Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verzoek aan Mark Rutte

13-01-2021 19:53 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Mark

Je bent toch bijna demissionair.

Een leider moet leiden en niet vrezen voor verkiezingen.

Dus gebied Nederland om tot en met februari:

Avondklok vanaf 20.00
Niemand thuis ontvangen (behalve singles)
Thuiswerken en anders een boete

Grijp nou eens even hard in man.

Groetjes
Alsof Mark dat in z'n eentje bedenkt. Mja WP, je komt uit 010, daar hebben ze wel vaker een steekje los....
chrisjoh schreef:
13-01-2021 21:03
Je bent het toch wel eens met bepaalde mensen dat Nederland in alles achterloopt.
Eerst hebben ze geen vaccins .en nu hebben ze geen mensen die kunnen vaccineren .
Ze doen of ze gisteren pas gehoord hebben dat er Corona heerst.
Ik vind ze eerlijk gezegd niet zo capabel. De Jonge al helemaal niet .
ach in België en Frankrijk zijn ze eerder begonnen, maar door allemaal problemen gaat het inenten daar niet zo snel. Dus hier wat later gestart en nu loopt het ook goed. In Frankrijk na een week of zo waren er 5000 mensen ingeënt. Nou dat schiet op zeg
Alle reacties Link kopieren
Ps. Mark, ik ben single dus je mag dan bij mij best hapje meeprikken aangezien jij je potten en pannen nog in het plastic hebt staan en ik best wel wat kan maken in deze tijden.
Westerpaviljoen schreef:
13-01-2021 19:53
Beste Mark

Je bent toch bijna demissionair.

Een leider moet leiden en niet vrezen voor verkiezingen.

Dus gebied Nederland om tot en met februari:

Avondklok vanaf 20.00
Niemand thuis ontvangen (behalve singles)
Thuiswerken en anders een boete

Grijp nou eens even hard in man.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:57
En de mondmaskerplicht naar de maan.
Dit. het is nu toch wel genoeg bewezen dat het niet werkt. net als de lockdown.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
13-01-2021 21:43
Dit. het is nu toch wel genoeg bewezen dat het niet werkt. net als de lockdown.
Dat dus, die mondkapjesplicht slaat toch ook als een tang op een varken. Eerst maar eens het luchtruim hermetisch sluiten, te beginnen bij Uk, koningshuis, enz.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
13-01-2021 21:20
ach in België en Frankrijk zijn ze eerder begonnen, maar door allemaal problemen gaat het inenten daar niet zo snel. Dus hier wat later gestart en nu loopt het ook goed. In Frankrijk na een week of zo waren er 5000 mensen ingeënt. Nou dat schiet op zeg
In Engeland 15 miljoen per maand.
Zo kan het ook dus.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
13-01-2021 21:46
Dat dus, die mondkapjesplicht slaat toch ook als een tang op een varken. Eerst maar eens het luchtruim hermetisch sluiten, te beginnen bij Uk, koningshuis, enz.
Of beter nog, het leven zelf verbieden. Heb je je al een s verdiept in de overbevolking? Zou ik eens doen, minder fokken is beter voor moeder aarde. Zeg ik als bewust kindvrije. Kan jij beslist niet over meepraten, WP........
Wissewis schreef:
13-01-2021 20:57
En de mondmaskerplicht naar de maan.
Heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Dus jij denkt dat Mark Rutte alle regels verzint en bepaalt welk coronabeleid gevolgd wordt? :rofl:
Doe normaal!
friezinnetje2014 schreef:
13-01-2021 20:08
Yess, dan mag ik overal naar toe!
:high5: ha ik ook!!!

Verder snap ik je wel hoor TO...
Ze moeten echt nog ff streng zijn anders houdt het nooit op... (weet alleen niet of het allemaal haalbaar is)
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 14-01-2021 09:02
2.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
13-01-2021 22:09
Dus jij denkt dat Mark Rutte alle regels verzint en bepaalt welk coronabeleid gevolgd wordt? :rofl:
Rutte is een windvaan. Wel een heel goeie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
13-01-2021 19:53
(behalve singles)
Dat vind ik nu weer superhypocriet. Je roept op om keihard in te grijpen en begint meteen al met uitzonderingen. Keihard is keihard. Zonder uitzonderingen. Net als die mensen die voor een keiharde lockdown en avondklok pleiten behalve als ze hun hond moeten uitlaten.

En waarom zouden singles wel bij anderen op bezoek mogen en mensen met een relatie niet als ze alleen gaan?
Ik zou zelf geen problemen hebben met de maatregelen in de OP. We werken al thuis, komen in de avond nauwelijks buiten en zonder visite overleven we ook wel.

Ik vindt het daarom echt storend dat Rutte telkens zegt dat hij geen avondklok wil en daarbij ook aangeeft dat niemand dat wil. Dan denk ik, man praat voor jezelf ik heb daar geen problemen mee.

Maar goed, als ik het hier zo lees geld dat niet voor iedereen. Wat vinden jullie nu het ergste van de avondklok?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel eens met TO en denk dat er bedoeld wordt dat er een verbod op bezoek moet komen, maar zou wel heel erg zijn als de eenzame ouderen onder ons helemaal niemand mogen zien.
Wellicht kan 1 vaste mantelzorger voor een alleenstaand iemand, wat hulp bieden
Ik denk niet dat dat een probleem is.

Maar wel dat half Nederland toch nog regelmatig bezoek ontvangt of op onnodige visite gaat.
Ik hoor regelmatig om me heen:
Gister ben ik bij die en die geweest om de koffie, morgen zijn we uitgenodigd bij een ander iemand voor de lunch en overmorgen is mijn moeder jarig en willen we toch (ja, wel om de beurt) toch even op visite. Ondertussen zien ze dus weet ik het hoeveel mensen. En dat is nu mijns inziens net niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Niemand thuis ontvangen. Dan houdt het thuiswerken voor ouders al helemaal op...

En avondklok. Tsja als het moet, moet het. Ik ga mijn avondrondje wel missen. En opa kan na een dag oppassen niet meer blijven eten (is dan niet voor 8en thuis).
kleinezon wijzigde dit bericht op 13-01-2021 22:49
50.46% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
13-01-2021 22:48
Niemand thuis ontvangen. Dan houdt het thuiswerken voor ouders al helemaal op...
Je bedoelt ivm oppas? Dan moeten ze gelijk die extra betaalde vakantiedagen regelen.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
13-01-2021 22:49
Je bedoelt ivm oppas? Dan moeten ze gelijk die extra betaalde vakantiedagen regelen.
Jup, oppas. Opa's oma's, maar ook over en weer regelen met ouders uit de klas hoor ik vaak.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Zit ik naar Op 1 te kijken , maar bij die talkshows zitten ze massaal bij elkaar aan tafel.
Ik vind dit nu ook niet bepaald een voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
13-01-2021 22:09
Dus jij denkt dat Mark Rutte alle regels verzint en bepaalt welk coronabeleid gevolgd wordt? :rofl:

Ach, hij heeft weer een onderwerp voor een topic.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Stop de lockdown. Laat mensen dood gaan. Dat is naar mijn mening nodig om de wereld gezond te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
13-01-2021 20:02
We mogen alleen singles ontvangen?
Ik ga tijdelijk scheiden van mijn man denk ik.
Man man man
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
13-01-2021 22:46

Maar goed, als ik het hier zo lees geld dat niet voor iedereen. Wat vinden jullie nu het ergste van de avondklok?
Ik probeer me 5 dagen in de weel in bochten te wringen. Thuis werken, 4 kinderen waaronder een dreumes en 3 online school. Als ze na het eten gedoucht en lekker op bed liggen loop ik altijd nog even een rondje hard of rij even met boodschappen naar mijn vader of even een kop koffie bij mijn zus omdat de muren, man en kinderen de hele dag al op me af komen. Ik zou dus zeker bezwaar hebben tegen een avondklok. Wij houden ons vanaf maart al strikt aan de regels laat me dat enige uitje in de avond dan behouden.
Alle reacties Link kopieren
De hele gedachte erachter om iedereen aan het werk te willen zetten om enkele zwakken te beschermen is een fout uitgangspunt, omdat niemand zoveel van anderen houdt. Men doet misschien wel alsof, men vindt het misschien wel heel erg wat die zielige mensen overkomt, maar als het erop aankomt geeft iedereen zijn eigen belangen (en die van zijn gezin) prioriteit. En daarom lukt het niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven