Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
Wil je ook goede voorbeelden?

Het hockeyteam van mijn puberdochter bijvoorbeeld, dat zelf unaniem heeft besloten voorlopig niet te hockeyen omdat ze het niet langer konden verantwoorden aan hun geweten en hun opa's en oma's om te trainen en te spelen. Terwijl het gewoon mag. En by the way, het waren de volwassenen die drie puberteams tegelijk lieten trainen op een half veld.
Alle reacties Link kopieren
informatie die ik heb is dat kinderen tot 18 jaar onderling geen afstand hoeven te houden.

wanneer die info veranderd hoor ik het graag, tot die tijd houden ze zich daaraan.
Wennas schreef:
18-01-2021 11:38
Ik denk dat het voor iedereen goed is om zo veel mogelijk buiten te zijn, dus nee ik zou mijn puber zeker niet thuis houden.

Hangen voor de deur bij de supermarkt vind ik sowieso pauperig,


met corona komt daar nog bij dat je andere mensen een onveilig gevoel geeft. Ik vind dat je ze best op een nette manier kunt verzoeken om weg te gaan. Als meer mensen dat doen zullen ze wel een andere plek gaan zoeken. Op de uitzondering na van degene die het leuk vinden om mensen dwars te zitten, maar daar zou ik niet direct van uit gaan.
Eens.
Plus dat mijn puber elke ochtend om 6 uur begint met vakken vullen, daarna direct de online ingaat en vaak ook nog de avondvulploeg meewerkt
Dus op het moment dat hij even buiten wil luchten gaat hij zijn gang maar.
Mensen tot last zijn is in alle tijden not done.
absor schreef:
18-01-2021 11:59
informatie die ik heb is dat kinderen tot 18 jaar onderling geen afstand hoeven te houden.

wanneer die info veranderd hoor ik het graag, tot die tijd houden ze zich daaraan.
Dit.
absor schreef:
18-01-2021 11:59
informatie die ik heb is dat kinderen tot 18 jaar onderling geen afstand hoeven te houden.

wanneer die info veranderd hoor ik het graag, tot die tijd houden ze zich daaraan.
En dit.
Marelyse schreef:
18-01-2021 11:56
Wil je ook goede voorbeelden?

Nee, dat is lang zo leuk niet.

Zondebokken aanwijzen, dat is pas leuk.
Overigens zijn mijn pubers thuis en komen ze alleen buiten voor rondje met de hond, boodschappen of fietsen naar training. Geen oprekken van de regels ofzo. Maar ik ben het gezeik op die pubers meer dan zat. Vooral de volwassenen die wél een ontwikkeld brein hebben besluiten dat 2 bezoekers per dag mag, dus dat ze zelf bezoek ontvangen in de ochtend en in de avond zelf op bezoek gaan, dat samen boodschappen doen best kan en dat een kletspraatje op straat makkelijker gaat zonder mondkapje.

En ook daar vind ik niet zoveel van. Ik denk dat iedereen doet wat ie kan.
lilalinda schreef:
18-01-2021 11:43
Veel mensen zoeken graag een zondebok voor een probleem. In dit geval zijn het blijkbaar DE pubers, die de schuld zijn van Corona
Was het probleem maar zo eenvoudig
Ja, precies. Ik denk dat mensen graag willen dat het zo eenvoudig was. Maar nu moet iedereen meewerken aan deze crisis en dan voelt dat niet eerlijk, of zo, als je een bepaalde doelgroep ziet hangen met elkaar.
Het kost echt veel minder energie om het gewoon langs je af te laten gaan en te bedenken dat het gros wel gewoon zijn best doet (en net als jezelf ook hier en daar een keer een foutje maakt of toch een enkele keer een uitzondering maakt).
herfstappeltaart schreef:
18-01-2021 11:47
Zijn het nou fossiele e-bikers of lieve ouderen?

Schei toch uit met wijzen.
En vooral met onnodig schelden.
Alle reacties Link kopieren
"Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft."

Dan hebben zowel puber als dochter geen symptomen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
18-01-2021 11:56
Hier verschijnen de groepjes kinderen weer voor de AH i.v.m. de voetbalkaartjes. Ook zo'n handige actie in deze tijd.
Nou sorry hoor, maar dat zijn toch geen pubers die dat doen?
Laten we vooral alles wat ook nog maar een beetje leuk is helemaal afschaffen, voor iedereen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:04
Overigens zijn mijn pubers thuis en komen ze alleen buiten voor rondje met de hond, boodschappen of fietsen naar training. Geen oprekken van de regels ofzo. Maar ik ben het gezeik op die pubers meer dan zat. Vooral de volwassenen die wél een ontwikkeld brein hebben besluiten dat 2 bezoekers per dag mag, dus dat ze zelf bezoek ontvangen in de ochtend en in de avond zelf op bezoek gaan, dat samen boodschappen doen best kan en dat een kletspraatje op straat makkelijker gaat zonder mondkapje.

En ook daar vind ik niet zoveel van. Ik denk dat iedereen doet wat ie kan.
en de snelwegen staan vol, dus er zijn veel volwassenen die niet thuis blijven
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-01-2021 11:36
Ik denk niet dat het hier om het 'overgrote deel' gaat. Ik woon tussen de studenten en jongvolwassenen en vlak bij een winkelcentrumpje. Er zijn hier toch regelmatig 'feestjes' en ik zie hele groepen examenleerlingen die rond 12 uur in zwermen langs de bakkers en winkels gaan (en dan de boel versperren). Daarin wordt nul afstand gehouden. Ze hangen bij elkaar om de nek en alles.

En ik woon in een hele nette buurt. Die jongeren houden ook massaal hun ouders voor de gek, denk ik. Dan staan ze weer in een zwermpje op straat buiten de Domino's een hele telefoonketen in gang te zetten om met z'n allen ergens te gaan hangen. En die ouders maar denken dat ze met één vriend afspreken.

Dus ik vind dat hun ouders hun pubers wel meer thuis kunnen houden. Ja het is kut voor ze. Maar het is ook kut voor mij. En zo duurt het alleen maar langer.
Als er hele zwermen pubers zich op een plek verzamelen, dan is handhaving er snel bij hoor. Er is altijd wel iemand die belt.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het ook een probleem. En dat moet dan door de iets oudere pubers dan deze opgelost worden. Heel vervelend, zij hebben het al druk genoeg met zeikende volwassenen die vinden dat ze bij hun moeten klagen dat een mondkapje onzin is etc. Inmiddels heeft gelukkig de hele groep een winkelverbod omdat het lukte ze op heterdaad te betrappen op winkeldiefstallen.
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:04
Overigens zijn mijn pubers thuis en komen ze alleen buiten voor rondje met de hond, boodschappen of fietsen naar training. Geen oprekken van de regels ofzo. Maar ik ben het gezeik op die pubers meer dan zat. Vooral de volwassenen die wél een ontwikkeld brein hebben besluiten dat 2 bezoekers per dag mag, dus dat ze zelf bezoek ontvangen in de ochtend en in de avond zelf op bezoek gaan, dat samen boodschappen doen best kan en dat een kletspraatje op straat makkelijker gaat zonder mondkapje.

En ook daar vind ik niet zoveel van. Ik denk dat iedereen doet wat ie kan.
En ik ben dat gezeik op ouderen meer dan zat. Of eigenlijk ben ik het gezeik van sowieso iedereen wel zat. Dat wijzen wat jij nu ook weer doet. Denk je dat het helpt?
jo12345 schreef:
18-01-2021 10:49
In mijn omgeving ook. Alle besmettingen komen door jongeren die massaal de regels negeren. Feestjes, chillings, het lijkt net of de regels voor hen niet gelden.

Knap dat je dat weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet dat 17 jarigen geen afstand hoeven te houden tot elkaar en 18 jarigen wel? Tussen 17 en 18 zit echt geen verschil..

En daarbij durven ouders tegenwoordig geen nee meer te zeggen, want de kids zijn zo zielig omdat ze nergens heen kunnen... echt, rot op
lilalinda schreef:
18-01-2021 12:05
en de snelwegen staan vol, dus er zijn veel volwassenen die niet thuis blijven
Dit verbaast mij ook altijd. Ik heb de snelwegen nog nooit zo leeg meegemaakt. Heerlijk!
Michella_1991 schreef:
18-01-2021 12:08
Ik snap ook niet dat 17 jarigen geen afstand hoeven te houden tot elkaar en 18 jarigen wel? Tussen 17 en 18 zit echt geen verschil..

En daarbij durven ouders tegenwoordig geen nee meer te zeggen, want de kids zijn zo zielig omdat ze nergens heen kunnen... echt, rot op
Hoe weet jij zoveel van opvoeding?
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:07
En ik ben dat gezeik op ouderen meer dan zat. Of eigenlijk ben ik het gezeik van sowieso iedereen wel zat. Dat wijzen wat jij nu ook weer doet. Denk je dat het helpt?
Ik wijs niet, ik zeg dat elke groep wel iets heeft en de meeste mensen doen wat ze kunnen
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
18-01-2021 12:07
En ik ben dat gezeik op ouderen meer dan zat. Of eigenlijk ben ik het gezeik van sowieso iedereen wel zat. Dat wijzen wat jij nu ook weer doet. Denk je dat het helpt?
kusje-kroel of schouders ophalen helpt de ziekenhuisopnames ook niet dalen
Thordïs schreef:
18-01-2021 12:09
Ik wijs niet, ik zeg dat elke groep wel iets heeft en de meeste mensen doen wat ze kunnen
Tja, en dat is inderdaad gewoon een feit.
KitKeller schreef:
18-01-2021 11:56
Hier verschijnen de groepjes kinderen weer voor de AH i.v.m. de voetbalkaartjes. Ook zo'n handige actie in deze tijd.
Toen ik zag dat AH die actie weer had, had ik zoiets van dat is niet handig. Ik heb de kinderen hier nog niet gezien maar ik heb besloten om de voetbalplaatjes niet aan te nemen om te voorkomen dat kinderen te dichtbij komen om te vragen of ze mijn plaatjes mogen.
smulrol schreef:
18-01-2021 12:10
kusje-kroel of schouders ophalen helpt de ziekenhuisopnames ook niet dalen
Er over zeiken ook niet. En de cijfers dalen wel. Dus zal er toch iets goedgaan
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend in het nieuws:
https://www.nu.nl/coronavirus/6102503/e ... itten.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven