Knutselsetjes voor peuter/kleuter waar kopen?

26-01-2021 09:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn peuter (bijna kleuter) wil ik wat leuke knutselactiviteiten gaan doen nu we toch nog een tijdje thuis zitten.

Het liefst koop ik een paar kant en klare pakketjes waar we mee aan de slag kunnen.

Ik heb in het verleden wel eens wat bij BakerRoss gekocht. Dat was niet duur maar er zit een lange levertijd op die spullen omdat het niet uit NL komt.

Hebben jullie tips waar ik niet al te dure knutselpakketjes kan kopen geschikt voor een bijna kleuter?
Alle reacties Link kopieren
Bol.com 🤣

Je kunt zoeken op dingen van bijvoorbeeld SES of knutselsetje. Dan kun je daarna verder googelen naar waar je het kunt kopen
Alle reacties Link kopieren
haha ik wilde Baker Ross zeggen ;-)
Heeft Lobbes ook wat leuks momenteel?
Heutink voor thuis misschien? Al vind ik die wel duur.

De 'So Low' bezorgt ook, maar volgens mij heb je daar geen kant en klare pakketjes.
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Waarom die pakketjes? Nu ben ik een wel behept met redelijke creativiteit, maar juist op die leeftijd is een schaar, pak gekleurd papier, stickervel, lijm en wat stiften al super leuk toch? WC rolletjes er bij, of wat andere kartonnen verpakkingen (wij hebben hier een krat waar we geschikt karton in bewaren voor knutselprojecten). Groot plastic kleed over de tafel en lekker aan de slag met eigen fantasie. Ook als je zelf niet creatief bent, zijn kinderen op deze leeftijd dat vaak nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Kijkdoos maken van schoenendoos.
Plaatje uit een tijdschrift op karton plakken om bomen, poppetjes en huisjes van te maken. Of figuurtjes uitprinten en op karton plakken.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-01-2021 09:52
Waarom die pakketjes? Nu ben ik een wel behept met redelijke creativiteit, maar juist op die leeftijd is een schaar, pak gekleurd papier, stickervel, lijm en wat stiften al super leuk toch? WC rolletjes er bij, of wat andere kartonnen verpakkingen (wij hebben hier een krat waar we geschikt karton in bewaren voor knutselprojecten). Groot plastic kleed over de tafel en lekker aan de slag met eigen fantasie. Ook als je zelf niet creatief bent, zijn kinderen op deze leeftijd dat vaak nog wel.
Dit.
Een tube lijm of plakband, papier, schaar, potlood/ stift/ krijtje oid heb je vaak wel in huis.
Met rol wc papier, keukenrol, boterkuipje of melk pak kun je enorm veel. En kinderen zijn creatief hoor :proud:
Ik vind de site van zappelin.nl/diy leuk, Fenna knutselt van alles. Mijn peuter van 3 kan zelfs ook meehelpen, en na het knutselen ermee spelen
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
26-01-2021 09:52
Waarom die pakketjes? Nu ben ik een wel behept met redelijke creativiteit, maar juist op die leeftijd is een schaar, pak gekleurd papier, stickervel, lijm en wat stiften al super leuk toch? WC rolletjes er bij, of wat andere kartonnen verpakkingen (wij hebben hier een krat waar we geschikt karton in bewaren voor knutselprojecten). Groot plastic kleed over de tafel en lekker aan de slag met eigen fantasie. Ook als je zelf niet creatief bent, zijn kinderen op deze leeftijd dat vaak nog wel.

Als je het leuk vindt, misschien nog wat 'gerichtere' opdrachtjes:

- Pak je favoriete knuffel, gekleurd papier en maak je knuffel na van gescheurd papier. (Dus: gekleurd papier in stukjes scheuren en zo je knuffel namaken. Kan natuurlijk ook de favoriete auto/speelgoed/whatever zijn)

- Maak een cartoon-figuur van een wc- of keukenrol. Gekleurd papier (wellicht wat stofjes als je dat in huis hebt)

- Maak een bladzijde uit je favoriete boek (bijvoorbeeld de Gorgels en dan een stukje uit de Gorgels wat je leuk vindt)

- maak een familie portret
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven gezegd is.
Eventueel bij de Hema bestellen. Wij hebben hier enkele weken geleden een doos van de Hema opengemaakt met daarin: lijm, pak gekleurd papier, stempels, stickers, set potloden, vouwblaadjes en een bak met stoffen bolletjes. Vond de kleuter helemaal fantastisch.

We zijn nog steeds druk met knutselen.

Van de week heb ik 50 van die vierkante minifotootjes laten afdrukken bij Hema van het afgelopen half jaar. We zijn nu druk met collages maken.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
Of ga ouderwets brooddegen.. vond ik als uk zo leuk en bloem, zout en evt cacao zijn zo gehaald
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Petita schreef:
26-01-2021 10:11

Van de week heb ik 50 van die vierkante minifotootjes laten afdrukken bij Hema van het afgelopen half jaar. We zijn nu druk met collages maken.

Wat een goed idee zeg! Zijn dat die foto's van 5,5x5,5? (vind het niet echt mini, vandaar dat ik het even vraag).

Ik zie als vakantieactiviteit voor mijn 9-jarige het maken van een een fotostripverhaal....
Pergamon schreef:
26-01-2021 09:52
Waarom die pakketjes? Nu ben ik een wel behept met redelijke creativiteit, maar juist op die leeftijd is een schaar, pak gekleurd papier, stickervel, lijm en wat stiften al super leuk toch? WC rolletjes er bij, of wat andere kartonnen verpakkingen (wij hebben hier een krat waar we geschikt karton in bewaren voor knutselprojecten). Groot plastic kleed over de tafel en lekker aan de slag met eigen fantasie. Ook als je zelf niet creatief bent, zijn kinderen op deze leeftijd dat vaak nog wel.
Precies. Je slaat de creativiteit juist dood als jij voor ze bepaalt wat het moet worden. Ze willen gewoon lekker bezig zijn.
Wij bestellen de materialen bij Heutink en dan gaan ze er zelf een beetje mee aan de slag. Zijn (grotendeels?) ook de materialen die ze in de klas zouden gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
26-01-2021 10:33
Precies. Je slaat de creativiteit juist dood als jij voor ze bepaalt wat het moet worden. Ze willen gewoon lekker bezig zijn.

Plus dat een kleuter vaak weinig zin/motoriek heeft om de aanwijzingen op te volgen.

Lekker zelf laten pielen.

Laat kind kaarten maken voor opa/oma, de buurvrouw. Gekleurd papier, kleurtjes, lijmstift (in de supermarkt te koop) , plaatjes uit tijdschriften.

Kaarten daarna samen bezorgen/op de post doen. Heb je ook weer een loopje.

Maak pompons van wat wol (handleiding op internet) en kind kan daar een rups of poppetje van maken en daar weer mee spelen.

Kleine kartonnen doosjes, wc/keukenrollen, alufolie, blaadjes/takjes.. Pinterest staat vol met ideeën.

En gekleurd papier en ander knutselmateriaal is ook wel bij de lokale boekhandel te bestellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! We knutselen ook wel gewoon met materialen. Er ligt van alles, maar soms is het ook gewoon leuk om bv een kant en klaar vogeltje van hout te verven voor oma.

Peuter is hier bv helemaal gek van de losse oogjes van de Hema dus die worden veelvuldig gebruikt. Maar ik vind het geen probleem om af en toe iets afgekaderds te knutselen/verven. En dat verven mag uiteraard naar eigen inzicht van de peuter. Ik leg haar niet op hoe het er uit moet zien.

Bedankt voor de tips van winkels. Die ga ik sowieso even afspeuren.

Kijkdoos is ook een goed idee! Verder iedereen bedankt voor de andere tips. Hier kunnen we zeker wat mee.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
26-01-2021 10:29
Of ga ouderwets brooddegen.. vond ik als uk zo leuk en bloem, zout en evt cacao zijn zo gehaald
Dat is ook leuk!
De kwast heeft ook een heeeeeeleboel materialen, zowel pakketjes als losse spullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook niet creatief. Kocht dus ook van die pakketjes en ging de aanwijzingen volgen en het wordt nooit zoals op het voorbeeld. Mijn dochter ging vervolgens met het materiaal zelf iets verzinnen. Omkeerpunt kwam toen ik ergens las dat het niet gaat om wat je maakt, maar dat je bezig bent.

Dus de kleurtjes klei gaan door elkaar, er mag geglitterd worden etc. Dochter is nu 7 en we hebben veel los knutselspul. Soms zoek ik voorbeelden via pinterest, maar vooral als inspiratie (bijv kerstkaarten) en wordt er zelf iets omheen verzonnen.

Bijv glazen potje omtoveren tot zeewereld met een vis, werd zeewereld met dolfijn en spongebob.
Alle reacties Link kopieren
Djeco heeft knutselpakketten. Erg leuk. Googlen en dan vind je waar ze verkocht worden.

En ik zag Club creo voorbijkomen. Dan krijg je elke maand een knutselpakket. Maar je kunt ook gewoon 1 keer proberen volgens mij.

En ik zag little creations voorbij komen. Ook daar hebben ze knutselpakketten.

Ik vind pakketten ook leuk. Toch vaak net wat andere materialen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig afgelopen week voor het eerst bij Baker Ross besteld, TO, en het was er dus binnen een week al. Viel me niet tegen. ;-D
Verder bestel ik ook knutselspul bij Hema en Bol.com etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven