Bewust kindvrij sinds 2010. Deel 27

01-01-2021 00:40 4682 berichten
[....]

Kletstopic deel 27 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 16:48
Reden: Link verwijderd
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh ik ben moe! Het is momenteel druk op het werk... ben nu maar even gaan eten. Gister vroeg naar bed gegaan met een boek. Ik blijf het toch heerlijk vinden dat ik nooit aan een kind hoef te denken en gewoon de werkdagen te maken die ik wil maken. Gister was er in mijn team alweer gesteggel over wie wanneer vrij neemt ivm de kindervakanties. Ik Google elk jaar alleen de kindervakantie om dan vooral geen vrij te nemen :D

Ik vond jullie zwemverhalen trouwens leuk om te lezen (ik heb die duikbril ook even opgezocht).
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
14-01-2021 08:11
Ahh ik ben moe! Het is momenteel druk op het werk... ben nu maar even gaan eten. Gister vroeg naar bed gegaan met een boek. Ik blijf het toch heerlijk vinden dat ik nooit aan een kind hoef te denken en gewoon de werkdagen te maken die ik wil maken. Gister was er in mijn team alweer gesteggel over wie wanneer vrij neemt ivm de kindervakanties. Ik Google elk jaar alleen de kindervakantie om dan vooral geen vrij te nemen :D

Ik vond jullie zwemverhalen trouwens leuk om te lezen (ik heb die duikbril ook even opgezocht).

HIer precies zo.
En als je een reis boekt (in de tijd dat nog gewoon kon) kon je heel soms adult only aanvinken. Maar veel vaker vond je de optie kindvriendelijk welke je aan kon vinken, maar niet de optie, kindonvriendelijk of adult only. Een gemiste kans.

Het grappige van adults only hotels is dat ze vrij vol zitten met ouders. Dus ook ouders zijn het kindergegil soms flink zat. :mrgreen:
Skadí schreef:

Haha herkenbaar! Wij gaan ook altijd buiten de schoolvakanties. Maar nu wil mijn leidinggevende niet 15 weken in de zomervakantie zitten, dus ik ben benieuwd of ik er dit jaar onderuit kom. Alhoewel, mijn contract loopt tot en met mei, dus is toch nog afhankelijk van of het wel of niet verlengd wordt.
Blijenvrij schreef:
13-01-2021 17:09
Ik heb een ouderwetse snorkel. Zou zo eentje wel eens willen proberen. Heb 2 x een in een winkel geprobeerd, maar die man zette hem zo strak op dat ik het idee kreeg dat mijn hoofd afgebonden werd. Ik kreeg het er benauwd van.

Maar hoort zo'n ding echt zo strak of was dat onkunde?

De meeste mensen met zo'n snorkel zijn er erg enthousiast over. Ze zeggen dat het een stuk makkelijker is dan een gewone snorkel.
Met een gewone snorkel snorkelen heb ik echt moeten leren inderdaad.
Ik ga even uit van onkunde. Een gewone snorkelbril hoeft ook niet strak te zitten, het bandje is meer om hem niet kwijt te raken, mocht je boven water komen. :lol: In ieder geval als je wilt testen of zo iets goed zit, dan zet je hem op je hoofd en ademt door je neus in, laat hem los, blijft hij zitten, dan is de maat goed.
Bij zo'n grote zou je dezelfde techniek kunnen proberen. Zelf nooit opgehad, maar hij komt tegen je gezicht aan, dus het zou moeten werken. Afknellen is nooit nodig.
Blijenvrij schreef:
13-01-2021 17:07
Haha, ik zie het helemaal voor me.

Ik heb juist het tegenovergestelde gehad. Zag een hele grote slangachtige vis zwemmen en die heb ik op een paar meter afstand rustig bekeken. 's Avonds ging ik googlen en toen kwam ik tegen dat het een murene was. Een van de gevaarlijkste vissen. :-o
Voortaan ben ik wat voorzichtiger.

Oh leuk, een zwemmende murene! Dat zie echt maar zelden. En gevaarlijk... alleen als je gebeten wordt. Vissen zullen alleen maar bijten als ze zich bedreigt voelen (dus afstand houden, niet achtervolgen en niet je hand in openingen in rotsen en zo steken) of denken dat ze eten zien (dus nooit voeren en niet opletten als je onderwater jaagt).

Alhoewel... vriend is wel een paar keer gehapt door een French Angelfish (Afbeelding). Deze vissen zijn erg nieuwsgierig en vooral de groten (formaat A4-tje) zijn vaak nieuwsgierig en brutaal. Ze zijn meestal met zijn tweeën en dit setje woonde bij een plek waar een duikschool zat. Dus gewend aan duikers. Vriend is blond en dat pakt goed licht onderwater. Dat vonden ze rete interessant. Dus de hele duik hebben ze onder hem gezwommen, steeds een stukje dichterbij richting de haartje op zijn armen. Hij had het niet door, pas toen wij er bijna uit gingen. Want toen stond hij stil en de brutaalste ging op jacht naar de haartjes. En toen hap. Nou ja, een beetje alsof hij geknepen werd. Hij schrok zich rot. :lol:
We hadden een cursus dus een paar uur later weer het water in. Nu waren ze nog zelfverzekerder en gingen op zijn haar af en hapte in zijn voorhoofd. Ik verzoop bijna van het lachen. :rofl: Hij had geen pijn en je zag er niets van. Instructeur had al gezegd dat ze heel brutaal waren en ze soms maar gewoon haar vinger uitstak zodat ze even konden knabbelen. Dan gingen ze daarna ergens anders klieren. :biggrin:
Conclusie: zorg dat je er niet lekker uit ziet. :lol:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Skadí schreef:
13-01-2021 08:28
Ik heb het stuk ook gelezen en ik ben het er ook mee eens. Ik weet dat ik als kind ook weleens berichten zag dat we minder kinderen moesten gaan krijgen o.a. omdat het wachten is op een pandemie. Ik vond dit super choquerend, maar altijd als ik met mijn ouders wilde praten over dit soort onderwerpen (ook vernietiging van milieu door de mens), haalden zij hun schouders op. Ik voelde mij zo machteloos.

Ik vind het altijd typisch dat dit soort berichten worden genegeerd totdat er echt stront aan de knikker is en DaT ZaAaaAgen We NiEeeT AanKoMmeEn
Geinig, ik heb er als 14 jarige ooit over geschreven in mijn dagboek nadat ik iets gezien had op NatGeo :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik denk dat zo'n duikmasker op je gezicht wel strak moet zitten om af goed af te sluiten. Zelf heb ik de kleine maat van Decathlon, maar voor mijn partner is zelfs die te groot: hij heeft een smal hoofd en bij hem loopt dat masker dan vol met water. Maar die elastiek om je hoofd heen moet niet té strak zitten lijkt mij.

@AeonOfWinter - ik was me er ook al vrij snel van bewust dat zoiets als dit ooit zou gaan gebeuren. Ik vind trouwens antibioticaresistentie ook wel een akelig iets. Ik denk dat het gevaar daarvan door veel mensen ook wordt onderschat.
@heavydrizzle. Niet voor niets dat ze af en toe van die reclame-acties hebben om aan te geven dat antibiotica niet overal geschikt voor zijn. Zeker niet voor virussen en zo. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Nee, en dat ze in de veehouderij jarenlang op grote schaal preventief antibiotica hebben gebruikt, is eigenlijk ook gewoon ongelooflijk. Dat bedrijfsbelangen blijkbaar zo zwaar wegen dat het de wereldwijde volksgezondheid direct in gevaar mag brengen... bizar eigenlijk.
Blijenvrij schreef:
14-01-2021 08:55
HIer precies zo.
En als je een reis boekt (in de tijd dat nog gewoon kon) kon je heel soms adult only aanvinken. Maar veel vaker vond je de optie kindvriendelijk welke je aan kon vinken, maar niet de optie, kindonvriendelijk of adult only. Een gemiste kans.

Het grappige van adults only hotels is dat ze vrij vol zitten met ouders. Dus ook ouders zijn het kindergegil soms flink zat. :mrgreen:
Ik zou ook liever kindonvriendelijk als zoekterm willen. Die adult only's zijn vaak van die enorme massahotels.

Ik zie het liefst kleinschalige boutiquehotels met de vermelding: kinderen onder de 12 niet toegelaten.
Die kleinschalige hotels zijn in mijn ervaring sowieso minder in trek bij mensen met kinderen; minder kans op vakantievriendjes en zo.

De afgelopen jaren hebben we een paar keer rondgereisd door Portugal en Spanje en voornamelijk in van die kleine hotels met maximaal tien kamers overnacht. 's Ochtends en 's middags lekker dingen bekijken en dan halverwege de middag nog even aan een heerlijk rustig zwembad liggen, zonder kindergekrijs.... Ik heb er nu alweer zin in. :-D
Ik heb mijn vorige account laten anonimiseren omdat ik al met al toch wel veel persoonlijke info op het internet had gesmeten, ook oude topics over een vorige, nare, periode.
Maar ik kom hier weer gezellig meeschrijven :hello:

Ik mag zelf wel hinten naar mijn vorige nickname toch, of krijg ik dan meteen een ban voor nickhinten?
Waar rook is, is vuur ;-D
anoniem_402748 wijzigde dit bericht op 14-01-2021 11:42
0.56% gewijzigd
Inderdaad heavydrizzle, wij kiezen daar eigenlijk altijd voor; kleine accommodaties buiten het hoogseizoen. Zelden last van kinderspul.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Vuurenvlam26, welkom terug dan maar. :biggrin:
Welkom terug! Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar je vorige naam..
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
14-01-2021 12:55
Welkom terug! Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar je vorige naam..
Rookgordijn. Ik dacht, ik geef een subtiele doch duidelijke hint omdat ik niet precies weet hoe het met de regels zit ;)
Ik had het goed! :hihi: :cheer2:
Skadí schreef:

Ik moet meestal tijdens het hoogseizoen op vakantie, maar voor ons geen probleem. We wonen in een heerlijke boerderij achteraf dus voor mij voelt dat altijd al als vakantie. Wij blijven meestal thuis. Waarom weggaan als we een heerlijk uitzicht hebben?
dianaf schreef:
14-01-2021 13:22
Ik had het goed! :hihi: :cheer2:

:cheer2:
Racoon1977 schreef:
14-01-2021 17:04
Ik moet meestal tijdens het hoogseizoen op vakantie, maar voor ons geen probleem. We wonen in een heerlijke boerderij achteraf dus voor mij voelt dat altijd al als vakantie. Wij blijven meestal thuis. Waarom weggaan als we een heerlijk uitzicht hebben?
Wij wonen niet achteraf, maar wel buitenaf. Het had van mij nog wat meer achteraf gemogen.
Wij wonen in Twente. En jullie?
Ik heb mezelf laten strikken om op te passen :facepalm: Vier uur lang.
Er werd ook nog gevraagd voor een andere dag, van 8 tot 17, maar die dag kon ik gelukkig niet :mrgreen:
morgen weer onze 'vrijdagmiddagborrel' thuis. en deze keer tapashapjes geregeld bij een tapasrestaurant hier in de stad die wat komt brengen (even de locals steunen!)

wijntje bij, hapjes voor de hele avond en kachel een tandje hoger en wollen sokken aan.

Weekend is coming!
dianaf schreef:
14-01-2021 09:44
Ik ga even uit van onkunde. Een gewone snorkelbril hoeft ook niet strak te zitten, het bandje is meer om hem niet kwijt te raken, mocht je boven water komen. :lol: In ieder geval als je wilt testen of zo iets goed zit, dan zet je hem op je hoofd en ademt door je neus in, laat hem los, blijft hij zitten, dan is de maat goed.
Bij zo'n grote zou je dezelfde techniek kunnen proberen. Zelf nooit opgehad, maar hij komt tegen je gezicht aan, dus het zou moeten werken. Afknellen is nooit nodig.

Oh leuk, een zwemmende murene! Dat zie echt maar zelden. En gevaarlijk... alleen als je gebeten wordt. Vissen zullen alleen maar bijten als ze zich bedreigt voelen (dus afstand houden, niet achtervolgen en niet je hand in openingen in rotsen en zo steken) of denken dat ze eten zien (dus nooit voeren en niet opletten als je onderwater jaagt).

Alhoewel... vriend is wel een paar keer gehapt door een French Angelfish (Afbeelding). Deze vissen zijn erg nieuwsgierig en vooral de groten (formaat A4-tje) zijn vaak nieuwsgierig en brutaal. Ze zijn meestal met zijn tweeën en dit setje woonde bij een plek waar een duikschool zat. Dus gewend aan duikers. Vriend is blond en dat pakt goed licht onderwater. Dat vonden ze rete interessant. Dus de hele duik hebben ze onder hem gezwommen, steeds een stukje dichterbij richting de haartje op zijn armen. Hij had het niet door, pas toen wij er bijna uit gingen. Want toen stond hij stil en de brutaalste ging op jacht naar de haartjes. En toen hap. Nou ja, een beetje alsof hij geknepen werd. Hij schrok zich rot. :lol:
We hadden een cursus dus een paar uur later weer het water in. Nu waren ze nog zelfverzekerder en gingen op zijn haar af en hapte in zijn voorhoofd. Ik verzoop bijna van het lachen. :rofl: Hij had geen pijn en je zag er niets van. Instructeur had al gezegd dat ze heel brutaal waren en ze soms maar gewoon haar vinger uitstak zodat ze even konden knabbelen. Dan gingen ze daarna ergens anders klieren. :biggrin:
Conclusie: zorg dat je er niet lekker uit ziet. :lol:

Dat idee met die snorkel had ik ook. Dat die niet enorm strak hoeft. Nou ja, misschien nog eens proberen in het water, als de gelegenheid zich weer eens voor doet.

Wat een leuk verhaal beschrijf je over die vis. Erg bijzonder. Ik zie het helemaal voor mij.
Waar komt die voor? Aruba?

Murene's schijnen vaak te bijten, maar net als wat je zegt, vaak pas als ze lastig worden gevallen door duikers en snorkelaars.
Ik houd er rekening mee dat we dit jaar niet naar het buitenland gaan, maar zou dolgraag snorkelen om die prachtige vissen weer eens te zien.
Vuurenvlam26 schreef:
14-01-2021 19:34
Er werd ook nog gevraagd voor een andere dag, van 8 tot 17, maar die dag kon ik gelukkig niet :mrgreen:

Ach, na deze vier uren weet je precies wat je niet mist! En kan je de hele week bijkomen. :mrgreen:
RickDalton schreef:
14-01-2021 19:36
morgen weer onze 'vrijdagmiddagborrel' thuis. en deze keer tapashapjes geregeld bij een tapasrestaurant hier in de stad die wat komt brengen (even de locals steunen!)

wijntje bij, hapjes voor de hele avond en kachel een tandje hoger en wollen sokken aan.

Weekend is coming!

Goed idee. Moeten wij ook wat vaker doen. Op de een of andere manier blijft het er vaak bij.
Vuurenvlam26 schreef:
14-01-2021 19:34
Gewoon zeggen dat je niet (meer) wil? Hoef je niet telkens een smoes te verzinnen dat je niet kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven