Moet ik vertellen dat haar vriend homo is?

13-01-2021 10:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden was ik hechte vrienden met een man, laten we hem Tim noemen.

Tim is homo en durfde dit aan niemand te zeggen alleen aan mij. Hij schaamt zich heel erg want zijn familie is gelovig enz. Hij zegt ik spring liever voor de trein dan dat ik uit de kast kom. Ook zei hij dat hij gewoon later met een vrouw wilde trouwen ookal valt hij er niet op. Ik zei hem dat je die vrouw dan bedonderd maar zo zag hij het niet.

Tim had een "vriend" die ook zogenaamd hetero is, laten we hem Bart noemen. Tim en Bart hadden stiekem seks met elkaar. Vaak. Langdurig. Voor de buitenwereld waren het "gewoon" maatjes.

Ons contact verwaterde. Nu kwam ik hem laatst tegen en hij heeft een vriendin. Bart heeft ook een vriendin. Ik ging ze facebooken en ze zijn nog steeds mega close, je ziet ze overal samen op foto's etc ..

Ik krijg er nogal een naar gevoel bij. Als mijn vriend homo is en iemand anders weet dat, zou ik het ook graag willen weten. Moet ik het aan Tims vriendin zeggen ? Ze zal niet de eerste vrouw zijn die jarenlang gebruikt wordt als dekmantel.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 12:23
Homo's zijn gewoon vruchtbaar hoor, als hij met haar neukt, komen er gewoon babies van
En als hij geen seks wil, moet je geen relatie willen
Ja, dat snap ik ook wel
Maar dat is toch verschrikkelijk? Dat die vrouw er pas na jaren achterkomt (hoor je met regelmaat, als de man 60 is ofzo) en haar leven ‘vergooid’ heeft? Het lijkt mij een ware nachtmerrie terug te kijken op een leven dat je doorgebracht hebt met iemand die je zo voorgelogen heeft. Je kan dan niet opnieuw een gezin opstarten. Dat is wat ik bedoel.
-
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
13-01-2021 12:25
Sterker nog; misschien wil hij juist wel een traditioneel gezinsleven en maakt hij daarom deze keuze.
wel zo eerlijk om haar dan daar ook een eigen keuze in te laten maken of ze dat wil met hem
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
13-01-2021 12:36
Ja, dat snap ik ook wel
Maar dat is toch verschrikkelijk? Dat die vrouw er pas na jaren achterkomt (hoor je met regelmaat, als de man 60 is ofzo) en haar leven ‘vergooid’ heeft? Het lijkt mij een ware nachtmerrie terug te kijken op een leven dat je doorgebracht hebt met iemand die je zo voorgelogen heeft. Je kan dan niet opnieuw een gezin opstarten. Dat is wat ik bedoel.
Maar in een leuke relatie praat je met elkaar en als dit al speelt (mij lijkt de kans groter, dat de vrouw het weet) dan komt het boven water

Bij mannen die laat uit de kast komen, komt het vaak omdat ze het zelf niet wisten/realiseerden. Als deze Tim het zelf wel weet, maakt hij dus een bewuste keus

Of.... hij dacht vroeger homo te zijn, maar heeft toch gemerkt dat hij hetro is.
Als mannen van 60 er achter kunnen komen, dat ze niet hetro zijn. Dan kunnen mannen van 30 er ook achter komen, dat ze niet homo zijn
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
13-01-2021 12:40
wel zo eerlijk om haar dan daar ook een eigen keuze in te laten maken of ze dat wil met hem
En niemand weet of hij dat misschien ook met haar overlegd heeft. Kan zomaar... Daar heeft een buitenstaander zich niet mee te bemoeien.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Misschien is Tim er wel achter gekomen dat hij bi is.
TO heeft al jaren geen contact met hem, dus weet in feite niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
13-01-2021 12:40
wel zo eerlijk om haar dan daar ook een eigen keuze in te laten maken of ze dat wil met hem
Maar stel nou, jij spreekt met je man iets af. Wat verder niemand iets aangaat,
En je krijgt een briefje (anoniem, hoe laf) door de bus: Pssstt, je man is homo. Of Pssst, ik weet van je lelijke puistenkont

Je dacht dat het tussen jou en je man was, en plots weet iemand er van. Jullie veilige wereld, stort in
Mensen hebben recht op onderlinge (geheime) afspraken
Doornroosje75 schreef:
13-01-2021 12:42
En niemand weet of hij dat misschien ook met haar overlegd heeft. Kan zomaar... Daar heeft een buitenstaander zich niet mee te bemoeien.

Inderdaad.

Of TO is jaloers dat hij haar daar niet voor heeft uitgekozen. ;)
Ik weet niet hoe oud Bart, Tim en de vrouwen in het verhaal zijn maar ik weet zeker dat de toekomstverwachtingen van de vrouwen anders zijn dan de mannen hun voorhoudt. Vaak komt het later toch uit dat de man homo is en dan zit de vrouw met eventueel kinderen.
Als de vrouwen een kinderwens hebben en samen oud worden zou ik het sowieso vertellen.
Maar je kent ze niet persoonlijk dus dat wordt moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
13-01-2021 10:45
Bemoei je met je eigen leven. Dus: nee, niet vertellen.
Dit dus
Ik denk dat de motieven van TO ook niet helemaal zuiver zijn, of niet zo zuiver als ze laat doorschijnen.
Ze is ook opvallend stil opeens.
Alle reacties Link kopieren
Je hoort mensen zeker niet uit de kast te halen. LGBT+ mensen hebben het al moeilijk genoeg. Je hebt geen idee wat je kan veroorzaken. Bij sommigen breek de familie met hen of doet nog gekkere dingen. Zelfmoord onder LGBT+ mensen ligt ook vaak hoog om de gemene reacties.

Bovendien, je kent zijn vriendin niet eens, dus waar bemoei je je mee.

Vind dit echt raar en onverantwoordelijk, sorry.
zonmuis wijzigde dit bericht op 13-01-2021 12:48
23.94% gewijzigd
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 10:49
Nee. Bemoei je daar niet mee. Iemand uit de kast trekken is jouw taak niet. Dat is niemands taak trouwens.
Het zijn je zaken niet en je weet er ook niks vanaf.
Wie denk je wel niet dat je bent om dit te vertellen?
Nou, op zich vind ik het niet raar. Hij gaat vreemd, welke goede reden hij daar ook voor vindt hebben. Ik snap het echt wel vanuit zijn point of view, maar ik zou doodongelukkig zijn als vrouw als ik hier jaren en jaren later pas achter zou komen. En dat doet het toch wel. Ik zou me beroofd voelen van de kans een leven op te kunnen bouwen met iemand die wél op die manier van me houdt.
Dus ja, ik zou haar waarschijnlijk wel waarschuwen.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 12:43
Misschien is Tim er wel achter gekomen dat hij bi is.
TO heeft al jaren geen contact met hem, dus weet in feite niet veel.

Eens. En de grenzen tussen homo en hetero zijn niet altijd scherp en onveranderlijk.

TO, niet mee bemoeien.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2021 12:46
Nou, op zich vind ik het niet raar. Hij gaat vreemd, welke goede reden hij daar ook voor vindt hebben. Ik snap het echt wel vanuit zijn point of view, maar ik zou doodongelukkig zijn als vrouw als ik hier jaren en jaren later pas achter zou komen. En dat doet het toch wel. Ik zou me beroofd voelen van de kans een leven op te kunnen bouwen met iemand die wél op die manier van me houdt.
Dus ja, ik zou haar waarschijnlijk wel waarschuwen.

Is dat zo?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2021 12:46
Nou, op zich vind ik het niet raar. Hij gaat vreemd, welke goede reden hij daar ook voor vindt hebben.
Hij had zo'n vriend, niet heeft, volgens de OP.
zonmuis wijzigde dit bericht op 13-01-2021 12:49
1.76% gewijzigd
leather schreef:
13-01-2021 10:55
Niet mee bemoeien, helemaal niet als je die vriendin niet eens kent en ook al geen contact meer hebt met Tim.
Misschien hebben we wel een onderlinge afspraak.
Dan zal vertellen ook niks op de kop zetten. Het zal alleen maar relevant zijn als zij het niet weet. Als ze het wel weet en ze hebben afspraken, dan is het niet eens een toevoeging.
Ik denk dat de nieuwe vriendin van Tim er zelf achter gaat komen, en dat is ook de beste oplossing.

Ik heb een vriend (of eigenlijk is hij een collega met wie ik heel nauw heb samengewerkt) die laatst met zijn nieuwe vriendin langskwam. Na een paar glazen wijn vroeg de vriendin aan mij: "Wat denk jij, is hij een narcist?" Ik vond het wel een scherpe analyse, mijn collega is echt onverdraaglijk egocentrisch en hij heeft het empathisch vermogen van een visstick, maar ik heb gezegd: "Dat weet ik niet, ik ben geen psychiater, maar waarom vraag je dat?" Ik ben vergeten wat ze antwoordde, maar kort daarna heeft ze de relatie verbroken. Volgens mij had het niets uitgemaakt als ik toen had beaamd dat hij een narcist is (of in elk geval een zeer moeilijke man met nukken), omdat ze verliefd was en de mening van een buitenstaander altijd minder indruk maakt dan je éigen ervaring.

Kortom, ik snap je dilemma, ik vind het heel zielig voor de vriendin van Tim, maar zij zal zelf haar onderbuikgevoel moeten volgen en gaan inzien dat de hechte vriendschap tussen Tim en zijn boezemvriend misschien een beetje al te hecht is. Ze is vast op de hoogte van zijn Christelijke achtergrond; dat is voor haar al een eerste aanknopingspunt.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2021 12:46
Nou, op zich vind ik het niet raar. Hij gaat vreemd, welke goede reden hij daar ook voor vindt hebben. Ik snap het echt wel vanuit zijn point of view, maar ik zou doodongelukkig zijn als vrouw als ik hier jaren en jaren later pas achter zou komen. En dat doet het toch wel. Ik zou me beroofd voelen van de kans een leven op te kunnen bouwen met iemand die wél op die manier van me houdt.
Dus ja, ik zou haar waarschijnlijk wel waarschuwen.
Nee, dat weet TO helemaal niet.
lilalinda schreef:
13-01-2021 11:00
Ik ken een stel, Hij is homo. Zij weet dat. Maar ze kiezen hier bewust voor. Met voor mij hele plausibele redenen
Hen "outen" zou hun leven op zijn kop zetten.
Hoezo outen? Je out niks als je het alleen aan haar vertelt. Als ze op de hoogte is, zal het niks toevoegen aan haar kennis over hem. Maar mocht ze niet op de hoogte zijn, kan ze wel kiezen om haar leven niet meer met hem te willen delen en op zoek gaan naar een partner die voor haar kiest op basis van liefde ipv goede vriendin aka dekmantel.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2021 12:46
Nou, op zich vind ik het niet raar. Hij gaat vreemd, welke goede reden hij daar ook voor vindt hebben. Ik snap het echt wel vanuit zijn point of view, maar ik zou doodongelukkig zijn als vrouw als ik hier jaren en jaren later pas achter zou komen. En dat doet het toch wel. Ik zou me beroofd voelen van de kans een leven op te kunnen bouwen met iemand die wél op die manier van me houdt.
Dus ja, ik zou haar waarschijnlijk wel waarschuwen.
Dat klopt in veel gevallen ja, dat de vrouw van de homoseksuele man zich bedrogen en ongelukkig voelt als het na jaren uitkomt. Het is ook niet fair als een homoseksuele man hier bewust voor kiest, zonder hier eerlijk over te zijn. Dat staat echter los van de 'verantwoordelijkheid' die TO meent te hebben. Het zijn haar zaken niet. Ze is geen partij in deze.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
diyer schreef:
13-01-2021 12:46
Nou, op zich vind ik het niet raar. Hij gaat vreemd, welke goede reden hij daar ook voor vindt hebben. Ik snap het echt wel vanuit zijn point of view, maar ik zou doodongelukkig zijn als vrouw als ik hier jaren en jaren later pas achter zou komen. En dat doet het toch wel. Ik zou me beroofd voelen van de kans een leven op te kunnen bouwen met iemand die wél op die manier van me houdt.
Dus ja, ik zou haar waarschijnlijk wel waarschuwen.

Je weet helemaal niet zeker dat hij vreemd gaan en TO ook niet. Ze ziet alleen zijn Facebook posts en heeft geen contact meer met hem.
Dat ze geen contact meer hebben heeft misschien ook een reden?
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2021 12:51
Hoezo outen? Je out niks als je het alleen aan haar vertelt. Als ze op de hoogte is, zal het niks toevoegen aan haar kennis over hem. Maar mocht ze niet op de hoogte zijn, kan ze wel kiezen om haar leven niet meer met hem te willen delen en op zoek gaan naar een partner die voor haar kiest op basis van liefde ipv goede vriendin aka dekmantel.
Dat is ook outen. En je weet niet aan wie ze dat allemaal gaat vertellen.
Compleet onverantwoord.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 12:43
Maar stel nou, jij spreekt met je man iets af. Wat verder niemand iets aangaat,
En je krijgt een briefje (anoniem, hoe laf) door de bus: Pssstt, je man is homo. Of Pssst, ik weet van je lelijke puistenkont

Je dacht dat het tussen jou en je man was, en plots weet iemand er van. Jullie veilige wereld, stort in
Mensen hebben recht op onderlinge (geheime) afspraken
Als zij het weet, ben ik het volledig met je eens.
Ik hoop maar dat hij eerlijk tegen haar geweest is. Maar ik vrees het tegengestelde. Maar dat zullen wij nooit weten
-
Alle reacties Link kopieren
To, waarom wil je jouw waarheid aan willekeurige mensen opdringen?

Indien je hem zonder vooraf overleg of een gesprek wil outen, terwijl je weet wat dat met hem doet, dan zat de vriendschap blijkbaar niet zo diep.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-01-2021 12:58
52.86% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
13-01-2021 12:49
Dan zal vertellen ook niks op de kop zetten. Het zal alleen maar relevant zijn als zij het niet weet. Als ze het wel weet en ze hebben afspraken, dan is het niet eens een toevoeging.

Dat is te kort door de bocht. Misschien hebben ze een afspraak en denken ze dat alleen zij tweeën daar vanaf weten. En dan blijkt er ineens een onbekende derde te zijn die het weet. Dat kan je wereld wel degelijk op zijn kop zetten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven