Mei vakantie naar Zeeuws Vlaanderen

23-02-2021 15:45 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de meivakantie zijn ik en de kinderen een weekje vrij.
Samen met hun wil ik even bijkomen en er een weekje tussenuit.
Nu ken ik Zeeland aardig, Maar Zeeuws Vlaanderen is nieuw voor mij.
Wie heeft er leuke tips voor uitjes. Met een beetje geluk mogen wij dan is weer wat meer.

Verder zag ik leuke accommodatie's in Breskens, Nieuwvliet Bad en Cadzand.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu overal saai maar normaliter is Zeeuws Vlaanderen erg veelzijdig. Het hele Belgische achterland met steden als Brugge, Gent en Knokke liggen om de hoek.
Cadzand is een drukke badplaats maar even verderop ligt Nieuwvliet met nieuwe luxe vakantieparken met allerlei faciliteiten. Stranden zijn daar rustig en op loopafstand.
Groede is een leuk plaatsje met het hertenpark met speeltuinen en oude bunkers.
Sluis is een stadje met veel winkeltjes en horeca.
Breskens vissersplaats met museum en mogelijkheid om zeehonden te gaan kijken. Prachtige fietsroutes.
Meivakantie verwacht ik nog niet veel vertier maar het park van Landal is ruim van opzet en op loopafstand van strand met leuke speeltuinen.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook altijd naar Zeeuws-Vlaanderen, heerlijk, huisje in Breskens en van daaruit zit je zo overal, ook aan de overkant, Vlissingen. Heerlijk daar. Maar voor nu zou ik nog niks durven boeken.
Zeeland is erg leuk, maar ZVl zou ik niet direct doen omdat je niet zo centraal zit. Als je tocht en er zijn evt versoepelingen tzt, kijk dan even na of je evt de grens over mag (Gent en Brugge zijn ook leuk) en of je geen verklaring op eer of iets moet hebben daarvoor.
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:39
Veere heeft vanaf vorig zomer officieel de titel openluchtmuseum gekregen

Serieus? Dat is nieuw voor mij. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-02-2021 18:57
Serieus? Dat is nieuw voor mij. Leuk!
Ja dit heeft nog maar in een lokaal krantje gestaan vanwege corona. Er kwam toen een hele tentoonstelling ervan in de grote kerk, was erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn paar jaar geleden naar Landal Nieuwvliet Bad geweest in de meivakantie. Hebben een erg leuke week gehad.Natuurgebied het Zwin is mooi; haaientanden zoeken bij Cadzand en het Zwin. Sluis is een leuk plaatsje om te bezoeken. In Groede heb je een klein openluchtmuseum, met een oud schooltje, oud winkeltje etc. Leuk om even doorheen te lopen (Het Vlaemsche Erfgoed). Verder zijn we naar het visserijmuseum(pje) in Breskens geweest. Verrassend leuk!

Edit: zijn toen ook naar Knokke en Brugge geweest maar weet niet of dat tegen die tijd mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
O, en op Landal Nieuwvliet Bad hebben onze jongens zich uren vermaakt met het trekpondje en de waterfietsen
Alle reacties Link kopieren
Als uitstapje: rij een uurtje de andere kant in, naar de Saeftinghe, is ook een mooi gebied.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik willen boeken..
Maar nu nog geen keus kunnen maken. Het schiet niet heel erg op, op deze manier.
Ik had een leuke accommodatie gevonden voor een goede prijs. Wanneer ik verder kijk kom ik snel op 1000 euro voor een week. Vind dat eigenlijk wel een beetje te gek worden.
Love_star schreef:
24-02-2021 09:30
Gisteren had ik willen boeken..
Maar nu nog geen keus kunnen maken. Het schiet niet heel erg op, op deze manier.
Ik had een leuke accommodatie gevonden voor een goede prijs. Wanneer ik verder kijk kom ik snel op 1000 euro voor een week. Vind dat eigenlijk wel een beetje te gek worden.
Dan blijf je toch gewoon bij je oorspronkelijke plan joh. En geniet lekker van het buiten zijn. Veel plezier!
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:06
Zeeuw vlaanderen is erg saai. Je hebt daar niks. Ik zou voor walcheren of schouwen duiveland kiezen. Daar is veel meer te doen. Veel natuuruitstapjes en andere uitstapjes die coronaproof zijn.
Saai? Dan ken je zvl niet. Je hebt west-zeeuwsvlaanderen met plaatsen zoals sluis, groede, nieuwvliet, cadzand breskens etc maar dan ook de plaatsen meer naar oost -zeeuwsvlaanderen.
Ben ik niet met je eens dat zvl saai is dus!
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 16:06
Zeeuw vlaanderen is erg saai. Je hebt daar niks. Ik zou voor walcheren of schouwen duiveland kiezen. Daar is veel meer te doen. Veel natuuruitstapjes en andere uitstapjes die coronaproof zijn.
Haha, ik dacht dat het aan mij lag. Jaren terug liep een vriendin van me stage in Zeeuws-Vlaanderen en zat daar ook op kamers. Een paar keer geweest, maar inderdaad niet veel te doen. Het enige voordeel was dat Antwerpen in de buurt was.
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf opgegroeid in St. Anna ter Muiden in ZV, het prachtigste dorp van Nederland. Dan moeten jij en je kinderen wel oog hebben voor een oud gebouw, een appel boomgaard. Het is eindeloos fietsen over dijken en weggetjes naar Cadzand, wat nu niets eigens meer heeft, wel veel vakantie parken. Met mijn moeder van 80 jr is het heerlijk toeven en toeren. Met kinderen zou ik idd voor Walcheren kiezen of Noord Beveland, Kortgene, kamperland, ook polder maar heel betaalbaar en levendige dorpen aan het Veerse Meer. Vlakbij Veere, Middelburg en Goes.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in augustus naar Roompot Beach resort nieuwvliet bad, ben heel benieuwd. Alles is net af en ze hebben een zwembad en indoor speeltuin voor de regenachtige dagen (hopen dat het in augustus open is). 3 jonge kids. Ik ben nog nooit in die buurt geweest, wel in Knokke wat heel leuk is.

Er zitten een heleboel parken in Zeeland en de meivakantie is volgens mij nog niet extreem duur.
wolkje75 schreef:
24-02-2021 20:41
Saai? Dan ken je zvl niet. Je hebt west-zeeuwsvlaanderen met plaatsen zoals sluis, groede, nieuwvliet, cadzand breskens etc maar dan ook de plaatsen meer naar oost -zeeuwsvlaanderen.
Ben ik niet met je eens dat zvl saai is dus!
Ik vind het ook vreselijk saai en ik heb er de 1e 20 jaar van mijn leven gewoond
Alle reacties Link kopieren
Vroeger, als kind, gingen we elk jaar naar ZV op vakantie. Was altijd heel leuk.
Paar jaar terug met eigen gezin geweest. Dat was anders dan in mijn herinneringen. :) Wij vonden het ook een beetje saai.
Er hing zo’n activiteitenbord op de camping. Alles wat daarop stond was op Walcheren. Dat is met de pont wel te doen, maar dan moet je alles met de fiets of lopend doen. Met de auto is het via de tunnel nog een heel eind.

Maar om gewoon even over het strand te banjeren is het wel lekker. En als je een leuk park kunt vinden, kun je jezelf daar ook vermaken. Bij ons park was het zwembad heel vies, dat nodigde ook niet echt uit.
pipootje schreef:
26-02-2021 09:10
Ik vind het ook vreselijk saai en ik heb er de 1e 20 jaar van mijn leven gewoond

Ik had er familie dus ken het vrij goed daar en ik vind het ook saai.
wolkje75 schreef:
24-02-2021 20:41
Saai? Dan ken je zvl niet. Je hebt west-zeeuwsvlaanderen met plaatsen zoals sluis, groede, nieuwvliet, cadzand breskens etc maar dan ook de plaatsen meer naar oost -zeeuwsvlaanderen.
Ben ik niet met je eens dat zvl saai is dus!

Welke plaatsen in Oost-Zeeuws-Vlaanderen bedoel je? Sluis is inderdaad wel leuk maar als er niets open is niet zo leuk denk ik. Groede is best aardig maar klein en je bent er zo uitgekeken, zeker met kinderen. Breskens is werkelijk geen hol aan.
Heb je al geboekt TO?
herfstappeltaart schreef:
26-02-2021 10:06
Welke plaatsen in Oost-Zeeuws-Vlaanderen bedoel je? Sluis is inderdaad wel leuk maar als er niets open is niet zo leuk denk ik. Groede is best aardig maar klein en je bent er zo uitgekeken, zeker met kinderen. Breskens is werkelijk geen hol aan.
:lol:
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-02-2021 10:07
Heb je al geboekt TO?
Nee ik kan de knoop niet meer doorhakken :rofl: en dat te bedenken dat ik ook nog aan de zomervakantie moet beginnen zucht..
Love_star schreef:
26-02-2021 11:59
Nee ik kan de knoop niet meer doorhakken :rofl: en dat te bedenken dat ik ook nog aan de zomervakantie moet beginnen zucht..

Oei dan hebben we je niet echt geholpen hahaha.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
26-02-2021 12:27
Oei dan hebben we je niet echt geholpen hahaha.
Haha nee niet echt.. het is wat het is. De vakantie's zijn nu anders dan anders zeg maar. Merk dat in het lastig vind in Nederland. De prijzen liggen hoog en je hebt geen garantie op mooi weer. Daar houden wij hier allemaal van 8-)
Ik merk dat ik de prijzen vergelijk met het buitenland en dat is niet realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Zeeuws Vlaanderen is geschikt als:
- je houd van rust en ruimte
- uren struinen en haaientanden zoeken op het strand
- wandelingen door natuurgebieden waar je niet altijd iemand tegenkomt

Zeeuws Vlaanderen is niet geschikt als:
- je kickt op georganiseerd vermaak

Leuk met kinderen als alles dicht is:
- Het natuurgebied met natuurspeeltuin op de grens van Nieuwvliet en Groede:
- het Zwin
- Groede Podium
- Krabben vangen op de steiger aan Roompot Nieuwvliet
- fietsen van Breskens naar Cadzand (fietspad ligt bovenop de duinen).

Leuk als alles gewoon open is:
- Sluis
- Brugge
- Gent
- Knokke
En nog steeds ook de tips hierboven.

Onze kinderen vinden vakantie in Zeeuws Vlaanderen fantastisch want het strand verveelt voor kinderen eigenlijk nooit. Uren springen over de golven, krabben vangen, haaientanden en schelpen zoeken.
Het is me een raadsel waarom mensen Groede podium zo leuk vinden. Waarschijnlijk omdat ze niet weten hoe het eerst was, toen het een Hertenkamp was met een mooie vijver.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven