Mode & Beauty alle pijlers

Hair extensions

17-02-2021 07:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met extensions? Ik snap dat het nu niet kan met Corona, maar wil toch alvast wat info inwinnen.

Ik heb echt heel dun haar en zou graag een wat vollere bos willen. Eerder hielden de prijs en de relatief korte duur me tegen. Wie heeft tips? Waar op te letten bij een salon? Hoeveel geld ben je kwijt en hoelang blijven ze? ‘Zie’ je het ook zitten?
Alle reacties Link kopieren
Zeker bij dun haar vind ik dat je het ziet zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En daarbij trekt het je haar stuk als het zo dun is... Mijn vriendin is daardoor voor een deel kaal geworden.
Ik zou het niet doen...
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb ook super dun (of eerder weinig) haar en heb al sinds 2 jaar wax extensions. Als je ze bij een goede salon laat zetten is er niks van te zien hoor. ik laat er altijd 50 stuks inzetten, bij meer ga je het inderdaad wel zien. Ik betaal ongeveer 150 euro voor 50 stuks dus. Als je er goed mee omgaat (elke dag goed borstelen met speciale borstel, haarmasker gebruiken enz) breekt je eigen haar niet af.

Probeer het gewoon een keer, ik heb me ook jaren laten tegenhouden en zou nu echt nooit meer zonder willen.

Groetjes!

Oh: ze blijven ongeveer 3 maanden zitten
Alle reacties Link kopieren
Geen dun haar, maar ik heb het jaren gehad. In elke vorm mogelijk ook. Je zag ze in mijn haar niet zitten. Ik vond het wel te duur voor wat je eraan hebt, het groeit zo snel uit en het haar zelf blijft niet lang mooi, ondanks dat ik de hoogte kwaliteit kocht. Ze zeggen dat je er alles mee kan doen maar na 1 keer wassen is het écht wel al minder mooi. Na een tijdje ziet het er doods uit. Ze geven zelf aan dat je ze naderhand opnieuw kan hergebruiken maar dat vond ik echt niet mooi. Ik vond om die reden clip-ins het prettigst, want die bleven lang mooi doordat ik ze niet hoefde te wassen. En je kon ze meteen uit doen als je thuis was, of ervoor kiezen ze soms niet te dragen. Dat bleef veel langer mooi haar. Ik weet alleen niet hoe handig dat is in dun haar. Ik was rond de 1000 euro kwijt voor elke x dat ik extensions liet zetten. Maar die waren 60 cm lang. Voor clip in’s betaalde ik rond de 250 euro? Maar daar deed ik wel 1-2 jaar mee.
Dajka schreef:
17-02-2021 07:27
Wie heeft er ervaring met extensions? Ik snap dat het nu niet kan met Corona, maar wil toch alvast wat info inwinnen.

Ik heb echt heel dun haar en zou graag een wat vollere bos willen. Eerder hielden de prijs en de relatief korte duur me tegen. Wie heeft tips? Waar op te letten bij een salon? Hoeveel geld ben je kwijt en hoelang blijven ze? ‘Zie’ je het ook zitten?
Ik heb ze ook gehad voor meer volume en dus een vollere bos.
Het waren er niet veel, enkel voor 'opvulling'.
Als ze goed gezet worden dan zie je ze niet zitten. Bij mij kon je ze niet zien :)

Ik dacht dat ik tussen de 100-150 kwijt was. Ik liet ze meestal na 4 maanden eruit halen omdat ze dan wel echt flink uitgezakt zijn. Het kon nog langer maar dat was met stylen niet meer prettig.

Mijn haar heeft er niets van geleden :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook eens geprobeerd, maar het was geen succes. Mijn haar is heel dun en stijl.
De eerste week ging het nog wel, maar daarna kwamen er knoopjes boven de wasbolletjes waarmee de plukjes erin waren gezet en zag je de bevestiging zitten zodra ik mijn haar een dag niet waste.
Zelfs met braaf elke dag borstelen.

Na 2 weken heb ik alles er weer uit laten halen, zonde. Bij het uithalen kwam er ook veel eigen haar mee uit, dus ik vond het echt een mislukking.

Als je het toch wilt proberen zou ik er niet teveel in laten zetten en goed naar de plaatsen kijken waar ze ze bevestigen.
Als je met je hand over je hoofd gaat en je voelt de wasbolletjes zitten, zijn ze na een dag je haar niet wassen dus ook voor anderen te zien als je heel dun haar hebt.
Misschien eerst clip in extensions proberen?
We're a close family, always within punching distance
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook dun haar en daarom ook besloten extensions te proberen. Ik heb de eerste keer wax extensions gehad. Had een voor foto gemaakt. Toen de extensions eruit gehaald waren heb ik een na foto gemaakt. Ik begon spontaan te janken toen ik zag dat er nog minder van mijn haar over was.

Daarna heb ik bij een afroshop hair weaves laten zetten. Dit vlechten ze op een bepaalde manier met een bandje in je eigen haar. Ook onzichtbaar. Kosten van inzetten waren 50 euro plus de kosten van het haar.
En na een week of 6 kan je ze dan weer omhoog laten zetten.
Ik heb ze 2x omhoog laten zetten. En toen kwam corona. Mijn vriend heeft ze toen bij mij eruit gehaald na het zien van een filmpje op YT.
En ik was verrast hoe goed mijn eigen haar in de tussentijd gegroeid was en zo weinig ervan geleden had.

Ik heb dus zeer goede ervaringen met hair weaves. En zou zonder twijfel de volgende keer weer voor de weaves gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
17-02-2021 08:15
Geen dun haar, maar ik heb het jaren gehad. In elke vorm mogelijk ook. Je zag ze in mijn haar niet zitten. Ik vond het wel te duur voor wat je eraan hebt, het groeit zo snel uit en het haar zelf blijft niet lang mooi, ondanks dat ik de hoogte kwaliteit kocht. Ze zeggen dat je er alles mee kan doen maar na 1 keer wassen is het écht wel al minder mooi. Na een tijdje ziet het er doods uit. Ze geven zelf aan dat je ze naderhand opnieuw kan hergebruiken maar dat vond ik echt niet mooi. Ik vond om die reden clip-ins het prettigst, want die bleven lang mooi doordat ik ze niet hoefde te wassen. En je kon ze meteen uit doen als je thuis was, of ervoor kiezen ze soms niet te dragen. Dat bleef veel langer mooi haar. Ik weet alleen niet hoe handig dat is in dun haar. Ik was rond de 1000 euro kwijt voor elke x dat ik extensions liet zetten. Maar die waren 60 cm lang. Voor clip in’s betaalde ik rond de 250 euro? Maar daar deed ik wel 1-2 jaar mee.
Welke clip in’s had je dan?
Alle reacties Link kopieren
esther55 schreef:
17-02-2021 09:57
Welke clip in’s had je dan?
Van bellami. https://www.bellamihair.com/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu tape extensions. Kleine reepjes haar waar een plakrandje op zit, dan gaat er een strookje van je eigen haar bovenop en dan weer een tape extension. Het wordt dus vastgeplakt aan een strookje eigen haar. Voordelen zijn dat het snel is en je geen aanhechting ziet. Ook valt het strookje mooi aansluitend tegen je hoofd. Na een week of zeven worden ze verwijderd, van een nieuw plakrandje voorzien en terug geplaatst. Je ziet ze niet zitten, ik heb zelf ook dun haar, en ook niet bijzonder veel.
Nadeel: wassen en stylen is meer werk. Het drogen duurt langer en het is niet zo dat je het gewoon kan laten opdrogen en dat het geweldig zit. Bij mij kan dat in ieder geval niet. Maar dat kan ik ook niet als ik geen extensions heb.
Ik heb ze een tijdje gehad om mijn haar te verlengen. Toen een tijdje niet. Toen heb ik een schuine bob laten knippen die aan de zijkanten veel te kort is geknipt, dus nu heb ik ze alleen aan de zijkanten. Moet inmiddels nodig bijgewerkt worden, dus ik weet niet of ik het red, anders haal ik ze eruit. Zelf eruit halen kan ik wel, zelf terug plaatsen niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook erg dun haar, en heb eindelijk een manier gevonden die niet schadelijk is voor mijn eigen haar. Weave, geen extensions. Deze vrouw gebruikt een niet heel bekende techniek, waarin ze een dun streepje gesmolten rubber op je haar legt met een draad erin. Dit moet drogen, en vervolgens naait ze de handgemaakte weave eraan vast. Zodoende breekt je eigen haar niet af (wat met bijv. vlechtjes en wave wel het geval is). Heb dit nu al jaren, en ook wel eens een maandje of wat zonder. Je ziet echt geen verschil qua eigen haarkwaliteit!

Daar komt bij dat ze 'Silk hair' gebruikt dat 5 jaar meegaat. Je betaalt dus alleen de eerste keer 300-500 euro (afhankelijk van 1 of 2 lagen weave, ik heb i.v.m. dun haar aan 1 laag ruim voldoende), en het haar is dan zo lang als je wilt. Precies samengesteld in jouw haarkleur. Daarna laat je het iedere 10-12 weken omhoog zetten, wat €50 per keer kost.

Ohja, nog een voordeel: omdat het synthetisch haar is (wat je er niet aan afziet trouwens), kan je er een slag/krullen in maken die na het wassen gewoon weer terugkomen.

Voor mij de ideale oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en je ziet het trouwens niet zitten. Tenzij het echt enorm is uitgegroeid, maar da's pas na 3 maanden ongeveer bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Heel nuttig. Ik denk dat weave dan ook wel iets voor mij is, ik ga me er nog eens in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Dajka schreef:
17-02-2021 19:58
Bedankt voor alle reacties! Heel nuttig. Ik denk dat weave dan ook wel iets voor mij is, ik ga me er nog eens in verdiepen.
Moet je wel even kijken of ze een vergelijkbare techniek gebruiken. 'Normale' weave is juist schadelijk voor dun haar. Als je op Google zoekt 'haarverlenging rubber' vind je er meerdere.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken naar een V part haarstuk.
Dan vul je als ik het goed uitleg het middenstuk mooi op.
Ik draag vaker pruiken, weave en extensions ect maar bij dun haar zou ik er voorzichtig mee zijn.

Vooral de weave methode kan pittig zijn op dunner haar (niet voor iedereen natuurlijk) maar als het verkeerd gezet kan het best schadelijk zijn.

En qua haar zou heel goed kijken naar de kwaliteit en of je syntetisch of echt haar wil. Ik heb de voorkeur voor echt haar omdat de kleur beter matched & ik het mee kon verven.
Alle reacties Link kopieren
GoalDigger schreef:
17-02-2021 20:39
Moet je wel even kijken of ze een vergelijkbare techniek gebruiken. 'Normale' weave is juist schadelijk voor dun haar. Als je op Google zoekt 'haarverlenging rubber' vind je er meerdere.
Oké thanks!
Alle reacties Link kopieren
Freckle schreef:
17-02-2021 21:19
Ik zou eens kijken naar een V part haarstuk.
Dan vul je als ik het goed uitleg het middenstuk mooi op.
Ik draag vaker pruiken, weave en extensions ect maar bij dun haar zou ik er voorzichtig mee zijn.

Vooral de weave methode kan pittig zijn op dunner haar (niet voor iedereen natuurlijk) maar als het verkeerd gezet kan het best schadelijk zijn.

En qua haar zou heel goed kijken naar de kwaliteit en of je syntetisch of echt haar wil. Ik heb de voorkeur voor echt haar omdat de kleur beter matched & ik het mee kon verven.
Een haarstuk is idd ook een optie, ik zal me er eens in verdiepen!
Alle reacties Link kopieren
GoalDigger schreef:
17-02-2021 10:43
Ik heb ook erg dun haar, en heb eindelijk een manier gevonden die niet schadelijk is voor mijn eigen haar. Weave, geen extensions. Deze vrouw gebruikt een niet heel bekende techniek, waarin ze een dun streepje gesmolten rubber op je haar legt met een draad erin. Dit moet drogen, en vervolgens naait ze de handgemaakte weave eraan vast. Zodoende breekt je eigen haar niet af (wat met bijv. vlechtjes en wave wel het geval is). Heb dit nu al jaren, en ook wel eens een maandje of wat zonder. Je ziet echt geen verschil qua eigen haarkwaliteit!

Daar komt bij dat ze 'Silk hair' gebruikt dat 5 jaar meegaat. Je betaalt dus alleen de eerste keer 300-500 euro (afhankelijk van 1 of 2 lagen weave, ik heb i.v.m. dun haar aan 1 laag ruim voldoende), en het haar is dan zo lang als je wilt. Precies samengesteld in jouw haarkleur. Daarna laat je het iedere 10-12 weken omhoog zetten, wat €50 per keer kost.

Ohja, nog een voordeel: omdat het synthetisch haar is (wat je er niet aan afziet trouwens), kan je er een slag/krullen in maken die na het wassen gewoon weer terugkomen.

Voor mij de ideale oplossing!
Ik heb dit vanmiddag laten zetten! Thanks voor de tip! Ik ben er erg blij mee, het zit heel mooi. Het voelt nu nog wel wat strak, maar schijnt na 2-3 dagen minder te worden. Silk hair heb ik ook gekozen, dus gaat lang mee en hoef je niet echt in model te brengen.
Alle reacties Link kopieren
GoalDigger schreef:
17-02-2021 10:43
Ik heb ook erg dun haar, en heb eindelijk een manier gevonden die niet schadelijk is voor mijn eigen haar. Weave, geen extensions. Deze vrouw gebruikt een niet heel bekende techniek, waarin ze een dun streepje gesmolten rubber op je haar legt met een draad erin. Dit moet drogen, en vervolgens naait ze de handgemaakte weave eraan vast. Zodoende breekt je eigen haar niet af (wat met bijv. vlechtjes en wave wel het geval is). Heb dit nu al jaren, en ook wel eens een maandje of wat zonder. Je ziet echt geen verschil qua eigen haarkwaliteit!

Daar komt bij dat ze 'Silk hair' gebruikt dat 5 jaar meegaat. Je betaalt dus alleen de eerste keer 300-500 euro (afhankelijk van 1 of 2 lagen weave, ik heb i.v.m. dun haar aan 1 laag ruim voldoende), en het haar is dan zo lang als je wilt. Precies samengesteld in jouw haarkleur. Daarna laat je het iedere 10-12 weken omhoog zetten, wat €50 per keer kost.

Ohja, nog een voordeel: omdat het synthetisch haar is (wat je er niet aan afziet trouwens), kan je er een slag/krullen in maken die na het wassen gewoon weer terugkomen.

Voor mij de ideale oplossing!
Ik heb dit vanmiddag laten zetten! Thanks voor de tip! Ik ben er erg blij mee, het zit heel mooi. Het voelt nu nog wel wat strak, maar schijnt na 2-3 dagen minder te worden. Silk hair heb ik ook gekozen, dus gaat lang mee en hoef je niet echt in model te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven