Hij wil vrij zijn

20-01-2021 16:17 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik met mijn buurman aan het scharrelen op wie ik al een paar maanden verliefd was. Toen we eindelijk zoenden was dat een hele opluchting, maar de dag erna vertelde hij me dat hij op dit moment niet klaar is voor een relatie omdat zijn situatie mede door corona behoorlijk onzeker is. Hij weet nog niet of hij hier wil blijven wonen bijvoorbeeld, maar ook spelen er meerdere dingen in zijn leven waardoor hij niet klaar is voor een relatie. Ik baalde toen ik dat hoorde, maar vind het zelf ook lastig om me te binden en ik heb gezegd dat hij niet bang moest zijn dat ik hem zou claimen of wat dan ook.

Nu zijn we een paar weken verder en zien we elkaar iedere dag. Hij heeft me voorgesteld aan vrienden en familie en onze "relatie" lijkt niet zo vrijblijvend te zijn als hij had aangegeven. Ik laat het van hem uit komen of en wanneer we elkaar zien en dring nergens op aan. Hij zoekt veel toenadering. Dat zal deels ook voor de seks zijn, zo realistisch ben ik dan ook wel weer, maar we liggen echt niet alleen maar met elkaar in bed.

Ik vind het nu best lastig worden aangezien ik best veel voor hem voel en als ik me niet vergis is dat wederzijds. Desalniettemin zijn er veel praktische bezwaren en snap ik ook goed dat hij me geen garanties kan bieden. Maarja, wanneer heb je die garantie wel in een relatie?

Hij zegt wel regelmatig dat we vrij zijn zoals we na onze eerste zoen hadden afgesproken en ik merk dat ik dat niet leuk vind om te horen. Ik geloof niet dat dat voor hem betekent dat hij met jan en alleman het bed inspringt, maar zoals ik al zei: praktische bezwaren enzo.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. We hebben een enorme klik en ik vind het fijn om bij hem te zijn, maar ik merk ook dat ik me erg veel aan het aanpassen ben aan hem. Op momenten heb ik het er moeilijk mee dat het vrijblijvend is, juist omdat ik veel voor hem voel.

Is dit trekken aan een dood paard of heeft geduld hebben zin? Wie heeft hier een glazen bol? :)
Alle reacties Link kopieren
Tja, hij heeft het goed voor zichzelf geregeld.

HIJ bepaalt hoe jullie nu met elkaar omgaan en jij hebt daarin geen enkele stem.

Dit is al vanaf de start ongelijkwaardig en dit zal nooit meer recht getrokken worden.
Stop hier dus mee.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik heb me wel eens laten vertellen dat het niet echt verstandig is om iets met de buurman te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hij is duidelijk: het is leuk voor nu en hij ziet geen toekomst.
jongengrijs schreef:
20-01-2021 16:17
Ik vind het nu best lastig worden aangezien ik best veel voor hem voel en als ik me niet vergis is dat wederzijds. Desalniettemin zijn er veel praktische bezwaren en snap ik ook goed dat hij me geen garanties kan bieden. Maarja, wanneer heb je die garantie wel in een relatie?

Helemaal garantie heb je nooit in het leven.
Maar je kan ook iemand treffen die wel zegt klaar te zijn voor een relatie en voor je te willen gaan. Iemand die jou leuk genoeg vindt om de stap naar een relatie te zetten.
Dan heb je al een stuk meer zekerheid (garantie) dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Hij laat er toch geen twijfel over bestaan? Als iemand nee zegt, bedoelt hij/zij meestal toch echt nee. Hoe jammer ook.
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
20-01-2021 16:24
Hij is duidelijk: het is leuk voor nu en hij ziet geen toekomst.
Dit dus.
Voor hem is dit ideaal: wel de lusten, maar niet de lasten
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
20-01-2021 16:30
Dit dus.
Voor hem is dit ideaal: wel de lusten, maar niet de lasten
Eens. Jij verwachts nu niets en je vormt je naar hem en zijn wensen. In de hoop op meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik date nooit met mannen als ze ook nog iemand anders willen neuken terwijl ik met ze date. Ook niet als ze de optie open willen houden.

Ik had er echt nooit meer akkoord gegaan. Maar ik zou nu eens tegen hem zeggen dat je het leuk vind met hem maar wel exclusief wil zijn. Wil hij dat niet dan houdt het op. Want dan wil jij iets anders dan hij en dan kan je beter nu stoppen dan ellenlang blijven hopen op meer terwijl dat niet meer wordt.

Volgende keer gewoon eerlijk zijn als iemand zoiets tegen je zegt. Zeggen dat het oké is terwijl je verliefd op hem bent is hem en jezelf voor de gek houden.
DontYouHatePants schreef:
20-01-2021 16:27
Helemaal garantie heb je nooit in het leven.
Maar je kan ook iemand treffen die wel zegt klaar te zijn voor een relatie en voor je te willen gaan. Iemand die jou leuk genoeg vindt om de stap naar een relatie te zetten.
Dan heb je al een stuk meer zekerheid (garantie) dan nu.


Dit dus, hij is duidelijk en wil geen vaste relatie. Aan jou of je hiermee door blijft gaan of je grens trekt en stopt. Het is lastig om met gevoelens een vrijblijvende relatie te hebben, maar stel dat je dit wel doet, dan kun je het hem later niet kwalijk nemen dat hij je ‘gebruikt heeft’. Nogmaals, de keuze is aan jou.
Hij wil geen relatie. Is daar heel duidelijk in. Jij wel. En je woont naast elkaar en ondanks dat je wel een relatie wil en hij niet ga je toch scharrelen en ben je teleurgesteld.......

En je woont naast hem dus veel teveel info....
Alle reacties Link kopieren
DontYouHatePants schreef:
20-01-2021 16:27
Helemaal garantie heb je nooit in het leven.
Maar je kan ook iemand treffen die wel zegt klaar te zijn voor een relatie en voor je te willen gaan. Iemand die jou leuk genoeg vindt om de stap naar een relatie te zetten.
Dan heb je al een stuk meer zekerheid (garantie) dan nu.
Precies. Ik heb ook geen garanties bij mijn vriend. Hij kan het morgen uitmaken. Maar we hebben wel allebei uitgesproken e intentie te hebben met elkaar verder te gaan. En dat lijkt me de basis van een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Trekken aan een dood paard.
Hoe lastig ook, je kunt er het beste mee stoppen, want dit wordt nooit wat jij wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een exclusiviteit afspreken. Dat betekend helemaal niet dat je nu al vast zit in een relatie. Maar gewoon dat er geen andere mensen gezoen en gesekst worden. Wil hij dat niet, zou ik het ook direct afkappen.

Zo lang jij nog de behoefte hebt de deur naar een ander open te houden ben ik niet beschikbaar voor mee.

Wel lastig dat het de buurman is.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij je iets vertelt, wat je niet wil horen
Wil niet zeggen, dat hij het niet meent hoor

Hij Wil Geen Relatie!
Tenminste: niet met jou. Met jou wil hij het best gezellig hebben, en veel seks en zo.
Maar als die ene collega straks toehapt, dan wordt jij aan de kant geschoven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat een kind deze man over de streep trekt?
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je? Dat als je maar braaf genoeg bent, zegt dat t ok is dat hij vrij wil zijn en alles van hem laat afhangen, hij verliefd op je wordt?
Zo werkt het niet. Sterker nog, ik denk eerder dat jouw aanpak averechts werkt.
Hij ziet jou nu ws als makkelijk en leuk tijdverdrijf.
Totdat hij er vandoor gaat of iemand ontmoet voor wie hij wel z’n best moet doen.
Cum non tum age
Als je wil dat het alsnog een relatie wordt, dan kun je het beste eens een keer met een ander afspreken en dan zeg je gewoon tegen de buurman dat je even geen tijd voor hem hebt. Dan doet hij vanzelf wel meer moeite en misschien wil hij dan wel een echte relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nadat iemand concessies heeft gedaan kan hij alleen maar onaantrekkelijker worden.

Misschien niet op dat ene sombere moment wanneer de hele wereld tegen hem lijkt te zijn, maar is dat voorbij dan word je weer teruggeduwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
20-01-2021 17:02
Als je wil dat het alsnog een relatie wordt, dan kun je het beste eens een keer met een ander afspreken en dan zeg je gewoon tegen de buurman dat je even geen tijd voor hem hebt. Dan doet hij vanzelf wel meer moeite en misschien wil hij dan wel een echte relatie.
Ik snap steeds beter, waarom jij geen relaties krijgt
Je snapt er echt niks van.
Spelletjes werken echt nooit
lilalinda schreef:
20-01-2021 17:03
Ik snap steeds beter, waarom jij geen relaties krijgt
Je snapt er echt niks van.
Spelletjes werken echt nooit

En dan anderen advies gaan geven over relaties. :hihi:
P.S. Ik heb nu dat kutnummer van Marco Borsato in m'n hoofd. :@
lilalinda schreef:
20-01-2021 17:03
Ik snap steeds beter, waarom jij geen relaties krijgt
Je snapt er echt niks van.
Spelletjes werken echt nooit


Ik denk dat het 1 groot toneelstuk is wat hij hier opvoert, gevalletje aandacht tekort en relletjes uitlokken.
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 17:10
1.34% gewijzigd
lilalinda schreef:
20-01-2021 17:03
Ik snap steeds beter, waarom jij geen relaties krijgt
Je snapt er echt niks van.
Spelletjes werken echt nooit
Ik denk dat zo'n spelletje best wel kan werken. Die buurman moet gewoon een keer ervaren dat het geen vanzelfsprekendheid is dat hij met TO mag wippen. Dan verandert zijn houding echt wel.
Alle reacties Link kopieren
WitteHaai schreef:
20-01-2021 17:02
Als je wil dat het alsnog een relatie wordt, dan kun je het beste eens een keer met een ander afspreken en dan zeg je gewoon tegen de buurman dat je even geen tijd voor hem hebt. Dan doet hij vanzelf wel meer moeite en misschien wil hij dan wel een echte relatie.
Pfff dat werkt toch niet. Als je dan al wil dat iemand meer uit zichzelf gaat appen/contacten enz. Kan je een beetje gas terugnemen.
Met een ander afspreken om iets voor elkaar te krijgen is gewoon dom. Werkt alleen voor gekke jaloerse types die boven hun stand daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven