Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vraag maatregelen

24-01-2021 12:00 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben een zorgmedewerker en kom in dat kader ook bij mensen thuis, die in sommige gevallen kwetsbaar zijn. Ik ben daardoor voorzichtig met de maatregelen. Niet uit angst voor mijzelf, maar ik zou het vreselijk vinden als via mij iemand anders ziek wordt, of erger. Thuis heb ik een vriend die eigenlijk niemand ziet (soms buiten op 1,5 meter), en 1 alleenwonende vriendin die eigenlijk ook niemand ziet komt wel eens bij ons thuis, met wie ik wel binnen de 1,5 meter-cirkel kom. Zij vertelt net blij over een date, die ze amper kent, die is blijven slapen vannacht. En vraagt nu wanneer wij weer af gaan spreken bij ons thuis. Nu weet ik dat ik met oog op mijn eigen innerlijke morele discussie soms wat te star kan zijn, maar ik vind het nu toch even lastig wat te doen. 'Gewoon' afspreken zoals altijd en niet zo overbezorgd doen, eventjes enkel afspreken met 1,5 meter tussen ons of buiten, een paar dagen wachten op eventuele klachten voor we elkaar weer zien, of... Ik ben gewoon even benieuwd wat jullie overwegingen zouden zijn in dit geval. Spaar me niet ;-) . En alvast dank voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je er prettiger bij voelt, zal je vriendin begrijpen dat je even een paar dagen wilt wachten, en daarna eventueel buiten afspreken?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan anderhalve meter afstand houden met die vriendin, dat is eigenlijk toch ook de bedoeling?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Gunst, ik geloof dat ik me daar eigenlijk niet zo druk over zou maken en gewoon vandaag ofzo zou kunnen afspreken.

Maar als je je geruster voelt om buiten af te spreken moet je dat doen.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me verder niet bezig houd met wie mijn vrienden de dagen vóór mij hebben gezien. Maar dat is waarschijnlijk naïef
Alle reacties Link kopieren
Ik hanteer voor iedereen buiten mijn gezin de anderhalvemeterregel. Ook voor mijn moeder als ik daar langs ga. Ook voor mijn schoonzoon die hier af en toe is. En vrienden ontvang ik al maanden niet thuis.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon anderhalve meter afstand .
Alle reacties Link kopieren
Voor je gemoedsrust, spreek buiten af. Het is lekker wandelweer.
Susan schreef:
24-01-2021 12:05
Ik zou dan anderhalve meter afstand houden met die vriendin, dat is eigenlijk toch ook de bedoeling?
Dit. Er was al geen reden om minder afstand te houden met haar
Wattenbolleke schreef:
24-01-2021 12:05
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me verder niet bezig houd met wie mijn vrienden de dagen vóór mij hebben gezien. Maar dat is waarschijnlijk naïef

Dat is dus waarom deze tweede golf zo lang duurt. Pietje ziet Klaasje en Klaasje ziet Marietje en Marietje heeft een date met Leo enz. enz.

De gedachte achter de basisregel die al vanaf het begin geldt (blijf zoveel mogelijk thuis en ontmoet zo min mogelijk mensen) lijkt bij veel mensen maar niet te landen.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso afstand houden en aangezien het best aardig weer is zou ik deze week even buiten afspreken.
Het idee is dat je met mensen buiten je huishouden op 1,5 m afstand blijft. Aangezien jij zegt dat je voor je werk de risico’s wilt minimaliseren, snap ik je OP niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-01-2021 12:20
Dat is dus waarom deze tweede golf zo lang duurt. Pietje ziet Klaasje en Klaasje ziet Marietje en Marietje heeft een date met Leo enz. enz.

De gedachte achter de basisregel die al vanaf het begin geldt (blijf zoveel mogelijk thuis en ontmoet zo min mogelijk mensen) lijkt bij veel mensen maar niet te landen.
Dat komt ook door onze regering. In andere landen wordt aangestuurd op een sociale bubbel, hier niet.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
24-01-2021 12:20
Dat is dus waarom deze tweede golf zo lang duurt. Pietje ziet Klaasje en Klaasje ziet Marietje en Marietje heeft een date met Leo enz. enz.

De gedachte achter de basisregel die al vanaf het begin geldt (blijf zoveel mogelijk thuis en ontmoet zo min mogelijk mensen) lijkt bij veel mensen maar niet te landen.
Dat lijkt me sterk. Ik schrijf niet dat ik mensen zie bij de vleet, maar als ik afspreek met een vriendin houd ik afstand en indien mogelijk spreken we af voor een wandeling.
En ik maak me daarbij niet druk over wie zij de vorige dagen gezien zou kunnen hebben.
En bovendien, dat mag ook gewoon, afspreken met een vriendin. Ik ga mezelf geen strengere regels opleggen dan de regels die er zijn.
Sowieso 1,5 meter afstand, maar dat geldt altijd.

Zelf heb ik een paar vrienden twee weken afgehouden nadat ze vertelden over het illegale feest waar zij waren met oud en nieuw.

Als ik jou was zou ik haar uitnodiging dus twee weken afhouden.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin die ‘eigenlijk ook niemand ziet’ en een date die is blijven slapen vind ik best lastig te rijmen. Ik denk dat een groot deel van de besmettingen terug te voeren zijn op mensen die ‘eigenlijk’ niemand zien. En dan is dat toch nog Piet bij hen thuis, ze gaan nog wel naar Truus, en de buren komen natuurlijk ook dingen brengen en even koffie drinken. En omdat ze ‘eigenlijk’ niemand zien, letten ze ook niet zo op die afstand.

Mensen die ‘eigenlijk’ niemand zien, zijn net als ouderen op de eerste hulp die zeggen dat ze ‘wel eens een borreltje’ drinken. Dan gaan er al snel alarmbellen rinkelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even overslaan of iets online doen en dan later op anderhalve meter afspreken.
Wattenbolleke schreef:
24-01-2021 12:23
Dat lijkt me sterk. Ik schrijf niet dat ik mensen zie bij de vleet, maar als ik afspreek met een vriendin houd ik afstand en indien mogelijk spreken we af voor een wandeling.
En ik maak me daarbij niet druk over wie zij de vorige dagen gezien zou kunnen hebben.
En bovendien, dat mag ook gewoon, afspreken met een vriendin. Ik ga mezelf geen strengere regels opleggen dan de regels die er zijn.

Dat mag, maar dat is dus wel wat ik bedoel: doordat iedereen de grenzen opzoekt van wat mag, duurt het allemaal zo lang.

Terwijl als we allemaal de algemene boodschap nou eens ter harte nemen - beperk zoveel mogelijk je contacten - dan zijn we er met z'n allen des te sneller vanaf. Zeker nu de vaccins er zijn.
RikM schreef:
24-01-2021 12:35
Dat mag, maar dat is dus wel wat ik bedoel: doordat iedereen de grenzen opzoekt van wat mag, duurt het allemaal zo lang.
Precies. Er zijn veel adviezen, maar doordat weinig echt verboden is wordt corona onnodig verspreid. Bijvoorbeeld omdat mensen thuis werken niet zo leuk vinden.
RikM schreef:
24-01-2021 12:35
Dat mag, maar dat is dus wel wat ik bedoel: doordat iedereen de grenzen opzoekt van wat mag, duurt het allemaal zo lang.

Amen! :thumbsup:
Daarom pleit ik ook voor thuiswerkverplichting en dat je verplicht ook maar max. 1 persoon mag zien.
Net als in België bv, Nederland is echt véél te laks. Veel 'adviezen' maar dat werkt dus niet. Gezond verstand om die op te volgen is vaak ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:50
Daarom pleit ik ook voor thuiswerkverplichting
lang niet iedereen kan thuiswerken hoor
En om die mensen heen, zit ook altijd een schil van mensen die wel een paar dagen kunnen thuiswerken, maar ook af&toe op locatie nodig zijn
lilalinda schreef:
24-01-2021 12:53
lang niet iedereen kan thuiswerken hoor
En om die mensen heen, zit ook altijd een schil van mensen die wel een paar dagen kunnen thuiswerken, maar ook af&toe op locatie nodig zijn

Alleen als je écht niet kan thuiswerken kan je naar je werk gaan. Maar er zijn genoeg landen waar thuiswerken nu verplicht is, waar streng op wordt gecontroleerd en dat werkt.
Ik ken mensen (met een kantoorbaan) die al sinds maart 2020 thuiswerken. Voor wie het kan moet het verplicht zijn.
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:57
Ik ken mensen (met een kantoorbaan) die al sinds maart 2020 thuiswerken. Voor wie het kan moet het verplicht zijn.
Ik ben zo iemand en ik ken mensen met een kantoorbaan die thuiswerken amper twee weken hebben volgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor vriendin dat ze een geslaagde date had :) Al helemaal als ze verder vrijwel niemand anders ziet, behalve jou dan wel eens.

Persoonlijk zou ik gewoon afspreken, maar ik ben jou niet. Als je twijfelt, zou ik buiten afspreken, gaan wandelen ofzo. Of juist vanmiddag afspreken, de incubatietijd (mocht ze onverhoopt gisteravond of vannacht besmet zijn) is gemiddeld wel een aantal dagen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:57
Alleen als je écht niet kan thuiswerken kan je naar je werk gaan. Maar er zijn genoeg landen waar thuiswerken nu verplicht is, waar streng op wordt gecontroleerd en dat werkt.
Ik ken mensen (met een kantoorbaan) die al sinds maart 2020 thuiswerken. Voor wie het kan moet het verplicht zijn.
en om mij heen houden mensen zich daaraan

Thuiswerken is echt de norm hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven