Geld & Recht alle pijlers

Beleggen in Vastgoed

23-01-2021 16:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben het financieel goed. En willen nu een pandje kopen om te verhuren. Wie heeft er hier al ervaring met een beleggingspand verhuren en heeft tips voor mij.

Uiteraard ga ik mij via meerdere kanalen laten informeren.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:43
98.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verdiep je eens in de problemen op de huizenmarkt momenteel en ga je afvragen of je deel van het probleem of van de oplossing wil zijn.
En koop aandelen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt sinds 1 januari dan het hoge tarief aan overdrachtsbelasting... verder is verhuren echt niet ideaal. Je moet t maar treffen met normale huurders. Ik zou t niet snel doen.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
23-01-2021 17:36
Verdiep je eens in de problemen op de huizenmarkt momenteel en ga je afvragen of je deel van het probleem of van de oplossing wil zijn.
En koop aandelen ofzo.
:worship: :worship: :worship:
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar "Huisjesmelkers en horrorhuurders"
Dan denk je wel 2 keer na.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tweede huis, dat ik verhuur. Het is heel belangrijk, dat je heel selectief bent in je zoektocht naar de juiste huurder, maar zelfs dan is het maar afwachten hoe er met jouw woning wordt omgegaan. Ik heb bewust gekozen voor een ouder iemand. Hierdoor hoef ik minder bang te zijn voor extreme feestjes of een wietkwekerij en een gepensioneerde heeft een vast inkomen.
Voordat ik iedereen over me heen krijg: ik verhuur tegen een gangbaar tarief, ruim binnen de sociale huurgrens.
Mocht het financieel uitkunnen zou ik het zo nog een keer doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar het huis van mijn ouders gekocht als investering en dit huren zij nu.

Heb je zelf al een koophuis? Ik zou het wel alleen doen als je zeker weet dat je het ook kun leien als je bijvoorbeeld je baan kwijt raakt. Als je dat punt niet hebt bereikt zou ik eerder sparen of extra aflossen op je hypotheek om je maandlasten naar beneden te krijgen..
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
23-01-2021 17:36
Verdiep je eens in de problemen op de huizenmarkt momenteel en ga je afvragen of je deel van het probleem of van de oplossing wil zijn.
En koop aandelen ofzo.
Er is krapte op de woningmarkt voor zowel koop- als huurwoningen. Als een woning gekocht wordt en voor een normale prijs verhuurd wordt, is er niks aan de hand. De woning blijft dan gewoon beschikbaar voor woningzoekenden. Huisjesmelkers die woningen opkopen en voor bizarre prijzen verhuren, dát is een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Rejoy schreef:
23-01-2021 18:13
Huisjesmelkers die woningen opkopen en voor bizarre prijzen verhuren, dát is een probleem.
En daarom zijn ze in Den Haag aan het kijken of ze een zelfbewoningsplicht in kunnen gaan voeten.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zijn er veel gemeenten waar je alleen een huis mag kopen voor eigen gebruik, dus niet voor de verhuur.

Verder weet ik niet of je een hypotheek nodig hebt maar in dat geval heb je toestemming nodig van de hypotheekverstrekker om te mogen verhuren.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een recreatiewoning op een park gaan. Kost minder en als je de verhuur uitbesteedt heb je er geen omkijken naar.
Geen verhuurproblemen, zeker zolang corona heerst, want ik voorspel dat iedereen dit jaar in Nederland op vakantie moet.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Interessant onderwerp. Wij hebben ook een bedrag op rekening staan waar we verlies op maken met vermogensbelasting en inflatie.

Wij zitten ook te kijken om een tweede huis te kopen en deze te verhuren. Om ons heen zijn er genoeg die dat doen en we horen alleen maar positieve geluiden. Op lange termijn is een huis verhuren altijd aantrekkelijker dan op de bank laten staan ongeacht de marktsituatie van de huizen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je voor huis willen? Een woonhuis of recreatiewoning? Ik zou me in de eerste plaats niet rijk rekenen. Woningen zijn vrij prijzig in deze tijd dus je moet wel echt een opbrengst hebben wil het aantrekkelijk zijn. Want vergis je niet: bedrag opzij zetten voor onderhoud en reparaties. Als het om een vakantiewoning gaat en als het om gewone verhuur gaat. Bij vakantiewoning komt daar ook werk bij om de hoek kijken. Mails. telefoontjes, reserveringen etc. Véél tijd kost dat en energie. Al die mooie beloftes van vakantieparken met 6% rendement of meer kloppen het eerste jaar wel maar daarna gaat het vaak mis. Onderhoud wordt niet ingecalculeerd, restwaarde op een park etc. Vergis je daar dus niet in. Bij een gewone woning moet je onderzoeken of je het mag verhuren van de gemeente en welke voorwaarden er zijn. En goed berekenen welke lasten je hebt en welke opbrengsten daar tegenover staan. Het is op zich prima te doen maar je moet het allemaal echt uitrekenen

Kortom mijn eerste vraagt blijft eerst staan: vakantiehuis of woonhuis?
Alle reacties Link kopieren
dikkerdjedap schreef:
27-01-2021 12:22
Bij een gewone woning moet je onderzoeken of je het mag verhuren van de gemeente en welke voorwaarden er zijn. En goed berekenen welke lasten je hebt en welke opbrengsten daar tegenover staan. Het is op zich prima te doen maar je moet het allemaal echt uitrekenen

Kortom mijn eerste vraagt blijft eerst staan: vakantiehuis of woonhuis?
Waarom zou de gemeente toestemming moeten geven om je huis te verhuren?
Alle reacties Link kopieren
wij steken het in aandelen, maar ik hoor in mijn omgeving dat inderdaad OG kopen en verhuren een goed rendement oplevert. Omdat die markt krap is kan je kan echt flinke huren vragen en daarnaast stijgt vaak de waarde van je OG. Lekker verdienen dus.

Ik zou wel een huurder zoeken met een goed inkomen of een expat ofzo dat je zeker weet dat je de huur binnen krijgt. Er is vaak niet zoveel aanbod dus mensen zijn bereid om flink te betalen.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
27-01-2021 13:54
wij steken het in aandelen, maar ik hoor in mijn omgeving dat inderdaad OG kopen en verhuren een goed rendement oplevert. Omdat die markt krap is kan je kan echt flinke huren vragen en daarnaast stijgt vaak de waarde van je OG. Lekker verdienen dus.

Ik zou wel een huurder zoeken met een goed inkomen of een expat ofzo dat je zeker weet dat je de huur binnen krijgt. Er is vaak niet zoveel aanbod dus mensen zijn bereid om flink te betalen.
montblanc schreef:
23-01-2021 17:36
Verdiep je eens in de problemen op de huizenmarkt momenteel en ga je afvragen of je deel van het probleem of van de oplossing wil zijn.
En koop aandelen ofzo.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
@acmp: lees maar eens https://vvb-wonen.nl/verhuur/mag-ik-mijn-huis-verhuren/

Echt... overal zitten wel regels aan vast :-)
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
23-01-2021 17:36
Verdiep je eens in de problemen op de huizenmarkt momenteel en ga je afvragen of je deel van het probleem of van de oplossing wil zijn.
En koop aandelen ofzo.
De overheid creëert dit probleem zelf. Maar gelukkig is dat de vraag hier niet.

Als je behoorlijk liquide bent, koop een 'off market' pand (dus een pand wat niet op Funda of bij een makelaar staat), dan wordt je niet overboden en kan je het vaak snel en relatief goedkoop kopen. Verbouw het slim (goede keuken, badkamer. stucwerk en schilderwerk), verhuur het (goed kijken aan wie, je mag best wel eisen stellen). Laat het pand taxeren, de waarde is nu veel hoger als toen je het kocht. Laat het pand financieren tegen de hogere waarde (rentes zijn laag nu, maar niet zo laag als op je eerste hypotheek, omdat je er niet zelf woont). Geniet van het extra inkomen en los met een deel het huis af. Wil je meer herhaal de stappen. Wordt verder geen klootzak of vervelende huisjesmelker.
Alle reacties Link kopieren
koop een 'off market' pand .

Waar vind je zoiets?
Waar moet ik zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben enige tijd geleden een vakantiehuis gekocht omdat ons spaargeld zo slecht rendeerde. De verhuur wordt via het park gedaan, heb je geen werk aan. Levert wel iets minder op dan wanneer je het zelf zou doen. We kunnen er zes weken per jaar zelf zitten dus we hebben er ook plezier van. We kunnen er ook voor kiezen om (op termijn) niet meer via het park te verhuren en er valer zelf te zitten.

Ik zou zelf niet snel een huis puur voor de verhuur kopen. Daar heb je veel meer werk aan (onderhoud), je moet maar net een goede huurder treffen en je hebt er niet zelf ook nog plezier aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt is een organisatie die aan all-in verhuren doet en daarin bemiddelt tussen verhuurders en huurders. Je neemt dan verplicht ook schoonmaak en tuinonderhoud af en op die manier wordt de woning goed in de gaten gehouden.
Alle reacties Link kopieren
vilya schreef:
23-01-2021 17:41
:worship: :worship: :worship:

Ik vind dat dat echt aan de grote jongens ligt. Figuren als Bernhard die hele straten kopen.
Niet iemand die er één woning naast heeft om wat centen veilig te stellen.
Alle reacties Link kopieren
Wij denken aan een woning, geen recreatie woning. Onderhoud is mijn man zijn business, dus geen probleem.

Verhuurvergunning in grote steden is ons bekend. Wij denken aan een huisje waar onze studerende zoon gaat wonen incl een extra student (dat mag zonder vergunning in onze stad) en vanaf 1 Jan 2022 verhuurvergunning aanvragen voor nog 2 extra studenten.

Zo besparen we ook de kamerhuur van €500,00 voor eigen zoon.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt aantrekkelijk To.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven