Kabinet moet aftreden volgens Jesse Klaver

10-01-2021 14:30 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan? Het gaat uiteraard om de toeslagenaffaire.
Mij lijkt het in de huidige situatie sowieso totaal niet wenselijk om van regering te veranderen, en Jesse Klever wil ik liever ook niet in de regering...
Wat vinden jullie.
Alle reacties Link kopieren
De hele tweede kamer moet zijn verantwoordelijkheid nemen, dit gaat zoveel verder dan alleen het kabinet en de belastingdienst. Alle parlementsleden moeten ook eens heel kritisch naar hunzelf kijken. Als ze dat niet doen, dan kan dit zich gewoon herhalen.
Kleinezon schreef:
13-01-2021 09:04
De Volkskrant zegt eigenlijk hetzelfde:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bfd5eee0/
Het is een column. Een mening. Ik ben het niet eens met die mening.
Er zijn staatssecretarissen afgetreden en er is een half miljard (!) vrijgemaakt ter compensatie.
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:43
12.56% gewijzigd
Snarky schreef:
13-01-2021 09:22
Het is me al wel vaker opgevallen dat rechtse figuren niet kunnen rekenen.
Alle rechtse figuren hè, niet alleen de dikkertjes.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
13-01-2021 15:39
Het is een column. Een mening. Ik ben het niet eens met die mening.
Er zijn staatssecretarissen afgetreden en er is een half miljard (!) vrijgemaakt ter compensatie.
Het is niet zomaar een column, het is DE mening van de krant.
Alle reacties Link kopieren
En wat mij betreft treedt het kabinet af.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 15:07
Balkenende en Rutte hebben alles dat dit land mooi maakte afgebroken en vernietigd, dat is de erfenis van rechts, waar niemand met een normaal inkomen aan heeft kunnen ontsnappen, dus het lijkt mij verstandig om links aan het roer te zetten voor die grote hersteloperatie waar Klaver het over had.

Echt hoor, zijn jullie ziende blind?
Door eerdere bezuinigingen (die na de crisis ook gewoon hard nodig waren) is onze staatskas wel zodanig gevuld dat er nu geld is om de Corona crisis het hoofd te bieden. Ik word zenuwachtig van de gedachte dat linkse partijen nu aan het roer zouden komen. Ik vrees voor heel veel geld uitgeven dat er nu niet is aan verkeerde zaken. Als deze crisis voorbij is moet de economie zsm weer op gang geholpen worden (want dat verschaft banen en koopkracht) en moet de staatskas weer op orde komen om toekomst bestendig te zijn.
Tmaar schreef:
13-01-2021 20:13
Door eerdere bezuinigingen (die na de crisis ook gewoon hard nodig waren) is onze staatskas wel zodanig gevuld dat er nu geld is om de Corona crisis het hoofd te bieden. Ik word zenuwachtig van de gedachte dat linkse partijen nu aan het roer zouden komen. Ik vrees voor heel veel geld uitgeven dat er nu niet is aan verkeerde zaken. Als deze crisis voorbij is moet de economie zsm weer op gang geholpen worden (want dat verschaft banen en koopkracht) en moet de staatskas weer op orde komen om toekomst bestendig te zijn.
Nogmaals, het is onderzocht en bewezen dat links vele malen beter op de staatskas heeft gepast in het verleden dan rechts. Sterker, links kreeg het niet zelden voor mekaar om te eindigen met een begrotingsoverschot en dat terwijl rechts geld blijft lenen alsof het niet op kan.
Rechts heeft een gat in de hand en geeft juist teveel geld uit aan verkeerde zaken.
Aftreden lijkt me het enige juiste nu. Wel jammer dat het niet veel invloed zal hebben op de verkiezingen in het nadeel van rechts, maar ja. Toch lijkt het me niet meer dan gepast als het huidige kabinet aftreedt.
Cateautje schreef:
13-01-2021 20:36
Nogmaals, het is onderzocht en bewezen dat links vele malen beter op de staatskas heeft gepast in het verleden dan rechts. Sterker, links kreeg het niet zelden voor mekaar om te eindigen met een begrotingsoverschot en dat terwijl rechts geld blijft lenen alsof het niet op kan.
Rechts heeft een gat in de hand en geeft juist teveel geld uit aan verkeerde zaken.
Politiek draait niet om feiten helaas.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 20:36
Nogmaals, het is onderzocht en bewezen dat links vele malen beter op de staatskas heeft gepast in het verleden dan rechts. Sterker, links kreeg het niet zelden voor mekaar om te eindigen met een begrotingsoverschot en dat terwijl rechts geld blijft lenen alsof het niet op kan.
Rechts heeft een gat in de hand en geeft juist teveel geld uit aan verkeerde zaken.



Alleen het kabinet de Uyl was echt "links" de rest waren coalities links / rechts.



Kabinet-Den Uyl (1973-1977) - Parlement.com

Kabinet-Den Uyl (1973-1977). Dit kabinet wordt beschouwd als het meest links-progressieve kabinet uit de parlementaire geschiedenis.
www.parlement.com › kabinet_den_uyl_1973_1977


Op welke kabinetten doel je dus?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik doel op de kabinetten waar links de premiers, ministers van financiën en/of economische zaken leverden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 22:58
Ik doel op de kabinetten waar links de premiers, ministers van financiën en/of economische zaken leverden.
Dat is dan wel heel weinig geweest de laatste veertig jaar. Dijsselbloem op financiën onder Rutte II, Wim Kok op financiën tijdens Lubbers III en Kok heeft twee kabinetten geleid. Dat is al het links dat op de posten die jij noemt.
Ben wel benieuwd waar je vandaan haalt dat links het dan zoveel beter doet.
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
13-01-2021 21:30
Politiek draait niet om feiten helaas.
Toch maar een poging
https://sargasso.nl/staatsschuld-begrot ... abinetten/

Nrc en Volkskrant hebben vergelijkbare stukken, maar ivm betaalmuur dus
hier niet gelinkt.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
bethweeter schreef:
13-01-2021 23:27
Dat is dan wel heel weinig geweest de laatste veertig jaar. Dijsselbloem op financiën onder Rutte II, Wim Kok op financiën tijdens Lubbers III en Kok heeft twee kabinetten geleid. Dat is al het links dat op de posten die jij noemt.
Ben wel benieuwd waar je vandaan haalt dat links het dan zoveel beter doet.
Jaap heeft destijds die onderzoeken gepost, maar helaas kan ik ze niet meer terugvinden. Eén ding weet ik wel en dat is dat rechtsgeoriënteerde stemmers zich vreselijk laten manipuleren tegen links en maar al te vaak met beweringen komen over links dat kant noch wal slaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Bethweeter toch niet als rechts bestempelen...
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
13-01-2021 15:39
Het is een column. Een mening. Ik ben het niet eens met die mening.
Er zijn staatssecretarissen afgetreden en er is een half miljard (!) vrijgemaakt ter compensatie.
Zoals gezegd, het standpunt van de krant.

Daarnaast: Je doet het voorkomen alsof het met een stas en een half miljard wel klaar is. Ik kan me juist (naast het enorme persoonlijke leed wat hier anderen is aangedaan) enorm opwinden dat we een half miljard (!) aan incompetentie verliezen. Dat is toch wel wat meer dan 'een bonnetje kwijt zijn'...
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 23:31
Jaap heeft destijds die onderzoeken gepost, maar helaas kan ik ze niet meer terugvinden. Eén ding weet ik wel en dat is dat rechtsgeoriënteerde stemmers zich vreselijk laten manipuleren tegen links en maar al te vaak met beweringen komen over links dat kant noch wal slaat.
Ik laat alleen zien dat er nauwelijks iemand van links op posten heeft gezeten die jij zo belangrijk vindt in deze discussie. Daar valt toch niets tegenin te brengen? Dat zijn feiten. En dat gaat over de laatste veertig jaar. Misschien dat het daarvoor anders was dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
13-01-2021 23:33
Ik zou Bethweeter toch niet als rechts bestempelen...
Oh. Wat weer jij van mij?
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
13-01-2021 23:38
Oh. Wat weer jij van mij?
Weinig, maar ik zou jou niet tot de "rechtsgeoriënteerde forummers" rekenen of zien als " rechts figuur". Je komt wel met feiten die wel kant en wal slaan.
Kortom: het was niet rot bedoeld.
bethweeter schreef:
13-01-2021 23:37
Ik laat alleen zien dat er nauwelijks iemand van links op posten heeft gezeten die jij zo belangrijk vindt in deze discussie. Daar valt toch niets tegenin te brengen? Dat zijn feiten. En dat gaat over de laatste veertig jaar. Misschien dat het daarvoor anders was dat weet ik niet.
Die onderzoeken gingen terug tot het begin van de 20ste eeuw.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 22:58
Ik doel op de kabinetten waar links de premiers, ministers van financiën en/of economische zaken leverden.



De PVDA heeft twee prima ministers van financiën geleverd Bos en Dijsselbloem alleen zorgden die er natuurlijk niet voor of er geld overbleef of tekort kwam dat had te maken met de belastinginkomsten en dat weer met de totale economie.

Wobke Hoekstra heeft inmiddels het grootste begrotingstekort aller tijden maar daar kan hij niks aan doen, daar is het corona virus voor verantwoordelijk, op basis van de cijfers zou hij de slechtste minister van financiën aller tijden zijn.

Het is allemaal niet zwart / wit.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 13-01-2021 23:53
1.72% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
nessemeisje schreef:
13-01-2021 23:45
Weinig, maar ik zou jou niet tot de "rechtsgeoriënteerde forummers" rekenen of zien als " rechts figuur". Je komt wel met feiten die wel kant en wal slaan.
Kortom: het was niet rot bedoeld.
deze post insinueert dat ik Bethweter persoonlijk aanspreek en beschuldig en dat betekent dat je oftewel heel erg snel zeer routineus leest of niets goeds in de zin hebt.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
13-01-2021 23:45
Weinig, maar ik zou jou niet tot de "rechtsgeoriënteerde forummers" rekenen of zien als " rechts figuur". Je komt wel met feiten die wel kant en wal slaan.
Kortom: het was niet rot bedoeld.
OK. Geen probleem.
Die toeslagenaffaire is diep diep triest. En de verantwoordelijken moeten zeker aangepakt worden.
Maar het kabinet nu in deze coronatijd af laten treden vind ik een mega slecht plan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven