Vriend heeft veel vriendinnen, wat vinden jullie hiervan?

20-01-2021 13:33 138 berichten
Beste Viva-leden,

Ik ben een vrouw van 33 jaar en mijn vriend is 35 jaar oud. We hebben nog niet zo lang met elkaar,
maar ik maak me zorgen over dat we niet zo goed bij elkaar passen.

Hoewel hij aan geeft een gezinnetje te willen starten, wil hij ook graag een actief sociaal leven. Ik ben zelf een rustiger
persoon en hoef niet vaak groepen mensen om me heen te hebben om me te vermaken. Daarnaast ben ik doordeweeks druk
met werk/koken/schoonmaak/sport en zie ik sociale activiteiten meer plaatsvinden in het weekend.

Nu is het zo dat hij ook een gemengde vriendengroep heeft, waarmee hij geregeld film/spelletjesavonden heeft.
Dit is heel belangrijk voor hem. Ik wil dat hij gelukkig is, maar ik merk dat ik het niet fijn vind dat zijn vriendinnen
bij ons langs zouden komen, als we later samenwonen, ook al is het in de gemengde vriendengroep. Met familie/koppeltjes
heb ik uiteraard geen problemen. Met zijn mannelijke vrienden ook niet, maar ik wil geen vriendinnen over de vloer.

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie er moeite mee, geen moeite mee en wat zijn de afspraken die jullie hebben gemaakt met jullie vriend?

Alvast bedankt!

Amelia
Als ze bij jou niet welkom zijn, gaat de groep ergens anders thuis zitten en bespreken hoe vreemd het is dat vrouwen bij jou niet welkom zijn.

Jouw gedrag lijkt me toch een bommetje onder je relatie leggen. En dan zeg je dat je wilt dat hij gelukkig is. Goh....
Alle reacties Link kopieren
Dus je wil hem verbieden vriendinnen thuis uit te nodigen? Ik maak hieruit op dat je hem niet vertrouwd. Echt een goede basis voor een relatie.
Beter ga je werken aan je zelfverzekerheid i.p.v. nadenken over potentiële rare regeltjes.
leather wijzigde dit bericht op 20-01-2021 18:15
2.56% gewijzigd
... high heels and a bad attitude
Waarom vind je dat een probleem? Voor mij zou het geen probleem zijn. Mijn vriend heeft met name mannelijke vrienden, maar ook zijn vriendinnen zijn hier welkom.

Mag je vriend dan wel naar die vriendinnen toe of bijvoorbeeld iets met hen ondernemen?
:woa:
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn ze niet welkom? Vertrouw je je vriend niet? Ik zou dit echt een dealbreaker vinden hoor, als mijn vriend zou zeggen dat mijn mannelijke vrienden niet welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft die vriendinnen dus al dus je hebt het er maar mee te doen.
Zou jezelf aan de kant gezet willen worden door een vriend of vriendin omdat de partner van diegene het niet goed vindt dat je daar over de vloer komt?
Alle reacties Link kopieren
Huh, dus dan mogen alle vrienden komen, maar de vrouwen zijn niet welkom als ze geen partner hebben? Dat zou ik (ben single) wel lastig vinden. Dat zij dan een gezellige avond hebben en dat ik niet mag omdat ik geen man heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap oprecht niet waarom mannelijke vrienden en stelletjes wel welkom zouden zijn en vriendinnen niet. Je vertrouwd hem of je vertrouwd hem niet. Als je hem vertrouwd zou het niet uit moeten maken, als je hem niet vertrouwd heb je een groter probleem dan die vriendinnen, dan heb je gewoon een fundamenteel probleem in je relatie.
Hoe gaat hij met vriendinnen om dan?
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik geen enkel probleem mee hebben.
Mijn ex zijn beste vriendin daarentegen wou me niet ontmoeten en wou ook nooit met ex over mij praten, alsof ik niet bestond. Ze waren meerdere keren per week met z’n 2 op pad. Heb het. Om die reden uit gemaakt.
Zou je dat dan wel willen? Dat hij met een vriendin uitjes doet?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je probleem ermee precies?
Reële angst dat hij vreemd gaat kan het niet zijn, met een vriendengroep, in jullie huis, onder jou neus.
Afspraken die wij hierover hebben:
Geen.
Mijn mans vrienden, vriendinnen, collega's m/v, zijn ex, zijn hier van harte welkom.
clueless17 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 17:24
25.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga je wel eens mee naar zijn vriendengroep? Ken je deze mensen? Mijn partner had een beste vriendin ipv beste vriend toen ik hem leerde kennen. Hij wilde me zo snel mogelijk aan haar voorstellen en zij wilde mij ook heel graag ontmoeten omdat hij niet uitgepraat raakte over mij. Ik vond het een leuke dame en ik begreep heel goed dat ze bevriend waren met elkaar. Ik had er totaal geen probleem mee. Inmiddels is de vriendschap verwaterd nadat zij naar de andere kant van de wereld is verhuisd met haar partner. Als ze niet was verhuisd hadden we haar waarschijnlijk nog steeds regelmatig gezien.
Je wil geen vriendinnen over de vloer, maar vind je het wel goed als hij ergens anders met ze afspreekt?
Je kan je vriend niet verbieden zijn vrouwelijke vrienden uit te nodigen in zijn eigen huis en zijn mannelijke vrienden wel laten komen. Dat is toch gewoon raar.

Gaat dit niet eigenlijk over vertrouwen en onzekerheid?

En het kan dat hij gewoon niet goed bij je past. Zeker als jullie nog niet zo lang samen zijn en jij ziet al dingen die je niet lekker zitten kan je de keus maken om ermee te stoppen. Het is je goed recht om iets niet fijn te vinden.
Maar ik zou eerst bij mezelf nagaan waarom het me nou eigenlijk precies dwars zit en of dat nou bij mij ligt of bij hem.
anoniem_393018 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 17:23
Reden: woord verbeterd
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leer mensen eerst eens kennen voor je ze geheel onterecht aan de kant schuift.
Been there, done that, got the T-shirt.
Je hoeft niet samen te gaan wonen, je kan ook gewoon blijven latten.

Of een ander soort partner gaan zoeken. Eentje die nest als jij denkt. Wel zo handig.
Alle reacties Link kopieren
uh? single vriendinnen of vriendinnen die hun partner thuis laten mogen niet bij jullie thuis komen? Dat zou voor mij niet werken wanneer mijn partner me verbied dat een mannelijk vriend langs komt bij ons thuis.

Dit gaat hem echt niet worden. Jij hebt andere ideeën bij wat wel en wat niet kan in een relatie dan je partner.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Logisch! Een man met een partner heeft geen vriendinnen nodig en die moet je niet in huis willen. Zeker niet als ze single zijn en als ze een partner hebben alleen met partner. Voor overtuigd lesbiennes kun je mogelijk een uitzondering maken


Ik snap het helemaal, komt alleen maar ellende van. Ik heb mijn man ook vriendelijk gevraagd van kantoor te wisselen omdat hij met een single vrouw zijn kantoor deelde. Nergens voor nodig en je kunt maar beter voorzorgsmaatregelen nemen.
hamerhaai schreef:
20-01-2021 17:24
uh? single vriendinnen of vriendinnen die hun partner thuis laten mogen niet bij jullie thuis komen? Dat zou voor mij niet werken wanneer mijn partner me verbied dat een mannelijk vriend langs komt bij ons thuis.

Dit gaat hem echt niet worden. Jij hebt andere ideeën bij wat wel en wat niet kan in een relatie dan je partner.
Dit... En ook dit wbt jouw OP: :woa:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens de kat uit de boom kijken. Misschien zijn het wel hele leuke dames met wie jij zelf ook goed overweg kan. Heb je ze al wel ontmoet en eens uitgenodigd thuis, om te blijven eten of zo? Geef het eerst een kans, voordat je ervan uitgaat dat er iets niet 'klopt' aan deze vriendschappen.
Thordïs schreef:
20-01-2021 17:28
Logisch! Een man met een partner heeft geen vriendinnen nodig en die moet je niet in huis willen. Zeker niet als ze single zijn en als ze een partner hebben alleen met partner. Voor overtuigd lesbiennes kun je mogelijk een uitzondering maken


Ik snap het helemaal, komt alleen maar ellende van. Ik heb mijn man ook vriendelijk gevraagd van kantoor te wisselen omdat hij met een single vrouw zijn kantoor deelde. Nergens voor nodig en je kunt maar beter voorzorgsmaatregelen nemen.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Thordïs schreef:
20-01-2021 17:28
Logisch! Een man met een partner heeft geen vriendinnen nodig en die moet je niet in huis willen. Zeker niet als ze single zijn en als ze een partner hebben alleen met partner. Voor overtuigd lesbiennes kun je mogelijk een uitzondering maken


Ik snap het helemaal, komt alleen maar ellende van. Ik heb mijn man ook vriendelijk gevraagd van kantoor te wisselen omdat hij met een single vrouw zijn kantoor deelde. Nergens voor nodig en je kunt maar beter voorzorgsmaatregelen nemen.
Dit lijkt me riskant hoor. Je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dus je wit dat hij gelukkig wordt, maar dat moet wel op jouw manier?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De mannen die ik ken, die veel vriendinnen hebben, blijken vroeg of laat helemaal niet op vrouwen te vallen. Dus wat dat betreft hoef je je nergens zorgen over te maken!
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Bizar. Ten eerste bepaal jij niet wie er wel of niet langs mogen komen, lijkt me. En waarom mogen vriendinnen niet langskomen? Doe wat aan je jaloezie/afgunst/onzekerheid, want je zou bij mij exit zijn als mijn partner dit soort eisen zou stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven