Scheiden.

02-03-2021 15:29 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels bijna 30 jaar samen met mijn man waarvan 28 jaar getrouwd. Ik heb inmiddels een sessie hypnotherapie erop zitten om zaken uit het verleden een plekje te geven waarvan mijn man een groot gedeelte debet aan is. Nu is het zo dat we helemaal geen slechte relatie hebben, dacht ik. We hebben samen 3 geweldige kinderen, hij draagt me op handen en we hebben een heerlijk huis. Maar na deze hypnosessie ben ik mezelf serieus aan het afvragen of onze relatie wel zo goed is. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik zonder hem verder wil terwijl ik aan de andere kant veel van hem hou en hem nog heel aantrekkelijk vind. Het lijkt wel of er na die sessie iets in me aangewakkerd is ofzo. Het klinkt een beetje vaag maar ik probeer zaken op een rijtje te zetten wat hier mee aan moet. :-|
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen snelle beslissingen nemen als ik jou was. Zeker niet als je zelf zaken op dit moment aan het her-ijken en verwerken bent.

Het is lastig of het ging om dingen als niet voor jou opkomen, niet aan jouw kant staan, waarvan je ook de tijdsgeest, leeftijd en levensfase mee moet wegen tot hij die actief dingen heeft gedaan die je bewust hebben geschaad fysiek of mentaal.

Als hij je op handen draagt, hoe kan de relatie dan zo rot zijn?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Is het verstandig om na 1 sessie grote beslissingen te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Nu even niks besluiten. Je zit er middenin.
Hypnotherapie alsook EMDR kunnen erg heftig zijn. Zeker op het moment dat je er mee bezig bent. Bij mij was het iig even goed een zooitje in mijn kop.
Ik zou het nemen van zon belangrijke beslissing echt even uitstellen tot je in rustiger vaarwater terecht komt...

Sterkte...
Alle reacties Link kopieren
Was je jong toen je samen kwam met je man? Is het niet meer iets dat je denkt dat je wat gemist hebt? Of dat je denkt "hoe zou mijn leven eruit gezien hebben wanneer ik toen een andere beslissing had genomen?

Realiseer je ook dat wat je beslissing ook beslist, jij jezelf ook meeneemt. Je gaat vaak tegen dezelfde dingen aanlopen. Zeker wanneer je relatie niet echt slecht is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Maakt die sessie hypnotherapie deel uit van een reeks, danwel van een andere therapie?

Na één sessie van om het even wat voor soort therapie ligt er vaak héél veel overhoop. Dat heeft tijd nodig om uit te kristalliseren en het stof moet weer zakken. Sommige dingen vallen je nu misschien pas op en lijken daardoor héél groot, maar zijn dat misschien niet.

Ik probeer niet te zeggen dat de dingen die jou nu opgevallen zijn niet belangrijk zijn. Maar wel dat er waarschijnlijk wat meer tijd (en therapie) overheen moet gaan om ze in het juiste perspectief te gaan zien. Doe nu in ieder geval niets overhaast maar neem je tijd. Na 3 decennia kunnen een paar maanden om je te bezinnen er ook nog wel bij, toch? ;-)
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
En eerst praten met je partner, waarom is dat niet je eerste gevoel?
Alle reacties Link kopieren
Ging in hypnotherapie vanwege huwelijksproblemen of iets anders?

Ik bedoel dit niet lullig maar het is nog een ouderwetse therapie, niet meer van deze tijd, meer iets van 2 eeuwen terug. Inmiddels hebben we betere therapieën.

Ik zou ook geen snelle besluiten maken en het even laten bezinken. Overweeg ook relatietherapie of een gesprek met je huisarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo apart dat er met die therapieën zo achterom wordt gekeken. Kijk eens vooruit!

Ala je dingen anders wilt, zal je het samen aan moeten pakken. Is scheiden een garantie op een gelukkiger leven dan samen blijven met iemand waarmee je lief en leer hebt gedeeld en die je op handen draagt.

En als je graag achterom wil kijken, wat is jouw aandeel geweest?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
02-03-2021 15:31
Ik zou geen snelle beslissingen nemen als ik jou was. Zeker niet als je zelf zaken op dit moment aan het her-ijken en verwerken bent.

Het is lastig of het ging om dingen als niet voor jou opkomen, niet aan jouw kant staan, waarvan je ook de tijdsgeest, leeftijd en levensfase mee moet wegen tot hij die actief dingen heeft gedaan die je bewust hebben geschaad fysiek of mentaal.

Als hij je op handen draagt, hoe kan de relatie dan zo rot zijn?
Mijn man heeft mij in het begin van onze relatie mishandeld. Zowel geestelijk als fysiek. Hij heeft me b.v. een keer in bijzijn van de kinderen mij met een vuistslag in mijn gezicht tegen de grond geslagen. Ik kon fysiek totaal niet tegen ‘m op. En zo zijn er meer incidenten geweest. Hij noemde me altijd dik (ik woog toen 52 kilo) waardoor ik dankzij hem daarna altijd met mijn gewicht bezig ben geweest.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Ik zou echt geen overhaaste beslissingen nemen. En praat met je man. Waarom komt dat niet in je op, idd?
MissMarple schreef:
02-03-2021 15:55
Mijn man heeft mij in het begin van onze relatie mishandeld. Zowel geestelijk als fysiek. Hij heeft me b.v. een keer in bijzijn van de kinderen mij met een vuistslag in mijn gezicht tegen de grond geslagen. Ik kon fysiek totaal niet tegen ‘m op. En zo zijn er meer incidenten geweest. Hij noemde me altijd dik (ik woog toen 52 kilo) waardoor ik dankzij hem daarna altijd met mijn gewicht bezig ben geweest.
En in welk opzicht draagt hij je op handen?
Alle reacties Link kopieren
Dan had je 30 jaar geleden al weg moeten gaan. Waarom heb je dat gepikt?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet dankzij hem, omdat jezelf hebt gekozen om te vergeven en 30 jaar te blijven. Blijkbaar vond je de thuissituatie voor jou en je kinderen veilig en fijn genoeg om er nog tientallen jaren aan vast te plakken.

Wil je echt uit deze relatie, omdat de kinderen nu groot zijn en je eindelijk aan jezelf wil toekomen? Of is de relatie nu goed, maar zit deze oude koe je dwars?

Ik zou wel zorgen dat je het probleem voor jezelf helder hebt en ook wat je ermee wil. Wat de afgelopen 25-30 jaar was dit geen probleem waardoor je gillend je huwelijk bent uitgerend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
MissMarple schreef:
02-03-2021 15:55
Mijn man heeft mij in het begin van onze relatie mishandeld. Zowel geestelijk als fysiek. Hij heeft me b.v. een keer in bijzijn van de kinderen mij met een vuistslag in mijn gezicht tegen de grond geslagen. Ik kon fysiek totaal niet tegen ‘m op. En zo zijn er meer incidenten geweest. Hij noemde me altijd dik (ik woog toen 52 kilo) waardoor ik dankzij hem daarna altijd met mijn gewicht bezig ben geweest.
Wat??? Een vuistslag? Waar de kinderen bij waren??
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
02-03-2021 15:55
Ik vind het altijd zo apart dat er met die therapieën zo achterom wordt gekeken. Kijk eens vooruit!

Ala je dingen anders wilt, zal je het samen aan moeten pakken. Is scheiden een garantie op een gelukkiger leven dan samen blijven met iemand waarmee je lief en leer hebt gedeeld en die je op handen draagt.

En als je graag achterom wil kijken, wat is jouw aandeel geweest?
[/
Doelstelling is dat ik met een schone lei beginnen en nare ervaringen achter me kan laten. Daarvoor is onder hypnose mijn onderbewustzijn aangesproken en toen kwamen allerlei nare ervaringen naar boven waarvan ik dacht/gehoopt verwerkt te hebben.

En wat was mijn aandeel. Tja, ik was 22 toen ik in verwachting raakte. Ik kwam uit een liefdevol gezin en had fijne familie en vrienden. Mijn man kwam uit een gewelddadige relatie met iemand die wel weerbaar was. Ik heb tot die tijd nooit te maken gehad met fysiek en geestelijk geweld dus ik was een makkelijk slachtoffer.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
02-03-2021 16:00
Wat??? Een vuistslag? Waar de kinderen bij waren??
Ja.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
En dan kom je er 30 jaar later achter dat je hierom wilt scheiden?

Hoe is hij nu dan exact? Draagt hij je echt op handen? Zo ja, dan heeft hij ook ingezien dat wat hij deed, echt niet kon
Je kan hooguit aangeven dat je last hebt van dit oude zeer en dan kunnen jullie het een plek geven.

And move on.
Alle reacties Link kopieren
MissMarple schreef:
02-03-2021 16:01
Ja.
Waarom heb je dit gepikt? Wat erg voor je
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-03-2021 15:59
Dan had je 30 jaar geleden al weg moeten gaan. Waarom heb je dat gepikt?
En dat is waar ik nu probeer achter te komen. Waarom heb ik dit altijd gepikt? Daar heb ik geen antwoord op. Buiten het feit dat ik uit een fijn gezin kom ben ik op school en bepaalde banen heel erg gepest. Toen ik deze relatie instapte was daardoor mijn zelfvertrouwen al nihil. Ik dacht eigenlijk altijd dat ik het een soort van verdiende ofzo, ik was niet anders gewend. Op school ben ik ook een paar keer in elkaar geslagen. :|
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Had je de mishandeling verdrongen en is het door de hypnotherapie weer bovengekomen? Lijkt me moeilijk dit. Misschien in therapie samen met je man om dit uit te zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
02-03-2021 16:03
En dan kom je er 30 jaar later achter dat je hierom wilt scheiden?

Hoe is hij nu dan exact? Draagt hij je echt op handen? Zo ja, dan heeft hij ook ingezien dat wat hij deed, echt niet kon
Je kan hooguit aangeven dat je last hebt van dit oude zeer en dan kunnen jullie het een plek geven.

And move on.
Ik kan er niet meer van maken. Na deze sessie lijkt het gewoon of er iets aangewakkerd is. En ik ben zelf in al die jaren een stuk weerbaarder geworden. Ik heb altijd gedacht dat ik de zwakkere was maar nu realiseer ik me dat hij juist de zwakkere was. En sinds ik in de overgang zit komt het opeens dubbel zo hard weer terug. @(
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Alle reacties Link kopieren
Tjee, wat een verhaal. Trouwens ook al ben je alsnog 30 jaar samen geweest, dan nog is het een legitieme reden om te willen scheiden. Feitelijk is de reden, ik wil niet meer getrouwd zijn, ook al een prima reden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
02-03-2021 16:03
Waarom heb je dit gepikt? Wat erg voor je
Ja. Bizar. Achteraf begrijp ik ook niet dat niemand mij geholpen heeft. Ik ben toen gewoon naar mijn werk gegaan.
"The secret of getting ahead is getting started."
- Agatha Christie
Wat erg voor je.. Wanneer is het gestopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven