Welke kleur muur woonkamer

23-02-2021 14:35 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij willen graag in plaats van 'standaard' witte muren een andere kleur op onze muren in de gehele woonkamer en keuken. Onze keuken is lava grijs (kookeiland etc, grote hoge kasten). en vraag me af welke kleur muur hier mooi bij kan zijn.
Zelf zat ik aan zo'n kleur te denken als onderstaande maar twijfel of dat mooi gaat zijn bij een grijze keuken.

https://vestingh.nl/products/mushroom-n ... gLJE_D_BwE

Hebben jullie nog tips?
Geel
Alle reacties Link kopieren
Hele mooie kleur, gaat zeker staan bij een grijze keuken..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is vrij donker. In sommige ruimtes heb ik metallic muurverf gebruikt om de lichtinval die er is te laten reflecteren. Lastig dat je ze niet in het echt kan gaan bekijken nu want ik heb o.a. deze maar het plaatje slaat echt helemaal dood: https://www.flexa.nl/nl/kleur-informati ... -collectie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat beige uit je link persoonlijk niet mooi bij lavagrijs, maar ja dat is zo smaakgebonden. Wat voor uitstraling wil je dat je keuken heeft? Strak, landelijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een mooie neutrale kleur. Ik denk ook dat het mooi past bij een grijze keuken. Ik zou er zeker voor gaan.

De kleur is niet te donker waardoor je toch nog allerlei verschillende kleuren meubels erbij kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een petrol kleur op de muur, onze keuken is ook grijs
Daar is op deze manier geen antwoord op te geven. Het is helemaal afhankelijk van de sfeer die je wil bereiken.
Bij grijs past heel veel. Allerlei geel- en okertinten, Blauwen, groenen, de kleur die je aangeeft is ook mooi.
Moet het fel, modern, landelijk, ingetogen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een grijze keuken en bewust gekozen voor Urban Taupe. We neigden eerst ook naar een soort beige/lichtbruine aardse kleur, maar dat staat gek met grijs. Taupe staat veel beter.

Afbeelding
Bij onze beton grijze keuken hebben we histor brainstorm, een groentint
Ik dacht ook aan geel. Jouw linkjes vind ik trouwens allemaal wel wat kleurloos. Ik zou sowieso een lading planten met gekleurde potten in de kamer zetten. En iets met kleur aan de muur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een terracottakleur op de muur, anderen zouden zeggen dat het oranje is. Staat perfect bij grijs, springt er lekker uit en doet warm aan.
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
25-02-2021 21:05
Ik heb een terracottakleur op de muur, anderen zouden zeggen dat het oranje is. Staat perfect bij grijs, springt er lekker uit en doet warm aan.
Mooi!
To?
Alle reacties Link kopieren
Hangt heel erg van de exacte kleur van het grijs af. Heeft je grijs een bruine, gele, roze, blauwe, ... ondertoon?

Ik zou een aantal staaltjes meenemen en die goed in alle hoeken van de kamer bekijken. Want ook zonder die grijze keuken oogt een muur heel anders in een hoek met veel daglicht dan op een schaduwplek. Histor heeft van die testertjes. Dan kun je het op een paar plekken eerst even uitproberen. En van andere merken willen ze vaak wel een proefpotje mengen.
merano wijzigde dit bericht op 27-02-2021 10:00
1.07% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Flexa heeft een app waarmee je de kleur kunt uitproberen. Je neemt een foto van de muur en "verft" deze digitaal
"Boring conversation anyway"
Oranje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven