Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Juist afvallen tijdens corona in plaats van aankomen

14-01-2021 09:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds Corona ben ik 5 kilo kwijt. Kilo's die ik helemaal niet kwijt wilde (ik woog 62 kilo bij 1.69). Nu zit ik op de 57. Wat vroeger prima was, maar nu op mijn huidige leeftijd gewoon niet. Nu kan dat deels door de stress rondom moeders komen maar ik WIL dus helemaal geen kilo's kwijt. Mijn skinnies flabberen inmiddels wat om me heen. Ik beweeg minder dan normaal dus eet ik ook (onbewust) iets minder. Wel snack ik graag wat 's avonds bij de TV en eet ik meer eiwitten. Door een voetblessure (peesplaat gekneusd) is meer bewegen helaas even geen optie want erg pijnlijk. Ik kan er zonder pijn een meter of 500 op lopen en daarna gaat het echt zeer doen. En lopen vond ik altijd erg lekker, in het weekend kon ik gerust een km of 20 aan een stuk wandelen en spieren wegen.... . Maar dit gedoe met die voet kan nog wel even duren ook. Waarschijnlijker had ik hem beter kunnen breken zei de Fysiotherapeut nog. Kortom, nu het lopen al maanden is weggevallen mis ik dus 'massa'

Enfin, ik ben dus op zoek naar voedingsmiddelen waardoor ik weer terug naar mijn oude gewicht ga. of in ieder geval niet nog meer af val Wie kan me helpen of heeft goede eet tips?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend!!
MyFitnessPal even downloaden en daar voedingsmiddelen op invullen en zorgen dat je op minimaal 2000/2200 komt.

Gezonde dingen met veel calorieën eten:
Ongebrande ongezouten noten (macadamias, pecan etc)
Avocados
Zalm

Veel eieren eten, en gewoon lekker veel carbs, brood, pasta, rijst etc.

Ik gebruik de app andersom om af te vallen, maar werkt perfect.
Volle yoghurt met havermout en fruit, veel pasta, alles in de roomboter bakken en nog meer snoepen.

Zou een hometrainer wel lukken met je voet? Dan zou je dat kunnen doen. Misschien nog iets met dumbells werken.
Alle reacties Link kopieren
Dat is het denk ik ook. Ik denk dat ik niet aan die 2200 kom uit mezelf. Tussendoortjes doe ik eigenlijk dus ook niet aan. Alleen in de avond. Voorbeeld van mijn menu van vandaag

ontbijt: Zelfgemaakte smoothie met veel spinazie, avocado, volle yoghurt, banaan, kiwi, blauwe bessen (maar kunnen ook rode bessen, bramen aardebeien of ananas zijn al naar gelang het seizoen) en noten en zadenmix er doorheen. Daarbij twee meergranen boterhammen met boter. Een met kaas en een met ham en een ei.

Lunch: Ik vermoed vandaag twee sauzijsenbroodjes want die had ik gisteren gekocht maar ben ik niet aan toe gekomen. (te druk met calls op het werk, dus die is aan mezelf te wijten)

Avondeten: Spinazie met aardappels, jus, geroerbakt ei en een gehaktbal

In de avond: 10 toastjes met pate of brie.. zoiets.

Drinken doe ik de hele dag door
3 tot 4 koppen koffie met melk en een zoetje in de ochtend
Arizona white ice tea want favoriet maar niet veel calorieën
's avonds twee koppen thee met gewone suiker en daarna weer white Ice tea.
buzziebee wijzigde dit bericht op 14-01-2021 10:13
4.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wel pasta maar niet heel vaak, dat zou ik omhoog kunnen gooien. Dat is wel een goeie
Alle reacties Link kopieren
En ik sla dus vaak de lunch over .Die discipline heb ik niet. Tegen de tijd dat ik dan trek krijg na het ontbijt is het al weer 3 uur en dan 'wacht' ik wel tot het avondeten. Ik vermoed dat er bij de lunch veel winst is te halen bij mij.
BuzzieBee schreef:
14-01-2021 10:10
Ik eet wel pasta maar niet heel vaak, dat zou ik omhoog kunnen gooien. Dat is wel een goeie


Voordeel van pasta vind ik ook dat je snel weer trek krijgt en je kan er veel calorieën instoppen met bijvoorbeeld kaassaus en geraspte kaas.

Ik heb ook altijd moeite om aan te komen. Val gelukkig ook niet snel af zonder oorzaak. Vaak is dat stress of te druk. De zorgen om je moeder en de algehele situatie kunnen dus ook een rol spelen.
Alle reacties Link kopieren
Helpt het als je lunch al klaar is, dat je het alleen nog hoeft te pakken en opeten, dat het weinig tijd en moeite kost? Je zou bijv. 'overnight' (bij jou dan overmorning) oats kunnen maken 's ochtends, dan kun je dat op je werkdag zo erbij pakken en opeten.

Ik eet dat als ontbijt en voeg vaak noten en een eetlepen chiazaad toe voor extra eiwitten (is ook veel calorieën). Ik ontbijt moeilijk, maar zo'n bakje havermout heb ik dan gewoon bij mijn computer staan en dan neem ik tijdens het werken steeds een hap, en dan is het eigenlijk zo weg.
Ik heb een vriendin met vergelijkbare problematiek (waardoor ik weet dat het niet chill is maar ik kan er weinig aan doen, ben er toch een tikje jaloers op) en die komt aan van bier drinken.

Drink je dingen met calorieën? Zelf (ik word heel makkelijk dik) krijg ik ook altijd meer trek na een of twee wijntjes en dan gaan er ineens weer extra toastjes in.

Niet de gezondste tips.... maar wie weet werkt het.
Bier gaat op de verkeerde plek zitten, de buik en dan moet ik nog veel drinken ook.

Denk dat de discipline aanleren om te lunchen wel scheelt. Als je lichaam gewend is aan dat ritme krijg je als het goed is vanzelf trek rond die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Chiazaad gaat op de boodschappenlijst. Ik drink eigenlijk alleen thee met heel veel suiker in de avond. Denk aan drie theelepels suiker voor een mok thee. Ben dus niet zo van de zoete dingen. Waarom die thee dan wel zo zoet moet is me dan weer een raadsel. Ik drink geen alcohol. Na de dry january challenge twee jaar gestopt gekeken hoe lang ik het volhield na de challenge en dat is dus vandaag nog steeds. Ik vond het niet heel lekker en dronk meer voor het roesje. Dus als ik dronk was mijn stopknop stuk ongeveer en een echt gezellige dronk had ik niet........ Daar wil ik dus liever niet meer mee beginnen en bier vond ik nooit lekker. Ik dronk voor ik over ging op de witte thee van Arizona (want niet zo zoet maar toch lekker) eigenlijk alleen cola. Uiteindelijk Zero maar daarvoor gewoon met suiker. En dan ging er met gemak een fles doorheen. Dat zou ik wel weer kunnen toevoegen. Is de thee vervangen door Chocomelk (die gele pakken) een optie denken jullie qua vetten?

Qua lunch, dat is een goed idee. Maar wat is lekker om vooraf klaar te maken en heeft ook nog eens genoeg calorieen.

Ook eet ik nooit toetjes. Na het eten zit ik vol. Ik kan wellicht ook gewoon een toetje toevoegen aan mijn avondeten.
Meer eten is ook wennen. Voedingssupplementen werkt ook goed. Proteïnen en dat soort dingen slaan bij mij wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Je zou inderdaad een tijdje wat meer calorieën tot je kunnen nemen om te kijken of je daar wat van gaat aankomen. Ik zou mij dan vooral op gezonde vetten richten en niet zozeer op eiwitten.
Maar als je daarvan niet gaat aankomen en blijft afvallen zou ik toch adviseren een bezoek aan de HA te brengen. Er zijn legio redenen waarom iemand ongewenst/onbedoeld afvalt en je huisarts kan daar gericht onderzoek naar doen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Chocomel tikt wel aan ja, mijn zusje met ondergewicht kreeg in haar tienerjaren ook vanuit het ziekenhuis te horen dat ze yogi of chocomel moest gaan drinken om makkelijk calorieën binnen te krijgen.

Qua lunch zou je evt avondeten van de dag ervoor kunnen opwarmen, als het iets is dat zich daar makkelijk voor leent zoals pasta. Even in de magnetron en klaar. Of dus 'overnight oats', hier staan bijv meerdere makkelijke opties https://chocolatecoveredkatie.com/how-t ... s-recipes/
stokbootje schreef:
14-01-2021 16:42
Chocomel tikt wel aan ja, mijn zusje met ondergewicht kreeg in haar tienerjaren ook vanuit het ziekenhuis te horen dat ze yogi of chocomel moest gaan drinken om makkelijk calorieën binnen te krijgen.

Qua lunch zou je evt avondeten van de dag ervoor kunnen opwarmen, als het iets is dat zich daar makkelijk voor leent zoals pasta. Even in de magnetron en klaar. Of dus 'overnight oats', hier staan bijv meerdere makkelijke opties https://chocolatecoveredkatie.com/how-t ... s-recipes/


Goede tip chocomel! Lekker ook de volle variant nemen. Warm, koud, met slagroom en nog lekker ook. 2 x per dag warm eten helpt ook wel.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
14-01-2021 10:08
Dat is het denk ik ook. Ik denk dat ik niet aan die 2200 kom uit mezelf. Tussendoortjes doe ik eigenlijk dus ook niet aan. Alleen in de avond. Voorbeeld van mijn menu van vandaag

ontbijt: Zelfgemaakte smoothie met veel spinazie, avocado, volle yoghurt, banaan, kiwi, blauwe bessen (maar kunnen ook rode bessen, bramen aardebeien of ananas zijn al naar gelang het seizoen) en noten en zadenmix er doorheen. Daarbij twee meergranen boterhammen met boter. Een met kaas en een met ham en een ei.

Lunch: Ik vermoed vandaag twee sauzijsenbroodjes want die had ik gisteren gekocht maar ben ik niet aan toe gekomen. (te druk met calls op het werk, dus die is aan mezelf te wijten)

Avondeten: Spinazie met aardappels, jus, geroerbakt ei en een gehaktbal

In de avond: 10 toastjes met pate of brie.. zoiets.

Drinken doe ik de hele dag door
3 tot 4 koppen koffie met melk en een zoetje in de ochtend
Arizona white ice tea want favoriet maar niet veel calorieën
's avonds twee koppen thee met gewone suiker en daarna weer white Ice tea.
Wow, ik eet echt veel minder dan jij (ook qua calorieeen) en kom alleen maar aan. Vind het sowieso ook niet weinig. Heb je niet eente snelle schildklier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven