Dichtbundels

17-01-2021 22:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag de gedichten van René Oskam, Tim Hofman, Levi Weemoedt en heb het boek 'de jongen, de mol en het paard' in de kast staan.

Nu zoek ik naar een nieuw boek voor bij mijn verzameling.
Ik zag bijvoorbeeld 'Pillow Thoughts', 'The Sun and her flowers' of 'Milk and honey'.
Wie is er bekend met de titels die ik nu heb gevonden of misschien wel andere suggesties?

Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze https://www.bruna.nl/boeken/bravogeroep ... 9038809199 uit de bibliotheek gehaald voor de lockdown maar heb er nog niet in gelezen.
Ik ben niet zo'n fan van rupi kaur maar dat is heel persoonlijk. Ik vind Godface van Asha Karami heel mooi maar voor hetzelde geld vind jij dat helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Heel anders dan Rupi kaur, maar zoek eens op Hanna van Binsbergen.
Alle reacties Link kopieren
@ Mumper, het is zeker persoonlijk. Liep een beetje vast qua zoekrichtingen. Maar je zit wel goed met je tip. Die richting spreekt mij zeker aan. Dankjewel.

@ Dolfje, ik kende hem niet. Leuk! Ga ik even opzoeken.

@ Mevrouw75 Dankjewel, ga ik ook meer over zoeken. Heb jij zelf Rupi Kaur gelezen? Is het erg gericht op vrouwen geschreven of ook herkenbaar voor mannen? Het zou ook een leuk cadeautje kunnen zijn, maar ik twijfel.
Alle reacties Link kopieren
EevF schreef:
17-01-2021 23:25
@ Mumper, het is zeker persoonlijk. Liep een beetje vast qua zoekrichtingen. Maar je zit wel goed met je tip. Die richting spreekt mij zeker aan. Dankjewel.

@ Dolfje, ik kende hem niet. Leuk! Ga ik even opzoeken.

@ Mevrouw75 Dankjewel, ga ik ook meer over zoeken. Heb jij zelf Rupi Kaur gelezen? Is het erg gericht op vrouwen geschreven of ook herkenbaar voor mannen? Het zou ook een leuk cadeautje kunnen zijn, maar ik twijfel.
Ik volg haar op instagram, daar lees ik wat. Ik vind het wat aan de sentimentele kant, maar stukken beter dan AtticusPoetry bv, dat notabene wel door een man gemaakt is.
Alle reacties Link kopieren
Als je de gedichten van Tim Hofman mooi vindt, dan is Bernard Wesseling misschien ook wel iets voor jou. Ik vind Bernard wel een stuk meer diepgang hebben dan Tim, dat dan weer wel.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
17-01-2021 23:29
Ik volg haar op instagram, daar lees ik wat. Ik vind het wat aan de sentimentele kant, maar stukken beter dan AtticusPoetry bv, dat notabene wel door een man gemaakt is.
Gelijk ook gaan volgen, dit geeft wel een goed beeld. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
17-01-2021 23:34
Als je de gedichten van Tim Hofman mooi vindt, dan is Bernard Wesseling misschien ook wel iets voor jou. Ik vind Bernard wel een stuk meer diepgang hebben dan Tim, dat dan weer wel.
Ben ik ook op aan het zoeken, kom alleen weinig gedichten tegen. Even doorzoeken nog want wat meer diepgang mag er zeker in.
Alle reacties Link kopieren
Alles van Vasalis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de samengestelde bloemlezingen van Isa Hoes ook leuk (gedichten die vrouwen aan het huilen maken en zo heel jij mij). Leuke manier om kennis te maken met verschillende dichtstijlen..

Rupi Kaur heb ik ook staan, maar het zijn niet echt gedichten die mij raken om eerlijk te zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag bundels met verzamelde gedichten. Daar staat bijna altijd wel iets tussen dat aanspreekt. Maud Vanhauwaert vond ik tof, tijdens de laatste Nacht van de Poëzie. Judith Herzberg spreekt me ook aan. En ik vind Ted van Lieshout zo geweldig. Sowieso mooi om eens de voordrachten van de Nacht te beluisteren/bekijken (via de website of het YouTube-kanaal van de VPRO). En zodra het weer kan, gewoon de nacht bezoeken. Levi Weemoedt is hier ook een graag geziene gast op het podium. Ik ken geen mooier evenement.
Alle reacties Link kopieren
Nayyirah Waheed met Salt
Yrsa Daley-Ward
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
18-01-2021 05:13
Nayyirah Waheed met Salt
Yrsa Daley-Ward
Die ga ik opzoeken want ik hou van jouw smaak
Alle reacties Link kopieren
zephora schreef:
18-01-2021 04:00
Ik lees graag bundels met verzamelde gedichten. Daar staat bijna altijd wel iets tussen dat aanspreekt. Maud Vanhauwaert vond ik tof, tijdens de laatste Nacht van de Poëzie. Judith Herzberg spreekt me ook aan. En ik vind Ted van Lieshout zo geweldig. Sowieso mooi om eens de voordrachten van de Nacht te beluisteren/bekijken (via de website of het YouTube-kanaal van de VPRO). En zodra het weer kan, gewoon de nacht bezoeken. Levi Weemoedt is hier ook een graag geziene gast op het podium. Ik ken geen mooier evenement.
Bedankt, ik ken geen van je tips maar ik ga ze zeker opzoeken en kijken. Ik ken het evenement niet. Ik zie dat het in september is. Ik zet een reminder in mijn telefoon om het tegen die tijd nog eens op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
18-01-2021 05:13
Nayyirah Waheed met Salt
Yrsa Daley-Ward
Bedankt! Ziet er zo in de eerste snelle google ronde goed uit. bol.com geeft als suggesties ook de boeken van Rupi Kaur als ik Yrsa Daley opzoek. Dus dat zal zeker overeen komen.
Alle reacties Link kopieren
NovaMarlou schreef:
18-01-2021 00:25
Ik vind de samengestelde bloemlezingen van Isa Hoes ook leuk (gedichten die vrouwen aan het huilen maken en zo heel jij mij). Leuke manier om kennis te maken met verschillende dichtstijlen..

Rupi Kaur heb ik ook staan, maar het zijn niet echt gedichten die mij raken om eerlijk te zijn..
Dankjewel. Ik heb 'Gedichten die vrouwen aan het huilen maken' gereserveerd bij de bibliotheek. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
17-01-2021 23:06
Ik ben niet zo'n fan van rupi kaur maar dat is heel persoonlijk. Ik vind Godface van Asha Karami heel mooi maar voor hetzelde geld vind jij dat helemaal niks.
Godface staat in de online bieb dus die heb ik nu gedownload.
Alle reacties Link kopieren
Ohh goed idee om daar te kijken. Dat kan ik ook eens doen.
Helemaal enthousiast om weer nieuwe namen te ontdekken.
dolfje schreef:
18-01-2021 21:18
Godface staat in de online bieb dus die heb ik nu gedownload.
Leuk! Benieuwd wat je ervan vindt
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-01-2021 05:25
Die ga ik opzoeken want ik hou van jouw smaak
😘 Heb je ook de dichtbundel van Lana al?
Violet bent backwards over the grass.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
18-01-2021 22:14
Leuk! Benieuwd wat je ervan vindt
Hij staat op mijn telefoon in de app maar dat is niet fijn, heb een paar blz gelezen. Zal hem straks eens op de iPad zetten. Vind het af en toe wel leuk om in plaats van een heel boek met een heel verhaal korte stukjes te lezen.
Chienandalou schreef:
19-01-2021 16:31
😘 Heb je ook de dichtbundel van Lana al?
Violet bent backwards over the grass.
Nee weet jij of het iets is? Dan ben ik wel een heel erge fangirl hè

De gedichten van Polly Jean konden me destijds niet zo heel erg bekoren, ik was naar een lezing geweest

Album komt in maart alweer! Nu al zin in
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
19-01-2021 17:42
Nee weet jij of het iets is? Dan ben ik wel een heel erge fangirl hè

De gedichten van Polly Jean konden me destijds niet zo heel erg bekoren, ik was naar een lezing geweest

Album komt in maart alweer! Nu al zin in
Dat boek van Lana is wel de moeite waard. Mooie layout, typografie en foto’s.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
19-01-2021 17:55
Dat boek van Lana is wel de moeite waard. Mooie layout, typografie en foto’s.
Ik zag hem liggen bij de Target maar ik maak er een tripje van naar mijn favoriete boekhandel :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven