Mode & Beauty alle pijlers

Wat zijn nou goede jeans?

24-01-2021 12:59 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben mijn kast weer eens aan het uitmesten en ik kom tot de conclusie dat ik niet meer happy wordt van de jeans die ik heb liggen. Ik heb eentje van Levi's, nu 1.5 jaar oud, die prachtig zwart was bij aankoop, maar nu al heel vaal geworden is (met name rondom het zadelgebied, het ziet er echt uit alsof hij daar binnenkort gaat scheuren :"-( ).
Heb nog een andere jeans van Noisy May, die nog steeds mooi zwart is, maar gigantisch is gaan lubberen, dus die moet ik de hele tijd opheisen. Andere blauwe broek van Noisy May is pas vier maanden oud en lubbert ook enorm.
Ik was mijn jeans overigens wel. Altijd koud, en altijd na een aantal keer dragen. Ik weet dat je dat eigenlijk het liefste niet zou moeten doen, maar jeans nooit wassen vind ik ook een beetje viezig.

Wie heeft er tips voor een jeansmerk dat goed vorm- en kleurvast blijft? Mag ook wel wat prijziger zijn. Maar bijvoorbeeld de Levi's waren ook niet bepaald goedkoop (100 euro), en die kwaliteit is me echt tegengevallen...
Volgens de enorme huldigende uitroepen van vele vrouwen zijn de jeans van Zeeman tot allerbeste bestempeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag veel Kuyichi, deze blijven goed
GStar
Ik zweer bij Wrangler maar het is heel persoonlijk.
Mudjeans en dan leasen
Alle reacties Link kopieren
Wat tips mbt de problemen die je aankaart. Broeken gaan lubberen door teveel elastan ed. Dus des te meer katoen en des te minder toevoegingen, des te beter ze in model blijven. Hun kleur behouden ze beter als je een scheutje azijn bij de was toevoegt.
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik lees mee, ik heb geen enkele broek maar je kan ook niks passen nu. Wilde eigenlijk Levi's bestellen, maar dat klinkt niet als een goed idee.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
De Levi's met elastiek erin schijnen niet best te zijn.
Ik ben erg tevreden met h&m. Was ze niet vaak maar gewoon op 40 graden met de rest mee.
Alle reacties Link kopieren
Gstar blijft lang mooi!
Gstar!
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
24-01-2021 13:13
Mudjeans en dan leasen
Dit klinkt interessant! Heb je daar ervaring mee? Blijven de jeans lang mooi?
Alle reacties Link kopieren
Overigens was mijn probleem met de Levi's niet het lubberen, maar de kleur!
Qua model is hij nog steeds erg strak en mooi aansluitend, maar hij is enorm vaal geworden.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
24-01-2021 13:38
Overigens was mijn probleem met de Levi's niet het lubberen, maar de kleur!
Qua model is hij nog steeds erg strak en mooi aansluitend, maar hij is enorm vaal geworden.
Dit had ik in het verleden ook een paar keer. Wat NummerZoveel zegt doe ik ook maar dan iets anders. Ik doe donkerblauwe en zwarte jeans voordat ik ze was een nacht in een emmer met schoonmaakazijn en water en dan behouden ze echt hun kleur.

Ik zweer trouwens bij Levi's.
Alle reacties Link kopieren
Jeans zonder stretch en dan niet te vaak wassen en als je dat wel doet, op fijnwasprogramma met fijnwasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de mijne bij Kings of Indigo en dan de modellen met 1-1,5% elastan. Sowieso was ik mijn spijkerbroeken heel erg weinig, misschien 1x in de 3 maanden ofzo, op die manier blijven ze bij mij het mooiste.
Verder was ik spijkerbroeken altijd apart van andere kledingstukken, wij hebben een speciaal programma op de wasmachine zitten.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een aantal Levi’s maar koop sowieso nooit die gitzwarte. Heb nu van Mango ook een aantal broeken en ik moet zeggen, ik ben daar echt super tevreden over! Onlangs nog een mooi flared model (is mijn favo model) besteld en weer heel erg blij mee. Heel vrouwelijk zitten ze!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Denham
-
Alle reacties Link kopieren
Oh en jeans nooit in de wasdroger doen. En al helemaal niet als er stretch in zit, de stretch verweert door de droger en daardoor gaan ze heel snel lubberen! Gewoon koud wassen, scheut azijn erbij en op droogrek laten drogen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
24-01-2021 13:54
Ik koop de mijne bij Kings of Indigo en dan de modellen met 1-1,5% elastan. Sowieso was ik mijn spijkerbroeken heel erg weinig, misschien 1x in de 3 maanden ofzo, op die manier blijven ze bij mij het mooiste.
Verder was ik spijkerbroeken altijd apart van andere kledingstukken, wij hebben een speciaal programma op de wasmachine zitten.
Ik koop de mijne bij de zeeman en de c&a.
Die kan ik gewoon wassen na 2x dragen en dan blijven ze mooi.

Absurd dat je duurdere merken koopt terwijl je die broeken blijkbaar niet eens kan wassen omdat ze dan gelijk minder mooi worden.
Alle reacties Link kopieren
C&A al jaren en zijn gewoon hele goede broeken voor het geld.
Blijf in jezelf geloven !
Honingbij_ schreef:
24-01-2021 13:36
Dit klinkt interessant! Heb je daar ervaring mee? Blijven de jeans lang mooi?
Ja!
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
24-01-2021 14:03
Denham
Thnx, meteen ff de app op de foon gezet, vind het een goed merk
Alle reacties Link kopieren
Een oude Lois van de kringloop ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
24-01-2021 13:38
Overigens was mijn probleem met de Levi's niet het lubberen, maar de kleur!
Qua model is hij nog steeds erg strak en mooi aansluitend, maar hij is enorm vaal geworden.
In dat geval zou je hem kunnen behandelen met dylon textielverf voor in de wasmachine. Is te koop in een soort kant-en-klare wasbol, met fixeerzout en al erin. Broek eerst gewoon wassen, verfbol bij het nog natte goed in de machine en nogmaals programma draaien. Wordt prachtig diepzwart en blijft dat veel langer dan hoe de broek uit de winkel kwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven