Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona testlocatie in de brand gestoken in Urk

24-01-2021 14:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toestraks zat ik het AP nieuws te lezen toen ik ons land opeens voorbij zag komen.
Helaas geen positief bericht.

https://apnews.com/article/netherlands- ... fbf41e8340

Hier ook even een Nederlands linkje:

https://nos.nl/artikel/2365759-brandsti ... r-ggd.html

Vind het vooral ook zielig voor de GGD-medewerkers die er ontdaan van zijn. Die riskeren al meer door daar te gaan testen en dan gaan een stelletje dat zo kapot maken.
Alle reacties Link kopieren
Hier is al een topic over
Zie je daar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook sneu voor de Urkers die zich wél aan de regels houden. Door een klein groepje mafklappers wordt je hele dorp even te kijk gezet.

Kijk, je kan het eens zijn met die regels of niet. Maar dit vind ik wel echt veel te ver gaan. Wat mij betreft mogen ze de raddraaiers keihard aanpakken.
lilalinda schreef:
24-01-2021 14:05
Hier is al een topic over
Zie je daar
Waar dan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
24-01-2021 14:05
Hier is al een topic over
Zie je daar
Ja waar dan? Ik vraag eigenlijk al een tijdje af wat er daar mis is gegaan in de opvoeding van die Urkse jongelui. Is dit niet de gemeente met de meeste kerkgangers? Ik begrijp hier echt niets van.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet meer testen op Urk dan maar.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
24-01-2021 14:31
Ja waar dan? Ik vraag eigenlijk al een tijdje af wat er daar mis is gegaan in de opvoeding van die Urkse jongelui. Is dit niet de gemeente met de meeste kerkgangers? Ik begrijp hier echt niets van.
Een beetje hetzelfde waarschijnlijk als met het cocainegebruik daar. Dan wordt gezegd dat ze doordeweeks keihard werken en in het weekend los mogen gaan.
jo12345 schreef:
24-01-2021 14:45
Gewoon niet meer testen op Urk dan maar.
Muur eromheen?
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
24-01-2021 14:31
Ja waar dan? Ik vraag eigenlijk al een tijdje af wat er daar mis is gegaan in de opvoeding van die Urkse jongelui. Is dit niet de gemeente met de meeste kerkgangers? Ik begrijp hier echt niets van.
Ik heb het boek De ontdekking van Urk gelezen, van Matthias Declercq. Daarin staat dat er vaker rellen zijn, bijvoorbeeld met vuurwerkbommen. Een soort rare combinatie van boys will be boys, geen vrije wil want god bepaalt alles en god is ook degene die oordeelt, dus hoeven ouders dat niet te doen.
Religie en een pandemie matcht in elk geval niet echt lekker. In Antwerpen zijn ook veel problemen met orthodoxe joden die constant illegale 'grote mensen' feesten geven en massaal bij elkaar blijven komen. Veel brandhaarden in die wijken.
Het feit dat religie ook nog grondwettelijke uitzonderingen heeft helpt natuurlijk niet echt mee om dat onder controle te krijgen.
En Urk is biblebelt meets drugs, dus ook al geen fantastische combi. Voor mijn part zetten ze er 'n hek om heen; niemand meer er in of er uit tot corona is uitgeroeid.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-01-2021 14:20
Waar dan?
Kan het ook nergens vinden.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
in het Avondkloktopic gaat er ook over Urk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Elke keer bij feesten, demonstraties e.d. heb ik een gevoel van "Zet er een hek omheen en houd ze daar drie weken binnen".
Thuisbezorgd kan wel voedsel bezorgen, op de feestvierders hun eigen kosten, uiteraard.

Gewoon drie weken in groepsquarantaine en pech als er eentje ziek wordt, net zolang bij elkaar houden na die 3 weken tot er 24 uur niemand meer een symptoom heeft.

Plus uiteraard niet verzekerd zijn als je coronagerelateerd naar het ziekenhuis moet.

Zeker met die feesten in loodsen e.d. lijkt zo'n groepsquarantaine me niet moeilijk te organiseren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bluebelll schreef:
24-01-2021 15:07
Ik heb het boek De ontdekking van Urk gelezen, van Matthias Declercq. Daarin staat dat er vaker rellen zijn, bijvoorbeeld met vuurwerkbommen. Een soort rare combinatie van boys will be boys, geen vrije wil want god bepaalt alles en god is ook degene die oordeelt, dus hoeven ouders dat niet te doen.
Dank voor de boekentip! Lijkt me heel interessant.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Had dit ook niet van Urk gedacht.

Dacht dat het een gemoedelijk dorpje was, waar ze zich juist zo goed mogelijk zouden gedragen omdat god meekijkt.
Alle reacties Link kopieren
Heel ontmoedigend, dit.
Hopelijk gaan er mensen die weten wie dit gedaan hebben praten want dit gaat natuurlijk veel te ver.
Dit is terreur en heeft helemaal niets met meningsverschillen te maken.

Ik vind trouwens niet dat je alle inwoners van Urk moet straffen, ook niet in gedachten of met ferme uitspraken, voor de daden van een stel extremisten.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-01-2021 15:43
Had dit ook niet van Urk gedacht.

Dacht dat het een gemoedelijk dorpje was, waar ze zich juist zo goed mogelijk zouden gedragen omdat god meekijkt.

Er loopt daar volk rond dat zichzelf boven de wet zet, en dat heeft volgens mij wel iets te maken met extreem-orthodoxe levensopvattingen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-01-2021 15:47
Er loopt daar volk rond dat zichzelf boven de wet zet, en dat heeft volgens mij wel iets te maken met extreem-orthodoxe levensopvattingen.
Denk dat je gelijk hebt en dat ik er een nogal naief beeld van had.
Alle reacties Link kopieren
De Neanderthalers zijn niet uitgestorven, ze leven nog, vandalen op Urk.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
.
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 21-03-2021 11:33
98.28% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-01-2021 15:43
Had dit ook niet van Urk gedacht.

Dacht dat het een gemoedelijk dorpje was, waar ze zich juist zo goed mogelijk zouden gedragen omdat god meekijkt.
Juist niet streng gelovig dus je moet ergens ontladen.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
24-01-2021 16:13
Juist niet streng gelovig dus je moet ergens ontladen.

Mwoah, 40% SGP, dat tref je niet veel aan in Nederland. Reken daarbij meer dan 17% FvD en 13% PVV dan kom je op 70% die (bij de laatste Provinciale verkiezingen) op extreme partijen stemden, partijen die weinig op hebben met de huidige overheid.
https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/urk/PS2019
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
24-01-2021 16:29
Mwoah, 40% SGP, dat tref je niet veel aan in Nederland. Reken daarbij meer dan 17% FvD en 13% PVV dan kom je op 70% die (bij de laatste Provinciale verkiezingen) op extreme partijen stemden, partijen die weinig op hebben met de huidige overheid.
https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/urk/PS2019
ik denk dat er een komma mist in de tekst die je quote en dat er eigenlijk staat: juist niet, enz
Dan staat er ineens iets heel anders
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Mijn zin loopt niet goed. Ik bedoel vanwege de strenge leer moet er op een andere manier een uitlaatklep gevonden worden.
Zo zie je maar dat inteelt geen goed idee is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven