Gezondheid alle pijlers

Desogestrel - non stop ongesteld?

17-01-2021 21:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was sowieso van plan om morgen de huisarts te bellen, maar ik slik sinds oktober desogestrel. Ik kan niet tegen de combinatiepil, dus in overleg met de huisarts overgestapt op een pil met alleen progesteron. Sinds eerste kerstdag wat spotting en hier en daar wat bruine afscheiding. Nu heb ik echter al meer dan een week enorme buikkrampen en een flinke menstruatie die niet meer stopt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik word er zo onderhand moedeloos van. Mijn stemming is verbeterd en andere PMS klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen door deze pil, maar dit is natuurlijk een nare bijwerking waar ik niet op zit te wachten..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Cerazette drie maanden geprobeerd en had drie maanden bloedverlies. Daarna was ik er klaar mee en ben ik weer terug gegaan naar de combinatiepil.
huisduif schreef:
17-01-2021 21:22
Ik heb Cerazette drie maanden geprobeerd en had drie maanden bloedverlies. Daarna was ik er klaar mee en ben ik weer terug gegaan naar de combinatiepil.
Zelfde verhaal hier. Ik heb Cerazette 4 maanden geprobeerd en 4 maanden spotting en elke 2 weken “menstruatie”. Toen was ik er klaar mee en ben gestopt.
Ik heb deze pil jaren geslikt. Eerst had ik nooit een menstruatie, en na een aantal jaar bleef ik maar menstrueren. In overleg met de huisarts ben ik overgestapt op iets anders. Deze pil bleek te licht geworden voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om herkenbare verhalen te lezen. Ik kon er namelijk niet veel over vinden. Ik denk ook dat deze pil te licht is voor mij, het vloeien is net zo hevig als een “natuurlijke” menstruatie. Baal er flink van. Enige pil waar ik goed op reageer qua stemming en PMS en dan dit.
Ik gebruik deze pil ook al een tijdje, ivm endometriose. Ook heb ik erg last van PMS zonder pil.
Ik heb geregeld spotting of een hevigere bloeding. Mijn gynaecoloog raadt aan om dan een dag of 5-7 te stoppen met de pil. Is niet optimaal natuurlijk, maar voor mij werkt dit beter dan een andere pil of andere medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem nu een half jaar denk ik, iets langer misschien. Heb regelmatig spotting, maar geen volledige menstruatie meer gehad. Vaak spotting kan ik wel hebben en mn pms is weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik deze pil al jaren ivm mijn bloedziekte en ik geen andere pil mag. De eerste paar maanden werd ik heel vaak opeens ongesteld en na een half jaar werd ik helemaal niet meer ongesteld.
Heb nu zo om de 3 a 4 maanden dat ik een bloeding krijg. En dat is misschien een halve dag en dat was het.
Ik vind het een ideale pil.
Alle reacties Link kopieren
In overleg met de huisarts toch maar gestopt met de minipil en de kraan staat volledig open op dit moment. Alsof mijn normale cyclus meteen de overhand neemt. Krampen van jewelste. Volgens de huisarts moet dit volgende week donderdag weg zijn en dan gaat er een spiraal in. Is dit ook herkenbaar voor dames die gestopt zijn met deze pil en daarna nog een tijdje last hebben gehad van bloedverlies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven