Welke onderzoeken kunnen we nog doen?

21-01-2021 14:44 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik zit al 6 jaar in een fertiliteitstraject en ben momenteel bezig met mijn 2e IVF poging. Ik ben onder behandeling in het UZ Gent. We hadden deze poging 11 cryo's, waarvan er nu 6 gebruikt zijn. In de eerste poging in Nederland hadden we 7 goede embryo's. Daarvoor hebben we IUI en ovulatie inductie gedaan. Ik ben in totaal zes keer zwanger geweest, waarvan vier keer heel kort. Helaas nog geen levend kindje. Wel een keer 20 weken zwanger geweest, maar vanwege extreem veel bloedverlies in de zwangerschap veel te vroeg bevallen. Ik heb volgende week een gesprek met mijn arts in Gent om te evalueren. De laatste keer dat ik er was (in oktober) had hij hele goede hoop en zei hij dat extra onderzoeken er niet waren en ook niet nodig waren, omdat we hele goede kwaliteit embryo's hebben. Maar toch lukt het maar niet. Ik wil graag goed voorbereid het gesprek ingaan. Heeft iemand tips voor onderzoeken die we nog kunnen doen? Ik heb PCOS, voor de rest zijn er bij mijn man en mij geen afwijkingen gevonden.

Al getest/onderzocht (uit mijn hoofd): hormoonwaarden, AMH, bloedstolling, chromosoomafwijkingen, kijkoperaties/hysteroscopie, curretage, waterecho, biopt van het baarmoederslijmvlies om endometitris uit te sluiten, schildklierwaarden.

Wat ik sowieso wil bespreken: PGS, onderzoek naar endometriose, NK cellen, receptivfity test, de ERA test, het gebruik van bloedverdunners/prednison.

Iemand nog andere tips of ideeën? Bedankt voor het meedenken!

Edit: de medicijnen die ik nu gebruik rondom een terugplaatsing zijn: progynova, utrogestan, inprosub (extra progesteron) en kinderaspirine.
daisyliz wijzigde dit bericht op 21-01-2021 15:06
4.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je vooral even een héle dikke knuffel geven :hug:
Geen adviezen, maar wel een dikke knuffel voor jou. :hug:
Alle reacties Link kopieren
HSG heb je ook gehad toch? Of niet omdat je een kijkoperatie hebt gehad?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig zeg :(. Misschien zou er nog onderzocht kunnen worden of de vorm van je baarmoeder afwijkend is?

Edit: beter lezen, waterecho is al gedaan zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-01-2021 14:50
HSG heb je ook gehad toch? Of niet omdat je een kijkoperatie hebt gehad?
Heb ik gehad ja! Had ik er niet bijgezet, omdat we nu toch IVF doen. En lief ben je :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ooit las ik iets over aspirine. Is dat wat je bedoeld met bloedverdunners?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
21-01-2021 15:04
Ooit las ik iets over aspirine. Is dat wat je bedoeld met bloedverdunners?
Had ik er even bij moeten zetten, maar dat gebruik ik al. Met bloedverdunners bedoel ik nog extra medicijnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een stille meelezer en heb de afgelopen jaren veel pech voorbij zien komen bij jou en anderen op het forum. Ik heb geen tips (ben zelf een pechvogel die 4,5 jaar geleden gestart is, slechts een mola en twee biochemische zwangerschappen en een kwaadaardige tumor als gevolg van een verkeerde mutatie van placenta weefsel vielen mij ten deel). Ik voel je wanhoop en verdriet. Je bent daarin niet alleen, al is dat maar een schrale troost!

Ik hoop heel erg dat jullie arts jullie verder kan helpen en dat alle inspanningen, wachten, teleurstellingen en verdriet wordt verzacht en beloond!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Hey Dais :bigkiss: was al benieuwd hoe het met je ging.

Assisted hatching al eens besproken? En ik las laatst iets over groeihormonen vóór de ovulatie-inductie, dat dat mogelijk succesvol zou kunnen zijn. Kan wel even kijken of ik het nog kan vinden? :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
21-01-2021 15:07
Had ik er even bij moeten zetten, maar dat gebruik ik al. Met bloedverdunners bedoel ik nog extra medicijnen.
Dan heb ik geen aanvullende vragen en wens ik je veel succes en hoop ik dat je wens uit mag komen :hug:
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso inzetten op je NK-cellen, gezien het feit dat het bij/na de innesteling mis lijkt te gaan. NK-cellen worden vaak in combinatie met plasmacellen gedaan, dus dat is 2 vliegen in 1 klap. Overige onderzoeken zouden ook zinvol kunnen zijn.
Is bij je man de DNA-fragmentatie ook getest?
Dikke knuffel voor jou.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
21-01-2021 15:22
Hey Dais :bigkiss: was al benieuwd hoe het met je ging.

Assisted hatching al eens besproken? En ik las laatst iets over groeihormonen vóór de ovulatie-inductie, dat dat mogelijk succesvol zou kunnen zijn. Kan wel even kijken of ik het nog kan vinden? :bigkiss:
Hey Lux :heart:

Assisted hatching is eigenlijk nog nooit ter sprake gekomen. Goeie! Zet ik erbij op mijn lijstje. Dat andere ken ik niet. Ik app je vanavond even!
Alle reacties Link kopieren
lentezon2013 schreef:
21-01-2021 15:25
Ik zou sowieso inzetten op je NK-cellen, gezien het feit dat het bij/na de innesteling mis lijkt te gaan. NK-cellen worden vaak in combinatie met plasmacellen gedaan, dus dat is 2 vliegen in 1 klap. Overige onderzoeken zouden ook zinvol kunnen zijn.
Is bij je man de DNA-fragmentatie ook getest?
Dikke knuffel voor jou.
Nee volgensmij is dat nooit getest. Is dat zinvol als je wel gewoon een goede hoeveelheid bevruchtingen en cryo's hebt?
Alle reacties Link kopieren
Kippetje_s schreef:
21-01-2021 15:18
Ik ben een stille meelezer en heb de afgelopen jaren veel pech voorbij zien komen bij jou en anderen op het forum. Ik heb geen tips (ben zelf een pechvogel die 4,5 jaar geleden gestart is, slechts een mola en twee biochemische zwangerschappen en een kwaadaardige tumor als gevolg van een verkeerde mutatie van placenta weefsel vielen mij ten deel). Ik voel je wanhoop en verdriet. Je bent daarin niet alleen, al is dat maar een schrale troost!

Ik hoop heel erg dat jullie arts jullie verder kan helpen en dat alle inspanningen, wachten, teleurstellingen en verdriet wordt verzacht en beloond!

Liefs
Dat hoop ik ook voor jou... :hug:
Alle reacties Link kopieren
En iedereen alvast bedankt voor alle knuffels en lieve woorden.
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
21-01-2021 15:01
Heb ik gehad ja! Had ik er niet bijgezet, omdat we nu toch IVF doen. En lief ben je :heart:

Ach ja, stom.

Leef zo mee! Maar je zit al echt in een fase van het traject waar ik (buiten veel support) je niet kan helpen...
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
21-01-2021 15:28
Nee volgensmij is dat nooit getest. Is dat zinvol als je wel gewoon een goede hoeveelheid bevruchtingen en cryo's hebt?
Hij wordt ook vaak ingezet bij herhaalde miskramen.
Alle reacties Link kopieren
lentezon2013 schreef:
21-01-2021 15:34
Hij wordt ook vaak ingezet bij herhaalde miskramen.
Top, dank je. Ga het zeker bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
21-01-2021 15:29
Ach ja, stom.

Leef zo mee! Maar je zit al echt in een fase van het traject waar ik (buiten veel support) je niet kan helpen...
Je support is ook heel erg helpend :heart:
Alle reacties Link kopieren
DaisyLiz schreef:
21-01-2021 15:25
Hey Lux :heart:

Assisted hatching is eigenlijk nog nooit ter sprake gekomen. Goeie! Zet ik erbij op mijn lijstje. Dat andere ken ik niet. Ik app je vanavond even!
Hm, ging over als er geen goede embryo’s ontwikkelen:

https://bmcpregnancychildbirth.biomedce ... 20-03004-9

Leuk als je even appt :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hey Daisy, schreven wij niet in het MMM topic, lang geleden?

Je schrijft dat je schildklierwaardes gecheckt zijn. Zijn deze 2.5 of lager? Als het rond de 4 is, vinden veel artsen dat een "prima" waarde, maar ik werd toch echt pas zwanger toen het 2.5 werd (en bleef....) Aangezien je moet verhogen zodra je zwanger bent, en dat dus van invloed is op je waarde (want hij stijgt dan, en dus moet je bij slikken tussen de 1 en de 1.5 uit te komen, wat het meest ideaal schijnt te zijn bij zwangerschap).
Misschien heb je hier nog iets aan :) (tenzij je waardes dus héél netjes 2.5 ongeveer is, in dat geval heb ik alleen een dikke :hug: :hug: voor je)
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
21-01-2021 15:38
Hm, ging over als er geen goede embryo’s ontwikkelen:

https://bmcpregnancychildbirth.biomedce ... 20-03004-9

Leuk als je even appt :)
Ah jammer, dan is het denk ik niet voor ons!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
21-01-2021 15:40
Hey Daisy, schreven wij niet in het MMM topic, lang geleden?

Je schrijft dat je schildklierwaardes gecheckt zijn. Zijn deze 2.5 of lager? Als het rond de 4 is, vinden veel artsen dat een "prima" waarde, maar ik werd toch echt pas zwanger toen het 2.5 werd (en bleef....) Aangezien je moet verhogen zodra je zwanger bent, en dat dus van invloed is op je waarde (want hij stijgt dan, en dus moet je bij slikken tussen de 1 en de 1.5 uit te komen, wat het meest ideaal schijnt te zijn bij zwangerschap).
Misschien heb je hier nog iets aan :) (tenzij je waardes dus héél netjes 2.5 ongeveer is, in dat geval heb ik alleen een dikke :hug: :hug: voor je)
Hey Irish! Ja volgens mij wel. Bij jou is het dus wel gelukt zo te lezen? Wat ontzettend fijn zeg! Mijn schildklier is volgens mij netjes, maar ik weet de waarde niet meer uit mijn hoofd. Een jaar geleden was het in Nederland 2. En toen ik overstapte naar Gent vonden ze dat een grensgeval en moest ik nog een keer prikken. De waarde was toen lager. Lief dat je meedenkt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips voor je, maar ik wil graag mijn bewondering uitdrukken voor je vechtlust. Wij zijn 'pas' 2,5 jaar bezig en mogen binnenkort starten met IUI. Waarschijnlijk gaan we niet verder als IUI niet gaat lukken. Om verschillende redenen, maar ook omdat ik dat niet trek. Ik wens je heel veel geluk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven