Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
BBlasters schreef:
13-01-2021 16:27
Maar even serieus, jij loopt gewoon te trollen toch?
Nee, mensen die geen avondklok willen omdat zij geen eten kunnen afhalen zijn gewoon verwend.
Alle reacties Link kopieren
Zolang de grenzen met Engeland nog open zijn, komt de variant ter land, ter zee en door de lucht naar ons toe. Ze onderzoeken nu de besmettelijkheid in bepaalde gemeente. Dat is uitstekend, weten is beter dan gokken. En dat je daarom wacht met heropenen van basisschool, dat snap ik ook. Maar zolang de grenzen open staan en reizen niet meer is als foei en nu je bent aso dan denkt iedereen even aan Aso Grapperhaus met zijn feestje en vindt de reis nodig. Een vliegtuig per dag voor strikt noodzakelijk personenvervoer met papieren/stempels en enkelband bij terugkeer voor de quarantaine. Goederenvervoer gaat door. Maar zouden die wagens met vracht ook niet zonder chauffeur op de trein of een boot kunnen en dat een Engelse chauffeur het er daar van afhaalt? En andersom? Zomaar wat ideeën om niet meer uit Engeland te importeren.

Aan de andere kant, ik begrijp die 8 uur wel. Ik zit bij de Regiotaxi qua werk en we hebben de nodige ritten in de avond naar een kaartavondje, verjaardag van een familielid etc. en ander niet strikt noodzakelijk vervoer. De ritten overdag zijn veel noodzakelijker zoals dokter, fysio, dagbesteding, boodschappen. Mijn klanten zijn allemaal lid van de diverse risicogroepen. Misschien daar ook maar eens paal en perk aan stellen door dit vervoer en normaal openbaar vervoer na 8 uur te stoppen. Je dwingt dan toch weer een deel om thuis te blijven en contacten te verminderen. Voor de zorg kan er op kosten van de regering een taxi geboekt worden als ze anders niet thuis komen na hun dienst.
granny71 schreef:
13-01-2021 16:33
Dan zouden we in een totale dictatuur leven waarin iedereen uit angst overal ja en amen op zegt.
Gelukkig leven we in een land waarbij je vragen mag stellen over beslissingen en je eigen mening mag hebben.
Nederlanders zijn geen mensen die massaal klakkeloos alle geboden opvolgen.
Nee klopt. Maar logisch nadenken zit er ook niet bij iedereen in. Dat je niet 10 mensen moet uitnodigen en elkaar moet kussen enzo.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
13-01-2021 16:37
Nee, mensen die geen avondklok willen omdat zij geen eten kunnen afhalen zijn gewoon verwend.
*mompelt iets over leerachterstanden en het niet meer begrijpend kunnen lezen van heel veel Nederlanders*
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Een zwaai uit zuid-oost Frankrijk.
Na de lockdown kregen we in december een avondklok en dat hield in van 20/6 uur niet op straat. Nu is het vanaf gisteren bij ons vervroegd naar 18 uur dus van 18/6 uur moet je binnen blijven. Uiteraard mag je werken, even je hond uit laten maar het is niet de bedoeling dat je buitenshuis bent zonder reden. Een feestje is uiteraard geen reden, je oude moeder verzorgen is wel een reden.

Voor de mensen die niet werken is dit niet een hele vervelende maatregel. Je kunt immers de hele dag door mensen zien. Voor de mensen die de hele dag thuis werken en ‘s avonds een frisse neus willen halen en willen sporten is dit vreselijk.
Hopelijk gaat het snel beter doordat er steeds meer mensen gevaccineerd worden want ik gun dit niemand..
Elfje* schreef:
13-01-2021 16:30
Dat is hetzelfde als 'eet je spruitjes op. In Afrika zouden ze maar wat blij zijn met die spruitjes'.
Nee je mag best wat relativeren, als je eens een paar maanden wat eerder binnen moet blijven, je het afpakken van je vrijheid noemt.
pipootje schreef:
13-01-2021 16:37
Nee, mensen die geen avondklok willen omdat zij geen eten kunnen afhalen zijn gewoon verwend.
Sommige mensen bestellen eten, om het kleine restaurantje op de hoek te steunen. Omdat elke bestelling er één is.

Nou, wat een vuile egoïst ben je dan!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
13-01-2021 16:37
Nee, mensen die geen avondklok willen omdat zij geen eten kunnen afhalen zijn gewoon verwend.
En wat vind je van de mensen die alleen 's avonds naar buiten kunnen? Want dáár lees ik veel meer over hier.
pipootje schreef:
13-01-2021 16:37
Nee, mensen die geen avondklok willen omdat zij geen eten kunnen afhalen zijn gewoon verwend.
Ja en de horeca die eronder lijdt is ook hartstikke verwend.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
13-01-2021 16:40
Een zwaai uit zuid-oost Frankrijk.
Na de lockdown kregen we in december een avondklok en dat hield in van 20/6 uur niet op straat. Nu is het vanaf gisteren bij ons vervroegd naar 18 uur dus van 18/6 uur moet je binnen blijven. Uiteraard mag je werken, even je hond uit laten maar het is niet de bedoeling dat je buitenshuis bent zonder reden. Een feestje is uiteraard geen reden, je oude moeder verzorgen is wel een reden.

Voor de mensen die niet werken is dit niet een hele vervelende maatregel. Je kunt immers de hele dag door mensen zien. Voor de mensen die de hele dag thuis werken en ‘s avonds een frisse neus willen halen en willen sporten is dit vreselijk.
Hopelijk gaat het snel beter doordat er steeds meer mensen gevaccineerd worden want ik gun dit niemand..
Oh mijn god, 18.00 uur?! Wat een hel...
ugli wijzigde dit bericht op 13-01-2021 16:41
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
13-01-2021 16:40
Een zwaai uit zuid-oost Frankrijk.
Na de lockdown kregen we in december een avondklok en dat hield in van 20/6 uur niet op straat. Nu is het vanaf gisteren bij ons vervroegd naar 18 uur dus van 18/6 uur moet je binnen blijven. Uiteraard mag je werken, even je hond uit laten maar het is niet de bedoeling dat je buitenshuis bent zonder reden. Een feestje is uiteraard geen reden, je oude moeder verzorgen is wel een reden.

Voor de mensen die niet werken is dit niet een hele vervelende maatregel. Je kunt immers de hele dag door mensen zien. Voor de mensen die de hele dag thuis werken en ‘s avonds een frisse neus willen halen en willen sporten is dit vreselijk.
Hopelijk gaat het snel beter doordat er steeds meer mensen gevaccineerd worden want ik gun dit niemand..
Alle sterkte daar toegewenst! Ik word er echt sip en somber van, dit soort vooruitzichten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
pipootje schreef:
13-01-2021 16:24
Dan ga je een paar weken touwtje springen.
Frisse neus halen zou wel fijn zijn voor de mensen die de hele dag binnen zitten.


Gaat het wel goed met je? Zulke zure reacties die je tentoonstelt.....
*Sally* schreef:
13-01-2021 16:41
Ja en de horeca die eronder lijdt is ook hartstikke verwend.
Het tijdstip van een avondklok heeft naar mijn idee niet veel gevolgen voor de horeca als dat 22.00 zou zijn.
*Sally* schreef:
13-01-2021 16:41
Ja en de horeca die eronder lijdt is ook hartstikke verwend.
Dit idd. Egoïstisch van mensen die de horeca willen steunen door eten af te halen/ bestellen.
pipootje schreef:
13-01-2021 16:42
Het tijdstip van een avondklok heeft naar mijn idee niet veel gevolgen voor de horeca als dat 22.00 zou zijn.
Maar er wordt juist gesproken over een avondklok van 20 uur.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
13-01-2021 16:42
Het tijdstip van een avondklok heeft naar mijn idee niet veel gevolgen voor de horeca als dat 22.00 zou zijn.
* mompelt nog meer over juiste conclusies kunnen trekken uit een geschreven tekst*
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
pipootje schreef:
13-01-2021 16:42
Het tijdstip van een avondklok heeft naar mijn idee niet veel gevolgen voor de horeca als dat 22.00 zou zijn.
Als dat 22:00 zou zijn dan niet nee.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-01-2021 16:41
Oh mijn god, 18.00 uur?! Wat een hel...
Nou dat! :O

Als ze dat hier gaan bedenken, ga ik mijn kat leren blaffen en neem ik hem mee aan een lijntje naar buiten. |-)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Het lijkt erop dat de Tweede Kamer tegen is. I love de Tweede Kamer :flirting:
Elfje* schreef:
13-01-2021 16:42
Dit idd. Egoïstisch van mensen die de horeca willen steunen door eten af te halen/ bestellen.
Daar ging het niet over. Maar goed.
Hier bezorgen restaurants gewoon ook overdag eten wat je zelf kunt afmaken of opwarmen.
En tot 22.00 zou echt niet zon punt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
13-01-2021 16:36
Het frustreert me een beetje als ik mensen de regels echt aan hun laars zie lappen.
Maar waar dan? Ik lees ze ook, die verhalen, maar ik zie het werkelijk nergens om me heen. Hoogstens misschien wat groepsvorming/hangjongeren in de binnenstad (daar woon ik), maar dat is het wel.
Er ligt een énorme focus op de overtreders, zo erg zelfs dat er nu een avondklok overwogen wordt die voornamelijk de brave mensen zal treffen, want de notoire overtreders zullen zich er niet aan houden. En wie raken er nu besmet? Volgens mij beide groepen, want als de overtreders daadwerkelijk massaal besmet zouden raken zou het snel gedaan zijn. Ik denk dat de besmettingen gewoonweg niet tegen te houden zijn, welke truc of maatregel er ook bedacht wordt. Dus heeft het ook weinig zin om zo te focussen op wat een ander allemaal niet goed doet. Het verziekt alleen de sfeer maar.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
13-01-2021 16:43
Nou dat! :O

Als ze dat hier gaan bedenken, ga ik mijn kat leren blaffen en neem ik hem mee aan een lijntje naar buiten. |-)
Ja serieus, dan ga ik spontaan mijn konijnen uitlaten.
pipootje schreef:
13-01-2021 16:42
Het tijdstip van een avondklok heeft naar mijn idee niet veel gevolgen voor de horeca als dat 22.00 zou zijn.

Het gaat om een avondklok vanaf 20 uur.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
13-01-2021 16:45
Ik denk dat de besmettingen gewoonweg niet tegen te houden zijn, welke truc of maatregel er ook bedacht wordt.
waarom zijn ze dan nu aan het dalen?
Doreia* schreef:
13-01-2021 16:43
* mompelt nog meer over juiste conclusies kunnen trekken uit een geschreven tekst*
Echt heel vermoeiend zo ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven