Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ouders houdt je pubers thuis!

18-01-2021 10:40 324 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren boodschappen gedaan bij de supermarkt in mijn woonplaats.

Daar stond dus een groepje van een stuk of 7 hangjongeren voor de deur waar ik langs heen moest om binnen en weer buiten te komen.

Afstand houden is dus onmogelijk.

Eigenlijk zie ik dat steeds op de gebruikelijke hangplekken voor jongeren komen ze nog steeds met te veel en te dicht op elkaar bij elkaar.

Daar begin ik steeds meer van te balen. Alle maatregelen worden steeds strenger wat ik verschrikkelijk vindt en die jongeren die blijven elkaar maar massaal opzoeken en te dicht bij elkaar staan.

Het zou mij niet verbazen als het gros van de besmette mensen al dan niet indirect via zo'n hangjongere zijn besmet.

Dat opa besmet wordt door zijn dochter omdat ze dus zo'n rondhangende puber in huis heeft.

Er wordt steeds gezegd ach ja voor die pubers is het allemaal al zo moeilijk. Nou dat is het voor de rest van de bevolking ook.

En als die hangjongeren maar massaal blijven rondhangen dan komt er nooit een einde aan deze ellende .

In een avondklok zie ik niets want ze hangen s middags ook al rond.

Dus ouders jou gewoon je pubers thuis on plaats van ze op straat te laten rondhangen.
EHV1981 schreef:
19-01-2021 19:07
ja uiteraard, aan alle reacties te zien heeft niet iedereen dat door..

Pieuw.....
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
?
1 arts verzint dit niet, maar alle anderen artsen en medisch personeel verzinnen (de epidemie) het wel?
herfstappeltaart schreef:
19-01-2021 18:46
Welnee het was een straatinterviewtje.
Dat was een grapje van Hunebed. Omdat het Slotervaart failliet is en ontruimd. Dus de IC van het Slotervaart is ook leeg.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
19-01-2021 19:11
?
1 arts verzint dit niet, maar alle anderen artsen en medisch personeel verzinnen (de epidemie) het wel?
Die worden betaald om de waarheid te verhullen. Daar krijgen ze 2000 euro voor.
Snap dat dan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lady*Voldemort schreef:
19-01-2021 19:13
Dat was een grapje van Hunebed. Omdat het Slotervaart failliet is en ontruimd. Dus de IC van het Slotervaart is ook leeg.

Ow :proud: excuus.
Alle reacties Link kopieren
Houd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2021 19:43
Houd.
Bitterballetje erbij?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
19-01-2021 19:07
ja uiteraard, aan alle reacties te zien heeft niet iedereen dat door..
Ja ik onder anderen :-$
Maar goed, het is moeilijk inschatten omdat er ook hier mensen bloedserieus dit soort dingen posten. Daarnaast sla ik nogal snel aan op dit soort gemiemel sinds mijn ex zo'n type mee naar huis nam om het autisme van onze zoon weg te bidden, veroorzaakt door de vaccinaties uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
19-01-2021 19:45
Bitterballetje erbij?
Waarom laat ze het niet aanpassen dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
20-01-2021 08:50
Waarom laat ze het niet aanpassen dan?
Waarom wel?
Volgens mij valt verder niemand erover.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
20-01-2021 09:24
Waarom wel?
Volgens mij valt verder niemand erover.
jawel hoor, pagina's geleden kwam de Taalpolitie al langs
Om te constateren dat het allebei mag
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-01-2021 09:53
jawel hoor, pagina's geleden kwam de Taalpolitie al langs
Om te constateren dat het allebei mag
Welnee.


"Nee. Zowel in de gebiedende wijs enkelvoud als in de gebiedende wijs meervoud schrijven we alleen de stam van het werkwoord, dus: word lid en lever nu uw bijdrage.

Toelichting
In het Nederlands wordt tegenwoordig geen onderscheid meer gemaakt tussen de gebiedende wijs enkelvoud en de gebiedende wijs meervoud. In het meervoud kwam er vroeger een -t achter de stam van het werkwoord: Komt allen tezamen. Tegenwoordig wordt de gebiedende wijs enkelvoud (zonder -t) ook gebruikt wanneer het bevel aan meerdere personen gericht is: Ga nu maar slapen, kinderen. De vorm met -t is verouderd. Hij komt alleen nog voor in enkele vaste verbindingen, zoals bezint eer ge begint."

Bron: Taaladvies
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
19-01-2021 15:29
Af en toe weet je ook niet wat je moet geloven. Afgelopen weekend was er een arts op TV bij een soort demonstratie en die gaf aan dat de ic's leeg zijn! Artsen faken het omdat ze daar veel geld voor krijgen! En wij moeten allemaal maar binnen blijven. Ik neem aan dat een arts dit niet gaat verzinnen.
Deze 80 jarige “arts” beweert ook autisme te kunnen genezen. Op de IC waar ik werk komen we volgende week 5 nachtdiensten tekort. Kom jij even helpen op de “lege” IC?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-01-2021 10:31
Welnee.


"Nee. Zowel in de gebiedende wijs enkelvoud als in de gebiedende wijs meervoud schrijven we alleen de stam van het werkwoord, dus: word lid en lever nu uw bijdrage.

Toelichting
In het Nederlands wordt tegenwoordig geen onderscheid meer gemaakt tussen de gebiedende wijs enkelvoud en de gebiedende wijs meervoud. In het meervoud kwam er vroeger een -t achter de stam van het werkwoord: Komt allen tezamen. Tegenwoordig wordt de gebiedende wijs enkelvoud (zonder -t) ook gebruikt wanneer het bevel aan meerdere personen gericht is: Ga nu maar slapen, kinderen. De vorm met -t is verouderd. Hij komt alleen nog voor in enkele vaste verbindingen, zoals bezint eer ge begint."

Bron: Taaladvies
:there:
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
bloosje schreef:
20-01-2021 10:39
:there:
:hug:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
20-01-2021 10:38
Deze 80 jarige “arts” beweert ook autisme te kunnen genezen. Op de IC waar ik werk komen we volgende week 5 nachtdiensten tekort. Kom jij even helpen op de “lege” IC?
‘Er was niet veel doordacht aan..’ en ‘Sommige dingen die ik gezegd heb waren een beetje aan de gechargeerde kant’.. alsdus de betreffende homeopatische arts.

Ook zegt hij in het interview dat hij mensen pijn heeft gedaan die dat niet hebben verdiend. En heeft hij dreigementen ontvangen.
Nou ja.. dat dus..
lilalinda schreef:
20-01-2021 09:53
jawel hoor, pagina's geleden kwam de Taalpolitie al langs
Om te constateren dat het allebei mag
En dan nog. Als de taalpolitie alleen op taal reageert en verder inhoudelijk niet...
Je kan een topic ook gewoon negeren.
Lijkt me niet dat je psychische problemen krijgt als je in de lijst met alle topics 1 topic ziet waar een taalfout in zit.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
20-01-2021 11:11
En dan nog. Als de taalpolitie alleen op taal reageert en verder inhoudelijk niet...
Je kan een topic ook gewoon negeren.
Lijkt me niet dat je psychische problemen krijgt als je in de lijst met alle topics 1 topic ziet waar een taalfout in zit.

Was het maar zo'n feest.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een feest als de taalpolitie langs is geweest.
Nouschi schreef:
20-01-2021 11:31
Was het maar zo'n feest.
Ik bedoeldde de topiktitel.
Maar ik zou even een solicitatiebrief sturen naar de mods.
Of ze naasd een CM, gewone mod, junior mod niet ook een taalmod willen.
Kan je alle taalfauten zelf aanpassen
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp die ouders wel. Als die jongeren gewoon naar school en de sport hadden gekund waren ze in de avond meer vermoeid geweest. Of was er gewoon geen tijd om rond te hangen.

Een puber kan je niet de hele dag opsluiten terwijl je zelf ook nog druk aan het werk bent. Ze krijgen geen of slecht onderwijs, missen sociale contacten en hebben geen enkele uitlaatklep voor alle energie (die bij jongeren vaak meer aanwezig is dan bij ouderen). Daarbij heeft niet iedereen een groot huis met tuin en alle voorzieningen om pubers continu te vermaken.

En voor jongeren is het nog lastiger om de lange termijn te overzien. Dat kunnen veel volwassenen al niet meer op dit moment. Er is geen enkele uitweg of termijn waarin zaken gaan verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
20-01-2021 11:56
Ik bedoeldde de topiktitel.
Maar ik zou even een solicitatiebrief sturen naar de mods.
Of ze naasd een CM, gewone mod, junior mod niet ook een taalmod willen.
Kan je alle taalfauten zelf aanpassen

Ik ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Neem een lollie.. sjesis zeg..
Nou ja.. dat dus..
Het word voor de auders nu mischien makelijker om hunne pubers tuis te hauden.
Nog maar 1 bezoeker, en een mogelijke avondtklok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven