Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 44)

17-02-2021 11:13 3012 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 109 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 15.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
23-02-2021 19:34
Maar er staat maximaal zes personen per uur. Niet dat die zes personen met z'n tweeën mogen komen. Of ben ik gek? Haha
Ze komen niet (per se) met zijn tweeën, er is plek voor twee klanten per verdieping per tijdslot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
NOS: "Het gaat om maximaal twee klanten per verdieping, met een maximum van zes keer per uur."

Dus zes keer per uur mogen er twee klanten per verdieping komen, bij een winkel met vier verdiepingen kunnen er dan dus 48 per uur in totaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ahh thanks!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nu al dat het heel moeilijk gaat worden om een tijdsslot te reserveren met zo weinig mensen per uur dat in een winkel mag zijn.

Toen de zwembaden weer open gingen na de 1e lockdown kwam ik er ook niet tussen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Chumlee schreef:
23-02-2021 19:34
Maar er staat maximaal zes personen per uur. Niet dat die zes personen met z'n tweeën mogen komen. Of ben ik gek? Haha
Ja, dat staat er, maar dat klopt inderdaad niet.
Maximaal 12 klanten per uur:
6x max 2 klanten per uur en verdieping.
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ze veel tijd en geld kosten om dat reserveringssysteem op te tuigen, voor hopelijk tijdelijk.

Ik hoop echt dat ze na deze verlenging gewoon weer open mogen als voor december 2020. Je kan niet steeds blijven verlengen door mogelijke zwarte scenario's.

Maar ze luisteren nu alleen maar naar de nieuwe almachtige leider, kabouter Puntbaard.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat Ikea dan nog niet open gaat. 2 mensen per verdieping is voor de meeste 4 man tegelijk in het pand. Die dan in 12 minuten door de winkel moeten rennen. Dat zie ik niet helemaal gebeuren :-).
Alle reacties Link kopieren
Zes keer een tijdslot per uur? dus 10 minuten in een winkel?
En dan ook nog 4 uur van tevoren reserveren?
Alle reacties Link kopieren
Volgende week maar even een mooi boek voor mezelf uitkiezen in de winkel :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt schijtziek van al dat gezeik van mensen op o.a. FB, wees blij dat er weer wat versoepelingen zijn..

En vergeet niet dat het click en collect er ook nog is he
Alle reacties Link kopieren
glinster15 schreef:
23-02-2021 19:49
Zes keer een tijdslot per uur? dus 10 minuten in een winkel?
En dan ook nog 4 uur van tevoren reserveren?
10 minuten is geen verplichting toch? Een luxe winkel mag ook kiezen voor een half uur of uur toch als het maar 2 klanten per keer is?
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
23-02-2021 19:54
10 minuten is geen verplichting toch? Een luxe winkel mag ook kiezen voor een half uur of uur toch als het maar 2 klanten per keer is?
Ja dat mag ook. Ze mogen niet kiezen voor 12 tijdslots van 5 minuten per uur, want dan krijg je te veel verloop, maar langer mag wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AstraZeneca levert ook in tweede kwartaal maar helft van beloofde vaccins https://www.nu.nl/coronavirus/6118183/a ... ccins.html (via @NUnl)
Daar gaan we weer...
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
23-02-2021 19:57
AstraZeneca levert ook in tweede kwartaal maar helft van beloofde vaccins https://www.nu.nl/coronavirus/6118183/a ... ccins.html (via @NUnl)
Daar gaan we weer...
Wat een k*t-bedrijf
Misschien kan Nederland ze overnemen ?
Zwitserland onderzoekt de mogelijkheden om miljoenen doses van het Oxford/AstraZeneca-vaccin door te verkopen. De overheid heeft de vaccins al betaald, maar wil ze vanwege de slechte reputatie van het Brits-Zweedse vaccin niet meer gebruiken.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/zwitserl ... etrouwbaar
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-02-2021 19:58
Wat een k*t-bedrijf
Echt hè, en niet even 10 of 20% minder maar gewoon de helft.
Dan ben je echt een stel prutsers bij elkaar.
Gelukkig kom J&J er aan.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-02-2021 20:02
Echt hè, en niet even 10 of 20% minder maar gewoon de helft.
Dan ben je echt een stel prutsers bij elkaar.
Gelukkig kom J&J er aan.
Ja, onbetrouwbaar bedrijf. Daar moet je in de toekomst niet meer mee willen onderhandelen.
Alle reacties Link kopieren
Astrazeneca is inderdaad een onbetrouwbaar k*tbedrijf. Vervelend dat ze zich dit gedrag kunnen veroorloven omdat de wereld afhankelijk van ze is, zou fijn zijn als we gewoon zouden kunnen zeggen dat ze die vaccins in hun reet kunnen steken (zoals Zwitserland al min of meer doet).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
23-02-2021 20:05
Astrazeneca is inderdaad een onbetrouwbaar k*tbedrijf. Vervelend dat ze zich dit gedrag kunnen veroorloven omdat de wereld afhankelijk van ze is, zou fijn zijn als we gewoon zouden kunnen zeggen dat ze die vaccins in hun reet kunnen steken (zoals Zwitserland al min of meer doet).
Het zou wel een statement zijn.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-02-2021 20:02
Echt hè, en niet even 10 of 20% minder maar gewoon de helft.
Dan ben je echt een stel prutsers bij elkaar.
Gelukkig kom J&J er aan.
Echt bizar he en ze komen er waarschijnlijk nog mee weg ook.

Bah.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, met al die vaccins die het goed doen vraag ik me af of we ook onder het contract uit kunnen komen.
Als zij niet op tijd leveren en in de tussentijd krijgen wij genoeg andere vaccins binnen dan zou het toch kut zijn als we in Q4 ineens nog even wat AZ moeten afnemen.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-02-2021 20:06
Het zou wel een statement zijn.
Kan denk ik alleen als de leveringen van andere farmaceuten juist enorm meevallen.
Het zou inderdaad wel lekker zijn als we dat hele k*t Astrazeneca gewoon niet meer nodig zouden hebben.

Ik snap dat hele gezemel ook niet met die Europese productielijn, Engeland blijkt helemaal niks eerder ondertekend te hebben en ze hebben ook gewoon precies hetzelfde contract, dus vanwaar die voorkeursbehandeling
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een goed nieuws eindelijk versoepelingen! Hopelijk mogen winkels nu ook "normaal" open en ook zo snel mogelijk de terrassen en restaurants! Een klein beetje licht aan het einde van de tunnel!

Laten we hopen dat de besmettingen niet TE dramatisch toenemen dat het niet teruggedraaid gaat worden. Ik ben blij!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-02-2021 20:07
Nou ja, met al die vaccins die het goed doen vraag ik me af of we ook onder het contract uit kunnen komen.
Als zij niet op tijd leveren en in de tussentijd krijgen wij genoeg andere vaccins binnen dan zou het toch kut zijn als we in Q4 ineens nog even wat AZ moeten afnemen.
Ja precies. Als we tegen die tijd ruimschoots voorzien zijn door andere farmaceuten hoop ik dat er een mogelijkheid is om tegen ze te zeggen dat ze die vaccins kunnen houden en er maar lekker ergens anders mee moeten gaan leuren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop trouwens wel dat Hugo de Jonge hier al van op de hoogte was (hij reageerde niet erg verrast) en dat dit soort vertragingen ingecalculeerd zijn in zijn prognose wat betreft de vaccinsnelheid? Hij zal dit soort dingen meestal toch wel eerder weten dan Nu.nl en de Telegraaf?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven