Partner heeft relatie met iemand van zelfde geslacht!

20-02-2021 16:00 63 berichten
Hoi

Ik heb nu 15 jaar een relatie met mijn vriendin en we hebben 2 kinderen. Alleen sinds 1,5 jaar is het eruit gekomen dat ze op vrouwen valt en dat ze verliefd is op een vrouw.

Lang verhaal kort te maken, heb heel veel geprobeert om het te redden en haar alle ruimte te geven. Maar nu blijkt dat ze dus eigenlijk gewoon al heel lang relatie heeft met die gene. En dat ze niet met mij verder wil... dat verdriet ben ik nu al wel overheen. Maar we moeten nu verder.

We hebben koophuis huis etc kinderen.... maar vanuit haar kant gebeurt er helemaal niks en zij gaat gewoon verder met haar leven. En ze vertikt het om het de buitenwereld te vertellen zelfs haar familie niet. Het lijkt mij toch als je helemaal gek bent op iemand dat je dat naar buiten wil brengen? Dan kan de buitenwereld je toch niks schelen wat die ervan denken?

Ik zelf praat met genoeg mensen erover ik moet het namelijk kwijt, en haar familie weet het ook wel deels van mij maar dat weet zij niet. En ze zou ook in therapie gaan om over haar gevoelens met iemand te praten maar daar is ze ook mee gestopt.

Ik wil zelf nu ook verder, heb zelf binnenkort wel gesprekken met bank etc over huis. Maar moet ik het nu de buitenwereld gaan vertellen wat er aan de hand is? Wil graag dat zij het doet. Maar zij schaamt zich en denkt dat ik dan de slachtofferrol krijg. Kijk ik wil geen omwille van de kinderen hevige ruzies in huis en daar ben ik wel bang voor als ik het naar buiten ga brengen.

Zijn er hier mensen met zelfde situatie toevallig?
Waarom zou je iets moeten vertellen? Het gaat niemand wat aan lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp het niet zo goed, zie ik het goed zo?
- vriendin heef een affaire en wil met jou niet verder maar blijft gewoon thuis wonen en doet niets. Voor de buitenwereld is dus alles koek en ei.
Jij wil dat ze effectief vertrekt en alles regelen/verdelen, als mensen dan vragen waarom jullie uit elkaar gaan wil je de ware toedracht meedelen.

Ik geef je gelijk.
Regel de echtscheiding en zegt dat ze gewoon vreemd gaat kan zij beslissen of ze dat wilt en hoe en wanneer ze dit aan familie gaat vertellen.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 12:02
Waarom zou je iets moeten vertellen? Het gaat niemand wat aan lijkt mij.
Omdat z3e er toch wel achter komen en je dan in ieder geval je ei kwijt kan.
Als zij het niet wil vertellen zal je het zelf moeten doen.

Mijn ex wilde ook dat niemand het wist maar hoe wil je het geheim houden als je uit elkaar gaat, het huis verkoopt en apart gaat wonen?
Ze wil van alle potjes mee snoepen?
Alle reacties Link kopieren
ze heeft een ander, ga de scheiding regelen
En maak je druk om je kinderen, jezelf, je huis, maar niet om haar nieuwe partner
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het niet relevant of je vriendin een relatie heeft met een andere man of vrouw, maar wel dat jullie uit elkaar gaan omdat ze een ander heeft. Niet relevant wil echter ook niet zeggen dat je iets geheim moet houden. Als ze je vraagt dat wel te doen is het natuurlijk een ander verhaal.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aangeven aan je familie en vrienden dat ze een ander heeft en dat jullie daarom gaan scheiden.

Het geslacht doet er niet zoveel toe in deze, zij is je ontrouw geweest en ze wil niet verder met je.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom moet zij van jou aan iedereen vertellen dat ze op vrouwen valt?

Zorg dat je gaat scheiden/uit elkaar gaat en regel alles mbt woningen/geld en omgang.

Verder gaat het je helaas helemaal niks aan wat zij wel of niet aan anderen verteld.

Jij kan vertellen wat je wil tegen jouw familie en vrienden, daar gaat zij dan weer niet over.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
22-02-2021 12:14
Ik zou aangeven aan je familie en vrienden dat ze een ander heeft en dat jullie daarom gaan scheiden.

Het geslacht doet er niet zoveel toe in deze, zij is je ontrouw geweest en ze wil niet verder met je.
Dit.
Regel de scheiding en als mensen vraag dan vertel je de waarheid: dat ze een relatie heeft met een ander. Voor de rest zoekt ze het maar uit of ze wel of niet vertelt dat ze bi is.
Het staat jou natuurlijk vrij om te communiceren dat jullie gaan scheiden. De reden is niet zo van belang. Dat je daar met mensen die dicht bij jou staan over praat, prima, maar in zijn algemeenheid gaat het de rest van de wereld niet aan. Zelfs niet als je achteraf de zwarte piet krijgt. Daar moet je boven staan... voor de kinderen.

Daarnaast is het denk ik helemaal niet relevant of ze nu een relatie heeft met iemand van hetzelfde geslacht. Dat verandert niets aan de zaak. Ze is op een ander verliefd geworden. Dat gebeurt, is kut, maar onder de streep blijft het: de relatie is voorbij.
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil haar niet zwart maken bij mensen. Want dat zou mij en de kinderen ook niet goed doen. Maar ze steekt nu gewoon hoofd in het zand en er verandert niks.

Heb de vraag al gesteld als het een man was geweest? “Ja dan was ze al vertrokken zegt ze”.

Ik weet zelf ook dat het principe allemaal hetzelfde is of het een man of vrouw is. Kijk in ben met mensen gaan praten omdat ik mijn ei kwijt wil. En het komt hoe dan ook uit op een moment, en ik heb geen zin in liegen etc.

Maar hoe kom ik op een normale manier dichterbij haar om dingen te regelen, want ze sluit zich nu af. En heb haar toch echt nodig om dingen op papier te krijgen. Als uiterste kan ik het natuurlijk hoger op zoeken maar dan sta je tegenover elkaar en dan wordt het een vechtscheiding en dat wil niemand.
ook hogerop hoeft het geen vechtscheiding te worden
Led-lampje schreef:
22-02-2021 12:12
Ze wil van alle potjes mee snoepen?
Ja dat zal je wel denken in het begin, maar dan snoept ze alleen maar van het financiële nu mee. Niet voor de liefde🙈
Maistro0112 schreef:
22-02-2021 19:09
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil haar niet zwart maken bij mensen. Want dat zou mij en de kinderen ook niet goed doen. Maar ze steekt nu gewoon hoofd in het zand en er verandert niks.

Heb de vraag al gesteld als het een man was geweest? “Ja dan was ze al vertrokken zegt ze”.

Ik weet zelf ook dat het principe allemaal hetzelfde is of het een man of vrouw is. Kijk in ben met mensen gaan praten omdat ik mijn ei kwijt wil. En het komt hoe dan ook uit op een moment, en ik heb geen zin in liegen etc.

Maar hoe kom ik op een normale manier dichterbij haar om dingen te regelen, want ze sluit zich nu af. En heb haar toch echt nodig om dingen op papier te krijgen. Als uiterste kan ik het natuurlijk hoger op zoeken maar dan sta je tegenover elkaar en dan wordt het een vechtscheiding en dat wil niemand.
Niet. Bel een advocaat en vraag om mediation. En als jij er geen vecht gedoe van maakt maar rustig en kalm gaat regelen is het aan haar wat ze er verder voor scheiding van maakt.

En je hoeft er niet over te liegen toch?
Alle reacties Link kopieren
Of ze nu wil of niet, ik zou die scheiding gewoon gaan regelen.

Dat ze daarna haar partner blijft verstoppen - naar haar omgeving en de buitenwereld - is jouw probleem niet meer zozeer.
Jij en de kinderen* weten beter.

Ik zou het best nog een kans willen geven met een goed gesprek om alles onder elkaar te regelen qua scheiding. Maar als ze het blijft verdommen ... dan maar via de rechtbank helaas.


*Ik neem aan dat ze die andere niet kan blijven verstoppen naar de kinderen toe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 19:14
Niet. Bel een advocaat en vraag om mediation. En als jij er geen vecht gedoe van maakt maar rustig en kalm gaat regelen is het aan haar wat ze er verder voor scheiding van maakt.

En je hoeft er niet over te liegen toch?
Ik wil er zeker geen vecht gedoe van maken, mijn boosheid etc is al wel geweest. En als mensen nu soms nog wel een vragen “hoe gaat het allemaal met gezin etc” dan zij ik tot kort geleden gewoon “ja prima”. Maar dat wil ik niet meer en doe ik ook niet
Maistro0112 schreef:
22-02-2021 19:26
Ik wil er zeker geen vecht gedoe van maken, mijn boosheid etc is al wel geweest. En als mensen nu soms nog wel een vragen “hoe gaat het allemaal met gezin etc” dan zij ik tot kort geleden gewoon “ja prima”. Maar dat wil ik niet meer en doe ik ook niet
Prima toch. Wat is nu verder je vraag dan? Je titel geeft ook aan dat je zelf nogal een probleem hebt met dat zelfde geslachtgedoe?
Wissewis schreef:
22-02-2021 19:16
Of ze nu wil of niet, ik zou die scheiding gewoon gaan regelen.

Dat ze daarna haar partner blijft verstoppen - naar haar omgeving en de buitenwereld - is jouw probleem niet meer zozeer.
Jij en de kinderen* weten beter.

Ik zou het best nog een kans willen geven met een goed gesprek om alles onder elkaar te regelen qua scheiding. Maar als ze het blijft verdommen ... dan maar via de rechtbank helaas.


*Ik neem aan dat ze die andere niet kan blijven verstoppen naar de kinderen toe.
Ja ik ga het gesprek ook nog wel weer beginnen als ik de kans krijg. En verbergen voor de kinderen doet ze al niet meer. Overdag zit ze daar met de kinderen als ik aan het werk ben, de oudste zegt dat natuurlijk tegen mij
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 19:28
Prima toch. Wat is nu verder je vraag dan? Je titel geeft ook aan dat je zelf nogal een probleem hebt met dat zelfde geslachtgedoe?

Die titel heb ik alleen maar gedaan, om te kijken of er mensen zijn die dezelfde situatie een beetje hebben meegemaakt.
Vooreerst de allerdikste knuffel die ik in huis heb voor jou. Voor mij klink je oprecht, hield je echt van je gezin en verdiende je dit niet. Maar ja .... zo zijn er zovelen.

Op één ding wil ik fel reageren: 'ik wil haar niet zwart maken'. Maak je iemand zwart als je de waarheid vertelt? Maar je iemand zwart als het niet meer mogelijk is om samen te leven. Maak je iemand zwart als je - in tegenstelling tot je vrouw - verder wil met je leven?

Ik begrijp ook niet hoe zij tegenover haar eigen familie zo verstoppertje blijft spelen.
Ben je zeker dat die andere vrouw voor haar de ware is? Is het daarom dat ze er geen werk van maakt omdat dit slechts een 'overgangsfiguur' naar haar ware liefde is?

Ik wens je sterkte, ook met je kindjes.

Mamme-zel uit België
mammezel schreef:
22-02-2021 20:20
Vooreerst de allerdikste knuffel die ik in huis heb voor jou. Voor mij klink je oprecht, hield je echt van je gezin en verdiende je dit niet. Maar ja .... zo zijn er zovelen.

Op één ding wil ik fel reageren: 'ik wil haar niet zwart maken'. Maak je iemand zwart als je de waarheid vertelt? Maar je iemand zwart als het niet meer mogelijk is om samen te leven. Maak je iemand zwart als je - in tegenstelling tot je vrouw - verder wil met je leven?

Ik begrijp ook niet hoe zij tegenover haar eigen familie zo verstoppertje blijft spelen.
Ben je zeker dat die andere vrouw voor haar de ware is? Is het daarom dat ze er geen werk van maakt omdat dit slechts een 'overgangsfiguur' naar haar ware liefde is?

Ik wens je sterkte, ook met je kindjes.

Mamme-zel uit België

Dankje wel..

Nee ik zie het ook niet als zwart maken, maar zo ziet zij het wel. Omdat ik dan de slachtofferrol krijg denkt ze.

En ik denk alleen maar dat dit een vlucht voor haar is anders ging je er wel voor zou ik denken. Maar goed dat maakt nu ook allemaal niks meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Maistro0112 schreef:
22-02-2021 20:31
Dankje wel..

Nee ik zie het ook niet als zwart maken, maar zo ziet zij het wel. Omdat ik dan de slachtofferrol krijg denkt ze.

En ik denk alleen maar dat dit een vlucht voor haar is anders ging je er wel voor zou ik denken. Maar goed dat maakt nu ook allemaal niks meer uit.
Zij heeft het toch écht zelf zo gemaakt dat jij als slachtoffer gezien wordt.

Had ze aan moeten denken voor ze tijdens haar huwelijk iets met een ander begon.


Ik zou de boel na je scheiding dan ook niet verbloemen.
Zij had een ander. Klaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Maistro0112 schreef:
22-02-2021 19:34
Die titel heb ik alleen maar gedaan, om te kijken of er mensen zijn die dezelfde situatie een beetje hebben meegemaakt.
Maakt het uit dan met welk geslacht je partner vreemdgaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven