Met je bek vol tanden..

18-01-2021 09:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat? Dat iemand iets tegen je zegt en dat je geen idéé hebt wat je erop moet zeggen omdat je er zo overdonderd door bent?

Ik trap af; afgelopen zomer is ons tweede zoontje geboren met 30 weken. Gelukkig gaat het redelijk goed, hij heeft geen hersenbloedingen gehad en kan zelf drinken etc. Maar we moeten nog regelmatig terug naar het ziekenhuis.
Een paar weken geleden was ik daar en was er net gezegd dat ze in de gaten wilden gaan houden of hij geen waterhoofd aan het ontwikkelen is. We liepen richting de uitgang maar ik wilde nog even zijn luier verschonen dus we gingen naar de toiletten. In dit ziekenhuis kun je je kind verschonen in het invalidentoilet dus daar liep ik naar binnen.
Komt er een man aangelopen die zegt 'zo, je kind is nog wel erg jong om gehandicapt te zijn hoor'.

Ik kon hem alleen maar zo aankijken 8-. Achteraf wist ik natuurlijk prima wat ik moest zeggen :mrgreen:

Wat is het raarste dat ooit tegen je gezegd is?
Natte tosti..
CatherineTheGreat schreef:
18-01-2021 10:27
Toen wij onze eerste huis kochten zei een (niet-meer)vriendin tegen mij bij haar bezoek:

'Wij zijn er ook over aan het nadenken om een huis te kopen.
Niet zo als deze natuurlijk, maar een echte'.
Ik zeg dat bij Monopolie ook altijd.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
18-01-2021 10:27
Toen wij onze eerste huis kochten zei een (niet-meer)vriendin tegen mij bij haar bezoek:

'Wij zijn er ook over aan het nadenken om een huis te kopen.
Niet zo als deze natuurlijk, maar een echte'.
Oh, echt he, zoiets als dit zeiden "vrienden" van ons ook toen wij ons huis kochten; "ja, wij hebben ook een huis gekocht, maar dan een écht grote mensen huis" :facepalm: (sowieso "grote mensen huis" :roll: ) Wij hadden ook gewoon een rijtjeshuis, maar zij vonden hun eengezinswoning echter of zo..... (like, WTF, het was ook gewoon in een rijtje, niet vrijstaand of zo....)
Beter.Laat schreef:
18-01-2021 10:32
Wegens een defect moest mijn toiletpot vervangen worden. Het was een hoog toilet. De werkman belde met z'n baas en zei : 'die mevrouw wil een hoog toilet'. Hij kreeg een tegenvraag, keek naar mij en zei : 'oud'! (Ik ben 60+).

Eerst kon ik er nog wel om lachen, later heb ik toch nog een berichtje aan zijn baas gestuurd, dat ik het toch wel een ongepaste opmerking vond. :nope: :nope:
Waarom? Als je het echt ongepast vond, had je er toen iets van moeten zeggen. En bedenk goed dat hij dit waarschijnlijk alleen deed zodat jij dat toilet zou krijgen, het is namelijk geen standaardtoilet en dan moet er vaak een reden zijn om het wel te plaatsen. In dit geval dus dat jij oud was.
Dikke kans dat die werknemer een hoop gedoe heeft nu, terwijl hij je wilde helpen. En 60+ is ook gewoon oud, dat ook nog.
NYC schreef:
18-01-2021 10:25
Toen ik 17 was at ik vegetarisch en was ooit bij een vriendin thuis aan het eten waar ze dat kennelijk heel apart vinden. Vraagt die moeder aan mij: neem je de lul van je vriendje dan ook niet in je mond?
Omg.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
18-01-2021 10:27
Toen wij onze eerste huis kochten zei een (niet-meer)vriendin tegen mij bij haar bezoek:

'Wij zijn er ook over aan het nadenken om een huis te kopen.
Niet zo als deze natuurlijk, maar een echte'.
Haha deze is herkenbaar! Had ooit een vriendin die nog nooit op zichzelf had gewoond, altijd bij haar ouders of ze trok na een paar weken daten bij een vriendje in.
Toen mijn vriend en ik op 19 jarige leeftijd supertrots een 2 slaapkamer appartementje kregen zei ze dat ze zelf ook wel een eigen plek wou, een 'soort' appartementje zoals die van ons. Vind het zelf gewoon een appartement maar goed.
Later nog wel gelachen toen ze bij ons op de bank trots begon over een studio van 7 vierkante meter in Utrecht die ze misschien zou krijgen. Ze keek rond in onze woonkamer en zei 'dat zal wel iets zoals dit zijn'. Heb mijn lachen geprobeerd in te houden en maar niet verteld dat de woonkamer zo'n 23 vierkante meter was, geen 7 :-D
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Ik was 13 en bakte niets van wiskunde op school.
Leraar deelde de nagekeken toets uit en zei bij de zoveelste onvoldoende: "nou sprokkelientje, jij moet over een paar jaar maar snel trouwen huismoeder worden want van je herseninhoud moet je het duidelijk niet hebben".
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik stond een paar jaar geleden met mijn mond vol tanden toen ik langs een speeltuintje liep (grenzend aan de tuinen van huizen) waar een jochie van een jaar of 4 in z'n uppie aan het spelen was. In het voorbij lopen glimlachte ik vriendelijk naar hem. Jochie: kankerwijf 😱
MRES schreef:
18-01-2021 10:48
Ik stond een paar jaar geleden met mijn mond vol tanden toen ik langs een speeltuintje liep (grenzend aan de tuinen van huizen) waar een jochie van een jaar of 4 in z'n uppie aan het spelen was. In het voorbij lopen glimlachte ik vriendelijk naar hem. Jochie: kankerwijf 😱
:woa:
Ik ben biseksueel en had eerst een vriendin, later een vriend. Daarom wisten mijn collega's dat.

Een collega bleef maar doorhameren wanneer ik nou kinderen ging krijgen, daar was ik toch al bijna te oud voor... Dus daarom uiteindelijk maar gezegd dat ik ze gewoon niet wil. Krijg ik even later de opmerking 'Oh je valt ook op vrouwen hè? Je bent dus niet een echte vrouw, anders had je wel kinderen gewild. Nu snap ik het!' En dan ook nog op zo'n manier dat ze het licht had gezien. Ik ben gewoon niet vrouwelijk genoeg om normaal te zijn en kinderen te willen.

Nou, toen hing mijn kaak wel bij mijn knieën. Daarna heb ik gewoon nooit meer met haar gepraat, tenzij dat echt noodzakelijk was voor het werk. Gelukkig was ze vrij snel daarna weg (want zwanger, en moest toen fulltime huismoeder worden).
cuculuscanorus schreef:
18-01-2021 10:39
Waarom? Als je het echt ongepast vond, had je er toen iets van moeten zeggen. En bedenk goed dat hij dit waarschijnlijk alleen deed zodat jij dat toilet zou krijgen, het is namelijk geen standaardtoilet en dan moet er vaak een reden zijn om het wel te plaatsen. In dit geval dus dat jij oud was.
Dikke kans dat die werknemer een hoop gedoe heeft nu, terwijl hij je wilde helpen. En 60+ is ook gewoon oud, dat ook nog.
Toen die vorige toilet geplaatst werd heb ik zelf bijbetaald. Ik ben lang en vind een hoog toilet veel prettiger zitten. (Je moet het eens uitproberen).
Een vrouw is zo oud als ze zich voelt en ik voel me niet oud.... :bye:
cuculuscanorus schreef:
18-01-2021 10:39
En 60+ is ook gewoon oud, dat ook nog.
Dat is zo maar ik ben opgevoed dat je ook niet in iemands bijzijn moet zeggen dat ie dik is. Of bruin. Of kreupel. Gewoon een beetje sociaal glijmiddel maar bij bouwvakkers is dat er gewoon minder (en meestal zonder kwade bedoelingen) dus moet je niet achteraf een ik-ben-gekwetst-mailtje gaan sturen maar gelijk een opmerking terug maken.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
18-01-2021 10:52
Dat is zo maar ik ben opgevoed dat je ook niet in iemands bijzijn moet zeggen dat ie dik is. Of bruin. Of kreupel. Gewoon een beetje sociaal glijmiddel maar bij bouwvakkers is dat er gewoon minder (en meestal zonder kwade bedoelingen) dus moet je niet achteraf een ik-ben-gekwetst-mailtje gaan sturen maar gelijk een opmerking terug maken.
Dat reactief reageren zit denk ik niet bij iedereen in zijn of haar systeem.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een straatfeest kregen we de vraag waarom we als kinderloos stel eigenlijk in een nieuwbouwwijk zijn gaan wonen. Alsof we in een of ander reservaat horen ofzo :sick:
En nú in één keer goed
Toen de buurkinderen rond de vijf jaar een dikke middelvinger op staken en moeders stond er al lachend bij en deed ijverig mee.
Daarna vonden we het tijd om te gaan verhuizen.
Led-lampje schreef:
18-01-2021 11:08
Toen de buurkinderen rond de vijf jaar een dikke middelvinger op staken en moeders stond er al lachend bij en deed ijverig mee.
Daarna vonden we het tijd om te gaan verhuizen.
Het wordt tijd dat op Google Maps reviews van huizenbewoners geplaatst kunnen worden.
Blankepit schreef:
18-01-2021 11:10
Het wordt tijd dat op Google Maps reviews van huizenbewoners geplaatst kunnen worden.
Oh dan kan ik wel een boekje open doen ;-)
Toen ik met m'n ex op de fiets een straat in wilde waar je door paaltjes moest en er kinderen voor stonden te spelen.
Ik vroeg of we er even langs mochten, ze gingen aan de kant. Springt een kind(8jaar gok ik) op zijn fiets om heel uitdagend naast ons te fietsen, ons zeer streng bleef aankijken en continu op overdreven nare toon herhaalde 'Mogen we er even langs'.
En dit voor een minuut of 5.

Ik was echt met stomheid geslagen, het lef van zo'n ukkie en de machtstrijd die hij aan wilde gaan. Vraag me dan af in wat voor nare situatie zo'n kind opgroeit.
Gisselle schreef:
18-01-2021 10:32
Dit soort commentaren krijg ik ook van anderen als ik op zo'n plaats parkeer of naar de invaliden toilet ga omdat ik er in hun ogen prima uitzie.
Herkenbaar van m'n moeder, ik vind dit zo ontzettend rot. Als je een invalide parkeerkaart hebt mogen mensen er van uitgaan dat je dit niet zomaar hebt.

Ik was een jaar of 12 en ben een keer zo uitgevallen tegen een man die weer een opmerking daarover maakte tegen m'n moeder. Ze was er altijd zo verdrietig van dat ze die kaart bijna niet meer gebruikte en hard nodig had.
Ik was toen in tranen tegen die man uit onmacht. Op de 1 of andere manier had hij (waarschijnlijk op kenteken) ons adres achterhaald en kregen we een grote bos bloemen ter verontschuldiging.

Was lief, maar deze opmerkingen zijn zo bot en ondoordacht. Alsof je voor je lol een invalid parkeerkaart aanschaft.
MRES schreef:
18-01-2021 10:48
Ik stond een paar jaar geleden met mijn mond vol tanden toen ik langs een speeltuintje liep (grenzend aan de tuinen van huizen) waar een jochie van een jaar of 4 in z'n uppie aan het spelen was. In het voorbij lopen glimlachte ik vriendelijk naar hem. Jochie: kankerwijf 😱
:woa:

Doet me denken aan de keer dat twee jochies van +- 10 langs me fietsten en eentje zei “Hey HOER!” Allebe gierend van het lachen doorgefietst, en ik zat daar echt van ??
Qiyara schreef:
18-01-2021 11:36
Herkenbaar van m'n moeder, ik vind dit zo ontzettend rot. Als je een invalide parkeerkaart hebt mogen mensen er van uitgaan dat je dit niet zomaar hebt.

Ik was een jaar of 12 en ben een keer zo uitgevallen tegen een man die weer een opmerking daarover maakte tegen m'n moeder. Ze was er altijd zo verdrietig van dat ze die kaart bijna niet meer gebruikte en hard nodig had.
Ik was toen in tranen tegen die man uit onmacht. Op de 1 of andere manier had hij (waarschijnlijk op kenteken) ons adres achterhaald en kregen we een grote bos bloemen ter verontschuldiging.

Was lief, maar deze opmerkingen zijn zo bot en ondoordacht. Alsof je voor je lol een invalid parkeerkaart aanschaft.
Het komt ook door de toenemende welvaart dat veel meer mensen nu zo'n kaart aanvragen. Vroeger kwam het maar weinig voor en nu zie je regelmatig ook zeer dure auto's op een gehandicaptenplaats staan. Zegt wat over de emancipatie van mindervaliden wat natuurlijk prima is.
Alleen: ik zie in mijn werk dat mensen gewoon liegen om aan de voorwaarden voor zo'n kaart te voldoen en dat er nauwelijks controle is. De arts ziet dat iemand moeilijk loopt en húp, daar is je kaart.
De voorwaarde is dat je niet in staat bent om 100 meter zelfstandig te lopen mét hulpmiddelen, zoals krukken of een rollator. Alleen een rondje supermarkt is al veel meer dan dat. Of het terecht is dat deze regel bestaat of dat er soepel mee wordt omgegaan is een andere discussie maar ik kan me voorstellen dat mensen er op letten.
Blankepit schreef:
18-01-2021 11:52
maar ik kan me voorstellen dat mensen er op letten.
Kan ik me niks bij voorstellen. Bemoei je met je eigen zaken denk ik dan.

Ik let werkelijk nooit op wie er bij een invalide parkeerplaats parkeert en of ze er recht op hebben of niet. Ik ben toch niet van de parkeer politie. Laat hun dat lekker uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gesolliciteerd naar een nieuwe baan in de thuiszorg. Zegt een leidinggevende, ik denk dat je te dik bent om bij onze cliënten in huis te passen...

Oké ik ben inderdaad echt dik.
Maar in mijn hele carrière nog nooit te dik geweest om in een huis te passen🤣..
Blankepit schreef:
18-01-2021 10:52
Dat is zo maar ik ben opgevoed dat je ook niet in iemands bijzijn moet zeggen dat ie dik is. Of bruin. Of kreupel. Gewoon een beetje sociaal glijmiddel maar bij bouwvakkers is dat er gewoon minder (en meestal zonder kwade bedoelingen) dus moet je niet achteraf een ik-ben-gekwetst-mailtje gaan sturen maar gelijk een opmerking terug maken.
Precies.
Ja, je bent zo oud als je je voelt en van mag mij je nog alles doen al ben je 100, maar dat zo'n bouwvakker even snel zegt dat je oud bent is niet beledigend bedoeld, maar een feitelijke constatering. Net zoals die keer dat een oudere mevrouw heel blij was dat ik kwam schoonmaken omdat "zo'n stevig wicht kan tenminste doorwerken!" Had ik ook wel kunnen gaan huilen, maar ze bedoelde het niet onaardig en ze loog ook niet.
Alle reacties Link kopieren
-
_pompoensoepje wijzigde dit bericht op 03-03-2021 15:24
99.02% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven