Stel ik me aan?

15-01-2021 21:29 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond hadden vriend en ik het over uiterlijk etc. Nu is hij niet altijd even tactisch in zijn bewoordingen en is hij vrij nuchter. Hij geeft niet snel complimentjes en een "ik hou van jou" hoef ik ook niet snel te verwachten.
Hij zei mij vanavond letterlijk dat ik niet onder de categorie 'superlelijk' val. Ik voel me echt best wel gekwetst. Ik weet wel dat ik niet de mooiste ben, maar niet onder de categorie 'superlelijk' vind ik wel een ander uiterste. Ik ben al niet de meest zelfverzekerdste en ook niet op het gebied van mij lichamelijk blootgeven, maar die opmerking heeft me echt wel gekrenkt. Stel ik mij aan of..?
schatkaart wijzigde dit bericht op 19-02-2021 08:14
0.08% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:22
98.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee je stelt je niet aan, wat een hork.
Ik benadruk gewoon wat ik mooi vind aan iemand.
Hoe moeilijk is het om te zeggen ik vind je prachtig vooral je mooie bos krullen of whatever.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
15-01-2021 21:30
Hij zei: "Je valt niet in de categorie superlelijk."
?

Of zei hij: "Je valt in de categorie superlelijk."
?
Niet inderdaad. Maar dat vind ik ook niet bepaald een compliment.
Wat wilde je vriend zeggen met deze opmerking dan? Ik zou ook niet blij worden van zo'n opmerking, het zou mij irriteren als mijn vriend dat zou zeggen.
Ik zou wel aan hem vragen wat hij nu verwacht dat jij met die opmerking gaat doen.
anoniem_64fb637ab3e9a wijzigde dit bericht op 15-01-2021 21:33
Reden: Slechte zinsopbouw
0.85% gewijzigd
Stel nooit vragen waarvan je eigenijk t antwoord niet wil weten
semmy1986 schreef:
15-01-2021 21:33
Stel nooit vragen waarvan je eigenijk t antwoord niet wil weten
Als geliefden van elkaar wil je graag dat de ander zich goed voelt, dat daar de intenties liggen en elkaar waardeert zoals je bent.

Dit is echt een vreemde opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Vroeg je aan hem in welke categorie jij valt volgens hem?

Het zou voor mij wel een deal-breaker zijn eigenlijk als mijn vriend mij niet mooi zou vinden.
In welke context werd het gezegd dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een hele stomme opmerking. Kan me voorstellen dat je je gekrenkt vient.
Maar goed, als je weet dat je vriend zo n botte hork is, zou ik ook niet vragen wat hij van mijn uiterlijk vindt.
Hoe is hij verder? Als het een lieve man is die je vol liefde behandelt, zou ik het anders vinden dan als hij een vervelende botte hark is die je niet leuk behandelt.
Nee, je stelt je niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
15-01-2021 21:30
Hij zei: "Je valt niet in de categorie superlelijk."
?

Of zei hij: "Je valt in de categorie superlelijk."
?
Niet inderdaad. Maar dat vind ik ook niet bepaald een compliment.
Hij zei net nog: ik vind je mooi zoals je bent. Niet dat ik dat nou een heel mooi compliment vind. Ik kan dus ook een zak over mijn hoofd trekken en dan ben ik alsnog mooi? Of hoe moet ik dat zien?
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
15-01-2021 21:39
Ik vind het ook een hele stomme opmerking. Kan me voorstellen dat je je gekrenkt vient.
Maar goed, als je weet dat je vriend zo n botte hork is, zou ik ook niet vragen wat hij van mijn uiterlijk vindt.
Hoe is hij verder? Als het een lieve man is die je vol liefde behandelt, zou ik het anders vinden dan als hij een vervelende botte hark is die je niet leuk behandelt.
Hij is verder echt ontzettend lief. Ik kan me voorstellen dat je dat idee niet krijgt bij het lezen van mijn OP. Hij kan alleen niet makkelijk over gevoel praten of lieve dingen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je zin in een relatie met iemand die nauwelijks complimentjes geeft en niet snel 'ik houd van jou' zegt?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, zou er ook niet heel blij mee zijn als iemand waar ik van hou zoiets zegt.
Alleen als jij er specifiek om gaat vragen dan vind ik wel dat hij ook niet moet liegen. Dus dan kan hij niet zeggen dat hij je vreselijk knap vindt als hij dat niet echt vindt.

Dus indien jij zijn reactie uitlokte: soms moet je dingen niet willen weten als je niet zeker weet of het antwoord je raakt.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
15-01-2021 21:43
Hij is verder echt ontzettend lief. Ik kan me voorstellen dat je dat idee niet krijgt bij het lezen van mijn OP. Hij kan alleen niet makkelijk over gevoel praten of lieve dingen zeggen.
Ja hij klinkt echt ontzettend lief hoor.
Hoe laag ligt jouw lat?
Alle reacties Link kopieren
HETISDEWAARHEID schreef:
15-01-2021 21:46
Hmm, zou er ook niet heel blij mee zijn als iemand waar ik van hou zoiets zegt.
Alleen als jij er specifiek om gaat vragen dan vind ik wel dat hij ook niet moet liegen. Dus dan kan hij niet zeggen dat hij je vreselijk knap vindt als hij dat niet echt vindt.

Dus indien jij zijn reactie uitlokte: soms moet je dingen niet willen weten als je niet zeker weet of het antwoord je raakt.
Dat snap ik dan wel, maar is er dan werkelijk helemaal niets moois aan mij? Ik heb een heel laag zelfbeeld, maar zelfs dan kan ik de inschatting maken dat ik niet superlelijk of vlak daarboven ben.
Ik vind dat je je aanstelt. En in jouw plaats had ik geantwoord: dan zit ik nog altijd minstens 1 categorie hoger dan jij voor mij.
Einde discussie.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je stelt je niet aan. Het is een hele lompe opmerking, ik zou mij daar ook gekwetst door voelen. Ik zou dat hem ook duidelijk vertellen.
Ik ben ook niet conventioneel knap, sterker nog mijn gezicht heeft nogal rare verhoudingen. In het verleden door vriendjes ook wel eens "butterface" of "halfje" genoemd.

Mijn huidige vriend is juist heel complimenteus en benoemt ook vaak de dingen aan mijn uiterlijk die hij mooi vindt. Het dringt nog niet helemaal tot mij door, maar ik voel me in ieder geval wel gewild door mijn man. Dat gun ik jou ook, TO.

Ga op zoek naar iemand die jou qua uiterlijk ook een aantrekkelijke verschijning vindt. Ookal geloof je zelf niet dat iemand jou ooit mooi kan vinden... dat dacht ik namelijk ook. Mijn huidige relatie is echt zoveel beter voor mijn zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Di is Idd een super horkerige opmerking. Zeker als je al onzeker bent over je uiterlijk dan is dit niet erg opbeurend. En wat is nou lelijk? Elk mens heeft wel iets moois. Een knappe man of vrouw met een rotkarakter is in mijn ogen gewoon lelijk. Ik vind je mooi zoals je bent klinkt al beter, dat is meestal juist wel lief bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje91 schreef:
15-01-2021 21:50
Nee, je stelt je niet aan. Het is een hele lompe opmerking, ik zou mij daar ook gekwetst door voelen. Ik zou dat hem ook duidelijk vertellen.
Heb ik gedaan. Ik heb zelfs even gehuild, ook al wou ik dat niet, maar het is toch best wel hard binnengekomen. Verder heb ik hem genegeerd vanavond. Hij deed meerdere pogingen om zijn excuses aan te bieden, maar ik kon dat gewoon even niet horen. Ik blijf misschien dan ook wel te lang hangen in het negatieve...
schatkaart wijzigde dit bericht op 15-01-2021 21:54
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar even serieus: als jij elke ochtend blij wakker wordt als je je vriend ziet en weet dat hij nooit zal zeggen dat hij van je houdt en je niet superlelijk vindt, dan is dat prima.
Anders zorg je ervoor dat je nog even goede afscheidsseks hebt vannacht en zeg je morgen dat hij vanbinnen wél superlelijk is en dat hij kan vertrekken omdat jij wat beters verdient.
Your call.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan hoe hij het zei. Als hij zei: 'Je valt nu niet bepaald onder de categorie "superlelijk"' dan bedoelt hij dat je het tegenovergestelde bent, als hij zei: 'Nouuuuu... je valt niet onder de categorie 'superlelijk...'" dan is het gewoon een heel rare opmerking en dan kan ik me ook niet voorstellen dat hij verder 'heel lief' is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
15-01-2021 21:42
Niet inderdaad. Maar dat vind ik ook niet bepaald een compliment.
Hij zei net nog: ik vind je mooi zoals je bent. Niet dat ik dat nou een heel mooi compliment vind. Ik kan dus ook een zak over mijn hoofd trekken en dan ben ik alsnog mooi? Of hoe moet ik dat zien?
'Ik vind je mooi zoals je bent' is wel een compliment en ook gewoon lief.

Maar wat was de context waarin hij zei dat je niet in de categorie superlelijk valt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven