je Vitality. :) Vier maanden vind ik best dapper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik moet deze week 300 punten halen.
Ik vind mijn Garmin niet fijn om de hele dag te dragen dus ik overweeg een Fitbit aan te schaffen. Ik zag echter dat ze een stuk goedkoper zijn als je ze niet via de app bestelt. Ik denk er nog even over na.
retrostar schreef:
11-01-2021 09:49
Hmmm; 11 dagen al in het nieuwe jaar? Dan hebben de meesten het toch alweer opgegeven en zitten ze weer zoals vanouds te netflixen met een bak chips? ;-D

Succes met je Vitality. :) Vier maanden vind ik best dapper.
Haha, ik start mijn goede voornemens altijd pas op de eerste werkdag van het jaar ;-D
Dus vorige week maandag schreef ik me in en dan moet je wachten tot de volgende maandag om je weekdoel te starten.
Doe je mee?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-01-2021 09:49
Hmmm; 11 dagen al in het nieuwe jaar? Dan hebben de meesten het toch alweer opgegeven en zitten ze weer zoals vanouds te netflixen met een bak chips? ;-D

Succes met je Vitality. :) Vier maanden vind ik best dapper.
Haha, dat is wel heel snel om op te geven :mrgreen:

Het zijn ook geen onrealistische doelen hoor en je begint met heel weinig. In het begin red je het al met 3x per week 10.000 stappen in een dag halen.
Over een aantal weken wordt het wat lastiger, maar ook dan is het nog goed haalbaar. Je moet alleen zorgen dat je niet opeens super fanatiek gaat sporten en een blessure krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
11-01-2021 09:49
Ik moet deze week 300 punten halen.
Ik vind mijn Garmin niet fijn om de hele dag te dragen dus ik overweeg een Fitbit aan te schaffen. Ik zag echter dat ze een stuk goedkoper zijn als je ze niet via de app bestelt. Ik denk er nog even over na.
Ik heb geen ervaring met een Fitbit, maar het lijkt me (zeker als je straks meer punten moet halen) wel handig om het horloge de hele dag om te houden. Ik draag de mijne nu elke dag de hele dag. Alleen in de zomer met een leuke zomerse outfit vind ik het wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar weken geleden begonnen ook met 300 punten. Deze met gemak gehaald, nu zit ik momenteel veel thuis en heb ik veel deadlines. In combinatie met het slechte weer kom ik gewoon eenmaal niet de deur uit, ik had dus het doel van 400 punten niet behaald en deze week is die meteen naar 500 punten gezet. Ik ben wel van plan om die te halen maar het gaat denk ik wel een uitdaging worden.
Alle reacties Link kopieren
Obscuro schreef:
11-01-2021 09:57
Ik ben een paar weken geleden begonnen ook met 300 punten. Deze met gemak gehaald, nu zit ik momenteel veel thuis en heb ik veel deadlines. In combinatie met het slechte weer kom ik gewoon eenmaal niet de deur uit, ik had dus het doel van 400 punten niet behaald en deze week is die meteen naar 500 punten gezet. Ik ben wel van plan om die te halen maar het gaat denk ik wel een uitdaging worden.
Is het misschien een mogelijkheid om te gaan hardlopen? Met 20 minuutjes heb je al 200 punten behaald. Je kunt zelfs je workout even op pauze zetten als je tussendoor even wandelt (en je hartslag lager wordt). Ik heb dat vorige week op de loopband gedaan en het ging vrij makkelijk terwijl ik al jaren niet hardgelopen had en mijn conditie echt niet zo geweldig is.
Ik had afgelopen week (mijn eerste week) uiteindelijk 900 punten, maar wel vooral door veel stappen te zetten.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-01-2021 10:29
Is het misschien een mogelijkheid om te gaan hardlopen? Met 20 minuutjes heb je al 200 punten behaald. Je kunt zelfs je workout even op pauze zetten als je tussendoor even wandelt (en je hartslag lager wordt). Ik heb dat vorige week op de loopband gedaan en het ging vrij makkelijk terwijl ik al jaren niet hardgelopen had en mijn conditie echt niet zo geweldig is.
Ik had afgelopen week (mijn eerste week) uiteindelijk 900 punten, maar wel vooral door veel stappen te zetten.
Het plan om te hardlopen ligt er al een tijd, ben onlangs verhuisd en moet gewoon nog een nieuwe 'route' vinden. Ik probeer wel een uur op een stevig tempo te lopen regelmatig, dan haal ik ook de 200 punten. Misschien moet ik het gewoon doen, had vorige week gewoon echt een mindere week, ook mentaal. Deze week ben ik wel weer gemotiveerd om het te halen (Omdat ik gewoon heel graag mijn nieuwe prullenbak wil hahaha)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Sinds begin dit jaar bezig dus m'n eerste weekdoel is makkelijk. Ik wandel veel en hoop dus vaak de 200 punten te halen door +15.000 stappen te halen. Hopelijk via het forum net wat meer motivatie om het vol te houden en m'n doelen te blijven halen :D
Alle reacties Link kopieren
Obscuro schreef:
11-01-2021 10:31
Het plan om te hardlopen ligt er al een tijd, ben onlangs verhuisd en moet gewoon nog een nieuwe 'route' vinden. Ik probeer wel een uur op een stevig tempo te lopen regelmatig, dan haal ik ook de 200 punten. Misschien moet ik het gewoon doen, had vorige week gewoon echt een mindere week, ook mentaal. Deze week ben ik wel weer gemotiveerd om het te halen (Omdat ik gewoon heel graag mijn nieuwe prullenbak wil hahaha)
Haha, dat is nog een een doel (nieuwe prullenbak) :D
You can do it!
Alle reacties Link kopieren
Peer_92 schreef:
11-01-2021 10:40
Ik schrijf graag mee! Sinds begin dit jaar bezig dus m'n eerste weekdoel is makkelijk. Ik wandel veel en hoop dus vaak de 200 punten te halen door +15.000 stappen te halen. Hopelijk via het forum net wat meer motivatie om het vol te houden en m'n doelen te blijven halen :D
Met veel wandelen moet dat lukken!
Mijn probleem is dat ik elke keer een uurtje wandel en ik in totaal nét de 15.000 stappen niet haal. Dan zit ik op 14.000 of zo. Dus als ik het moeilijker begin te vinden mijn weekdoel te halen, zal ik toch net wat langer moeten wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb getwijfeld tussen asr vitality en de concurrent samengezond. Vorige week met deze begonnen (is nog gratis ook). Hoeveel moet je bij asr vitality bewegen voor het eerste weekdoel?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-01-2021 10:50
Met veel wandelen moet dat lukken!
Mijn probleem is dat ik elke keer een uurtje wandel en ik in totaal nét de 15.000 stappen niet haal. Dan zit ik op 14.000 of zo. Dus als ik het moeilijker begin te vinden mijn weekdoel te halen, zal ik toch net wat langer moeten wandelen.
Dat is juist goed: dan doe je net dat stapje meer dan je gewoon doet. Momenteel haal ik de 15.000 bijna nooit haha, dus ik moet er wel aan werken. Als het mooier weer wordt stap ik weer op de racefiets, dan wordt het halen van de doelen een stuk makkelijker denk ik :hello:

Leuk dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
11-01-2021 11:00
Ik heb getwijfeld tussen asr vitality en de concurrent samengezond. Vorige week met deze begonnen (is nog gratis ook). Hoeveel moet je bij asr vitality bewegen voor het eerste weekdoel?
Wat verdien je bij samen gezond als je je doelen haalt? Ik vind het fijn dat je bij A.S.R. ook een deel van je premie terug kunt verdienen (jaardoel) én die Apple watch (maanddoel) én je met je weekdoel ook wat extra’s krijgt. Maar geen idee hoe dat bij jou werkt.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-01-2021 12:01
Wat verdien je bij samen gezond als je je doelen haalt? Ik vind het fijn dat je bij A.S.R. ook een deel van je premie terug kunt verdienen (jaardoel) én die Apple watch (maanddoel) én je met je weekdoel ook wat extra’s krijgt. Maar geen idee hoe dat bij jou werkt.
Het was waardebonnen terwaarde van 3 euro per week maar dit is nu teruggezet naar 2 euro.
Ik ben geen menzis/hema klant dus ik weet niet wat hun extra's zijn.
Dat ben ik van de vezekeringen die via asr lopen ook niet.

Ik heb het idee dat de doelen voor "jullie" hoger liggen. Ik weet niet of dat voor mij realistisch is. Net zoals met die Apple watch zo'n doel kan ik niet aangaan ( het kan bij mij zomaar even veranderen dat ik een tijdje voor dat soort doelen uit de running ben).

Mijn eerste weekdoel was 30 punten. Ik heb met een uur dansen 22 punten behaald en met twee keer wandelen 7 punten per wandeling van een half uur (dus eroverheen). Mijn nieuwe weekdoel is 35 punten. Omdat je deze app handmatig moet starten elke keer heb ik mijn overige danssesies niet meegetelt (ik probeer nu zo'n 7 uur per week te "dansen".
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dan liggen onze doelen inderdaad hoger en ook de beloningen. Maar dat is wel logisch, met die Apple Watch voel je je al snel verplicht om twee jaar daar verzekerd te blijven bijvoorbeeld. Zij hebben er zelf ook meer baat bij. Maar ik zit al heel wat jaren bij Ditzo, dus ik ben niet van plan om opeens over te stappen. Dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ja dan is het ook makkelijker als je er toch al bij zit :-). Ik kan altijd volgend jaar weer zien. Eerst maar eens de doelen behalen :-)
Alle reacties Link kopieren
Gisteren niet superveel bewogen, maar toch 100 punten gehaald door 10.000 stappen te zetten. Ik sport elke dag een half uurtje en dat is helaas niet genoeg voor punten. Als de kinderen weer naar school gaan, wil ik daar een uur van maken.
Ik hoef maar 300 punten te halen, dus een derde is al binnen voor deze week.
Ik had gisteren 0 punten ;-D maar ik heb dan ook mijn horloge nauwelijks gedragen.
Hoezo krijg jij geen punten voor een half uurtje sporten? Ze kijken toch ook naar verhoogde hartslag?
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
12-01-2021 08:11
Ik had gisteren 0 punten ;-D maar ik heb dan ook mijn horloge nauwelijks gedragen.
Hoezo krijg jij geen punten voor een half uurtje sporten? Ze kijken toch ook naar verhoogde hartslag?
Zo hoog wordt mijn gemiddelde hartslag dan niet, omdat ik tussendoor ook op de grond lig voor buikspieroefeningen. Dat vind ik wel het jammere hieraan.
Ik heb mijn eerste 50 punten binnen, hopelijk wordt het nog 100 want ik zit al in de 9000 stappen.

Ik overweeg steeds sterker om de fitbit aan te schaffen :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven