Met je bek vol tanden..

18-01-2021 09:45 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat? Dat iemand iets tegen je zegt en dat je geen idéé hebt wat je erop moet zeggen omdat je er zo overdonderd door bent?

Ik trap af; afgelopen zomer is ons tweede zoontje geboren met 30 weken. Gelukkig gaat het redelijk goed, hij heeft geen hersenbloedingen gehad en kan zelf drinken etc. Maar we moeten nog regelmatig terug naar het ziekenhuis.
Een paar weken geleden was ik daar en was er net gezegd dat ze in de gaten wilden gaan houden of hij geen waterhoofd aan het ontwikkelen is. We liepen richting de uitgang maar ik wilde nog even zijn luier verschonen dus we gingen naar de toiletten. In dit ziekenhuis kun je je kind verschonen in het invalidentoilet dus daar liep ik naar binnen.
Komt er een man aangelopen die zegt 'zo, je kind is nog wel erg jong om gehandicapt te zijn hoor'.

Ik kon hem alleen maar zo aankijken 8-. Achteraf wist ik natuurlijk prima wat ik moest zeggen :mrgreen:

Wat is het raarste dat ooit tegen je gezegd is?
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
De vader van mijn ex constateerde tevreden dat zijn net geboren kleinkind op haar vader leek, want tegenwoordig weet je dat ook niet zeker, of je wel de vader bent....
DontYouHatePants schreef:
18-01-2021 15:20
Toen de bedrijfsarts na 2 minuten praten zei 'nee hoor, jij bent niet ziek',
terwijl ik de avond ervoor nog bij de spoed was geweest, recentelijk continu in het ziekenhuis liep en alles kon aantonen stond ik met mijn bek vol tanden.
Anderhalve maand later lag ik in het ziekenhuis voor een kijkoperatie omdat ik verging van de pijn continu en bleek endometriose te hebben door mijn buik en darmen en ook nog een verwaarloosde blinde darmontsteking met verklevingen die er a la minuut uit moest.
Bedrijfsartsen zijn er voor de werkgever. Altijd zo benaderen dus.
Ik sprak eens iemand die jaloers was op het buurkind dat met stichting doe een wens erop uit mocht, want haar kinderen hadden nooit zo'n uitje. Dat het buurkind een levensbedreigende ziekte had, was even niet zo interessant.
Tsja. Daar wilde ik veel op zeggen, maar wat voor zin had het. Met zulke mensen kun je niet praten. Die moet je slaan.
Alle reacties Link kopieren
Vuurenvlam26 schreef:
18-01-2021 10:00
Het voorbeeld in OP vind ik een flauwe grap maar niet iets waar ik met m'n mond vol tanden zou staan. Die man weet toch niets over de hele situatie met je kind.

Het raarste wat mij zo even te binnen schiet is iemand die vol verbazing tegen me zegt: 'hey, jij bent eigenlijk helemaal niet zo dom'.
We zijn nog steeds vrienden en af en toe herinner ik hem graag aan die uitspraak.

Ik vind jouw voorbeeld meer een flauwe grap van een flauwe vriend.

Voorbeeld in de OT vind ik wel iets waar ik met de mond vol tanden om zou te staan.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Blankepit schreef:
18-01-2021 17:26
Bedrijfsartsen zijn er voor de werkgever. Altijd zo benaderen dus.
Maar nee joh, paar keer ervaring gehad met bedrijfsartsen en nooit het gevoel gehad dat die er voor de werkgever zat. Het kan zeker anders.
Amy_Santiago schreef:
18-01-2021 17:33
Maar nee joh, paar keer ervaring gehad met bedrijfsartsen en nooit het gevoel gehad dat die er voor de werkgever zat. Het kan zeker anders.
Gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Of het het raarst is, weet ik niet. Maar eentje die me bijgebleven is.
Ik was een jaar of 19, mijn verkering woonde aan de andere kant van het land. Ik daar de eerste keer heen. Moeilijk gezin, zware kerk in combi met gore opmerkingen.

Zegt zijn moeder tijdens mijn eerste maaltijd daar: Veel borst heb je niet he? Gelukkig wel billen, want een man wil ook wat.

Let op: we mochten absoluut niet bij elkaar in de buurt komen, alle gordijnen moesten 's nachts open blijven en alle lichten aan. Zodat we vooral geen seks zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
18-01-2021 10:39
Waarom? Als je het echt ongepast vond, had je er toen iets van moeten zeggen. En bedenk goed dat hij dit waarschijnlijk alleen deed zodat jij dat toilet zou krijgen, het is namelijk geen standaardtoilet en dan moet er vaak een reden zijn om het wel te plaatsen. In dit geval dus dat jij oud was.
Dikke kans dat die werknemer een hoop gedoe heeft nu, terwijl hij je wilde helpen. En 60+ is ook gewoon oud, dat ook nog.

Waar slaat dat nou op? Het gaat er toch juist om dat je met je bek vol tanden staat en niet direct weet wat te zeggen!
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 18-01-2021 17:42
0.16% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ik was begin 20 en een manager van een winkel. De baas had 3 winkels en hij kwam samen met zijn vader (man van rond de 60 jaar, nette kerel) eens kijken hoe het ging. Met de baas was ik toen al vrienden en op de één of andere manier kwam het bij het onderwerp de ziekte van pfeiffer. We stonden gewoon te kletsen.

Toen vertelde ik dat ik het eens als meisje van 15 had opgelopen van mijn eerste vriendje. En dat die jongen zich zo schuldig voelde dat hij weken lang rozen kwam brengen. Super schattig :heart:

Zegt die vader "dat had ik nooit gedaan voor zo’n hoer. Je hing vast flink de slet uit anders had je het niet opgelopen".

De baas kon alleen ‘’nou Pa!’’ uitbrengen en ik stond echt alleen te kijken :-?

Toen dacht ik nog dat die man misschien vroeg seniel aan het worden was maar nu jaren later leeft die man nog net als toen.
Alle reacties Link kopieren
Het had een leuk topic kunnen zijn maar dat gezeik van een aantal.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
18-01-2021 17:25
De vader van mijn ex constateerde tevreden dat zijn net geboren kleinkind op haar vader leek, want tegenwoordig weet je dat ook niet zeker, of je wel de vader bent....
Dan had je eigenlijk moeten zeggen “ goh ex lijkt helemaal niet op jou hé”
Ellerlilalinne schreef:
18-01-2021 17:41
Het had een leuk topic kunnen zijn maar dat gezeik van een aantal.
Gelukkig heb jij nog wat leuke bijdragen geleverd anders was het echt een kut topic :D
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
18-01-2021 11:52
Het komt ook door de toenemende welvaart dat veel meer mensen nu zo'n kaart aanvragen. Vroeger kwam het maar weinig voor en nu zie je regelmatig ook zeer dure auto's op een gehandicaptenplaats staan. Zegt wat over de emancipatie van mindervaliden wat natuurlijk prima is.
Alleen: ik zie in mijn werk dat mensen gewoon liegen om aan de voorwaarden voor zo'n kaart te voldoen en dat er nauwelijks controle is. De arts ziet dat iemand moeilijk loopt en húp, daar is je kaart.
De voorwaarde is dat je niet in staat bent om 100 meter zelfstandig te lopen mét hulpmiddelen, zoals krukken of een rollator. Alleen een rondje supermarkt is al veel meer dan dat. Of het terecht is dat deze regel bestaat of dat er soepel mee wordt omgegaan is een andere discussie maar ik kan me voorstellen dat mensen er op letten.
Hoe kom je er nu bij dat het door de welvaart komt dat meer mensen een invalidekaart aanvragen? Vreemde gedachtengang. Het is juist zeer moeilijk om een invalidekaart te krijgen. Mijn man heeft ook een Porsche en een invalideparkeerkaart. Hij krijgt zo vaak commentaar als hij op een invalideparkeerplaats parkeert alsof je als invalide nooit kan werken en zelf je geld verdienen. Op een of andere manier hebben veel mensen het idee dat als je een dure auto hebt je niet gehandicapt kan zijn.

Ook in een supermarkt meer lopen dan 100 m komt voor, maar als je dan ook al bv 200 meter verder hebt moeten parkeren kan je net zo goed weer omdraaien want dat wordt teveel. Ook heeft iemand goede dagen en slechte dagen. Op de slechte dagen komt hij zijn auto niet eens in en op een “goede” dag kan iemand net een boodschapje halen.

Ook niet elke gehandicapte loopt met een kruk, zit in een rolstoel of strompelt. Sommige mensen met een ernstige hartaandoening of COPD lopen normaal maar kunnen toch maar een heel klein stukje lopen.

Dat bordje: “Neemt u mijn plaats neemt u dan ook mijn handicap?” Vind ik altijd een goede vondst. Beoordeel een gehandicapte niet op zijn uiterlijk/lopen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
18-01-2021 17:43
Dan had je eigenlijk moeten zeggen “ goh ex lijkt helemaal niet op jou hé”
De grap is dat dat nog zo is ook!
Maar ik zat met een bek vol tanden dus
Alle reacties Link kopieren
Vuurenvlam26 schreef:
18-01-2021 17:47
Gelukkig heb jij nog wat leuke bijdragen geleverd anders was het echt een kut topic :D
Volgens mij was jouw bijdrage nogal ongepast.


Dat een vriend tegen je zegt dat je toch niet zo dom bent, is wel een serieuze opmerking. Maar dat een onbekende tegen een vrouw met baby in een ziekenhuis dat het invalidetoilet inloopt om luier te verschonen zegt dat het kind te klein is om invalide te zijn is een grap. Het ging helemaal niet om een discussie te starten of iets een grap is of niet. Het ging erom of iemand met zijn mond vol tanden stond.

Ik vind het verhaal in de OP wel iets waardoor je even uit het veld geslagen bent, zeker als je kindje steeds voor controle terug moet.
In tegenstelling tot jouw egotripverhaal.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-01-2021 10:25
Toen ik 17 was at ik vegetarisch en was ooit bij een vriendin thuis aan het eten waar ze dat kennelijk heel apart vinden. Vraagt die moeder aan mij: neem je de lul van je vriendje dan ook niet in je mond?
Bijzonder onaangenaam en ordinair. Zou er ook echt niet om kunnen lachen.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
18-01-2021 15:11
Toen mijn kind met een levensbedreigende ziekte in het ziekenhuis lag, vroeg de vriend van mijn schoonmoeder, terwijl hij naast het bedje van mijn kind (aan de draadjes en machines gekoppeld) stond: "ben jij zo'n moeder die altijd gelijk met haar kind naar het ziekenhuis rent?"

Is nooit meer goedgekomen en ik weet nog steeds niet wat ik zou moeten terug zeggen.
Sta je je daar zo'n zorgen te maken... Wat een %%$^man!
case-je wijzigde dit bericht op 19-01-2021 17:05
35.05% gewijzigd
Ik liep super trots met m’n pasgeboren baby’tje voor het eerst alleen in de stad. Zegt een man: Gooi die baby weg, dan krijg je van mij een nieuwe! >:-(
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
18-01-2021 18:03
Ik liep super trots met m’n pasgeboren baby’tje voor het eerst alleen in de stad. Zegt een man: Gooi die baby weg, dan krijg je van mij een nieuwe! >:-(
:rofl:

Sorry, deze vind ik echt grappig. Waarschijnlijk probeerde hij je te versieren.
bassvick wijzigde dit bericht op 18-01-2021 18:06
7.62% gewijzigd
Ellerlilalinne schreef:
18-01-2021 17:39
Waar slaat dat nou op? Het gaat er toch juist om dat je met je bek vol tanden staat en niet direct weet wat te zeggen!
Is dit een discussieforum waar je alleen mag posten wat iemand anders vindt?
Als je ouder bent dan 60 ben je nu eenmaal niet jong. Of het nodig is dat zo cru te zeggen is iets anders, maar daar een klacht over indienen is erg gevoelig. Vind ik. Mag ik posten. Mag jij stom van mij vinden.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
18-01-2021 18:06
Is dit een discussieforum waar je alleen mag posten wat iemand anders vindt?
Als je ouder bent dan 60 ben je nu eenmaal niet jong. Of het nodig is dat zo cru te zeggen is iets anders, maar daar een klacht over indienen is erg gevoelig. Vind ik. Mag ik posten. Mag jij stom van mij vinden.
Oh nu noem je het 'niet jong'. Dat zei die man niet. Hij zei 'oud'. Zoiets verwacht je toch niet dat iemand zegt. Ik begrijp wel dat je dan met je mond vol tanden staat, daar gaat dit topic over.

Daarnaast, een klacht indienen vind ik 1000x beter dan geweld gebruiken.

"Met zulke mensen kun je niet praten. Die moet je slaan." Ik schrik van dit soort teksten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Wij waren van de stad naar een dorp verhuisd. Toen onze zoon geboren werd, kregen we van allerlei buren en mensen uit de straat een kaartje. Toen ik iemand uit de straat tegenkwam, die altijd naar binnen keek en zwaaide, vroeg ik of we van hen soms ook een kaartje hadden gekregen. Ik wist lang niet alle namen en zou haar dan kunnen bedanken. Ze zei echter: 'nee hoor', daarvoor wonen jullie hier te kort'. Ik was met stomheid geslagen. We hebben nog jaren in die straat gewoond maar ik heb nooit meer iets tegen haar gezegd.
Ellerlilalinne schreef:
18-01-2021 17:56
Volgens mij was jouw bijdrage nogal ongepast.


Dat een vriend tegen je zegt dat je toch niet zo dom bent, is wel een serieuze opmerking. Maar dat een onbekende tegen een vrouw met baby in een ziekenhuis dat het invalidetoilet inloopt om luier te verschonen zegt dat het kind te klein is om invalide te zijn is een grap. Het ging helemaal niet om een discussie te starten of iets een grap is of niet. Het ging erom of iemand met zijn mond vol tanden stond.

Ik vind het verhaal in de OP wel iets waardoor je even uit het veld geslagen bent, zeker als je kindje steeds voor controle terug moet.
In tegenstelling tot jouw egotripverhaal.
Goh, dus ingaan op een post mag niet, alleen verhalen over wanneer je met je mond vol tanden stond?

Waarom reageer jij dan de hele tijd op andere bijdragen en kom je zelf niet met een verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Jaren gelden werd ik opgebeld door een callcenter iets over telefonie, ik pakte de telefoon boven in de slaapkamer en tegelijkertijd mijn zoon in de huiskamer. Terwijl zij haar riedeltje aan het vertellen was, hing mijn zoon beneden op. Ik zat nog geduldig te luisteren, zegt ze ineens “heeft die trut opgehangen” Ik zeg pardon, deze trut hangt nog steeds aan de lijn. Volgens mij zat zij toen met een bek vol tanden en wist niet hoe snel ze zelf moest ophangen. Niet dat ik interesse had, ik was alleen zo beleefd om haar te woord te staan, maar zo gaan ze dus met een potentiële klant om. Sinds dat ene telefoontje krijgt geen enkele callcenter meer een poot aan de grond, niet op mijn werk of privé.
jamaartoch schreef:
18-01-2021 18:23
Wij waren van de stad naar een dorp verhuisd. Toen onze zoon geboren werd, kregen we van allerlei buren en mensen uit de straat een kaartje. Toen ik iemand uit de straat tegenkwam, die altijd naar binnen keek en zwaaide, vroeg ik of we van hen soms ook een kaartje hadden gekregen. Ik wist lang niet alle namen en zou haar dan kunnen bedanken. Ze zei echter: 'nee hoor', daarvoor wonen jullie hier te kort'. Ik was met stomheid geslagen. We hebben nog jaren in die straat gewoond maar ik heb nooit meer iets tegen haar gezegd.

Niet erg tactvol inderdaad, maar door zo'n opmerking nooit meer iets tegen iemand te zeggen vind ik niet helemaal in verhouding tot haar opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven