Voor welke doodnormale dingen ben jij ''bang''?

13-01-2021 13:19 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een tijd geleden een gesprek met iemand waarin het ging over '' gekke gewoontes'' of ''vreemde angsten''. Daar kwamen zulke leuke antwoorden en gesprekken uit dat ik het zeker de moeite vond om hier te delen en vooral héél erg benieuwd was naar al jullie antwoorden.

Er zijn gewoon bepaalde tics of eigenaardigheden waarvan je denkt dat je écht de enige bent die dit doet of denkt maar hoogstwaarschijnlijk is dat natuurlijk helemaal niet zo. Ik zal uiteraard beginnen met mijn eigen eigenaardigheden.

Angst voor:
- Het langsrijden van een sneltrein terwijl ik op het perron sta (het liefst wil ik dan mijn vingers in m'n oren doen maar dat staat natuurlijk heel gek :bonk: )
- De lijnen en roosters in een zwembad (waarom ik dat vind heb ik werkelijk geen idee van maar ik vind het iets engs. In het ondiepe gaat het wel maar in het diepe... vreselijk!)
- Handdrogers in toiletten (dat geluid! Zo hard!)
- Motten! (als ik er 1 zie kan ik al huilen :cry: )


Error bij:
- Piepschuim (als ik het zie denk ik al aaaaaaaaaaaah, dat geluid is echt zo vervelend . :nope: Sommige mensen hebben dat met nagels op een krijtbord of een vork die over een bord gaat, dat gevoel krijg ik bij piepschuim )
- Het aanpakken van de bon in de supermarkt (het is zo'n gek ''droog'' gevoel. Het liefst wil ik dan eerst aan mijn vingers likken zodat dat gevoel niet zo droog is)
- De trappen op Utrecht centraal (ik weet niet of dat alleen daar is hoor maar daar heb ik het wel áltijd. Als ik naar beneden loop moet ik voor me uit kijken want als ik naar de trap zelf kijk krijg ik een error en lijkt het net of ik dubbel zie en ben ik bang een trede over te slaan)


Ben ik gek? Of zijn er al dingen in je op gekomen waar je aan denkt die je zelf ''hebt''?
Ik ben benieuwd :kwijl: !
Onweer, vuurwerk en harde knallen zoals van een ballon, hoogte
Regenjassen,brrr dat gevoel en dat geluid.
Panty's ik kan ze niet eens aanraken.
En dronken mensen,een drankje trek ik nog maar meer dan wil ik weg van diegene. Mijn ex kwam met grote regelmaat dronken/aangeschoten thuis. Hij wilde dan seks en zorgde ook dat hij het kreeg,gedwongen dus. Daar zal het laatste vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Pinguin15 schreef:
13-01-2021 15:20
Jij bent echt de eerste van wie ik dit ook hoor. Ik heb dit ook, haha. Heb het ook bij een dekbed bijv (leuk met het bed opmaken).

Verder:
- Vuur - ik durf ook geen lucifers te gebruiken
- Vuurwerk (vroeger dacht ik dat het op mijn hoofd kon vallen vanuit de lucht)
- WC die doorspoelt als je erop zit + ik inspecteer altijd of de bril schoon is. Ik heb een vreselijke hekel aan wc’s zonder bril of openbare (vieze) wc’s. Maar vooral dixies.
- Plassen als er (hoorbaar) iemand in het hokje naast me zit. Al gaat dat wel steeds beter. Gaat vooral om geluid maken bij het plassen (dat het zo in het wc-water klotst). Maar ook thuis plas ik het liefst alleen.
- Ook eerder genoemd: als ik op een toren sta of bijv in de skilift ben ik bang dat ik alles laat vallen (telefoon, camera, handschoenen)
- Watten in je mond / tegen je wang aan vind ik heeel naar

Nog wel meer maar ik kom er nu even niet op
Het vetgedrukte herken ik. Bewust voor inductie gekozen in plaats van gas. Ik ben ook heel bang voor brand. Vuurwerk stak ik vroeger wel af, maar wij hadden extra lange lonten. Sterretjes vasthouden durfde ik dan weer niet i.v.m met vonken.
Watten bij de tandarts en dan vooral tegen de binnen kant van mijn ondertanden, bleh.
Alle reacties Link kopieren
- Met je fiets over zo'n rooster
- Loslopende kippen in het park waar ik vaak hardloop. Ze doen nooit wat, maar ik blijf het naar vinden.
- Een spoorwegovergang oversteken, vooral als dat belletje klinkt, terwijl je op de overgang bent.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 16:10
2.82% gewijzigd
Achter iemand langs lopen/fietsen die aan het vissen is. Ik ben altijd bang dat hij dan die hengel naar achteren gooit en dat haakje in m’n oog komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor zwemmen in water waarvan ik de bodem niet kan zien. Het mag heel diep zijn, als ik maar wel de bodem kan zien. Heel gek, want ik kan heel goed zwemmen en heb jaren bij de reddingsbrigade gezeten.

Verder ben ik bang in een echt donkere kamer. Dan voel ik me alsof ik stik. Ik slaap ook altijd met de slaapkamerdeur open.

Qua eigenaardigheden:
Het gevoel van die houten ijsstokjes tegen je tanden
Geluid van een helikopter
Zwanen
Over een trap met zo'n rooster lopen waardoor je naar beneden moet kijken.
..
‘Bang’ is het woord niet, maar ik heb wel een gekke tic (ja dit woord heeft meerdere betekenissen, waaronder ‘afwijking’ en ‘dwaze gewoonte’), maar ik vind m’n thee alleen lekker als hij precíes op een bepaalde sterkte is. Of in het verkeerde glas geschonken is. Geen seconde te lang of te kort mag het zakje erin hangen, want dan vind ik ‘em echt niet te drinken. Ik stuur de thee ook gerust terug als m’n man of kinderen deze niet perfect gezet hebben :-$ Gelukkig kunnen ze er grapjes over maken.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
13-01-2021 14:15
Roltrappen, wespen en soms mijn mailbox.
Vergeet ik het dier waar ik het allerbangst voor ben; slangen maar die zijn niet doodnormaal in Nederland maar als ik er eentje op tv zie krijg ik al de rillingen.

Kom dan niet naar Drenthe, ik heb er al 4 gezien, levend en wel, en 1 dode. 😉 Adders komen voor in Nederland en zijn nog giftig ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bestek moet een bepaald gewicht hebben, anders smaakt mijn eten me niet. Het mes mag ook niet lichter zijn dan de vork.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Vishaakjes in het algemeen en vissers als ik er langs moet.
Heel naar vind ik dat.
Dartpijltjes en vleesthermometers en alles wat lang is met scherpe punten.

Brrrr
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
13-01-2021 16:24
Mijn bestek moet een bepaald gewicht hebben, anders smaakt mijn eten me niet. Het mes mag ook niet lichter zijn dan de vork.
Dit!

Heb zelf ooit een prachtige bestekset aangeschaft. Qua gewicht heel prettig maar de verdeling is helaas niet goed. Het heft is veel zwaarder dan het lemmet. Daardoor valt het altijd van het bord wanneer je dat van tafel wilt dragen. Zwaar irritant.

Maar toch liever nog mijn eigen bestek dan dat van partner. Sinds we samenwonen ligt er een allegaartje van bestek soorten in de la. Zijn set bestaat voor mijn gevoel uit ontzettend grote en grove vorken en lepels..

Het gevoel om met zo’n hooivork het eten naar binnen te schuiven. Brrrr.. ik vis voor mezelf altijd mijn eigen bestek er tussen uit.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
het geluid van een naald die van een LP afglijdt, dat vervelende gekras dat lijkt alsof die naald direct over je trommelvlies gaat. Er was vroeger een reclame voor het spel Habbo Hotel waar het geluid 2x in voorkwam. Ik lag een keer een dag ziek op de bank TV te kijken en die reclame kwam 2x langs..... Ook in de Nieuws BV op NPO2 tussen de middag zit dat geluid er meerdere keren in (een soort digitaal gegenereerd geluid). Er zijn niet veel mensen meer die nog LP's luisteren, maar dit geluid is niet uit te bannen in TV-shows, reclames e.d. Alsof je het geluid van een oude claxon uit de jaren 20 nog iedere dag hoort terwijl het je irriteert. VERSCHRIKKELIJK......
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
13-01-2021 16:24
Mijn bestek moet een bepaald gewicht hebben, anders smaakt mijn eten me niet. Het mes mag ook niet lichter zijn dan de vork.
Op het werk liggen er verschillende soorten koffielepeltjes door mekaar, maar ik wil altijd 1 model. Ik roer er welgeteld 1x mee. Toch moet het dat type lepeltje zijn en ga ik rustig eentje afwassen als er nog andere liggen. Totaal van de zotte eigenlijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
13-01-2021 15:52
Clowns.
Ik heb echt een hekel aan clowns! Niet bang.. maar gewoon "gatverdamme oprotten":) (sorry)
Tieners/jongeren, altijd nerveus in hun aanwezigheid.
Kwade, roepende mensen; misschien is bang hierbij niet het woord, want ofwel ga ik ze uit de weg, ofwel word ik agressief.
Alle reacties Link kopieren
De WC op slot doen op openbare plekken omdat ik bang ben dat de deur niet meer open gaat, heel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
- dode zoogdieren. Ik ben in staat een etage hoger te gaan zitten de rest van de dag, ik durf het niet aan te raken en vind het heel eng.
- trappen aflopen, ik doe het gewoon wel natuurlijk, maar ik zie en voel echt tijdens het lopen de meest afgrijselijke valpartijen voor me.
- diep water. Ik wil kunnen staan
- toen de kinderen nog echt klein waren dierentuinen met glas, en dat de dieren dan vlak naast mijn kind staan. Ik werd er echt misselijk van. Echt onnatuurlijk om te zien, een beer of tijger naast mijn dreumes.
Draakje2018 schreef:
13-01-2021 16:54
Ik heb echt een hekel aan clowns! Niet bang.. maar gewoon "gatverdamme oprotten":) (sorry)
Ha ha ha
Sorry.. maar je omschrijft het zo grappig.
Volgens mij zijn er dus echt héél veel mensen bang voor clowns.... vraag me af hoe dat komt... komt dat door de film It, komt het doordat je het gezicht van de persoon niet goed kunt zien, wat is het precies...
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
13-01-2021 14:10
Tunnels, ik voel me daar zeer onprettig in, vooral langere tunnels met de auto. Ik ben dan altijd bang dat er een ongeval is en ik daar urenlang vast kom te staan.
Ja dit...ben behoorlijk claustrofobisch, de Gotthardtunnel vond ik vreselijk, veel te lang. Om nog maar te zwijgen van de kanaaltunnel, echt no way dat ik vrijwillig in die trein stap. Ik vraag me dan altijd af hoe het zit met de frisse lucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik word heel naar van roosters en putjes op de bodem van het zwembad, geen idee waarom maar als kind vond ik die al heel eng.

Ik kan NIET tegen het knerpende geluid van het rubber van een ballon (als je snapt wat ik bedoel).

En spinnen. Als de dood. Altijd al zo geweest.
suusje666 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 17:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1 dikke zwarte spinnen, verder zit een hoop van wat hier al gepost is in mijn irritatie, maar niet echt angst.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
13-01-2021 15:06
Clowns
Niet bang maar geïrriteerd. Ik kende vroeger iemand die ik al stom vond. En die zich op de 'clownerie' stortte. En random 'clownesk' ging doen.
Ik had echt haatgevoelens vermengd met gene als ze dat deed.
En dan die verhalen over die zieke kinderen die ze dan opvrolijkte, het lijkt me zo ergerlijk om al niet lekker te zijn en dan zo'n type aan je bed.
Alle reacties Link kopieren
(Brom/aas/poep)vliegen.
Gatverdamme, ik word helemaal gek als die op me gaan zitten.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
13-01-2021 15:27
Ik ben echt doodsbang voor de lampen in een zwembad :(
Dat is ook de reden dat ik echt al meer dan 30 jaar niet meer in een zwembad ben geweest, nachtmerries krijg ik er van.
Dat ze naar beneden kunnen vallen bedoel je?
Ik kijk ook niet omhoog als ik zwem. Het ziet er allemaal een beetje houtje touwtje uit.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
lottie_74 schreef:
13-01-2021 14:18
Ik kan niet in iemands ogen kijken als ik het rood daaronder zie. Iemand moet mij dus net vragen: 'zit er een vliegje in mijn oog', of 'kun je mijn lens zien'? Ik durf daar echt niet naar te kijken en ga dan ook bijna van mijn stokje. Is heel raar natuurlijk...
Zelfs dit typen en eraan denken, vind ik al lastig.
Ik dacht dat ik niks kon bedenken maar dit heb ik inderdaad ook! Alles met ogen eigenlijk: ik kan echt niet naar een oogoperatie kijken en heb ooit vroeger wel eens lenzen geprobeerd, maar bij het idee dat ik zo'n lens in mijn oog moest doen blokkeerde ik letterlijk.
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven