Zijn wij aso buren?

16-01-2021 12:21 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag om te peilen.

Wij zijn bezig met een -hele grote- verbouwing. Deels uitbesteed, deels doen we zelf.
Het is een intens verouderd huis, dus er komen containers en containers aan afval naar buiten.
Al twee XL containers hebben we afgevoerd. Sinds 4 weken ongeveer ligt er een hoop bouwafval in onze eigen voortuin. Het is echt een bende, dat ontken ik niet. Onze bouwlui zijn echter al 4 weken niet geweest door familieomstandigheden, dus binnen werken wij nu zelf af, onze badkamer was bijvoorbeeld nog niet af en konden niet douchen. Wij werken beiden fulltime en daarnaast ben ik zwanger. Al met al dus best pittig.
Over twee weken beginnen ze met de zolder strippen, dus weer een hoop bouwafval. Wij waren van plan dan weer een container te laten komen zodat de bouwlui er alles in kunnen gooien.

Nu hebben we net buurvrouw aan de deur, dat deze bende echt niet kan, dat het schandalig is, en waarom wij het zo laten liggen, en wat wij daar nou zelf van vinden. Aangegeven dat het niet onze prioriteit is geweest, dat we eerst willen kunnen douchen, en dat erna een container komt en daar het afval in gaat, want daar zijn we zo 2 dagen mee bezig en die tijd hebben we nu nodig voor andere dingen. Plus dat over 2 weken de zolder wordt gedaan en daar dan ook weer bende uit komt, dat we dan in 1x een container laten komen en alles erin gooien, maar dat er dan vast meteen weer een hoop bende is, zoveel moet er gestript en verbouwd.
Buurvrouw vindt het niet kunnen, en gaat de gemeente bellen. Vind dat wij ons moeten schamen.
Toen werd ik boos en zei ik dat dit gesprek ging afkappen, dat ze zichzelf moet schamen dat ze 2 mensen die fulltime werken, volop in de verbouw zitten, en niet eens een badkamer hebben gaat aanspreken op bouwafval. Een verbouwing neemt nou eenmaal bende met zich mee. Vinden wij ook vervelend, maar het is heus niet eeuwigdurend.

En nu ben ik boos. Als buurvrouw nou binnen was gekomen: "Goh buren, het is me opgevallen dat het bouwafval nu wel wat lang blijft liggen, heeft dat een reden?" dan hadden wij echt anders gereageerd. Maar op deze manier jaag je me in het harnas.

Maar goed, ik ben dus zwanger en mogelijk daardoor ook licht ontvlambaar.
Wat vinden jullie? Hadden buren meer begrip moeten hebben of zijn wij aso buren?
phloxx wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:24
2.03% gewijzigd
-
Jullie tuin, dus zij heeft er niks over te zeggen. Als ze er last van heeft, kijkt ze maar lekker de andere kant op. Ze had ook aan kunnen bieden om te helpen met opruimen. Wel spijtige start van het burencontact.
Nou, dan belt ze de gemeente maar.

Misschien andere buren even informeren over verwachte duur (onder voorbehoud).
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:26
54.05% gewijzigd
Ik zou me er ook wel aan storen denk ik. Had vooraf die container al besteld, dan had je alles er meteen in kunnen gooien.


Ik had denk ik niet op hoge poten aangebeld, dat dan weer niet.

Trommel anders wat familie/vrienden op die even die container vullen voor jullie? 2 tegelijk, dan is het zo gedaan.

Buuf dan een bloemetje brengen, is het contact zo weer goed. Kun je beter even je trots inslikken.
anoniem_366925 wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:25
14.08% gewijzigd
Ik zou dit als buur ook niet echt leuk vinden. Maar niet echt aso.

Aso vind ik het wel als het er heel lang ligt. Maar dat is nog niet het geval toch?
Alle reacties Link kopieren
Pas 4 weken? Ik zou haar vierkant uitgelachen hebben en succes met de nog komende periode gewenst hebben.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Ik begrijp haar wel. Als je direct een container had laten komen dan hoefde je het nu niet alsnog in de container te verplaatsen.
Een container staat wat netter dan alle zooi los in de voortuin. Zeker voor zoveel weken terwijl het was voorzien.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog aan het verbouwen! Echt gezeur om niets.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Aso misschien niet, maar netjes ook niet.
Ik snap dat buren zich eraan storen en ik zou me er ook aan storen.
Tiana_76 schreef:
16-01-2021 12:24
Ik zou me er ook wel aan storen denk ik. Had vooraf die container al besteld, dan had je alles er meteen in kunnen gooien.


Ik had denk ik niet op hoge poten aangebeld, dat dan weer niet.

Trommel anders wat familie/vrienden op die even die container vullen voor jullie? 2 tegelijk, dan is het zo gedaan.

Buuf dan een bloemetje brengen, is het contact zo weer goed. Kun je beter even je trots inslikken.
Kost de huur niet meer dan? Als je die container langer hebt staan?

Ik zou overigens geen familie/vrienden vragen voor zoiets.
Als het in jouw voortuin ligt en niet op de openbare weg of stoep is het vooral jouw beslissing wanneer het wordt opgeruimd

Als het niet weg kan waaien/rollen etc dus als ze er geen andere last van heeft dan dat ze het kan zien dan moet ze zich vooral in stilte ergeren.
eva-luna schreef:
16-01-2021 12:26
Ik begrijp haar wel. Als je direct een container had laten komen dan hoefde je het nu niet alsnog in de container te verplaatsen.
Een container staat wat netter dan alle zooi los in de voortuin. Zeker voor zoveel weken terwijl het was voorzien.

Precies!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je buurvrouw een zeur. Dit hoort nou eenmaal bij een verbouwing. Het ligt toch niet in haar tuin?
Niets van aantrekken en jullie eigen plan blijven trekken. Succes!
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet kunnen waarderen om daar tegenaan te moeten kijken. En ook niet te weten op welke termijn jullie verbouwing klaar is. Zo te horen zijn jullie niet de enigen die nog lang in jullie verbouwing zitten.

Pak die container, vul hem en laat hem weer afvoeren. Zorg in elk geval voor een beetje net aanzien voor de buurt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
#team buurvrouw
Want met hetzelfde gemak dat je alles in je tuin dumpt kan je het ook in een container gooien.
En dan je hele tirade dat jullie “het niet makkelijk hebben” daar heeft je buurvrouw echt 0 boodschap aan.
Misschien eens in je buurvrouw verplaatsen, zij zit in de herrie, in de zooi en heeft dan ook nog eens een gillende zwangere tegenover zich.
Ik snap de buurvrouw wel eigenlijk.

Jullie hadden zelf gezeur kunnen voorkomen door de buren even op de hoogte te brengen. Nu zit ze al een poosje tegen die zooi aan te kijken waar maar niks mee gebeurt.
Als je had gezegd waarom die bouwlui er al even niet waren en wat de planning is had ze zich vast niet lopen opvreten en ergeren.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de buren wel een beetje op de hoogte gehouden van de verbouwingsplannen (hoe lang het gaat duren, werktijden qua geluidsoverlast)? Ik zou het als buur wel waarderen als ik weet waar ik aan toe ben, zeker nu bijna iedereen thuis moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
16-01-2021 12:25
Pas 4 weken? Ik zou haar vierkant uitgelachen hebben en succes met de nog komende periode gewenst hebben.
Deze berg afval ligt er inderdaad sinds 4 a 5 weken. Het is een berg hoor, daar heb ik haar ook gelijk in gegeven, maar het ligt er nog niet lang.
Hiervoor hadden de bouwlui telkens zelf containers gehuurd en gooien het erin, maar we zijn nu met zijn 2en, dus de tijd is erg beperkt en die besteden we nu aan de bouw ipv opruimen.
-
novaviva schreef:
16-01-2021 12:27
Kost de huur niet meer dan? Als je die container langer hebt staan?

Ik zou overigens geen familie/vrienden vragen voor zoiets.
Dan neem je een kleinere container en laat die tussendoor legen?

TO is zwanger, dus dat zou ik in die situatie echt wel doen. Paar vrienden van mijn man, broers en zwagers. Even een dagje knallen en het is zo gebeurd. Ik kan me ook niet voorstellen hoeveel afval er moet liggen dat je daar 2 dagen mee bezig zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
16-01-2021 12:25
Pas 4 weken? Ik zou haar vierkant uitgelachen hebben en succes met de nog komende periode gewenst hebben.
Nouja, 'pas' vier weken ligt deze zooi in de voortuin. Daarvóór zijn er al twee XL containers afgevoerd. Dus het lijkt me dat de buren al minstens drie maanden tegen bouwafval aan zitten te kijken?

Maar dan nog TO. Iedereen heeft een kort lontje nu. Barst gewoon even in tranen uit bij de buurvrouw, lucht je hart, vertel haar over je verdriet en zorgen en vermoeidheid en dat je er ook onwijs van baalt, maar er maar het beste van probeert te maken. Waarschijnlijk mag je dan zelfs bij haar komen douchen.

:hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat mevrouw geen directe buur is en er ook niet op uitkijkt dan is het echt niet boeiend wat mij betreft. In dit geval voor TO!
luca12 wijzigde dit bericht op 16-01-2021 12:41
72.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
16-01-2021 12:27
Kost de huur niet meer dan? Als je die container langer hebt staan?

Ik zou overigens geen familie/vrienden vragen voor zoiets.
Ja, en die kosten zijn waar ik woon ook niet mals.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
PoezzinBoots schreef:
16-01-2021 12:28
Ik snap de buurvrouw wel eigenlijk.

Jullie hadden zelf gezeur kunnen voorkomen door de buren even op de hoogte te brengen. Nu zit ze al een poosje tegen die zooi aan te kijken waar maar niks mee gebeurt.
Als je had gezegd waarom die bouwlui er al even niet waren en wat de planning is had ze zich vast niet lopen opvreten en ergeren.

Ja. En zeker nu iedereen thuis is is het wel fijn als je je buren op de hoogte brengt van je bouwplannen en wat rekening met elkaar kunt houden.
Alle reacties Link kopieren
karenina7 schreef:
16-01-2021 12:28
Heb je de buren wel een beetje op de hoogte gehouden van de verbouwingsplannen (hoe lang het gaat duren, werktijden qua geluidsoverlast)? Ik zou het als buur wel waarderen als ik weet waar ik aan toe ben, zeker nu bijna iedereen thuis moet werken.
Ja, buren zijn op de hoogte, deze verbouwing duurt al sinds mei. En gaat ook nog wel even duren.
Het zijn overigens niet onze directe buren, wij wonen op een hoek en wonen om de hoek van elkaar. Zij kunnen vanuit hun huis onze voortuin niet zien, maar rijden er langs.
-
Alle reacties Link kopieren
Buurvrouw had het anders moeten brengen. Echter weet zij waarschijnlijk ook niet dat jullie klussers er een paar weken door omstandigheden niet geweest zijn.
Je zit in een verbouwing, dan is puin onoverkomelijk. Ik heb bij klussende buren liever dat puin 4 weken bij hen in de tuin ligt, dan dat een container 4 weken lang een parkeerplaats in de straat bezet houd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven