Rellen in Nederland

25-01-2021 22:07 482 berichten
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er nog geen topic over is: tweede dag avondklok en alweer zijn er rellen en plunderingen overal.
Er ging al een teststraat in de fik en er is geprobeerd ramen van een ziekenhuis in te slaan. In rotterdam worden winkels geplunderd in Amsterdam zijn de ruiten van een restaurant er uit geslagen, er wordt vuurwerk gegooid en de politie zet waterkanonnen en traangas in.

Wat denken die relschoppers wel niet?! Ik lees en zie op het nieuws dat het voornamelijk jongens van 14 tot in de 20 zijn. Het zou je kind godverdomme maar zijn, die laat je toch niet naar buiten gaan om te gaan rellen?

Gelukkig zijn ze allemaal zo dom om het zelf te filmen en op social media te zetten. Ik hoop dat ze al die malloten identificeren en pakken.
Echt ongelofelijk hè!?
Het eerste wat ik denk is: waar zijn de ouders van deze ‘kinderen’?
Alle reacties Link kopieren
Echt geen woorden voor.
Plunderingen, geweld, vernielingen.
Verschrikkelijk.
Het is de waan van de dag en welk soort media je ook aanzet, het is daar, dus ik was opgelucht dat Viva er vrij van bleef. Ik denk dat ik niet de enige ben in deze.
Alle reacties Link kopieren
Zitten kids van 14 tussen....

Ik schaam me DIEP voor m’n eigen volk😢
Vreselijk wat er gebeurt. Ze hebben allemaal hun verstand niet. En dit is niet voor de avondklok, dit is gewoon rellen, politie aanvallen en plunderen.

Het zal je winkel maar zijn, die helemaal leeg gehaald wordt en vernield
Alle reacties Link kopieren
Peritau schreef:
25-01-2021 22:09
Echt ongelofelijk hè!?
Het eerste wat ik denk is: waar zijn de ouders van deze ‘kinderen’?
Ik vrees dat de vorige generatie al net zo erg was. Hooligans bestaan al tientallen jaren en helaas mogen ze niet gesteriliseerd worden en kunnen ze nageslacht produceren.
Alle reacties Link kopieren
In het topic 'Avondklok 2' gaat het er al meer dan een dag over.
coronavirus-covid-19/avondklok-deel-2/l ... ?start=600
nounou
Triest, dat is wat het is. Triest dat we een avondklok hebben maar vooral triest dat mensen dat aangrijpen als excuus om te rellen, mensen (politie) aanvallen, zaken van ondernemers vernielen, hulpverleners bejegenen, etc. Gelukkig heb ik geen tv.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ABnormaal. Gewoon thuisblijven na 21.00 uur. Zo moeilijk is dat toch niet. En wat denken de ouders? Waar hangt hun kroost uit na 21.00 uur? Al kan ik me wel voorstellen dat als die jongens niet bang zijn voor de politie en het aanrichten van zulke vernielingen ze waarschijnlijk al helemaal niet voor hun ouders vrezen en dus gewoon hun eigen ding doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt verschrikkelijk. Maar waarom doet de politie niet meer? Traangas of rubberen kogels .Zouden ze dat niet mogen?
Ik zie op filmpjes politie waar vuurwerk en stenen naartoe gegooid wordt. Politie loopt achteruit en er wordt nog meer vuurwerk gegooid. Levensgevaarlijk voor die agenten. Ze doen echter niks terug.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-01-2021 22:14
In het topic 'Avondklok 2' gaat het er al meer dan een dag over.
coronavirus-covid-19/avondklok-deel-2/l ... ?start=600
Dit inderdaad, natuurlijk wordt er wel over gepraat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Echt rellen om het rellen, ze hebben nu gezien dat het in een paar steden los gegaan is en nu gaan er app groepen rond: oh dat kan in onze stad beter.

Ik hoop dat het heel koud wordt en heel hard gaat regenen
koko67 schreef:
25-01-2021 22:15
Het is echt verschrikkelijk. Maar waarom doet de politie niet meer? Traangas of rubberen kogels .Zouden ze dat niet mogen?
Ik zie op filmpjes politie waar vuurwerk en stenen naartoe gegooid wordt. Politie loopt achteruit en er wordt nog meer vuurwerk gegooid. Levensgevaarlijk voor die agenten. Ze doen echter niks terug.
Ze zetten traangas in zag ik op nieuwsuur, en waterkanonnen. Rubberen kogels heeft de politie in nl volgens mij helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
25-01-2021 22:15
Dit inderdaad, natuurlijk wordt er wel over gepraat.
+1
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-01-2021 22:16
Ik hoop dat het heel koud wordt en heel hard gaat regenen
Dat houdt de diehards niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
25-01-2021 22:15
Het is echt verschrikkelijk. Maar waarom doet de politie niet meer? Traangas of rubberen kogels .Zouden ze dat niet mogen?
Ik zie op filmpjes politie waar vuurwerk en stenen naartoe gegooid wordt. Politie loopt achteruit en er wordt nog meer vuurwerk gegooid. Levensgevaarlijk voor die agenten. Ze doen echter niks terug.
Ik denk dat dat de strategie is. Als de politie gaat terugvechten hebben de relschoppers wat ze willen. Extra snuif of pilletje en ze draaien compleet door.
Verschrikkelijk dit !
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-01-2021 22:16
Echt rellen om het rellen, ze hebben nu gezien dat het in een paar steden los gegaan is en nu gaan er app groepen rond: oh dat kan in onze stad beter.

Ik hoop dat het heel koud wordt en heel hard gaat regenen

Shit :|
Dat schreef ik vanmiddag: als het maar niet een competitie wordt tussen de verschillende steden. Het heeft een hoog voetbalhooligan-gehalte.
Ook dat rare commentaar van Willem II-fans over hun stad, en het beschermen van 'hun' stadion.
Tribale toestanden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
25-01-2021 22:20
Ik denk dat dat de strategie is. Als de politie gaat terugvechten hebben de relschoppers wat ze willen. Extra snuif of pilletje en ze draaien compleet door.
Ja ,dat zou kunnen. Dan heb ik respect voor de politie. Je zo kunnen beheersen, ik zou het niet voor elkaar krijgen.
Wat een tuig.
Alle reacties Link kopieren
Butterflywhy schreef:
25-01-2021 22:15
Ik vind het ABnormaal. Gewoon thuisblijven na 21.00 uur. Zo moeilijk is dat toch niet. En wat denken de ouders? Waar hangt hun kroost uit na 21.00 uur? Al kan ik me wel voorstellen dat als die jongens niet bang zijn voor de politie en het aanrichten van zulke vernielingen ze waarschijnlijk al helemaal niet voor hun ouders vrezen en dus gewoon hun eigen ding doen.
Hier op het forum was volgens mij een topic over het gezellig uit logeren laten gaan van pubers.

Al die kinderen zitten waarschijnlijk hun ouders gewoon te verneuken dat ze bij Pietje/Klaasje/Willem gaan chillen en daar mogen blijven slapen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
25-01-2021 22:15
Het is echt verschrikkelijk. Maar waarom doet de politie niet meer? Traangas of rubberen kogels .Zouden ze dat niet mogen?
Ik zie op filmpjes politie waar vuurwerk en stenen naartoe gegooid wordt. Politie loopt achteruit en er wordt nog meer vuurwerk gegooid. Levensgevaarlijk voor die agenten. Ze doen echter niks terug.

Ik denk dat de politie probeert het niet verder te laten escaleren. Hoe meer geweld hoe gestoorder die jongeren worden. Die hebben geen remmen meer.
nounou
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
25-01-2021 22:17
Ze zetten traangas in zag ik op nieuwsuur, en waterkanonnen. Rubberen kogels heeft de politie in nl volgens mij helemaal niet.
Dan pak je echte? Serieus, een paar knietjes aan gort en ze taaien snel genoeg af. Maar dat mag vast ook niet...
Zazamaenade schreef:
25-01-2021 22:27
Ik denk dat de politie probeert het niet verder te laten escaleren. Hoe meer geweld hoe gestoorder die jongeren worden. Die hebben geen remmen meer.
Traangas, waterkanon en honden zijn al hele zware middelen.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
25-01-2021 22:20
Ik denk dat dat de strategie is. Als de politie gaat terugvechten hebben de relschoppers wat ze willen. Extra snuif of pilletje en ze draaien compleet door.
Denk het ook, maar het is ook wel soft. Ze denken dat ze alles kunnen maken.
Veeg die straten schoon, echt gestoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven