Beperkt in het kunnen

24-01-2021 11:16 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is er toch met mij. Een vriendin van mij heeft 21-0 van mij gewonnen met tafeltennis. Ze kon drummen. En ik liet constant automatisch mijn linker drumstick los (die door moet gaan) als ik met de rechter begon te drummen. Ze moest zelfs aan haar broer vragen of dat hoort dat dat lastig is in het begin. Dus zij heeft dat nooit gehad. Ze kan stukken componeren op de piano niet normaal! Het lijkt wel Chopin. Zonder dat ze ooit pianoles gehaf heeft! Bizar goed. Verder heeft ze een prachtige zangstem. Ze heeft nooit op muziekles gezeten, maar een talent! Ook schrijft ze prachtige liedjes die ze zingt en waarbij ze speelt op haar gitaar. Verder kan ze heel mooi tekenen. Ze doet ook nog twee sporten naast haar ingewikkelde studie op de unie. Ze kan gewoon alles.. Die is gewoon in alles goed! En ze denkt ook nog dat dit het normaal is. Dus ben ik bang dat ze echt denkt jeetje die Elieke kan echt niks. Hoe dom is zij. Maar erger nog.. dat ik zwaar beperkt ben in het kunnen. Zal iedereen dat zien?! Dit maakt me zo bang. Tja ik weet niet waar ik goed in ben🙁 Ik hoop eigenlijk dat zij gewoon een wonderkind is (wat ze zelf niet doorheeft) en dat echt niet iedereen voor zoveel dingen talent heeft als zij. Ik word er namelijk zo onzeker van. Ik kon vannacht niet slapen. Ze is wel gepest om haar uiterlijk vroeger. Dat vind ik heel erg. Maar in de club komen wel heel erg veel jongens met haar dansen (maar dat vind ik leuk hoor hahaha dat maakt me niet onzeker). En daar staat ze bekend om bij haar vrienden.
elieke wijzigde dit bericht op 24-01-2021 11:21
8.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, die vriendin zal toch wel meer mensen tegenkomen die net als jij niet in alles supergetalenteerd zijn. Maak je geen zorgen, er lopen meer mensen rond die moeite moeten doen om iets te kunnen dan supermensen.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
24-01-2021 11:19
Nou zeg, die vriendin zal toch wel meer mensen tegenkomen die net als jij niet in alles supergetalenteerd zijn. Maak je geen zorgen, er lopen meer mensen rond die moeite moeten doen om iets te kunnen dan supermensen.
Dank! Dus zij is idd een wonderkind laten we het zo noemen. Er zijn dus echt mensen due voor alles veel moeite moeten doen zoals ik? En mensen die alles kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Elieke schreef:
24-01-2021 11:21
Dank! Dus zij is idd een wonderkind laten we het zo noemen. Er zijn dus echt mensen due voor alles veel moeite moeten doen zoals ik? En mensen die alles kunnen zoals zij? Dus niet dat iedereen zo is als zij.
Alle reacties Link kopieren
En er zijn bijvoorbeeld mensen die sommige dingen goed kunnen en andere dingen minder goed.
Mezelf niet vergelijken met anderen maakt voor mij het leven makkelijke. Misschien voor jou ook.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 24-01-2021 11:25
5.88% gewijzigd
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:38
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ze ziet in ieder geval jouw goede kanten (ook al zie jij die zelf misschien niet) anders was ze niet jouw vriendin
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gemiddelde IQ in Nederland/Wereld is 100.

IQ Nederland
Het gemiddelde IQ op de wereld en dus ook in Nederland ligt op 100. ... In Nederland heeft gemiddeld gezien 2,5 procent van de mensen een IQ dat hoger is dan 130. 68 procent van de Nederlanders heeft een gemiddeld IQ, oftewel een IQ dat tussen de 85 en 115 ligt.



Dus zat mensen kunnen niet alles of alles leren. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
ik dacht trouwens toen ik de topictitel las dat je minimaal een paar lichaamsdelen miste. En n deel van je hersenen ;) . Het valt dus allemaal wel mee, jij niet beperkt, zij gewoon wat meer talenten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Welke club is dat waar veel jongens nu komen dansen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-01-2021 11:38
Welke club is dat waar veel jongens nu komen dansen?
:-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel een keer tegen je tafeltennissen hoor, als dat weer mag. Dan win je waarschijnlijk dik, al hoop ik ook wel een puntje te scoren.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-01-2021 11:29
Gemiddelde IQ in Nederland/Wereld is 100.

IQ Nederland
Het gemiddelde IQ op de wereld en dus ook in Nederland ligt op 100. ... In Nederland heeft gemiddeld gezien 2,5 procent van de mensen een IQ dat hoger is dan 130. 68 procent van de Nederlanders heeft een gemiddeld IQ, oftewel een IQ dat tussen de 85 en 115 ligt.



Dus zat mensen kunnen niet alles of alles leren. Helaas.

IQ is ook helemaal niet zaligmakend. Met een hoog EQ kom je een stuk verder in het leven, en dichter bij jezelf en anderen.
KamilleT schreef:
24-01-2021 11:40
Ik wil wel een keer tegen je tafeltennissen hoor, als dat weer mag. Dan win je waarschijnlijk dik, al hoop ik ook wel een puntje te scoren.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-01-2021 11:40
Ik wil wel een keer tegen je tafeltennissen hoor, als dat weer mag. Dan win je waarschijnlijk dik, al hoop ik ook wel een puntje te scoren.
Hahaha ahh
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-01-2021 11:38
Welke club is dat waar veel jongens nu komen dansen?
Voor corona
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-01-2021 11:38
Welke club is dat waar veel jongens nu komen dansen?
Dansen ze bij de alleskunner? Daar zitten veel mensen bij elkaar
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
24-01-2021 11:24
En er zijn bijvoorbeeld mensen die sommige dingen goed kunnen en andere dingen minder goed.
Mezelf niet vergelijken met anderen maakt voor mij het leven makkelijke. Misschien voor jou ook.
Dank!
Alle reacties Link kopieren
Dank iedereen
De enige juiste vergelijking is de vergelijking met jezelf.
Wat kan je nu beter dan 2 of 5 jaar geleden, waarin ben jij gegroeid?
Alle reacties Link kopieren
Weet je, iedereen heeft wel een talent of meerdere, alleen ze zijn niet allemaal opvallend/krijg je veel eer voor/super nuttig.

Je ziet trouwens vaak dat als iemand een talent heeft in een bepaalde hoek, ze andere zaken in die hoek ook beter kunnen. Dus als jij bovengemiddeld bent in bijvoorbeeld badminton, dan zal squash je ook niet slecht af gaan. Heb je talent voor muziek met bv een absoluut gehoor, dan is het makkelijker om een nieuw instrument aan te leren.
Maar ook belangrijk is, talent hebben is leuk, maar je moet het wel ontwikkelen. Toevallig heeft jouw vriendin al die talenten en de ruimte gehad om deze te kunnen ontwikkelen. Want iemand die matig getalenteerd is, maar hard werkt, kan verder komen dan een supertalent die maar aanrommelt.

En iemand met talent/vaardigheden kijkt heus niet altijd neer om mensen die minder handig zijn. Voor haar zijn dingen normaal en toen bleek dat het bij jou lastiger ging, wilde ze weten wat nu wel normaal is. Als je zelf heel vaardig ergens in bent, dan is zoiets even een reality check dat een ander er wel moeite mee kan hebben. En afhankelijk van je karakter, hangt iemand daar een oordeel aan vast. De een zal denken, tjeee.... sukkels en lacht je uit. De ander; oh jee, even er niet bij stil gestaan dat we niet allemaal hetzelfde zijn. En probeert je te helpen.

Jouw vriendin heeft blijkbaar gewoon veel talenten en ontwikkeld ze actief. Maar bedenk met alles (tekenen, muziek, sport ed), het belangrijkste is dat je er zelf lol in hebt. Leuk dat iemand anders beter is, er zal altijd iemand ander beter zijn, gebruik het hoogstens om jezelf er aan op te trekken of jezelf te inspiriren. Maar vooral: heb plezier in wat je doet. Je doet het voor jezelf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sommige talenten zijn wel leuker, beter of lucratiever dan andere. Ik ben eens als schrijvende pers een dag op pad geweest met een Hoogeplaatst Persoon. Ik was echt onder de indruk van hoe hij mensen benaderde, snel tot de kern kwam, op basis van summiere gesprekken het belang van de ander kon doortrekken naar het belang van zijn organisatie, etc. Toen ik mijn artikel toestuurde om te laten nalezen, kreeg ik dikke complimenten, vond hij het vlot lezend en to the point, en knap dat ik dat uit al die saaie meetings had gehaald. De man bedoelde het vast heel goed, maar ik voelde me wel een beetje als een kind dat een snoepje krijgt voor een mooie tekening. Als je beste kunstje is dat je aardige stukjes kunt schrijven...
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-01-2021 12:09
Sommige talenten zijn wel leuker, beter of lucratiever dan andere. Ik ben eens als schrijvende pers een dag op pad geweest met een Hoogeplaatst Persoon. Ik was echt onder de indruk van hoe hij mensen benaderde, snel tot de kern kwam, op basis van summiere gesprekken het belang van de ander kon doortrekken naar het belang van zijn organisatie, etc. Toen ik mijn artikel toestuurde om te laten nalezen, kreeg ik dikke complimenten, vond hij het vlot lezend en to the point, en knap dat ik dat uit al die saaie meetings had gehaald. De man bedoelde het vast heel goed, maar ik voelde me wel een beetje als een kind dat een snoepje krijgt voor een mooie tekening. Als je beste kunstje is dat je aardige stukjes kunt schrijven...
Of je neemt het compliment aan en begrijpt dat dit een talent is! Wees er trots op ipv jezelf neer te halen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mij is een soort van klipgeit. Stuur hem een berg op via een pad dat glad, nat, kiezelig en eng is. En hij loopt hem sneller naar boven en beneden dan sommige gidsen.
Leuk talent, maar je kunt het niet showen of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
24-01-2021 11:29
Gemiddelde IQ in Nederland/Wereld is 100.

IQ Nederland
Het gemiddelde IQ op de wereld en dus ook in Nederland ligt op 100. ... In Nederland heeft gemiddeld gezien 2,5 procent van de mensen een IQ dat hoger is dan 130. 68 procent van de Nederlanders heeft een gemiddeld IQ, oftewel een IQ dat tussen de 85 en 115 ligt.



Dus zat mensen kunnen niet alles of alles leren. Helaas.
Maar de genoemde talenten hebben vrij weinig te maken met iq, vooral met fysieke vaardigheden en muzikaal talent. Dit gaat meer over oog-hand coördinatie en gehoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven