Basketbal ring aan lantaarnpaal

03-03-2021 21:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het lijkt mij leuk om een basketbalring aan de lantaarn voor ons huis te hangen voor onze zoon
Nu ben ik aan zoeken op internet maar kan het niet vinden
Weet iemand of dit bestaat🙄
Je bedoelt de lantaarnpaal van de gemeente? Mag dat?
Van wie is die lantaarnpaal?
Alle reacties Link kopieren
Voor je huis op eigen terrein of aan een lantaarnpaal op de stoep?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat dat niet mag. Het is niet jouw paal. En ik kan me voorstellen dat hij misschien ook eerder stuk gaat daardoor (ballen ertegenaan, of trillingen van de bal steeds tegen de paal). Ik vind het wel een heel leuk idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een basketbalring op een standaard kopen en die in je eigen tuin zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze ooit bij Decathlon gekocht voor aan een paal in de tuin en hij bevalt heel goed:
https://www.decathlon.be/nl/p/basketbal ... R-p-117707

Ik zie hem alleen nu niet in de Nederlandse webshop, wel in de Belgische. Misschien woon je in de buurt van België of kun je hem tweedehands via Marktplaats ofzo vinden of kun je informeren bij de Nederlandse Decathlon of hij ooit nog terugkomt?
Alle reacties Link kopieren
Oh, verschrikkelijk. Buurkinderen en paar huizen verderop kregen twee jaar gekregen om zijn ding en maken het ook vast aan een lantaarnpaal op de stoep (van de gemeente dus). Horendol werd ik van het geluid. En heel doordringende rammel, urenlang, enkele avonden per week. De ring is inmiddels weer verwijderd, dus ik denk zomaar dat er meer mensen last van hebben gehad.

Antwoord op je vraag : ja, blijkbaar dus te koop. Decathlon zou goed kunnen, we zien hier niet bijster ver van een grote Belgische vestiging inderdaad.
Mijn advies: alleen op eigen terrein en als je tuin groot genoeg is, zodat het geen overlast veroorzaakt...
mouzepoes wijzigde dit bericht op 03-03-2021 21:55
17.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een lantaarnpaal aan de stoep.
Heb het ooit ergens gezien.
Waarschijnlijk mag het wel niet maar dacht het zal wel niet zo’n vaart lopen met de gemeente.
Dan ga ik op zoek naar 1 aan een paal.

Dank jullie wel!
Wij hebben er ook 1 van Decathlon aan een lantaarnpaal. Overigens wel een iets andere dan degene die hiervoor werd gepost
Alle reacties Link kopieren
Kennis van mij heeft er een die op een soort grote parasolvoet staat. Er zitten ook wieltjes onder aan een kant zodat je verrijdbaar is. In de voet doe je dan zand of water.

Zoiets:

Bekijk Mobiele basketbalring met verstelbare mand op: https://www.bol.com/nl/p/mobiele-basket ... _iphoneapp

Je hebt zo ook bij Decathlon in verschillende prijsklassen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Penelope_ schreef:
03-03-2021 22:11
Wij hebben er ook 1 van Decathlon aan een lantaarnpaal. Overigens wel een iets andere dan degene die hiervoor werd gepost
Maar als de bal dan niet door de ring gaat maar er voorbij schiet, dan komt de bal toch op straat terecht? Stel je voor dat zo’n bal ineens bij een automobilist voor de auto komt, kan mij maar zo voorstellen dat dat nog nare situaties op kan gaan leveren... waarom geen basketbal ring aan de gevel van je huis of aan een paal in je tuin? Dan ben jijzelf de enige die er overlast van zou kunnen hebben.

Edit: overheen gelezen dat je voor 1 aan een normale paal gaat. Betere keuze inderdaad!
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 03-03-2021 22:31
6.97% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Rosy01 schreef:
03-03-2021 21:55
Het gaat om een lantaarnpaal aan de stoep.
Heb het ooit ergens gezien.
Waarschijnlijk mag het wel niet maar dacht het zal wel niet zo’n vaart lopen met de gemeente.
Dan ga ik op zoek naar 1 aan een paal.

Dank jullie wel!
Het mag idd niet maar sterker nog: als die lantaarnpaal stuk gaat door toedoen van dat basketballen dan ben je ook nog verantwoordelijk voor de schade. Zo’n lantaarnpaal lijkt me niet goedkoop.

Verstandig dat je voor iets anders gaat dus.
Alle reacties Link kopieren
Echt, hoe verzin je het :facepalm:

Leuk voor de buurt ook, die klere herrie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hendrikje106 schreef:
03-03-2021 22:17
Maar als de bal dan niet door de ring gaat maar er voorbij schiet, dan komt de bal toch op straat terecht? Stel je voor dat zo’n bal ineens bij een automobilist voor de auto komt, kan mij maar zo voorstellen dat dat nog nare situaties op kan gaan leveren... waarom geen basketbal ring aan de gevel van je huis of aan een paal in je tuin? Dan ben jijzelf de enige die er overlast van zou kunnen hebben.

Edit: overheen gelezen dat je voor 1 aan een normale paal gaat. Betere keuze inderdaad!
Deze lantaarnpaal staat niet aan de straat maar op een plein, tegen een muur aan. Als je mist stuit de bal dus tegen de muur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven