Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe omgaan met advies tot beperking visite

20-01-2021 15:46 446 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het advies om niet meer dan 1 persoon als bezoek te ontvangen. En dan vooral hoe gaan jullie om met bezoek aan (schoon)ouders.

Ga je met de nieuwe maatregel nog naar je (schoon)ouders samen met je partner?

Totaal aantal stemmen: 560

Ja (28%)
Nee (72%)
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:14
Reden: Onduidelijkheid
30.25% gewijzigd
Ik heb geen partner maar als ik die wel zou hebben dan houd ik me gewoon aan de maatregel. En wil je echt niet alleen gaan dan kun je nog videobellen.

Ik snap dat je met je partner zou willen gaan maar zo zadel je wel min of meer een ander op met een probleem. Zou het ook niet zo geslaagd vinden als nu een stelletje op bezoek zou komen want je wilt niet weigeren en ongastvrij zijn maar je wilt je ook aan de maatregelen houden.
Alle reacties Link kopieren
Weeg jij dit bij elke nieuwe maatregel zo af?

Laten we ons met zijn allen er maar gewoon aan houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de maatregel ontzettend krom, maar heb mijn afspraak van zaterdag waarbij 2 vrienden zouden komen eten wel afgezegd. Ik vind het raar dat er niet gesproken wordt over bubbels, maar een max aantal personen per dag.

Ik mag wel bij een huishouden op bezoek wat uit meer dan 1 persoon bestaat, zij mogen niet bij mij langkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ehm wat is er zo moeilijk aan 1 persoon? Partner gaat naar zijn moeder en ik naar de mijne. Of we nodigen een van hen hier uit. 1 persoon is duidelijk toch?!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik blijf niet in de auto zitten wachten, als ik bijv. mijn moeder op familiebezoek breng.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Nee. Hoe meer mensen zich aan de adviezen en maatregelen houden hoe eerder we ervan zijn. Maar ik ben dan ook een mak schaap. :mrgreen:
anoniem_328177 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 19:23
1.86% gewijzigd
Ja! 1 ( ik) + 1 ( partner ) = 2

En je mag maar 1 iemand op bezoek, dus 1 blijft thuis.
Europe86 schreef:
20-01-2021 15:50
Weeg jij dit bij elke nieuwe maatregel zo af?

Laten we ons met zijn allen er maar gewoon aan houden.
Eigenlijk tot nu toe altijd aan alle maatregelen gehouden. Mijn ouders en schoonouders zijn feitelijk ook nog de enige mensen die we live zien. Ik vind deze nu lastig... na de lange tijd dat we elkaar vorig voorjaar niet hadden gezien, hadden we ons eigenlijk voorgenomen niet nog eens zo’n tijd zonder elkaar door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als ik alleen zou gaan en mijn ouder besmet mij besmet ik mijn man zo gauw ik thuis ben. En als hij wat heeft heb ik het ook gezien we dagelijks zoenen en in een bed liggen en 24/7 samen zijn.
Zal daarentegen niet meerdere vrienden uit aparte huishoudens tegelijk bij ons uitnodigen.
#danmaareenschaap
Ja. Ik kan tellen tot een en alles wat meer is,mag niet. Dus dat komt helemaal goed.
Maar ik snap dat vooral de ja-zeggers (waar ik overigens alle respect voor heb, en zelf misschien ook wel naar neig) nu vooral reageren. Daarom ook een polletje aangemaakt, zodat de andere groep (misschien?) ook van zich durft te laten horen.
BuzzFeed schreef:
20-01-2021 15:54
Eigenlijk tot nu toe altijd aan alle maatregelen gehouden. Mijn ouders en schoonouders zijn feitelijk ook nog de enige mensen die we live zien. Ik vind deze nu lastig... na de lange tijd dat we elkaar vorig voorjaar niet hadden gezien, hadden we ons eigenlijk voorgenomen niet nog eens zo’n tijd zonder elkaar door te brengen.
Dat hoeft toch ook niet?
Alleen kun je niet samen op bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn 83 en 90, ik ga daar alleen naartoe. Moeder van partner ook in de 80, hij gaat daar dus ook alleen heen.
Dat doen we eigenlijk al een tijdje en dat blijft dus zo.
Ze missen vooral de kleinkinderen, dus die bellen wel af en toe. Het is niet anders.
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga zolang de maatregelen van kracht zijn alleen naar mijn ouders. Man idem en als ik mijn schoonouders wil zien, dan ga ik wel even alleen koffiedrinken overdag op het moment dat het kan.

Ik ben allang blij dat we gewoon nog bezoek mogen ontvangen, want zonder mijn moeder/schoonmoeder als oppas op dit moment, is het geen doen.
Alle reacties Link kopieren
Man en ik gaan wel gewoon samen naar (schoon)ouders. Naar vrienden vind ik een ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
Het idee er achter is dat je zo min mogelijk contacten hebt om zo de verspreiding te beperken (duh). Dus bij elk contact weeg ik af of het echt strikt noodzakelijk is. En dan vallen er heel veel contacten af. Want ik wil zo snel mogelijk van deze ellende af en social distancing is nu eenmaal heel effectief in het beperken van de verspreiding.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
montblanc schreef:
20-01-2021 15:54
Ja, als ik alleen zou gaan en mijn ouder besmet mij besmet ik mijn man zo gauw ik thuis ben. En als hij wat heeft heb ik het ook gezien we dagelijks zoenen en in een bed liggen en 24/7 samen zijn.
Ja dit denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Zo moeilijk is het niet hoor. Hier in Engeland mag je af en aan al maanden lang helemaal geen bezoek thuis ontvangen. Behalve als je om geldige redenen een support bubbel hebt. (bv. kind onder 1 jaar of kind met handicap enzo)

Snap niet dat Nederland nog altijd niet strenger is qua huis bezoek.
Natuurlijk gaan we ons eraan houden, vooral om de kans dat ik mijn ouders besmet zo klein mogelijk te houden.

Vrijdag komt mijn vader hier eten en zaterdag mijn moeder, de ander eet dan maar gezellig alleen thuis...... :lol:
montblanc schreef:
20-01-2021 15:54
Ja, als ik alleen zou gaan en mijn ouder besmet mij besmet ik mijn man zo gauw ik thuis ben. En als hij wat heeft heb ik het ook gezien we dagelijks zoenen en in een bed liggen en 24/7 samen zijn.
Zal daarentegen niet meerdere vrienden uit aparte huishoudens tegelijk bij ons uitnodigen.
Maar toch besmet niet iedereen zijn/haar partner, ook al zoen en slaap je samen.
Meer mensen tegelijk op bezoek krijgen betekent gewoon meer risico. Voor jouw ouder dus.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:03
2.79% gewijzigd
Uiltje66 schreef:
20-01-2021 15:51
Ik vind de maatregel ontzettend krom, maar heb mijn afspraak van zaterdag waarbij 2 vrienden zouden komen eten wel afgezegd. Ik vind het raar dat er niet gesproken wordt over bubbels, maar een max aantal personen per dag.

Ik mag wel bij een huishouden op bezoek wat uit meer dan 1 persoon bestaat, zij mogen niet bij mij langkomen.
Maar je kunt toch ook zelf beslissen of je een bubbel maakt met 1 persoon of dat je 7 dagen iedere dag iemand anders op bezoek krijgt (of er op bezoek gaat)? Vind het wel fijn dat ze nu hebben gezegd 1 persoon i.p.v. geen bezoek. Fijn voor de alleenstaanden die geen aanspraak hebben van een partner, kinderen of andere huisgenoten.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:01
1.76% gewijzigd
montblanc schreef:
20-01-2021 15:54
Ja, als ik alleen zou gaan en mijn ouder besmet mij besmet ik mijn man zo gauw ik thuis ben. En als hij wat heeft heb ik het ook gezien we dagelijks zoenen en in een bed liggen en 24/7 samen zijn.
Zal daarentegen niet meerdere vrienden uit aparte huishoudens tegelijk bij ons uitnodigen.

Maar andersom loopt jouw ouder twee keer zo'n hoog risico als jullie samen komen ipv alleen.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
20-01-2021 15:57
Het idee er achter is dat je zo min mogelijk contacten hebt om zo de verspreiding te beperken (duh). Dus bij elk contact weeg ik af of het echt strikt noodzakelijk is. En dan vallen er heel veel contacten af. Want ik wil zo snel mogelijk van deze ellende af en social distancing is nu eenmaal heel effectief in het beperken van de verspreiding.
Dat snap ik ook wel, maar als alleen mijn moeder bij mij op bezoek komt en zij gaat naar huis, steekt ze alsnog mijn vader aan. Ik vind het uit elkaar halen van huishoudens echt bizar in dit geval. Dat ik niet op een dag verschillende huishoudens over de vloer heb vind ik een compleet ander verhaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven