Uitgerekend 1e helft september 2021

26-12-2020 08:51 533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor degenen die er nét achter zijn gekomen dat ze zwanger zijn :). Klets hier mee over het wel en wee, de kwaaltjes, de spanning etc.

Wachtwoord via PB, op aanvraag bij schrijfsters.

--
NaamLeeftijdKind #UDEchoHartjeJ/MBijzonderheden
greystone8634/41229-0809-04 ❤️ -
HaakMama30/35301-09begin april ❤️
K0koro31/35103-0913-04❤️J-
Krabpaal30/33104-09xx-xx-
Noni9030/31304-0922-02❤️-
IWIxx/xxx06-0908-01
Tortie30/35107-0901-02-
Miesje199328/28207-0926-03❤️-
Kipkerriesalade30/32107-0928-01❤️-
Pimpelmees3030/31112-0921-04❤️-
Cookie_monster_9030/38112-0917-03❤️-
Naba9029/30114-0915-02-


Besss :rose:
zwangerschapsto wijzigde dit bericht op 09-04-2021 12:49
54.07% gewijzigd
Cookie_monster_90 schreef:
14-01-2021 07:40
Wat fijn Kokoro! Dat lijkt me echt een magisch gevoel! Was verder ook alles goed?
Ja zag er allemaal mooi uit :flirting:. Kindje is 0,9cm nu. Echt heerlijk om te zien!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!! Geniet er lekker van vandaag!
Oh wat fijn kokoro!!!

Heb even niet gereageerd, wel gelezen. Druk met gezin 😃

Moeders voor moeders: doe ik niet aan mee, 1e wel gedaan. Maar weet dat er buren zijn die het gaan zien haha. En vond het echt heel vies ruiken

Naaste vrienden en familie weten het al bij ons, onze dochters vinden het ook te leuk om te vertellen haha!

Ik heb hetzelfde bess, pas “laat” positief testen. Maar heb er nu alle vertrouwen in
Kijk ook al lekker rond op marktplaats. Alles is weg van de vorige 2 want er kwam geen derde meer 😂
Mag ik lekker shoppen!

Mijn positiebroeken zijn binnen, ik pas mijn eigen broeken niet meer goed... hoe ik het nog 2 weken op het werk ga verbergen weet ik niet. Lijk al bijna 20 weken zwanger 😅 darmen buikje, i know... maar hij steekt al mooi rond naar voren hahaha!

Bh gaat thuis ook elke keer uit, voelt niet fijn!
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn kokoro! Bijzonder blijft het denk ik wel, ben heel benieuwd hoe wij het voor de tweede keer gaan ervaren.

Leuk hè die voorpret haakmama! Ik moet de doos met positiekleding nog van zolder halen maar pas m'n broeken nog. In de avond gaat wel de knoop los, maar dan zit weinig me nog lekker.

Gebruiken jullie al een speciale multivitamine? Ik heb de davitamon mama (zonder Omega 3) maar man wat zijn die groot! 3 jaar geleden nog niet zo volgens mij... Ze zaten toen iig in een pot, nu in strips. Vandaag kon ik het niet opbrengen en heb ik maar een los foliumzuur pilletje genomen, da's een stuk makkelijker wegslikken.
Niet quoten aub!

Sorry dames, even een ego post. Had gisteren dus gekeken en alles zag er mooi uit, maar het viel me wel op dat de dooierzak aan de grote kant was (maar binnen de marge), en een beetje vervormd. Een wetenschappelijke search vertelde mij dat dit niet gelink is aan slechte uitkomsten; opgelucht dus. En vandaar dat ik postte dat het er allemaal mooi uit zag.

Heb het gisteren toch nog even aan een vriendin gevraagd die het weer aan iemand heeft voorgelegd die er meer verstand van heeft. En diegene was wat minder positief :(. Ze zei dat de literatuur wisselend is over de betekenis van een vervormde dooierzak, maar dat de goede hartactie de kans op miskraam klein maakt. Maar, een vergrote dooierzak kán gelinkt zijn aan verhoogde kans op miskraam/chromosomale problemen. Nu zit ik me dus onwijs zorgen te maken en heb amper geslapen vannacht.

Ik denk dat ik me zorgen ga maken tot de placenta het overneemt en we de uitslag van de nipt terug hebben :(.
Alle reacties Link kopieren
K0koro; wat vervelend dat je jezelf nu zo druk maakt! Soms kan je maar beter niet teveel weten om niet te druk te maken. Het komt vast goed!

Besss; ik slikte ook van die mama-pillen van davitamon, maar vorige zwangerschap hoorde ik (te laat) dat vanwege obesitas ik hogere dosis foliumzuur moet slikken. Heb dit nu dus bij apotheek gehaald. Pilletjes zijn idd stuk kleiner.

Vaccinatie; hebben jullie al nagedacht wat jullie doen als jullie oproep krijgen voor COVID vaccinatie? Ik dacht eerst ik wacht wel tot na mijn zwangerschap, maar lees nu toch ook weer meer informatie dat bij obesitas het wel geadviseerd wordt en zwangere vaker op ic terecht kunnen komen. Maak me er niet druk om ofzo, maar zet me wel aan het denken dat ik niet gelijk nee moet zeggen. Ach tegen die tijd maar goed bespreken met de gynaecoloog denk.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik heel voorzichtig met jullie mee schrijven? Ik durf niet zo heel goed omdat ik al 2 x in een "uitgerekend in" topic geschreven heb afgelopen jaar maar beide keren een miskraam heb gehad.
Ik las al met jullie mee en had besloten dat als ik 6 weken was, ik me aan ging melden en dat is vandaag :-)
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamppot schreef:
15-01-2021 08:48
Mag ik heel voorzichtig met jullie mee schrijven? Ik durf niet zo heel goed omdat ik al 2 x in een "uitgerekend in" topic geschreven heb afgelopen jaar maar beide keren een miskraam heb gehad.
Ik las al met jullie mee en had besloten dat als ik 6 weken was, ik me aan ging melden en dat is vandaag :-)
:hello:
Andijviestamppot hoe gaat het met je?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, wat naar! Hopelijk valt het allemaal mee, heeft verloskundige er niks over gezegd?

Greystone, lastig met de vaccinatie. Ik ben binnenkort al aan de beurt dus ga het met mijn huisarts bespreken.
Ik kan me ergens voorstellen dat het risico/bijwerkingen van vaccin niet opweegt tegen het risico dat Corona met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
En vooralsnog zeggen ze bij het vaccin; zwangeren worden voor de zekerheid niet gevaccineerd (gezien de leeftijd is kans op ernstig beloop klein)tenzij al sprake is van ernstige ziekte of als je (ivm werk) wordt blootgesteld aan COVID.
^ik zou het dus met je huisarts overleggen hoe dat zit als je overgewicht hebt, hoe ze daar tegenover staan.
Welkom Andijviestamppot! Wat spannend allemaal. Ik duim voor je dat het allemaal goed gaat!

Greystone; ik hoop het ook. De kans is het grootst dat het goed gaat, maar ik maak me zo'n zorgen. Kan niet wachten tot we een aantal weken verder zijn.

Tortie; (niet quoten) ik echo zelf. Die bij de verloskundige staat pas bij 8+6. En om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat ze hier heel veel kennis van heeft. Dat was iig mijn ervaring binnen mijn vorige beroep.

Vaccin
Ik zou heel persoonlijk met de gynaecoloog of huisarts overleggen wat wijsheid is!
Alle reacties Link kopieren
Hey Tortie, wij blijven elkaar tegen komen hier he :-D hopelijk kunnen we samen in dit topic blijven! Met mij is alles goed, beetje de bekende kwaaltjes, beetje moe, beetje steken en vieze smaak in mijn mond sinds gisteren. Hoe is het met jou?

Thanx Kokoro, aan de ene kant lijkt het me wel fijn dat je alles zelf kan zien maar kan ook tegen je werken... ik zou dan blijven checken en googlen en mezelf helemaal gek maken denk ik. Ik zou nu ook het liefste zeker weten of alles goed is maar heb de vorige keren al wel gezien dat je werkelijk helemaal niks kan doen behalve afwachten helaas. Ik heb zelfs nog geen eens een verloskundige gebeld, ben gewoon bang dat het er voor die tijd weer uit valt... of dat er weer geen hartslag te zien is.

Betreft corona vaccin, dat zie ik tegen die tijd wel dat ik aan de beurt ben... corona zelf heb ik in ieder geval alvast gehad.
Alle reacties Link kopieren
K0koro: kan me voorstellen dat het je ongerust maakt. Als ik voor mezelf spreek probeer ik mezelf daar nu wat tegen te beschermen: ik Google niet meer alle steekjes en gevoelens en moet gewoon afwachten tot die eerste echo. Ik deed dat vorige week de hele tijd, daardoor steeds slecht geslapen en uiteindelijk weet je nog steeds helemaal niks. Of het nou wel of niet goed zit, het zal moeten blijken.. Niet makkelijk, maar ik merk wel dat ik daardoor wat rustiger over ben en wat meer afwacht. Maar eerlijk is eerlijk: iedere dag heb ik wel een moment dat ik denk: Dit kan nooit goed gaan. Waarom zou het bij mij goed verlopen terwijl ik het ene na het andere verhaal lees over miskramen? Ik had van te voren niet verwacht dat dit zo'n onzekere tijd zou zijn.

Wat betreft vaccinatie: ik ga wachten tot na de zwangerschap. Ik zit zelf niet in een risicogroep en werk niet met mensen met een risico (werk met kinderen) en volg dan het advies het nog niet te doen. Wel wil ik extra opletten om het risico om Corona te krijgen zo klein mogelijk te houden. Nu is dat 'makkelijk', in de lockdown met thuiswerken en weinig contacten. Maar ook straks, als er hopelijk weer wat meer opengaat, wil ik het proberen te voorkomen natuurlijk.

Verder gaat het hier wel goed. (nog) niet misselijk. Heel af en toe een vleugje, maar daar blijft het bij. Wel gevoel dat mijn buik wat opgezet is en borsten zijn gegroeid. Ook is mijn huid wat onrustig. Ik kan niet wachten tot de eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt! Jammer dat je er niet met een eigen verloskundige over kunt praten. Hopelijk ziet alles er tijdens de volgende echo gewoon goed uit.

Ja andijviestamppot, we komen elkaar veel tegen hier. :) Fijn dat het goed met je gaat! En extra spannend, kan me voorstellen. Zou je niet toch vast een afspraak kunnen inplannen met verloskundige voor een vroege echo? Maar snap ook dat je het nog niet goed aandurft hoor. Ik hoop zo voor je dat het deze keer goed mag gaan.

Met mij gaat het goed, maar ik begin nu écht last te krijgen van kwalen. In de ochtend alles prima, tot ongeveer 12 uur en dan begint de misselijkheid... gisteren hield het uren aan en nu is het ook alweer volop aanwezig @(
Het is voor het goede doel.. maar ik maak me wel een beetje zorgen over werk en als dit de komende tijd zo aan blijft houden (of erger wordt).
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie later nog een x getest? Ik heb mijn vorige zwangerschap een aantal testen gedaan en die werden ook niet heel duidelijk. En dat werd ook een miskraam met 6 weken.

Ik heb dit expres deze x niet gedaan maar ik heb nog 1 clearblue met weken indicator liggen.... aan de ene kant wil ik die graag doen en aan de andere kant denk ik waarom :) zekerheid heb je toch niet...
Alle reacties Link kopieren
Welkom andijviestamppot, kan me voorstellen dat het extra spannend is! Hopelijk kan je lekker lang meeschrijven dit keer.
Ik heb niet vaker getest. Ik heb daar niet zoveel mee. Als het een miskraam wordt zie ik het dan wel, anders maak ik mezelf misschien gek met iets wat niet is. Ik merk wel dat ik me ook altijd pas volledig erop kan gaan focussen als ik het hartje heb gezien, misschien ook onbewust stukje zelfbescherming. Voelt voor die tijd wat onwerkelijk nog ofzo.
Vorige zwangerschap had ik wel eerst Kruidvat test gehaald omdat we eigenlijk dachten dat het niet raak was en het meer even voor zekerheid voor de vakantie test was. Toen die wel streepje gaf vond mijn man dit zo onduidelijk of dat goed was dat hij nog een clearblue is gaan halen haha. Nu dus maar gelijk een clearblue gebruikt daarom.

Hier beginnen de kwaaltjes ook toe te nemen. Gisterochtend voor het eerst weer mogen overgeven (jippie...) en maagzuur speelt ook weer op helaas. Vandaag weer goede dag gelukkig.

Mbt de vaccinatie, ik ga het ook gewoon overleggen als het zover is. Meer nieuwsgierigheid. Ik werk in de zorg maar in de groep die niet extra voorrang krijgt, dus verwacht ook niet snel aan beurt te zijn. Ik zie echter wel redelijk wat mensen voor mn werk, dus dat is dan wel overweging om mee te nemen. Ach zie het wel tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet vaker getest, heb er maar eentje gedaan en die was heel duidelijk. Ik heb dat ook hoor Greystone, ik ben nog steeds “voorzichtig blij”. Kijk echt heel erg uit naar de vroege echo, nog 1,5 week!
Ik heb wel meermaals getest. Vond het fijn om het te zien oplopen. Ik weet dat je een miskraam niet kunt tegenhouden, maar vond het toch prettig als een soort schijn-controle ;-D.

Ik heb gisteren een donkerrode bloeding gehad. Schrok me kapot. Konden vanochtend terecht in het ziekenhuis en gelukkig ziet alles er perfect uit. Waarschijnlijk een geknapt bloedvaatje bij placenta-aanleg. Het stopte gisteravond ook alweer en ik heb geen krampen. Ben wel ka-pot na 2 nachten slecht slapen. Proberen nu meer vertrouwen te hebben en rustig bij te komen. Oh ja, dooierzakje was nu mooi rond :thumbsup: :bonk:.
Alle reacties Link kopieren
Och wat schrikken!! Gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn vanochtend! Ook fijn dat je bevestiging hebt gekregen dat dooierzakje er mooi uitziet :).
Wat een schrik kokoro!! Gelukkig ziet alles er goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamppot schreef:
15-01-2021 19:24
Hebben jullie later nog een x getest? Ik heb mijn vorige zwangerschap een aantal testen gedaan en die werden ook niet heel duidelijk. En dat werd ook een miskraam met 6 weken.

Ik heb dit expres deze x niet gedaan maar ik heb nog 1 clearblue met weken indicator liggen.... aan de ene kant wil ik die graag doen en aan de andere kant denk ik waarom :) zekerheid heb je toch niet...
Ik heb geloof ik we 6 testen gedaan, kon het niet geloven. Bij mij werden de lijntjes gelukkig steeds donkerder en ook de cb weken indicator liep op. Nu ben ik gestopt met testen en wacht ik rustig de echo af
Alle reacties Link kopieren
Fijn Kokoro! Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik niet zelf kan 'dokteren', ik vind het wel rustig dat ik daar dan niet te veel van af weet en dus ook me niet (voor niks) zorgen ga zitten maken.

Testen: ik heb 1x negatief getest en 2 dagen later positief. Dat was voor mijn gevoel laat (1 dag na NOD) dus na weer 2 dagen nog een x getest of ie mooi op liep. Daarna niet meer getest want de testjes waren op en de winkel dicht. Als action open was geweest had ik misschien nog wat bij gekocht en nog 2x met steeds 2 dagen ertussen getest. Gewoon voor het mooie oplopende lijntje 🙈
Alle reacties Link kopieren
Schrikken zeg k0koro! Fijn dat je terecht kon en nu gerust gesteld bent.
Alle reacties Link kopieren
Shit ik had net bruine afscheiding.... was de vorige keer geen goed nieuws. Ben erg bang dat het weer misgaat :"-(
Oh nee andijviestamppot, dat voelt vast k*t
Ik hoop voor je dat het snel stopt en goed blijft gaan 🤞

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven