Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
09-01-2021 17:13
En nu is ie waarschijnlijk boos dat jullie niks meer uitlenen / hij niet in die kast geraakt?
Dingen worden niet benoemd. Hij weet heus wel dat ik die spullen met een reden achter slot en grendel heb gezet. Maar hij beperkt zich tot ‘verwonderde vragen’ bij zijn zoon, mijn echtgenoot. “Dat is toch niet handig, zulk gerei achter een slot?”. In de (ijdele) hoop dat zoon hem de sleutel geeft of het ding van het slot draait.

Zijn andere zoon en dochter verkoop ik gewoon een ‘nee’ als ze weer wat willen. Die ‘confrontatie’ zoekt mijn schoonvader niet op. En hij biedt geen diensten meer aan die man of ik moeten verlenen want we kunnen steeds ‘helaas niet’. En dan gaat hij af als een gieter dus dat doet hij nu niet meer (zo snel).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
08-01-2021 10:00
Ik vind het vooral bijzonder dat mensen willen splitten als jij alleen een hoofdgerecht hebt gegeten. Ik had dat met vriendinnen, we zijn gaan borrelen; ik reed. Zij lekker bieren! Ik had 2 cola zij ieder 5 bier en nog een cocktail. Wilde ze het door 3e delen. Dat vind ik dan toch niet eerlijk hoor... noem mij dan maar gierig!
Hier ook een keer gehad. Uit eten met zn 4en. Ieder zelfde eten en drankje. Was 20 euro p.p bij elkaar. Toen ging ik naar huis want had nog andere plannen. Ik zei doe maar een tikkie.
Zij bleven namelijk nog zitten. Luxe nagerecht en 1 of 2 drankjes.
Kreeg ik een tikkie voor 30 euro. Dus 10 euro meer dan ik eigenlijk zou moeten betalen. Op een bedrag van 20 euro vind ik dat best veel. Durfde er eigenlijk niks van te zeggen. Wil niet gierig lijken ofzo. Maar vind het nog steeds apart dat dat zo ging en dat de rest niet zegt: nee joh, tulp was toch veel eerder naar huis, zij hoeft maar 20 euro te betalen. Nu heb ik voor hun nagerecht/drankje betaald.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
09-01-2021 12:58
Over gratis hulp in iets waar je goed ik bent:

Zelfde gebeurde met mijn ex, ICT’er, familie, vrienden, vrienden van familie en vrienden van vrienden die te pas en te onpas vroegen of hij “eventjes” wilde helpen met hun computer/laptop wat dan ook. En hij deed het nog ook, in zijn vrije weekeind. En vond het raar dat ik op een dag kwaad werd toen wij samen het hele weekeind vrij waren en een oppas hadden voor onze kinderen om samen wat leuks te doen en hij zei dat hij “heel even” weg was voor een klusje bij die en die en pas tegen middernacht terug thuis kwam, zonder vergoeding voor het klusje uiteraard.

Mensen gaan er inderdaad vanuit dat je wel gratis bij ze komt werken als vriendendienst, ik vond dat heel erg uitzuig gedrag.
Mijn wederhelft is ook ICTer. Hij heeft een t-shirt met opschrift: No, I will not fix your computer. 😅
Alle reacties Link kopieren
Mijn man doet iets met auto’s. Nu heeft hij laatste de auto van mijn schoonvader gemaakt, dit was de tweede keer. Eerste keer kreeg man er geld voor, tweede keer niet. Man is hele dag tot s’avonds 10 uur bezig geweest. Schoonvader zei bedankt en reed weg. Die klus zou mijn schoonvader normaal 750 euro kosten bij een bedrijf. Wij vragen ons nu af of het de bedoeling is dat mijn man elke keer die wagen gratis moet gaan fiksen....
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-01-2021 18:11
Mijn man doet iets met auto’s. Nu heeft hij laatste de auto van mijn schoonvader gemaakt, dit was de tweede keer. Eerste keer kreeg man er geld voor, tweede keer niet. Man is hele dag tot s’avonds 10 uur bezig geweest. Schoonvader zei bedankt en reed weg. Die klus zou mijn schoonvader normaal 750 euro kosten bij een bedrijf. Wij vragen ons nu af of het de bedoeling is dat mijn man elke keer die wagen gratis moet gaan fiksen....
Ik vind je man een beetjegek :P Volgende keer van te voren afspreken dat het wel wat kost. ( of schoonouders moeten elke week gratis oppassen of iets anders doen waar je normaal voor zou moeten betalen natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-01-2021 18:14
Ik vind je man een beetjegek :P Volgende keer van te voren afspreken dat het wel wat kost. ( of schoonouders moeten elke week gratis oppassen of iets anders doen waar je normaal voor zou moeten betalen natuurlijk).
Had hij ook gezegd maar man had wel om de materiaal kosten gevraagd, dat hij ervoor zou betalen was eerder afgesproken. Maar meer dan de materiaal kosten kreeg hij niet. Volgende keer toch duidelijker zijn, die man knalt nl wel vaker ergens tegenaan...
Alle reacties Link kopieren
En toch: ik zou mijn ouders niet om geld vragen voor zoiets.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
13-01-2021 18:37
En toch: ik zou mijn ouders niet om geld vragen voor zoiets.
Nou inderdaad. Het idee alleen al.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
13-01-2021 18:37
En toch: ik zou mijn ouders niet om geld vragen voor zoiets.
Ik zou vooral verwachten dat ze zelf met een voorstel over de brug komen als ik / mijn man daar echt uren en uren mee bezig ben geweest.

Daarom nog geen cash geld, ik ben even tevreden met een bon, een etentje, een paar flessen wijn, ...
Maar dat ze toch hun waardering laten zien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
13-01-2021 18:37
En toch: ik zou mijn ouders niet om geld vragen voor zoiets.
Ook niet als die man een paar keer per jaar zijn auto aan gort rijdt? Hij bood het zelf aan, omdat mijn man zonder werk zat.
Ik betaal mijn broertje ook voor zijn expertise.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets gratis doen voor mijn ouders, of ik nou zonder werk zat of niet. Mijn ouders zouden uit zichzelf wel wat geven maar zo niet, dan prima.
Het zijn mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-01-2021 18:50
Ook niet als die man een paar keer per jaar zijn auto aan gort rijdt? Hij bood het zelf aan, omdat mijn man zonder werk zat.
Ik betaal mijn broertje ook voor zijn expertise.
Jouw man heeft het aangeboden te repareren omdat hij zonder werk zit? Dan heeft hij er toch tijd voor en je wil toch geen arbeidsloon van je ouders ontvangen? Als ouder had ik wel iets gegeven een lekker flesje drank of zo en de materiaalkosten uiteraard betaald.
Alle reacties Link kopieren
Bea15 schreef:
13-01-2021 19:00
Jouw man heeft het aangeboden te repareren omdat hij zonder werk zit? Dan heeft hij er toch tijd voor en je wil toch geen arbeidsloon van je ouders ontvangen? Als ouder had ik wel iets gegeven een lekker flesje drank of zo en de materiaalkosten uiteraard betaald.
Nee schoonvader bood aan te betalen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-01-2021 18:58
Ik zou zoiets gratis doen voor mijn ouders, of ik nou zonder werk zat of niet. Mijn ouders zouden uit zichzelf wel wat geven maar zo niet, dan prima.
Het zijn mijn ouders.
Dat was ook de bedoeling, dat hij dat uit zichzelf zou doen. Maar dat deed hij niet. Anders zou mij man niet elke keer die auto gaan maken in zijn vrije tijd. Hij werkt al hard genoeg.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-01-2021 19:05
Dat was ook de bedoeling, dat hij dat uit zichzelf zou doen. Maar dat deed hij niet. Anders zou mij man niet elke keer die auto gaan maken in zijn vrije tijd. Hij werkt al hard genoeg.
Ik zou volgende keer dus ook toevallig geen tijd hebben.

Hij gaat maar een keertje ergens waar ie dus wél 750 euro betaald.

Als man het nadien dan toch nog ooit doet apprecieert hij het misschien meer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat dus wel gratis doen. Net als mijn vader bij iedere verhuizing weer komt klussen, ik een aantal maak vrijgekomen heb om hem bij iets te helpen en ik ook weken bij hen ga klussen hij een verhuizing.

Je man is werkeloos dus heeft de hele dag de tijd. En dan klagen dat hij een hele dag iets voor zijn vader moet doen. Tjonge.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-01-2021 18:50
Ook niet als die man een paar keer per jaar zijn auto aan gort rijdt? Hij bood het zelf aan, omdat mijn man zonder werk zat.
Ik betaal mijn broertje ook voor zijn expertise.
Echt? Jee. Mijn vader is heel handig en komt allerlei dingen fixen in mijn huis. Uiteraard betaal ik materiaalkosten, en voorzie ik hem van een natje en een droogje, maar ik heb zelfs nog nooit verzonnen dat ik hem daarvoor zou moeten betalen.
En mijn broertje is ICTer. Die bel ik ook voor gratis advies over welke laptop ik moet kopen.
Ik zou het echt heel raar vinden om ze daar voor te gaan betalen. Ze betalen mij (uiteraard) ook niet als ik extra uitleg moet geven over medische dingen, of mee ga naar een afspraak.

Bij kennissen etc vind ik het wat anders, maar eigen ouders/broer/kinderen laat ik niet betalen voor dingen (uitgezonderd speciale gevallen bv als iemand het geld echt heel hard nodig heeft of zo).
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-01-2021 19:05
Dat was ook de bedoeling, dat hij dat uit zichzelf zou doen. Maar dat deed hij niet. Anders zou mij man niet elke keer die auto gaan maken in zijn vrije tijd. Hij werkt al hard genoeg.
Nou prima toch, dan doe je het niet voor je familie. Ook niet gek opkijken als zij ook niks voor jullie doen. Beetje gezeur vind ik.
Omdat je man werkloos is zou ik juist wél aanbieden het te betalen. Toch fijn, iets van inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex schoonouders passen elke maandag op mijn kinderen. Ze boden dat tijdens mijn zwangerschap zelf aan, ik zou dat nooit vragen, en ze wilden er niks voor hebben.
We gaven daarom samen met schoonzus (waar ze meer oppaste en ook schoonmaakte etc) elk jaar een groot cadeau, weekend weg of vakantie o.i.d.

Nu dus gescheiden. Ik geef ze soms een kleinigheidje, meer niet eigenlijk. Ik verwacht dat eigenlijk van mijn ex. Maar ex vindt het alleen maar stomvervelend dat zijn moeder "steeds" zegt: kijk eens wat ik van Femke heb gekregen! Omdat het hem het gevoel geeft dat hij te weinig voor zijn ouders over heeft.

Ik vind dat lastig, want ík vind dat twee 70+ 'ers die elke week een dag (na schooltijd) op twee kinderen passen, en in vakanties hele dagen, best wat opofferen. Maar ik vind het ook raar als ik met cadeautjes ga strooien en ex niet.
Overigens geen co-ouderschap, de kinderen wonen 6 dagen per week bij mij.
Alle reacties Link kopieren
DreamyEzra schreef:
13-01-2021 20:36
Omdat je man werkloos is zou ik juist wél aanbieden het te betalen. Toch fijn, iets van inkomen.
Dit dacht ik Idd ook? Waarom zou het gratis moeten omdat hij (waarschijnlijk onbetaald en zeer ongewenst) werkloos is? Dan kan iedere werkloze wel op komen draven voor van alles onder het nom “jij hebt toch niks te doen” onbetaalde arbeid dus.
femke09 schreef:
13-01-2021 20:36
Mijn ex schoonouders passen elke maandag op mijn kinderen. Ze boden dat tijdens mijn zwangerschap zelf aan, ik zou dat nooit vragen, en ze wilden er niks voor hebben.
We gaven daarom samen met schoonzus (waar ze meer oppaste en ook schoonmaakte etc) elk jaar een groot cadeau, weekend weg of vakantie o.i.d.

Nu dus gescheiden. Ik geef ze soms een kleinigheidje, meer niet eigenlijk. Ik verwacht dat eigenlijk van mijn ex. Maar ex vindt het alleen maar stomvervelend dat zijn moeder "steeds" zegt: kijk eens wat ik van Femke heb gekregen! Omdat het hem het gevoel geeft dat hij te weinig voor zijn ouders over heeft.

Ik vind dat lastig, want ík vind dat twee 70+ 'ers die elke week een dag (na schooltijd) op twee kinderen passen, en in vakanties hele dagen, best wat opofferen. Maar ik vind het ook raar als ik met cadeautjes ga strooien en ex niet.
Overigens geen co-ouderschap, de kinderen wonen 6 dagen per week bij mij.

Kan jij dit niet tegen hem zeggen? Of ligt dit heel gevoelig?

Of je schoonouders daar iets mee bedoelen weet ik niet, kan zomaar niets achter steken. Maar ik vind wel dat als mensen structureel oppassen ze best een vergoeding of een kado mogen hebben.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
13-01-2021 18:37
En toch: ik zou mijn ouders niet om geld vragen voor zoiets.
Precies. Ik vind dat een beetjegek
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-01-2021 20:47
Dit dacht ik Idd ook? Waarom zou het gratis moeten omdat hij (waarschijnlijk onbetaald en zeer ongewenst) werkloos is? Dan kan iedere werkloze wel op komen draven voor van alles onder het nom “jij hebt toch niks te doen” onbetaalde arbeid dus.
Als je zoiets voor de buurman doet ja. Maar niet bij je ouders.
Maar ja, zo’n band heb ik met mijn ouders. Dat je dingen graag voor elkaar doet, ook als het een hele dag kost. Misschien degene hierboven niet.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
13-01-2021 22:20
Als je zoiets voor de buurman doet ja. Maar niet bij je ouders.
Maar ja, zo’n band heb ik met mijn ouders. Dat je dingen graag voor elkaar doet, ook als het een hele dag kost. Misschien degene hierboven niet.
Dat zal inderdaad ook afhankelijk zijn van de band ja en hoe vaak iemand het vraagt denk ik. Dus als compromis je ervoor laten betalen vind ik zo gek nog niet als je werkloos bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven