Mode & Beauty alle pijlers

Haarpijn 😢

20-01-2021 18:57 47 berichten
Hi iedereen

Ik gok dat de meesten onder ons er wel mee bekend zijn, nl. haarpijn! De pijn die je doorgaans krijgt als je je haar te lang strak in een staart hebt gehad...

Nu, ik heb daar enorm veel last van. En niet enkel als ik mijn haar strak heb vastgezet en ook niet alleen van een hele dag met een staart rond te lopen.

Een uurtje een dot in mijn haar, mijn haar in een andere scheiding leggen dan gewoonlijk... Ik heb er meteen last van! Alsof mijn haar helemaal niks meer kan verdragen. Super vervelend want ik draag mijn haar graag vast. Het enige wat kan is een lage losse dot, maar uiteraard wil ik graag ook kunnen variëren in haarstijlen.

Heeft iemand hier raad mee? Ik had hier vroeger helemaal geen last van. Ik denk dat het nu ongeveer een jaar is dat ik het ervaar... Ik had het al eens aan de dermatoloog gevraagd (heb ook een klein kaal plekje van 0,5cm dat alopecia leek te zijn en na bijna een jaar nog niet verbeterd is), maar die zei dat het ws door irritatie van de hoofdhuid kwam. Op haar aanraden ben ik met een milde shampoo beginnen wassen (Ducray extra zacht) maar het heeft geen baat. Ik gebruik de shampoo ondertussen al een jaar maar de haarpijn blijft.

Wie o wie kan mij helpen? :@@:
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat bij mij helpt:

- geen rommelige knot maar eerst een vlecht en dat in een knot draaien (bij hoger dan neklijn)
- die wokkelelastieken (staart/knot maken, staart/knot vastpakken en dan de haren naar de staart toe wat losser trekken)

Voor bovenstaande ben ik meestal te lui dus ik ga voor mijn heilige graal: de enorme haarkam. En maak dan gewoon een ‘French twist’, ram die kam erin en klaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik kan je niet helpen, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar ik wil in dit kader wel waarschuwen voor haarpijn tgv haarkleuring. Alleen al het aanraken van het haar deed pijn! De kapster herkende het en toen ben ik per direct gestopt met het zelf kleuren van mijn haar! Dat nooit meer! .
Mathilde53 schreef:
20-01-2021 19:06
Ik kan je niet helpen, omdat ik daar geen ervaring mee heb. Maar ik wil in dit kader wel waarschuwen voor haarpijn tgv haarkleuring. Alleen al het aanraken van het haar deed pijn! De kapster herkende het en toen ben ik per direct gestopt met het zelf kleuren van mijn haar! Dat nooit meer! .
Thanks! Alleen heb ik mijn haar ondertussen al heel lang niet gekleurd. Ook meer dan een jaar denk ik!
lemoos2 schreef:
20-01-2021 19:05
Het enige wat bij mij helpt:

- geen rommelige knot maar eerst een vlecht en dat in een knot draaien (bij hoger dan neklijn)
- die wokkelelastieken (staart/knot maken, staart/knot vastpakken en dan de haren naar de staart toe wat losser trekken)

Voor bovenstaande ben ik meestal te lui dus ik ga voor mijn heilige graal: de enorme haarkam. En maak dan gewoon een ‘French twist’, ram die kam erin en klaar.
Haha de enorme haarkam. Ik kan me er niet veel bij voorstellen. Heb je een foto toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Is je haar misschien nu veel langer dan normaal? Hier heb ik er meer last van als mijn haar lang en dus zwaarder is.
Alle reacties Link kopieren
mvc_ schreef:
20-01-2021 19:12
Haha de enorme haarkam. Ik kan me er niet veel bij voorstellen. Heb je een foto toevallig?
Ik koop ze zelf altijd via Etsy.
Deze komt in de buurt maar dan zonder dat waaiergeval:

https://www.etsy.com/nl/listing/926987 ... ck=1&cns=1

Soms te vinden onder ‘hair fork’ maar het is een hair comb (alleen moet je je bij die laatste zoekterm door een woud aan kammen en borstels heenworstelen). Die echte hair forks (met maar twee ‘tanden’) houden bij mij niet de hele bos bijeen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch geen "haar"-pijn? Haar is dood materiaal en kan dus geen pijn doen. Hooguit heb je je hoofdhuid mishandeld, door te hard aan je daarin gewortelde haar te trekken, maar haar kan geen pijn doen. Anders zou je ook pijn hebben bij het knippen van je haar bijv.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-01-2021 19:34
Maar dat is toch geen "haar"-pijn? Haar is dood materiaal en kan dus geen pijn doen. Hooguit heb je je hoofdhuid mishandeld, door te hard aan je daarin gewortelde haar te trekken, maar haar kan geen pijn doen. Anders zou je ook pijn hebben bij het knippen van je haar bijv.
Uiteraard is het geen haarpijn, maar zo noemt men het wel. Het is eigenlijk pijn aan de zenuwen van je hoofdhuid... Maar ik heb mijn hoofdhuid niet mishandeld. Meer zelfs, ik ken niemand die zo zacht is met zijn hoofdhuid. Ik gebruik al een jaar milde producten, heb zo goed als nooit een strakke staart of dergelijke en gebruik ook geen föhn, stijltang etc...
Mette07 schreef:
20-01-2021 19:17
Is je haar misschien nu veel langer dan normaal? Hier heb ik er meer last van als mijn haar lang en dus zwaarder is.
Het is inderdaad wel een stuk langer dan pakweg een jaar geleden. Alleen heb ik in het verleden vaak kort en langer haar gehad afwisselend. Ik zou het dus vreemd vinden dat ik plots dan pijn krijg. Maar het kan misschien wel 🤔
pejeka schreef:
20-01-2021 19:34
Maar dat is toch geen "haar"-pijn? Haar is dood materiaal en kan dus geen pijn doen. Hooguit heb je je hoofdhuid mishandeld, door te hard aan je daarin gewortelde haar te trekken, maar haar kan geen pijn doen. Anders zou je ook pijn hebben bij het knippen van je haar bijv.
Zo heet het gewoon
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-01-2021 19:34
Maar dat is toch geen "haar"-pijn? Haar is dood materiaal en kan dus geen pijn doen. Hooguit heb je je hoofdhuid mishandeld, door te hard aan je daarin gewortelde haar te trekken, maar haar kan geen pijn doen. Anders zou je ook pijn hebben bij het knippen van je haar bijv.
De haarzakjes doen pijn. Een haar uittrekken doet uiteindelijk ook pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, alleen niet zo extreem als jij het hebt.
Ik had het een tijdje geleden en het duurde een paar weken. Las dat het zou kunnen komen door de manier waarop je je haar wast. Kan het artikel niet meer terug vinden en heb het vluchtig gelezen, maar het had te maken met achterblijven vet (ofzo) op de hoofdhuid. Het ging dus niet om het product, maar om je haarwastechniek..
mvc_ schreef:
20-01-2021 19:48
Het is inderdaad wel een stuk langer dan pakweg een jaar geleden. Alleen heb ik in het verleden vaak kort en langer haar gehad afwisselend. Ik zou het dus vreemd vinden dat ik plots dan pijn krijg. Maar het kan misschien wel 🤔
Kan denk ik wel. Heb dat ook gehad, ik heb er toen een stuk af laten knippen en nu heb ik het dus niet meer. Eerder had ik daar helemaal niet zo'n last van als ik het langer had.
Alle reacties Link kopieren
Heb je dik haar? Mijn haar is heel dik en ik heb ook haarpijn na het dragen van een staart of knot, omdat het zwaar is voor de hoofdhuid om het te dragen. Ik probeer wat minder mijn haar vast te doen en ook niet te strak, en na afloop verzorgen met een lekker haarmasker. Dat helpt iets, maar echt over is het niet... dus ik lees graag mee voor tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang, dik haar en heb er ook last van. Een lage staart of vlecht gaat prima, maar een hoge staart moet er na een uur echt uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat als mijn haar te lang wordt.
Als kind was mijn haar veel langer maar toen geen last.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het soms. Meestal vlak voor een menstruatie of het is een voorbode van de griep.
Maar zo lang heb ik het nog nooit gehad. Lijkt me heel naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat op één plekje waar een strakke krul zit die ik altijd de andere kant op wil hebben. We zijn het niet eens, zeg maar. Het helpt op dan mijn hoofdhuid te masseren, zo zit de krul niet tot mijn hoofdhuid ingedraaid. Dat doe ik door de dag heen een aantal keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook wel eens vanuit het niets last van gekregen. Terwijl mijn haar korter was dan normaal en ik had ook veel haaruitval. Bij mij had het met stress te maken en kon ik er weinig aan doen met "externe" middelen. Uiteraard wel de stress proberen te verminderen en toen werd mijn haar ook mooier en geen haarpijn meer.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh en het kan ook vanuit je nek komen door een slechte (thuiswerk) houding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van, gelukkig niet zo heel erg, maar ik draag ook geen hoge staart (langdurig). Helaas geen tips om het te voorkomen. :( Als het echt helemaal vast moet dan vlecht ik het (in) of ik leg een knoop in m’n haar en zet dat vast in een hoge knot met een elastiekje.
sirup schreef:
20-01-2021 20:14
Ik had het een tijdje geleden en het duurde een paar weken. Las dat het zou kunnen komen door de manier waarop je je haar wast. Kan het artikel niet meer terug vinden en heb het vluchtig gelezen, maar het had te maken met achterblijven vet (ofzo) op de hoofdhuid. Het ging dus niet om het product, maar om je haarwastechniek..
Hm ja lijkt inderdaad wel logisch. Hoewel ik mijn haar altijd 2x was en lang uitspoel... Ga het eens opzoeken ☺️
SixthGun schreef:
20-01-2021 20:21
Heb je dik haar? Mijn haar is heel dik en ik heb ook haarpijn na het dragen van een staart of knot, omdat het zwaar is voor de hoofdhuid om het te dragen. Ik probeer wat minder mijn haar vast te doen en ook niet te strak, en na afloop verzorgen met een lekker haarmasker. Dat helpt iets, maar echt over is het niet... dus ik lees graag mee voor tips.
Ja heb wel dikker haar dan de normale doorsnee persoon. Het is zo vervelend, ik hoop stiekem op een easy fix, maar ik vrees dat die er niet is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven