Lijf & Lijn alle pijlers

Wat kost jouw tattoo en tattoo indicaties

02-03-2021 17:23 29 berichten
Ik heb komende zaterdag een afspraak bij mijn tattoo shop om een tattoo te coveren, ik heb ooit (heel dom) in een dronken bui mij laten tatoeëren aan de keuken tafel door een vriend (hij is geen professionele artiest). Ik heb alleen echt geen idee welke prijzen er gerekend worden en wilde een beetje rond kijken hoe de tattoos van anderen zijn en welke prijs daarvoor werd geteld. Ik weet alleen dat deze artiest met een vaste prijs werkt en niet per uur. Mijn tattoo word een mandala op boven mijn elleboog. Welke tattoo hebben jullie en hoeveel moesten jullie ervoor betalen (als ik vragen mag)? En hebben jullie nog tips voor mijn tijdens de afspraak?
Bel de shop even en vraag het hen, daar heb je meer aan dan wat mensen hier gaan roepen.
Ik zou het navragen bij de tattooshop. Je kan er namelijk bijna nooit pinnen dus contant geld meenemen is dan wel nodig.
Marée schreef:
02-03-2021 17:30
Bel de shop even en vraag het hen, daar heb je meer aan dan wat mensen hier gaan roepen.
Ja heb je misschien wel gelijk in! hoor het zaterdag ook voordat het zetten gepland word maar vroeg me gewoon af wat zoiets eigenlijk kost heb echt geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo niet te zeggen.
Toen mijn dochter vorig jaar haar tatoeage kreeg had ze twee afspraken.
1 voor het ontwerp en het bepalen van de prijs en 1 om hem te zetten.
Ze was voor een vrij simpele dunne lijntjes tatoeage 80 euro kwijt
Alle reacties Link kopieren
Huh?
Maar je hebt dus al een afspraak en nog geen idee wat het gaat kosten?
Beetje rare gang van zaken.. of begrijp ik het verkeerd?
Ik zelf heb een vaste tattoo artiest en die rekent ook vaste prijzen.
Zelf vind ik dit wel zo eerlijk aangezien het ook wel eens voorkomt dat je als klant zelf het minder goed vol houd en daardoor bijv vaker een pauze nodig hebt.
Ook is het zo dat de ene artiest in een halve dag een halve sleeve kan zetten en een ander hier misschien wel een hele dag voor nodig heeft.
Kortom ik zou altijd kiezen voor iemand die vaste prijzen hanteert.
Bij een goede artiest rekenen ze zo 100 tot 125 per uur. Dus je kan ook vragen hoe lang de artiest nodig denkt te hebben en dan zelf uitrekenen of de prijs “eerlijk” is.
Aan de andere kant liever meer betalen voor een goede tattoo dan te weinig voor een slechte;)
Succes 🤞
Alle reacties Link kopieren
Het hangt echt af van de grootte en/of hoe lang ze ermee bezig zijn, kleur of geen kleur... 100-150 euro per uur is inderdaad gangbaar, en dat is dus ook het minimum. Bel gewoon even om te vragen om een indicatie, dan weet je ook hoeveel geld je mee moet nemen (veel tattooshops accepteren alleen cash).
Ik zou toch vooraf even bellen om de prijs alvast te horen.
Hitman47 schreef:
02-03-2021 17:38
Huh?
Maar je hebt dus al een afspraak en nog geen idee wat het gaat kosten?
Beetje rare gang van zaken.. of begrijp ik het verkeerd?
Ik zelf heb een vaste tattoo artiest en die rekent ook vaste prijzen.
Zelf vind ik dit wel zo eerlijk aangezien het ook wel eens voorkomt dat je als klant zelf het minder goed vol houd en daardoor bijv vaker een pauze nodig hebt.
Ook is het zo dat de ene artiest in een halve dag een halve sleeve kan zetten en een ander hier misschien wel een hele dag voor nodig heeft.
Kortom ik zou altijd kiezen voor iemand die vaste prijzen hanteert.
Bij een goede artiest rekenen ze zo 100 tot 125 per uur. Dus je kan ook vragen hoe lang de artiest nodig denkt te hebben en dan zelf uitrekenen of de prijs “eerlijk” is.
Aan de andere kant liever meer betalen voor een goede tattoo dan te weinig voor een slechte;)
Succes 🤞
Ik heb zaterdag een afspraak om te kijken hoe mijn huidige tattoo gecoverd moet worden er word nog niks gezet. zijn covers duurder??
Dan is je OP niet helemaal duidelijk.

Het coveren van een tattoo is niet duurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 redelijk grote tattoo’s 1 op bovenbeen ander op het onderbeen. Beide duurde het zetten ongeveer 4 uur. De een koste 500,- en de ander 900,-. Het kan heel erg per artiest schelen. Ik vond die dure van mij erg mooie tattoo’s maken in een mooie stijl en had het geld daarvoor over.
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
02-03-2021 18:01
Ik heb zaterdag een afspraak om te kijken hoe mijn huidige tattoo gecoverd moet worden er word nog niks gezet. zijn covers duurder??
Dit ligt echt aan de grote en zoals iemand anders al zei, kleur geen kleur.. houd er wel rekening mee dat een cover vaak wat pijnlijker kan zijn. Aangezien ze over oud littekenweefsel gaan.
Ik neem aan als jij je afspraak hebt er dan ook word besproken hoeveel het gaat kosten.
Wij kunnen moeilijk een indicatie geven heb namelijk ook geen idee het scheelt nogal of er een lettertje gecoverd moet worden of een hele afbeelding.
Sowieso is een Mandela goed voor een cover als je hem in laat kleuren.
Alleen lijnwerk en wat schaduw lijkt mij niet geschikt als cover.
Hoe groot word het ongeveer?
Mijn tattooerster heeft een uurtarief van €150. Ik heb meerdere grote tattoos oa een volledige sleeve.

Gelukkig werkt ze heel snel :-D

Tips voor tijdens t zetten, ik heb altijd eten/drinken bij me met veel suikers. Dus cola, chocolade, snoepjes.
Hitman47 schreef:
02-03-2021 18:10
Dit ligt echt aan de grote en zoals iemand anders al zei, kleur geen kleur.. houd er wel rekening mee dat een cover vaak wat pijnlijker kan zijn. Aangezien ze over oud littekenweefsel gaan.
Ik neem aan als jij je afspraak hebt er dan ook word besproken hoeveel het gaat kosten.
Wij kunnen moeilijk een indicatie geven heb namelijk ook geen idee het scheelt nogal of er een lettertje gecoverd moet worden of een hele afbeelding.
Sowieso is een Mandela goed voor een cover als je hem in laat kleuren.
Alleen lijnwerk en wat schaduw lijkt mij niet geschikt als cover.
Hoe groot word het ongeveer?
anoniem_640a04da8e6de wijzigde dit bericht op 03-03-2021 17:38
2.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
02-03-2021 18:01
Ik heb zaterdag een afspraak om te kijken hoe mijn huidige tattoo gecoverd moet worden er word nog niks gezet. zijn covers duurder??
oooh joh, dan hoor je het zaterdag wel. Komt goed! Waar ga je?
MYlifexoxo schreef:
02-03-2021 18:01
Ik heb zaterdag een afspraak om te kijken hoe mijn huidige tattoo gecoverd moet worden er word nog niks gezet. zijn covers duurder??

Ik kon pas coveren na 8 x laseren.
Dus was zo een jaar later.

Het laseren was een stuk duurder dan de tattoo (€300 oid) die er uiteindelijk overheen ging
MYlifexoxo schreef:
02-03-2021 18:21

Je mag nog geen plaatjes plakken.
En je linkje doet het niet als ik het probeer

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2021 18:07
Reden: linkje verwijderd
62.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel lastig te zeggen hoor! Ik heb meerdere grote tatoeages, ik ga altijd naar dezelfde artiest omdat we een hele fijne klik hebben met elkaar. Hij daardoor snel begrijpt wat ik wil, in welke stijl en hij daar ook heel erg goed in is. Niet goedkoop maar het zit voor eeuwig op mijn lichaam dus ik wil mooi werk!

Wij spreken van tevoren ook nooit een prijs af, ik weet dat hij mij niet zal bedonderen en ik wil niet dat hij zich gejaagd gaat voelen omdat we een bepaald bedrag afgesproken hebben. Ik zorg altijd voor een dikke portemonnee als ik ga 😆
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
02-03-2021 18:21
Je moet de foto uploaden. Je plaatst nu een link van je lokale schijf. Wij kunnen niet in je lokale schijf..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-03-2021 18:07
Reden: quote verwijderd
30.21% gewijzigd
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
PoezzinBoots schreef:
02-03-2021 18:27
Je mag nog geen plaatjes plakken.
En je linkje doet het niet als ik het probeer


Apollos_Belt schreef:
02-03-2021 18:53
Je moet de foto uploaden. Je plaatst nu een link van je lokale schijf. Wij kunnen niet in je lokale schijf..
Mijn huidige tattoo is 1998 enkele lijnen en niet diep gezet dus zijn nogal vaag en gok zon 4 tot 5 cm lang.

en de cover wilde ik graag zoiets ongeveer: https://nl.pinterest.com/pin/388928117820739773/
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo schreef:
02-03-2021 21:10
Mijn huidige tattoo is 1998 enkele lijnen en niet diep gezet dus zijn nogal vaag en gok zon 4 tot 5 cm lang.

en de cover wilde ik graag zoiets ongeveer: https://nl.pinterest.com/pin/388928117820739773/
Als je tattoo echt heel heel licht en vervaagd is zou dit denk kunnen. Maar dit lijkt mij niet een ideale tatoeage voor een cover up het zijn bijna alleen maar lijnen en dekt dan natuurlijk niks.
Aangezien dit natuurlijk ook allemaal hele strakke enkele lijnen zijn valt het meteen op als daar onder 1998 staat.
Maar goed de tattoo artiest weet dit het beste natuurlijk dus wacht dat gewoon even af.
Uit ervaring weet ik dat er vaak toch echt wel kleur nodig is voor een goede cover up.
Maar jullie zullen vast tot een mooi ontwerp komen.
Alle reacties Link kopieren
https://pin.it/7zSfe3t
Weet niet of dit linkje het doet maar denk dat zoiets beter is omdat dit veel meer dekt dan jouw voorbeeld.
(Dan wel kleiner natuurlijk deze is nogal groot) ;)
Alle reacties Link kopieren
MYlifexoxo, ik heb je een PB gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Wat tats prijzen aangaat er is een groot verschil,zo liet ik ooit een foto op de telefoon zien aan n tatoeëerder,hij zei 550 euro,later dezelfde foto aan n ander en die zei 275.
De 1e werkten met z,n 2en,de 2e alleen.
Een mooie zaak of thuis in de verbouwde "garage" is ook n verschil.
Vaak hebben de mensen in de "garage"
jaren in een grote zaak gewerkt en zijn heel goed in hun werk.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven