Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 45)

01-03-2021 13:35 3001 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2, ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 114 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 2 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt maar er zijn inmiddels gelukkig verschillende vaccinaties voor en Nederland is begonnen met een vaccinatie programma.
In Nederland zijn er nu ruim 1 miljoen mensen positief getest en ruim 15.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen:1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35 / 36 / 37/ 38 / 39 / 40/ 41 / 42 / 43 / 44
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je dochter, Rosadebree! Mooi dat ze het zo op hebben kunnen lossen. Ik hoop dat ze vandaag een heel fijne dag heeft! Hoe doen ze dat met leraren en die externe locaties, pendelen die op en neer nu tussen verschillende plekken?
Ik blijf ook nog even :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
01-03-2021 13:43
Wat fijn voor je dochter, Rosadebree! Mooi dat ze het zo op hebben kunnen lossen. Ik hoop dat ze vandaag een heel fijne dag heeft! Hoe doen ze dat met leraren en die externe locaties, pendelen die op en neer nu tussen verschillende plekken?

Het is allemaal binnen een straal van 300 meter - het is een school in de binnenstad dus de locaties zijn een bioscoop en wat horeca-gelegenheden. De leraren gaan idd heen en weer lopen!
Alle reacties Link kopieren
tvp
rosadebree schreef:
01-03-2021 13:45
Het is allemaal binnen een straal van 300 meter - het is een school in de binnenstad dus de locaties zijn een bioscoop en wat horeca-gelegenheden. De leraren gaan idd heen en weer lopen!
En ik neem aan dat die locaties er ook een paar euro voor krijgen, dus helemaal mooi.
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ow, ik reageerde nog in het oude topic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
En voor mij ook een tvp :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of de pandemie de 50 topics nog haalt
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
01-03-2021 13:56
Ik ben benieuwd of de pandemie de 50 topics nog haalt
Dat denk ik wel.
We doen ongeveer 2 weken met een topic dus dan zouden we halverwege mei aan topic 50 zitten.
Alle reacties Link kopieren
Topic nr 45 al
Eigenlijk is het om te huilen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
01-03-2021 13:56
Ik ben benieuwd of de pandemie de 50 topics nog haalt
Met 1-2 weken per topic denk ik dat we dat wel halen nog ja. Misschien tijd voor een polletje, als het 50e topic gestart wordt (eind april) hebben we:
A) Alle huidige maatregelen nog en een flinke derde golf
B ) Alle huidige maatregelen nog behalve avondklok en de derde golf wordt verwacht over 4 weken
C) Open restaurants, winkels, sportscholen, pretparken en musea
D) Alles weer open en geen anderhalve meter maatregel meer
E) Anders, namelijk .....
nicole123 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 14:07
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
01-03-2021 13:56
Ik ben benieuwd of de pandemie de 50 topics nog haalt
Ik vrees van wel.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
01-03-2021 13:56
Ik ben benieuwd of de pandemie de 50 topics nog haalt
Ik denk dat wij dit jaar niet uitgepraat raken over Corona. Ook als alles weer "normaal" is zal dit topic vast nog weleens tevoorschijn worden gehaald.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
01-03-2021 14:03
Met 1-2 weken per topic denk ik dat we dat wel halen nog ja. Misschien tijd voor een polletje, als het 50e topic gestart wordt (eind april) hebben we:
A) Alle huidige maatregelen nog en een flinke derde golf
B ) Alle huidige maatregelen nog behalve avondklok en de derde golf wordt verwacht over 4 weken
C) Open restaurants, winkels, sportscholen, pretparken en musea
D) Alles weer open en geen anderhalve meter maatregel meer
E) Anders, namelijk .....
Ik ga voor C! Beetje positiviteit
Ik ga ( ik hoop ) ook voor C ;-)
Alle reacties Link kopieren
C, zeker! Terrassen lopen vol (buitenlucht, relax iedereen ;-) ), lenteweer, restaurants, pretparken en musea open. Bar en café nog niet, denk ik.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
D natuurlijk ;-). Maar C zou heel mooi zijn incl. geen mondkapjes meer.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 01-03-2021 14:28
23.48% gewijzigd
Inclusief topic 45 moeten we nog 5 topics voltikken. Als ik niks ongenuanceerds roep, duurt dat nog zo'n 8 weken. Dan is het bijna 1 mei, zonnig, 24 graden.

E: alles behalve de basisregels, (1.5 meter, mondkapjes in winkels, thuiswerken en handenschudden etc. ) is opgeheven. En de toezegging dat discotheken en clubs op 1 juni weer open mogen.

"Maar wees voorzichtig, de 3e, 4e, 5e golf kan zomaar ineens om zich heen grijpen!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven