Kabinet moet aftreden volgens Jesse Klaver

10-01-2021 14:30 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan? Het gaat uiteraard om de toeslagenaffaire.
Mij lijkt het in de huidige situatie sowieso totaal niet wenselijk om van regering te veranderen, en Jesse Klever wil ik liever ook niet in de regering...
Wat vinden jullie.
Alle reacties Link kopieren
Normaal zou ik zeggen, ja. De toeslagenaffaire is wel dermate ernstig dat hier minstens wat koppen voor mogen rollen.

Maar nu in de crisis én twee maanden voor de verkiezingen, niet verstandig.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Rutte heeft van de economie en het land/natie twee verschillende zaken gemaakt terwijl de economie er behoort te zijn te goede van het land/natie, het zijn geen twee zaken, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar het volk, dat het land/natie is, krijgt helemaal niets mee van die economie, dat is alleen maar bestemd voor de bedrijven waar Rutte zichzelf later wel ziet zitten als commissaris.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 14:59
Ik vind het aftreden van het kabinet een heel goed plan. Deze personen dienen zo snel mogelijk van het politieke toneel te verdwijnen, het is genoeg geweest zo en de coronacrisis is geen excuus.
Eens. Er is vooral bij Rutte altijd wel een reden je verantwoordelijkheid niet te nemen en lekker te blijven zitten. Die power trip mag van mij weleens eindigen.
Er zijn zat mensen die het beter en met meer daadkracht kunnen doen tot de verkiezingen.
miekemv schreef:
10-01-2021 15:11
Jesse had het toen al moeten zeggen toen het bekend werd en niet nu. Kromme tenen krijg je er van.

Dit! Dan had het geen verkiezingsstunt geleken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 15:07
Balkenende en Rutte hebben alles dat dit land mooi maakte afgebroken en vernietigd, dat is de erfenis van rechts, waar niemand met een normaal inkomen aan heeft kunnen ontsnappen, dus het lijkt mij verstandig om links aan het roer te zetten voor die grote hersteloperatie waar Klaver het over had.

Echt hoor, zijn jullie ziende blind?
Cateautje schreef:
10-01-2021 15:21
Rutte heeft van de economie en het land/natie twee verschillende zaken gemaakt terwijl de economie er behoort te zijn te goede van het land/natie, het zijn geen twee zaken, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar het volk, dat het land/natie is, krijgt helemaal niets mee van die economie, dat is alleen maar bestemd voor de bedrijven waar Rutte zichzelf later wel ziet zitten als commissaris.

hear hear

Ik en zelf ook geen fan van Jesse als persoon, maar hoe het nu gaat in de regering is zeker niet wenselijk, maar mensen willen dat niet zien lijkt het wel. Ik vermoed dat de partijen er wel weer mee wegkomen want "tja we zitten nu in crisis, dit is niet het moment, het is alleen politiek van Jesse, bla bla bla".
chocolol schreef:
10-01-2021 15:56
hear hear

Ik en zelf ook geen fan van Jesse als persoon, maar hoe het nu gaat in de regering is zeker niet wenselijk, maar mensen willen dat niet zien lijkt het wel. Ik vermoed dat de partijen er wel weer mee wegkomen want "tja we zitten nu in crisis, dit is niet het moment, het is alleen politiek van Jesse, bla bla bla".
Politiek gezien is er niets mis met Klaver, hij heeft nog nauwelijks zijn vingers gebrand. Op persoonlijk niveau heb ik geen mening, dat vind ik niet relevant. Het gaat mij om de plannen voor de toekomst, ik wil niet met hem zoenen.
Ik weet overigens nog niet op welke partij ik ga stemmen.
Alle reacties Link kopieren
We hadden hier al een draadje over:

actueel/moet-het-kabinet-rutte-opstappe ... #p32294937

Ik vermoed dat ze inderdaad gaan opstappen. Dat maakt verder niet uit, ze gaan gewoon demissionair verder. Op dit moment zijn er toch geen belangrijke wetsvoorstellen meer die nog door de kamers moeten.

Alles wat omtrent de coronacrisis geregeld moet worden is urgent en kan gewoon door een demissionair kabinet gedaan worden. De andere optie is weer een minister of staatssecretaris opofferen en dat is momenteel ook niet echt aanlokkelijk. Dan krijgen ze nooit meer iemand die de belastingdienst als takenpakket wil hebben, dat was de laatste keer al heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 16:06
Politiek gezien is er niets mis met Klaver, hij heeft nog nauwelijks zijn vingers gebrand. Op persoonlijk niveau heb ik geen mening, dat vind ik niet relevant. Het gaat mij om de plannen voor de toekomst, ik wil niet met hem zoenen.
Ik weet overigens nog niet op welke partij ik ga stemmen.
Voor de goede orde: ik heb tot nu toe altijd links gestemd. Zeer links zelfs. Maar dat leidt tot niks want die willen nooit regeren en voeren liever oppositie. De meer gematigde linkse partijen hebben er m.i. ook niet wel van gebakken de jaren hiervoor, met Asscher als verantwoordelijke minister ten tijde van de toeslagenaffaire.
Ik vind het ook verdraaid lastig te bedenken waar ik op zou moeten stemmen.
Elizabethie schreef:
10-01-2021 16:39
Voor de goede orde: ik heb tot nu toe altijd links gestemd. Zeer links zelfs. Maar dat leidt tot niks want die willen nooit regeren en voeren liever oppositie. De meer gematigde linkse partijen hebben er m.i. ook niet wel van gebakken de jaren hiervoor, met Asscher als verantwoordelijke minister ten tijde van de toeslagenaffaire.
Ik vind het ook verdraaid lastig te bedenken waar ik op zou moeten stemmen.
Het hele linkse spectrum heeft afgesproken met elkaar samen te werken allianties aan te gaan en elkaar te steunen, dus er is nu een blok ontstaan waar ik wel blij over ben.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 16:06
Politiek gezien is er niets mis met Klaver, hij heeft nog nauwelijks zijn vingers gebrand. Op persoonlijk niveau heb ik geen mening, dat vind ik niet relevant. Het gaat mij om de plannen voor de toekomst, ik wil niet met hem zoenen.
Ik weet overigens nog niet op welke partij ik ga stemmen.
Hij heeft het leenstelsel voor studenten bedacht dus ik ben niet meer zo blij met hem.
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
10-01-2021 16:39
Voor de goede orde: ik heb tot nu toe altijd links gestemd. Zeer links zelfs. Maar dat leidt tot niks want die willen nooit regeren en voeren liever oppositie. De meer gematigde linkse partijen hebben er m.i. ook niet wel van gebakken de jaren hiervoor, met Asscher als verantwoordelijke minister ten tijde van de toeslagenaffaire.
Ik vind het ook verdraaid lastig te bedenken waar ik op zou moeten stemmen.
Laatste ook eens. Asscher door de mand gevallen, Klaver verantwoordelijk voor leenstelsel studenten waar ik faliekant op tegen ben.
Renske Leijten van de sp vond ik erg indrukwekkend tijdens de toeslagaffaire als persoon. Dus die staat op dit moment wel op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
10-01-2021 15:14
Ja, dat is waar. Ons land ligt compleet in puin. Gelukkig gaat Jesse ons redden. :sarcastic:
Jippie ;-)

Ik stem op mijn grote vriend Thierry Beaudet.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
10-01-2021 16:49
Laatste ook eens. Asscher door de mand gevallen, Klaver verantwoordelijk voor leenstelsel studenten waar ik faliekant op tegen ben.
Renske Leijten van de sp vond ik erg indrukwekkend tijdens de toeslagaffaire als persoon. Dus die staat op dit moment wel op mijn lijstje.
Ja klopt. De SP heeft goede mensen, daarom stem(de) Ik er jaren op, maar uiteindelijk voeren ze het liefst oppositie naar mijn idee. Dus ik ben er wel een beetje klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Alles behoort daar tot de heersende politieke klasse, behalve de buitenbeentjes Wilders en Baudet dan, en een volgende regering zal geen verbetering zijn. Misschien zullen ze banger voor fouten zijn (in de zin dat ze daarvoor de zak krijgen) en dus zullen ze niks meer doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
10-01-2021 14:40
Jesse klaver staat gewoon in de campagne stand. bühne.





Hij zat bij Buitenhof
Zendtijd voor politieke partijen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
De oppositie wil altijd dat de zittende partijen hun macht opgeven en helemaal zo vlak voor verkiezingen waardoor de oppositie een betere kans maakt op een goede uitslag.
De zittende macht kijkt wel uit nu af te treden, daar zijn veel te veel belangen mee gemoeid.
GL staat nu op 10 zetels in de peilingen, 4 minder dan ze nu in de 2e kamer hebben. Dan moet je je laten horen nietwaar.
hollebollegijs schreef:
10-01-2021 22:03
Hij zat bij Buitenhof
Zendtijd voor politieke partijen
Voor linkse politieke partijen. Optredens in Buitenhof in 2020:
PvdA: 15x
D66: 12x
CDA: 10x
VVD: 10x
GL: 8x
SP: 3x
Denk: 1x
50Plus: 1x

Een rare verdeling van partijen aan de linkerkant die 46% van de 2e kamer uitmaken maar liefst 66% van je programmageluid laten bestaan.
Blankepit schreef:
12-01-2021 13:49
Voor linkse politieke partijen. Optredens in Buitenhof in 2020:
PvdA: 15x
D66: 12x
CDA: 10x
VVD: 10x
GL: 8x
SP: 3x
Denk: 1x
50Plus: 1x

Een rare verdeling van partijen aan de linkerkant die 46% van de 2e kamer uitmaken maar liefst 66% van je programmageluid laten bestaan.

Ik kijk nooit Buitenhof maar wat veel PvdA! Zit Asscher daar dan steeds of ook andere Kamerleden?

PVV en FvD willen daar volgens mij zelf niet zitten, daar kan Buitenhof ook niets aan doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geneuzel waar niemand wat aan heeft, vooral ook de gedupeerden niet. Laat ze nu nog even, ook financieel, diep door het stof gaan. Straf ze bij verkiezingen af als je dat wil. Maar laat iedereen nu nog wel even het coronacrisiswerk doen.

Maar het is op zich wel een politieke regel: maak je een knoeperd van een fout, dan treed je af. Dus op zich niet gel dat erom gevraagd wordt. Werd ook bij Grapperhaus deze zomer, en dat vond ik persoonlijk een minder groot vergrijp.

Ik kan er niet zoveel mee. Ben over het algemeen GL-stemmer, maar Klaver irriteert me mateloos de afgelopen maanden
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 15:07
Balkenende en Rutte hebben alles dat dit land mooi maakte afgebroken en vernietigd, dat is de erfenis van rechts, waar niemand met een normaal inkomen aan heeft kunnen ontsnappen, dus het lijkt mij verstandig om links aan het roer te zetten voor die grote hersteloperatie waar Klaver het over had.

Echt hoor, zijn jullie ziende blind?
De keer dat links regeerde, ging er ook een hoop naar de klote. Onder andere mijn baan als gastouder door dat vreselijke mens van een Dijksma.....

Ik verdien minder dan modaal, maar geef mij maar Rutte! En al helemaal niet Jesse. Brrr, ik krijg al rillingen als ik die man op tv zie.....
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
12-01-2021 13:49
Voor linkse politieke partijen. Optredens in Buitenhof in 2020:
PvdA: 15x
D66: 12x
CDA: 10x
VVD: 10x
GL: 8x
SP: 3x
Denk: 1x
50Plus: 1x

Een rare verdeling van partijen aan de linkerkant die 46% van de 2e kamer uitmaken maar liefst 66% van je programmageluid laten bestaan.
Ik geloof niet dat de PVV en FVD willen. Van wat overblijft is het al minder scheef. Wel veel PvdA nog steeds. Maar ook dat is wel enigszins verklaarbaar; grootste oppositiepartij die wil opdraven. Coalitie kletst zichzelf na.

On topic; tijd om een einde te maken aan de Ruttedoctrine. Het kan niet bestaan dat dit kabinet niet valt. Corona en verkiezingen zijn geen redenen om niet je verantwoordelijkheid te nemen. Al is het maar symbolisch.

De Volkskrant zegt eigenlijk hetzelfde:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bfd5eee0/
kleinezon wijzigde dit bericht op 13-01-2021 09:12
Reden: Linkje
11.16% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Irish_Wasser_Woman schreef:
13-01-2021 08:53
De keer dat links regeerde, ging er ook een hoop naar de klote. Onder andere mijn baan als gastouder door dat vreselijke mens van een Dijksma.....

Ik verdien minder dan modaal, maar geef mij maar Rutte! En al helemaal niet Jesse. Brrr, ik krijg al rillingen als ik die man op tv zie.....

En dat gebeurt vaker als links regeert. Links is beter in uitgeven dan in verdienen. Lastig als je de staatskas leeg maakt en niet goed weet hoe je hem kunt vullen.

Hoewel rechts vaak de grote graaiers worden genoemd voel ik ( horend bij de middeninkomens) vooral links altijd als de grote graaiers optreden.
Andersom schreef:
13-01-2021 09:08
En dat gebeurt vaker als links regeert. Links is beter in uitgeven dan in verdienen. Lastig als je de staatskas leeg maakt en niet goed weet hoe je hem kunt vullen.

Hoewel rechts vaak de grote graaiers worden genoemd voel ik ( horend bij de middeninkomens) vooral links altijd als de grote graaiers optreden.
Da's foute propaganda waar je met open ogen intrapt. Het is lang geleden al onderzocht en toen kwamen de onderzoekers tot de conclusie dat links vele malen beter op de staatskas past dan rechts. Een forummer Jaap heeft daar eens een topic over geopend en heeft de bewijsstukken toen gepost en dat loog er niet om.
Blankepit schreef:
12-01-2021 13:49
Voor linkse politieke partijen. Optredens in Buitenhof in 2020:
PvdA: 15x
D66: 12x
CDA: 10x
VVD: 10x
GL: 8x
SP: 3x
Denk: 1x
50Plus: 1x

Een rare verdeling van partijen aan de linkerkant die 46% van de 2e kamer uitmaken maar liefst 66% van je programmageluid laten bestaan.
Ik tel 26 bezoekjes van linkse partijen, en 34 van rechtse of middenpartijen.
Het is me al wel vaker opgevallen dat rechtse figuren niet kunnen rekenen. Vaak niet eens in het belang van hun eigen portemonnee, zo diep zit de angst dat een ander eens meer zou krijgen dan zij zelf.

En natuurlijk moet het kabinet aftreden, na dat vernietigende rapport. Alleen in een dictatuur blijft een regering zitten na een dergelijke misdadige blamage. Ik vermoed dat Ascher de verkiezingen ook niet gaat halen bij de PvdA, en terecht. Ik mag hopen dat er nog een laatste restje zelfreinigend vermogen is overgebleven in de Nederlandse politiek.

Die coronacrisis kunnen ze gewoon demissionair verder managen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het deze keer eens met Jesse ze moeten aftreden en ik zou nog een stapje verder willen gaan ze zouden nooit meer in welke politieke functie dan ook mogen terugkeren.
Maar ook binnen de belastingdienst zou de bezem er flink doorheen moeten en alle verantwoordelijken van hoog tot laag met pek en veren de straat op.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven