Mode & Beauty alle pijlers

Ik word grijs - verven of niet?

01-03-2021 16:07 735 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben halverwege de 40 en donkerblond met een natuurlijke coupe soleil. Als in dat mijn haar makkelijk oplicht door de zon en dat ik altijd veel verschillende tinten in mijn haar heb gehad. Vroeger liet ik bij de kapper blond folies zetten waardoor ik een stuk blonder was maar omdat mijn haar erdoor beschadigde ben ik daar 10 geleden mee gestopt. Tot volle tevredenheid. Ik krijg vaak complimenten over mijn eigen haarkleur. Veel mensen denken dat ik het laat verven. Is een beetje dit idee (zonder de mooie slag ;-))
Afbeelding

Maar nu begin ik toch echt zichtbaar grijs te worden. Ik heb volgende week een afspraak bij de kapper staan en overweeg haar te vragen toch een paar blond folies te zetten vooral bij mijn slapen. Daar is het het meeste zichtbaar.

Man zei 'misschien moet je gewoon helemaal niks doen en het laten gebeuren'. Ook een optie. Maar geen idee of ik mooi grijs word.

Ben benieuwd hoe de dames hier die grijs zijn dat hebben aangepakt. Ben je gaan verven? En hoe dan? Heb je het laten gebeuren? En hoe beviel/bevalt dat?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Team verven hier. Ik ben er iig halverwege de 40 nog niet aan toe om er als een oud wijf uit te zien.
Maar er was vorig jaar meen ik een topic dat hier precies over ging, iemand die het bewust grijs liet worden en hoe ze dat had gedaan. Weet de titel niet meer maar misschien kun je het terugvinden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben gaan verven, maar ik was nog geen 20. Inmiddels ben ik 31 en kan ik echt niet zonder te verven. Ik heb donker haar en al dat grijs is me een doorn in het oog.
Ik verf het zelf, iets donkerder dan m'n eigen haarkleur.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk verven. Grijs maakt zo oud.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook team verven. Je ziet er gewoon jonger uit als je je haar verft. Ik ken ook mensen die het niet doen en die worden veel ouder geschat.
Alle reacties Link kopieren
Team grijze haren hier, ook midden 40. Haar is bruin met grijze haren en wit bij de slapen. Ik zie er niet uit als een oud wijf.
Ik zou het ook verven. Maar ik zou het niet te blond doen. Donker blond of licht bruin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook mensen die half grijs zijn en die afgewezen zijn bij een sollicitatie gesprek omdat ze er niet verzorgd uit zien. Mensen oordelen gauw wanneer je grijs bent.
Ik ben ook blond, en vroeger met een mengeling van tinten.
Tegenwoordig is het wat meer egaal, met wat grijs. Ik laat daarom al een tijdje 2 of 3 keer per jaar highlights zetten. Zo krijg ik de verschillende tinten terug en valt het grijze minder op.
Zoiets wat jij overweegt dus.

Niks doen maakt het een saaie peper en zout kleur. Ik denk dat grijs pas mooi wordt als je vrijwel helemaal grijs bent.
Alle reacties Link kopieren
Blond maakt altijd jonger. Grijs en donker altijd ouder. Zelf ben ik 30 en heb ik dezelfde donkerblonde saaie klaar. Als ik het blondeer zie ik er veel frisser en jonger uit. Het is wat je zelf wil uitstralen: jeugdigheid of senioriteit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind grijs heel mooi en geverfd vaak nep en niet goed passen.
Maar doe lekker waar jij je zelf goed bij voelt.
Je wordt er geen dag jonger of ouder door.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
01-03-2021 16:09
Team verven hier. Ik ben er iig halverwege de 40 nog niet aan toe om er als een oud wijf uit te zien.
Maar er was vorig jaar meen ik een topic dat hier precies over ging, iemand die het bewust grijs liet worden en hoe ze dat had gedaan. Weet de titel niet meer maar misschien kun je het terugvinden.
Da's dit topic. mode-beauty/grijs-haar-uit-laten-groeie ... ges/457381

Ik ben team verven maar werd halverwege de 20 al grijs. Maar bezint eer ge begint.... Ik moet nu echt om de 4/5 weken mijn uitgroei bijwerken en moet na 2 weken al aan de slag met uitgroeispray.
In jouw geval zou ik het trouwens niet in één kleur laten verven, dat gaat er onnatuurlijk uitzien aangezien je nu ook niet één haarkleur hebt.
Plus dat uitgroei veel sneller zichtbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
01-03-2021 16:13
Blond maakt altijd jonger. Grijs en donker altijd ouder. Zelf ben ik 30 en heb ik dezelfde donkerblonde saaie klaar. Als ik het blondeer zie ik er veel frisser en jonger uit. Het is wat je zelf wil uitstralen: jeugdigheid of senioriteit.
Da's écht onzin. Ik ben donker (verf) maar dat hoeft echt niet ouder te maken. Soms maakt donker inderdaad hard (en dus oud) maar dat heeft met zoveel factoren te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook begin 20 toen ik grijs werd, dus ik verf
Blond, met een rossige ondertoon, al jaaaaaren (na mijn experimenteerjaren waarop het alle kleuren geweest is)
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
01-03-2021 16:17
Da's écht onzin. Ik ben donker (verf) maar dat hoeft echt niet ouder te maken. Soms maakt donker inderdaad hard (en dus oud) maar dat heeft met zoveel factoren te maken.
je hebt van die "thuiskapperskleuren", een soort hard-bruin, of just te hard rood (f paarsig), net niet natuurlijk dat maakt inderdaad oud
Maar verder is goed gekleurd haar vaak vooral erg mooi
Alle reacties Link kopieren
Ik ben veel te jong om grijs te zijn (35) maar ik weiger mee te doen aan het anti- schoonheidsideaal dat grijs zijn niet mag. Of hoe zeg je dat?

Bovendien vind ik geverfd vaak erg nep.
Misschien zwicht ik op een dag, maar ik vind het heel vervelend dat je tegenwoordig niet grijs ‘mag’ zijn. De kapper zegt steevast tegen me: zou je niet gaan verven?
Team grijze duif. Het maakt me niet oud en heb er geen omkijken naar.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
01-03-2021 16:09
Team verven hier. Ik ben er iig halverwege de 40 nog niet aan toe om er als een oud wijf uit te zien.
Hier ook zo.

En ik weet dat er dames zijn met prachtig grijs haar maar onder de 50 vind ik dat nog echt te jong.
Ik kwam vorig jaar eens iemand tegen die het dus ook niet meer verfde en ik schrok ervan hoe oud ze er ineens uitzag.
Team grijs! Maar ik ben enorm lui en heb geen zin om regelmatig bij de kapper te zitten.

Mensen zien overigens niet dat ik grijs ben. Maar ik ben heel licht blond met hier en daar witte grijze haren. Alleen in bepaald licht zie je duidelijk dat het grijs is Ipv blond.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
01-03-2021 16:15
In jouw geval zou ik het trouwens niet in één kleur laten verven, dat gaat er onnatuurlijk uitzien aangezien je nu ook niet één haarkleur hebt.
Plus dat uitgroei veel sneller zichtbaar is.
Nee dat is ook zeker niet mijn plan hoor. Maar ik zit wel een beetje met hoe dan verven? Op blond folies na vraag ik me af of ik veel opties heb? En met blond folies haal ik niet al het grijs eruit lijkt me.

Overigens vind ik dus mijn huidige kleur helemaal niet saai zoals iemand hierboven zei. Vroeger was ik een stuk blonder doordat ik 2-3 keer per jaar een halve of een hele blond folie liet zetten. Maar dat blondere was wel een stuk minder natuurlijk dan wat ik nu heb.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten. Ik word de laatste 10 jaar steeds iets grijzer, maar ik ben niet super grijs. En het stoort mij niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin, die vroeger prachtig rood haar had, ze was zo mooi!
en nu is het grijs (meer grauw) en dat is zo jammer, Maar ze ziet het zelf niet. Ze ziet zelf nog steeds haar rode haar
Denk echt, dat als zij haar "eigen" kleur terug zou verven, ze tien jaar jonger zou lijken, minstens!
Lijkt me nog luxe, om blond te zijn en dan een beetje grijs te worden.

Ik heb donkerbruin haar met een hoop witte ertussen... Ik pluk ze er nog uit maar ik ga binnenkort voor een eerste verfbeurt. Bij de kapper.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-03-2021 16:19
je hebt van die "thuiskapperskleuren", een soort hard-bruin, of just te hard rood (f paarsig), net niet natuurlijk dat maakt inderdaad oud
Maar verder is goed gekleurd haar vaak vooral erg mooi
Ja precies... Ik laat het inderdaad door de kapper doen. Dan komen er ook meer schakeringen in dan bij zo'n drogisterijpakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven