Gezondheid alle pijlers

Ongewenste haargroei

27-02-2021 22:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey allemaal,

Ik heb even getwijfeld om dit anoniem te plaatsen, maar waarom zou ik? Ik ben vast niet de enige met ongewenste haargroei.

Dus de titel zegt het misschien al, ik heb haargroei op plekken waar ik niet wil dat het groeit. Ik heb het voornamelijk rond mijn tepels en op mijn voeten/tenen. En laat ik nou net iemand zijn met redelijk donker haar. Dus het valt gelijk op en je kunt er niet om heen.

Ik word er altijd een beetje ongemakkelijk van en probeer deze plekken zo min mogelijk te laten zien, maar hee mijn vent heeft ook behoeftes. 😅
Mijn vriend zegt altijd, je bent mooi zoals je bent. Maar echt sexy is niet.

Om mijn tenen of voeten maak ik me nooit zo druk. Dat ik doe regelmatig even met een wax stripje. Maar rond mijn tepels durf ik dit niet zo goed omdat dit gewoon een gevoelig stukje huid is.

Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? En hoe verwijderen jullie die donkere lelijke zwarte haartjes?
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Met een pincet? Hier ook iemand die last heeft van haar op plekken waar het niet hoeft :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
27-02-2021 22:07
Met een pincet? Hier ook iemand die last heeft van haar op plekken waar het niet hoeft :|
Kan ik inderdaad eens gaan proberen. Heb je dat zelf al eens geprobeerd?
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Jup, regelmatig. Hoe vaker je het doet, hoe minder pijnlijk vind ik.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
27-02-2021 22:11
Jup, regelmatig. Hoe vaker je het doet, hoe minder pijnlijk vind ik.
Thnx voor de tip!
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Rond mijn tepels haal ik met een pincet weg, easy peasy.
mntjee schreef:
27-02-2021 22:09
Kan ik inderdaad eens gaan proberen. Heb je dat zelf al eens geprobeerd?
Doe ik ook altijd, voel je niks van
Alle reacties Link kopieren
Als je donker haar hebt dan zal IPL wel goed werken.
Zelf geen ervaring mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
27-02-2021 22:13
Als je donker haar hebt dan zal IPL wel goed werken.
Zelf geen ervaring mee.
Ik was me daar al een beetje in aan het verdiepen. Maar twijfel nog. Dus voor nu eerst de pincet proberen denk ik
Alles gebeurd met een reden
Als ik eens een ver verdwaalde haar bij een tepel heb trek ik ‘m er met pincet uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op ongewenste plekken. Op mijn grote teen, doe ik niks aan. Die valt niet echt op. Maar rond mijn tepels en een muizentrappetje naar mijn navel, trek ik er altijd uit met een pincet onder de douche. Voel je weinig van.

Stoor me er niet echt aan, het is niet heel veel. Veel erger vind ik mijn kin en bovenlip. Heb een stuk of 8 laser sessies gehad, maar doordat het hormonaal is, werkte dat bij mij niet echt. Dus daar pluk ik ook vrolijk met pincet en soms scheer ik het.

Dus ik zou, als ik jou was, met de ponder aan de slag gaan. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja in het gezicht vind ik ook het ergst. Helaas hier ook hormonaal.
Voor iedereen een groene tuin
Grote teen nooit mee gezeten, bij de tepel haal ik hem weg met pincet.
Alle reacties Link kopieren
missy-81 schreef:
27-02-2021 22:18
Hier ook op ongewenste plekken. Op mijn grote teen, doe ik niks aan. Die valt niet echt op. Maar rond mijn tepels en een muizentrappetje naar mijn navel, trek ik er altijd uit met een pincet onder de douche. Voel je weinig van.

Stoor me er niet echt aan, het is niet heel veel. Veel erger vind ik mijn kin en bovenlip. Heb een stuk of 8 laser sessies gehad, maar doordat het hormonaal is, werkte dat bij mij niet echt. Dus daar pluk ik ook vrolijk met pincet en soms scheer ik het.

Dus ik zou, als ik jou was, met de ponder aan de slag gaan. :-)
Oja de bovenlip die hadden we ook nog. Bij mij ook hormonaal. Bovenlip doe ik ook altijd gewoon zelf met wax stripje.

Alleen rond de tepel vind ik nog een beetje eng. Maar ik het met een pincetje proberen
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Pincet en de zes terugkerende haren op mijn teen met een epileerapparaat 😊
mntjee schreef:
27-02-2021 22:25
Oja de bovenlip die hadden we ook nog. Bij mij ook hormonaal. Bovenlip doe ik ook altijd gewoon zelf met wax stripje.

Alleen rond de tepel vind ik nog een beetje eng. Maar ik het met een pincetje proberen
Hoezo eng? Stelt echt niks voor
Alle reacties Link kopieren
Zelfde verhaal hier, maar ik trek die krengen er met een pincet uit. Doe ik ook rondom de navel en op de kin als daar een paar verdwaalde haren zitten. Voel je niks van en je trekt ze met wortel en al eruit zodat het wat langer wegblijft en er geen stoppeltjes ontstaan, dat is vooral in het gezicht zichtbaar. Als ik het snel wil doen scheer ik het gebied rondom de navel, maar pincet vind ik toch het meest effectief.
rosebloom wijzigde dit bericht op 27-02-2021 22:35
1.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
rosebloom wijzigde dit bericht op 27-02-2021 22:34
Reden: Dubbele post
98.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga eens langs een huidtherapeut, er zijn diverse methoden om permanent te ontharen zoals IPL of laser. Je kunt er zonder verwijzing een afspraak maken. Als het om een paar verdwaalde haren gaat, kun je ze gewoon met een pincet eruit trekken.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van hoeveel haren het zijn kun je ook overwegen te epileren. Bij de tepel waarschijnlijk overbodig maar bij teen/voet is dat toch net wat sneller. Je huid went er ook aan dus na een tijdje doet het niet zo veel pijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel erg vind vooral mijn gezicht t ergste...
Door Pco’s

Ooit werkte de Diana pil maar die mag ik niet meer
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
27-02-2021 23:01
Hier ook heel erg vind vooral mijn gezicht t ergste...
Door Pco’s

Ooit werkte de Diana pil maar die mag ik niet meer
Bij mij is dit dus precies zelfse verhaal
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
27-02-2021 22:33
Zelfde verhaal hier, maar ik trek die krengen er met een pincet uit. Doe ik ook rondom de navel en op de kin als daar een paar verdwaalde haren zitten. Voel je niks van en je trekt ze met wortel en al eruit zodat het wat langer wegblijft en er geen stoppeltjes ontstaan, dat is vooral in het gezicht zichtbaar. Als ik het snel wil doen scheer ik het gebied rondom de navel, maar pincet vind ik toch het meest effectief.
Ik heb op mn kin echt altijd 1 haar 😅 zo’n lange vieze lange zwarte
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
27-02-2021 22:32
Hoezo eng? Stelt echt niks voor
Ik bedoelde meer van gevoelige huid om zomaar iets te doen
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval bedankt voor de tips allemaal. Ik ga het eerst proberen met een pincet. En tussendoor ga ik me even verdiepen in andere behandelingen ☺️
Alles gebeurd met een reden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven