Afstandelijk

14-01-2021 12:56 29 berichten
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben nu bijna 1.5 jaar een relatie. Wij hebben nooit ruzie of problemen, op één ding na. Ik voel soms ineens, één keer in de zo veel maanden, dat hij afstandelijker doet. Wij zien elkaar , door de afstand tussen ons, 1 keer per week.

Hij zegt dan geen lieve dingen, als we whatsappen stuurt die geen slaap lekker, hij vraagt wel hoe mijn dag was maar als ik uitgebreid antwoord is het antwoord wat ik krijg erg kort bijv haha leuk, haha goedzo. Als ik bij hem ben slaat hij geen arm om mij etc.

Gedurende onze relatie heb ik al vaker dit gevoel gehad. Dan vraag ik aan hem of er iets is, waarop hij dan zegt van niet en het vervelend voor mij vindt. De laatste keer dat ik het aangaf, zei die; ik snap niet waar je het telkens vandaan haalt. Dus ik durf het nu ook niet meer goed aan te geven. Ik weet niet wat ik moet doen, we zien elkaar zondag weer. Moet ik het dan aangeven? Proberen van mij af te zetten? Zelf dan ook geen lieve dingen meer zeggen/initatief tonen?
Alle reacties Link kopieren
Meid, stop met analyseren. Als ik ga bijhouden wanneer mijn man afstandelijk of ander gedrag vertoond heb ik geen leven meer.
Waarschijnlijk is de arme jongen op dat moment druk in zijn hoofd, gestrest of weet ik het. Relax en geniet van de verder zo fijne relatie!
Alle reacties Link kopieren
Eens in de zoveel maanden is hij even met zijn hoofd ergens anders bij.
Hij reageert nog wel (leuk, want ik zie niks kattigs), maar iets minder uitgebreid.

Is dit nu echt zo erg? Je kan toch ook een arm om hem heen slaan? Of doet hij dan onvriendelijk?
Alle reacties Link kopieren
O ja, korte aanvulling: ik ken weinig mannen die WEL uitgebreid terug appen. Echt, ik moet de eerste nog tegenkomen ;)
Ja, niet iedereen is hetzelfde qua appen of romantische gedoe. Ik moet er niet aan denken dat elke avond per se moeten appen mbt slapen of wat dan ook.

En ook om de zoveel maanden? Niet iedereen doet precies wat jij wil op de manier die jij wil en wanneer jij het wil. Wat zegt hij als je dit om die zoveel maanden aankaart? En hoe kaart je dat?

Is dit echt een probleem voor jou, dan passen jullie niet goed bij elkaar.
Helaas.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 14-01-2021 13:18
34.37% gewijzigd
Je zeurt. Wil je ‘m graag kwijt?
Wij latten en sturen niet elke avond een bericht als ‘slaap lekker’ en we reageren ook wel eens op elkaars bericht met alleen ‘leuk!’ of een smiley. Wist niet dat dat erg was.
Jij en je vriend reageren niet op dezelfde manier, moet dat zo’n probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
14-01-2021 13:07
O ja, korte aanvulling: ik ken weinig mannen die WEL uitgebreid terug appen. Echt, ik moet de eerste nog tegenkomen ;)

+1

Waarom niet bellen of FaceTime?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als een puber met elke dag een slaap lekker bericht te willen. Je jaagt hem weg op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Xxhuman schreef:
14-01-2021 12:56
Ik weet niet wat ik moet doen, we zien elkaar zondag weer. Moet ik het dan aangeven? Proberen van mij af te zetten? Zelf dan ook geen lieve dingen meer zeggen/initatief tonen?
Hoe kom je erbij dat dit tot een positieve oplossing kan leiden?

Als je ergens behoefte aan hebt, dan is het goed om dat uit te spreken. Dus niet wachten totdat hij die arm om je heen slaat, maar juist zelf affectie tonen. Als hij je wegduwt, dan zou ik me wel zorgen gaan maken. Maar het ergste wat hij doet is zo nu en dan een keer vergeten 'welterusten' te zeggen, of wat uitgebreider te reageren... ach joh, dat kan ons allemaal toch gebeuren?

Zijn wereld draait niet alleen om jou, dus hij kan zeker afgeleid zijn door andere dingen. En dat is alleen maar goed. Laat jouw wereld ook niet alleen om hem draaien, dus leg zijn gedrag niet steeds onder een vergrootglas en maak hem niet als enige verantwoordelijk voor jouw geluk. Als je andere dingen hebt in je leven waar je heel vrolijk van wordt, dan sta je er niet eens meer bij stil als hij dan een keertje niet of meer kortaf reageert :)
hamerhaai schreef:
14-01-2021 13:17
+1

Waarom niet bellen of FaceTime?
Nog vreselijker als dat een moetje van de ander is.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat hij standaard zo deed maar het blijkt ééns in de zóveel maanden te zijn!
Mens waar maak je je druk om.

Ik mort er trouwens niet aan denken om ‘verplicht’ mijn vriend elke dag te moeten appen voor goedemorgen, hoe was je dag en welterusten....
Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook wel eens afstandelijker, als ik chagrijnig ben, stress hb op werk oid... Hoeft niet per sé aan jou te liggen he TO

en omdat het eens in de zoveel maanden (dus erg weinig) voorkomt, lijkt het me niet direct een probleem.
Eens in de zoveel maanden, maar je hebt pas 1.5 jaar een relatie..... dus dit is pas 2 of 3x voorgekomen?
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
14-01-2021 13:07
O ja, korte aanvulling: ik ken weinig mannen die WEL uitgebreid terug appen. Echt, ik moet de eerste nog tegenkomen ;)
Mee eens! Mijn vriend reageert bijvoorbeeld ook vaak alleen op mijn laatste appje en niet op die 4 er voor. Man eigen denk ik ;-) Maak je niet te druk, maar geef ook aan waar je behoefte aan hebt!
Bedankt, kijk er nu weer anders tegen aan :-D
Ben blij dat ik eerst hier mijn ei kwijt kon, voor hem er op aan te spreken
Alle reacties Link kopieren
Fijn :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Lou99 schreef:
14-01-2021 13:51
Mee eens! Mijn vriend reageert bijvoorbeeld ook vaak alleen op mijn laatste appje en niet op die 4 er voor. Man eigen denk ik ;-) Maak je niet te druk, maar geef ook aan waar je behoefte aan hebt!
Wat een raar seksisme weer.

Zat mannen zijn niet zo en zat vrouwen weer wel. Is gewoon bepaalde type mens eigen.
Gaan we echt nooit van dat soort onzin afkomen?
Luci_Mster2 schreef:
14-01-2021 14:45
Wat een raar seksisme weer.

Zat mannen zijn niet zo en zat vrouwen weer wel. Is gewoon bepaalde type mens eigen.
Gaan we echt nooit van dat soort onzin afkomen?
Nou inderdaad! Ik ben zo'n vrouw, moet ik eerlijk toegeven.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
14-01-2021 14:45

Gaan we echt nooit van dat soort onzin afkomen?
Ik hoop het niet. Waarom ontkennen dat mannen en vrouwen significant anders zijn?

TO, niks vervelender dan een "is er wat" vraag. Als je het wilt bespreken doe dat dan op een moment dat het niet speelt. Je mag gerust aan hem vragen waar zijn afstandelijkheid vandaan komt en of het wellicht iets met jou te maken heeft. Ik ben zelf een groot voorstander van alles waar je mee zit bespreekbaar maken.
Maar...denk je dat je genoegen kunt nemen zijn antwoord als hij je vertelt dat er echt niks aan de hand is?
...
Rooss4.0 schreef:
14-01-2021 14:58
Ik hoop het niet. Waarom ontkennen dat mannen en vrouwen significant anders zijn?

TO, niks vervelender dan een "is er wat" vraag. Als je het wilt bespreken doe dat dan op een moment dat het niet speelt. Je mag gerust aan hem vragen waar zijn afstandelijkheid vandaan komt en of het wellicht iets met jou te maken heeft. Ik ben zelf een groot voorstander van alles waar je mee zit bespreekbaar maken.
Maar...denk je dat je genoegen kunt nemen zijn antwoord als hij je vertelt dat er echt niks aan de hand is?

Dit heeft helemaal niets met je geslacht te maken. Er zijn binnen de sekses echt meer verschillen in bepaald gedrag dan erbuiten.
Is gewoon ouderwetse achterhaalde onzin.

En als iedereen eens stopt met die dingen te roepen.. dan nog eens kijken of zo'n claim nog stand houdt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn relatie de afstandelijke soms. IK heb 3 kinderen, waar ik vaak druk mee ben, of me zorgen maak, nu ook om de hele corona situatie, alles is zo onzeker. IK kan dan ineens uren van de radar verdwijnen, daarna ben ik weer bijgetankt.
Ik zit dan niet steeds met mijn telefoon, maar reageer 100% voordat ik ga slapen. Mijn vriend heeft het 1ua werk erg druk, die is daar soms uren mee zoet.

Vaak is er wel iets, maar bijv bij mij niet belangrijk, niets met hem te maken, onzeker uurtje, dat soort dingen. Gaat vanzelf altijd weer over. Zeker als de zon schijnt, dan verander ik meteen qua humeur :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan soms ook ineens afstandelijk doen, wat gewoon vaak niet met die persoon te maken heeft. Dan heb ik gewoon een mindere dag en moet ik wat bijtanken door rust te creëren. Als de andere partij dan vraagt wat er is, heb ik echt geen zin om dat te moeten uitleggen. Het kan soms iets banaal zijn, of gewoon een paar dagen dat je wat minder in vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
14-01-2021 15:04
Is gewoon ouderwetse achterhaalde onzin.
Ach, dat mag jij gerust vinden.

Natuurlijk is elk individu anders maar ik zie ook werkelijke man-vrouw kloven.
Maar blijf lekker schreeuwen dat het niet zo is.
Kijk maar effe.
...
Je klinkt wel erg needy
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
14-01-2021 14:45
Wat een raar seksisme weer.

Zat mannen zijn niet zo en zat vrouwen weer wel. Is gewoon bepaalde type mens eigen.
Gaan we echt nooit van dat soort onzin afkomen?
Sorry dat ik je op je de tenen trapte, maar er stond niet voor niks een smiley met een knipoog achter. Soms moet je dingen met een knipoog lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven