Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

22-01-2021 14:00 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben sinds woensdagavond 22.30 gestopt met roken. Ik rookte 35 sigaretten per dag. 13 euro per pakje Marlboro. 390 per maand wat gestoord was. Ik ben van de exttemen, alles of niks. Minderen werkt niet. Shag ook niet vind alles vies behalve marlboro.

De voornaamste reden was geld. 390 per maand is gewoon extreem veel. Ik verdien niet eens zoveel. Verder mijn gezondheid en uiterlijk.

Graag positieve stopverhalen. Ik voel me ellendig.Zouden nicotinepleisters helpen? Graag advies dat ik dit x doorzet.
Alle reacties Link kopieren
Pracht stok achter de deur toch, het geld. Verder alleen maar voordelen. Stoppen met roken is niets anders dan de volgende niet opsteken. Succes, hoop dat er meer tips voor je volgen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!!

Overleg met een huisarts.
Ik ben zelf 30 jaar geleden gestopt, gewoon laatste uitgedrukt en niet weer aangestoken. Probeer afleiding te vinden, lezen handwerken of wat dan ook.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
35 sigaretten per dag is echt wel veel.

Wat zul jij ook een tijd overhebben!

Een gewoonte kun je doorbreken als je 66 dagen iets anders gaat doen dan normaal. Dus op die momenten dat je normaal een sigaret aanstak, ga je nu kauwgom kauwen, een stressbal in je handen nemen, lopen, water drinken, touwtje springen... wat je maar kan doen in diezelfde tijd dat je anders een stokje had aangestoken om jezelf vrijwillig giftige en schadelijke rook toe te dienen.

En maak nu alvast €390 euro over naar je spaarrekening en kom daar niet aan. Dan zie je ook de geldelijke beloning voor je verandering van gewoonte.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gestopt van de een op de andere dag.
Nooit meer een peuk aangeraakt.
Nu al weer 12 jaar geleden.
:yes:
Ik ben 12 jaar geleden gestopt met roken, halverwege een pakje gestopt. Was er helemaal klaar mee. Dat dwangmatige moeten roken.
Ik heb er een paar dagen last van gehad en nicotine kauwgom genomen maar het viel uiteindelijk heel erg mee.
Beste beslissing ooit!
Het nicotinemonstertje in je geest vraagt steeds om weer te beginnen. Ga ervan uit dat dat monstertje er niet is om jou goed te doen en ga er zeker niet vanuit dat dat monstertje macht over je heeft, dus zodra het als een peuter begint te zeuren neem jij een ander besluit en als je dat volhoudt, dan stopt het gezeur vanzelf.


Ik wens je gezondheid en een stralend hoofd toe.


Edit: Als je een nicotinevervanger neemt dan rook je gewoon nog steeds maar dan op een andere manier.
Ik nu bijna twee jaar geleden. Ik was ook een stevige roker en ook ik schrok van de oplopende prijzen.

Ik had het boek de opluchting en een vaper al was dat heel kort en zonder nicotine. Hij was er op momenten dat je wilt doorhalen en iets in je handen hebben.

Succes
En dus niet gaan proberen of het nu ineens vies is!!!!
Niet gaan proberen of je een gelegenheidsroker kunt zijn.
Gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een MONSTER de eerste dagen. Ik had een app : my last cigarette. Die heb ik nog op mijn mobiel staan. En ik deed alle rookgerelateerde activiteiten nog lang. Bv bij de rokers gaan staan, die bepaalde manier van ademen deed ik nog vaak in het begin. Het is echt volhouden. Oh en laatste tip: ik mocht van mezelf na mijn 70e weer beginnen. Dat gaf rust, het was niet voor altijd. (En nu 5 jaar later hoef ik echt niet meer te roken, ik vind het nu erg vies ruiken) Succes!
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Alle reacties Link kopieren
Die nicotine behoefte ben je al vrij snel kwijt. De grootste verslaving is de gewoonte. Die moet je doorbreken. Na het eten gelijk wat anders gaan doen. Iets doen met je handen, bijv. Breien of haken.
En stel je niet het doel dat je nooit meer gaat roken. Nee, s ochtends kijk je in de spiegel en zegt: vandaag ga ik niet roken! En morgen doe je dat weer, enz.
ik geef mn bek ook maar een douw
Veel succes.
Ben zelf nog roker dus geen stevig advies.
Bij eerdere stoppogingen was de eerste week altijd het lastigste. Voor mezelf werkte het dan heel goed om die week vrijaf te nemen, zorgen voor maaltijden in de diepvries en gewoon ganse dagen afleiding te zoeken. Zelfs zo'n stomme taak als afwassen kon toen het verlangen terug aanwakkeren. Dus eig. zat ik toen ganse dagen op het web of lag ik in de zetel te bingewatchen.

Pleisters of nicotine tabletten verlengen gewoon de lichamelijke verslaving en hielpen bij mij niet omdat ik heel de handeling rustgevend vind.

Na die eerste week was de craving weg en was het een kwestie van niet terug te beginnen (waar ik dus faalde).
Dus nogmaals veel succes en wees niet verbaasd als je volgende week last krijgt van winderigheid.
Alle reacties Link kopieren
De tip van Ikweetgeennnaam vind ik ook een goede. Na mn ....ste mag ik weer roken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes! Ik ben zelf nu 3 jaar gestopt. Wat voor mij (nog steeds wel eens!) helpt, is te bedenken 'eentje bestaat niet'. Dus wanneer je zin hebt in een sigaret, dan weet je dat dat weer het begin van het einde is. Eentje bestaat niet: 1 wordt 2 wordt 6 wordt.....

En bedenk een mooi doel voor je bespaarde geld, zeker in het begin. Ik heb na mijn eerste 1000 bespaarde euro een supermooie handtas gekocht van 300 euro, die ik heel graag wilde maar waar ik nooit geld voor had (maar dus wel voor die rot sigaretten). Zo heb jij vast ook wel iets op je verlanglijstje staan. Beloon jezelf ook voor dit project wat gewoon supermoeilijk is!

En als laatste, inderdaad de gewoonte doorbreken. Ik heb zoveel blokjes om gelopen en kauwgom gekauwd....

Heel veel succes!!!
pingpong wijzigde dit bericht op 22-01-2021 14:56
6.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je gestopt bent !

Ik ben gestopt in 2013 en rookte ongeveer 40 peuken per dag al vanaf mijn 13e.
De mentale afkick is heel heftig waar je doorheen moet. Dat onrustige gevoel, het gevoel dat je iets mist en dat je een peuk wilt en nu...

Accepteer dat gevoel en besef dat het ook weer weg gaat. Het probleem is dat roken zo verweven is in je leven dat je bij alles wat je doet, je mind steeds de link legt naar het roken. Eerst nog even peuk daarna ga je iets doen, als je telefoon gaat pak je een peuk, als ... als ... en dat tig keer per dag. Dat maakt het stoppen zo lastig.

Ik wilde echt niet meer roken. Het benauwde gevoel soms, het hoesten (zeker als je net in bed ligt), je stem die gewoon doorgerookt klinkt, de stank in je kleding, je haar en je huis. En wat voegt het toe ??? helemaal niks.
Vaak zeggen mensen dat het hun rustmomentje is, dat ze zo lekker rustig worden van roken. Dit is iets wat je jezelf hebt aangeleerd, als nicotinepeil in je lichaam daalt wordt je onrustig maar die onrustige gevoelens verdwijnen als je rookt.

Ik denk nu nooit meer aan roken, ik vind het vies, duur en tijdverspilling en ben nog iedere dag blij dat ik heb besloten nooit meer te willen roken.
Alle reacties Link kopieren
Ruim 1 jaar geleden gestopt van het 1 o het andere moment na een MRI uitslag.. Op dit moment ben ik zo ontzettend blij dat ik ben gestopt. Geen stress meer of er sigaretten in huis zijn en niet stiekem naar buiten sneaken om een sigaret op te steken. Het is echt mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal! Nog steeds gestopt! Ik weet niet wat de huisarts zou moeten doen. Ben ook meer van de cold turkey manier zonder middeltjes.

Ik hen echt moeilijke momenten. Paar uur geleden stond ik op het punt van opgeven. Gejankt en maar gaan douchen. Toen ging het iets beter. Dag voor dag. Roken is geen optie!

Zou leuk zijn als er mensen mee doen en meeschrijven. Wie durft?
Ik ben 1 september 2020 gestopt, na 37 jaar gerookt te hebben ;-( Ik heb het boek van allen Carr gelezen en al tijdens het lezen kreeg ik weerstand tegen roken. toen het boek uit was laatste sigaret gerookt ,en tot mijn grote verbazing is er geen enkel moment geweest dat ik verlangde naar een sigaret, het voelde vanaf dag 1 alsof ik nooit gerookt had.
zelfs als ik anderen zie roken doet het me niks.( ik rookte 25 sigaretten per dag.)
Vraag me niet hoe het kan, maar er is een knop om in mijn hoofd.Ik denk vanaf die dag zelf niet meer aan sigaretten. inmiddels wel 9 kilo aangekomen, daar ga ik binnenkort aan werken.
wens je heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het? Misschien voor de moeilijke momenten een nicotine zuigtabletje nemen?
Mij hielpen filmpjes op youtube, hypnose voor stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
24-01-2021 01:03
Ik ben 1 september 2020 gestopt, na 37 jaar gerookt te hebben ;-( Ik heb het boek van allen Carr gelezen en al tijdens het lezen kreeg ik weerstand tegen roken. toen het boek uit was laatste sigaret gerookt ,en tot mijn grote verbazing is er geen enkel moment geweest dat ik verlangde naar een sigaret, het voelde vanaf dag 1 alsof ik nooit gerookt had.
zelfs als ik anderen zie roken doet het me niks.( ik rookte 25 sigaretten per dag.)
Vraag me niet hoe het kan, maar er is een knop om in mijn hoofd.Ik denk vanaf die dag zelf niet meer aan sigaretten. inmiddels wel 9 kilo aangekomen, daar ga ik binnenkort aan werken.
wens je heel veel succes!
Wauw goed gedaan! Knap hoor. Ik heb het boek ook gelezen maar helaas is het verlangen er wel. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
24-01-2021 21:14
Hoe gaat het? Misschien voor de moeilijke momenten een nicotine zuigtabletje nemen?

Nog steeds gestopt! Ik neem liever niks met nicotine wil het gewoon uit mijn lichaam hebben.

Motiverend is het geld wat ik overhou! Heb al 2 jurkjes besteld. Heb met mezelf afgesproken dat ik de eerste 3 maanden het hele bedrag mag uitgeven wat ik normaal oprookte als extra motivatie.

Maak me niet druk om aankomen eet alles waar ik zin in heb. Als ik mezelf echt dik begin te vinden doe ik er dan wel wat aan. Belangrijkste nu is niet roken verder ben ik niet streng voor mezelf. Helpt ook.
Rook niet en heb geen tips maar wil wel zeggen dat ik trots op je ben dat je dit doet en ook blijft doorzetten. Hou zo vol het komt wel goed :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben sinds vandaag gestopt. Onder begeleiding en met behulp van nicotinepleisters :)

Was ook helemaal klaar met de stank, het hoesten en de afhankelijkheid!
Leuk dat er meer mensen momenteel in dit proces zitten.
Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
lthepooh schreef:
25-01-2021 13:57
Hoi hoi,

Ik ben sinds vandaag gestopt. Onder begeleiding en met behulp van nicotinepleisters :)

Was ook helemaal klaar met de stank, het hoesten en de afhankelijkheid!
Leuk dat er meer mensen momenteel in dit proces zitten.
Succes allemaal!

Succes! Hoe gaat het nu?

Ik nog steeds gestopt. Cold turkey
Heb mijn moeilijke momenten maar die duren niet zo lang. Het boek van allen carr heeft me echt geholpen. Morgen 1 week gestopt alweer! En 91 euro bespaard! ( die ik alweer uitgegeven heb aan jurkjes en makeup)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven