Gezondheid alle pijlers

Moet ik of mag ik 🙈

04-03-2021 20:35 39 berichten
Helaas pindakaas mijn kies is afgebroken en alleen de vulling is overeind blijven staan. 2 Weken geleden was ik nog bij de tandarts en aangezien ik een enorme schijtlijster ben vind ik dat wel weer genoeg geweest voor 2021.
Is het onverstandig om niet te gaan of kan het wel?
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt voor het reageren 🌹
Alle reacties Link kopieren
ja onverstandig! Ik denk niet dat je blij bent als je straks met een enorme ontsteking zit, dus gaan.
Hier pas het zelfde probleem (en ook angst voor TA) Bij mij was het een achterste kies en heb hem laten trekken, anders had het een kroon geworden.
Alle reacties Link kopieren
Even op je tanden bijten en gaan. Anders krijg je er later echt spijt van.
Moeten doe je op de wc. Zelf heb ik ook erge angst voor de tandarts gehad en vind het nog steeds niet heel relaxt. Dit gezegd hebbende, kun je maar beter nu gaan terwijl het net gebeurt is, dan afwachten en het erger laten worden. De situatie wordt er niet beter op. De tand zal niet helen, de kans dat de vulling stabiel blijft staan is vast ook niet zo groot, kans op ontstoken tandvlees en wortel is vast ook groter. Kortom, ik zou je adviseren om wel te gaan en het te doorstaan.

Hoe is je tandarts? Een goede tandarts neemt je angst serieus en doet moeite om je op zo prettig mogelijke wijze te behandelen. De ene tandarts is wat dat betreft echt niet te vergelijken met de andere.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Leg de vraag bij de tandarts neer!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk gaan. Als je ontsteking krijgt, moet éérst de ontsteking laten behandelen en dan alsnog iets aan de kies laten doen. Dan zit je er dubbel mee. Uitstel win je dus niets mee.
Morgen meteen bellen, dan heb je dat vast gehad.
Alle reacties Link kopieren
2 keuzes:
1 nu een afspraak maken en gaan voor een relatief korte pijn
2 niet gaan de boel laten ontsteken en dan 2 weken met pijn rondlopen omdat je niet durft en nog extra pijn bij de tandarts

Moeilijke keus?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-03-2021 20:38
Even op je tanden bijten en gaan. Anders krijg je er later echt spijt van.
Vooral dat!
Ik zou bellen voor een afspraak op 02-01-2022
Morgen toch maar bellen dus. Ik heb een schat van een tandarts dus aan hem ligt het niet.
Wat zou hij eigenlijk gaan doen? Is de voorste kies onderin.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ben altijd bang voor financiële pijn bij de tandarts...toch ga ik altijd braaf. Gaan dus!
Hunebed schreef:
04-03-2021 20:50
Ik zou bellen voor een afspraak op 02-01-2022
Gaat de maandag als de kerstvakantie afgelopen is pas open🙊
Tua schreef:
04-03-2021 20:53
Gaat de maandag als de kerstvakantie afgelopen is pas open🙊
Oh, de 3e of de 10e?
Ik heb noodgedwongen 10 weken met een afgebroken kies rond gelopen. Dat was tijdens de eerste lockdown. Ik mocht toen niet langs komen zonder pijnklachten.
Daarna 8 weken redelijk pijnvrij rond kunnen komen. Daarna deed het steeds meer pijn en uiteindelijk kroop ik vooral 's nachts bij de muren op van de pijn. Een zenuw lag bloot en ik heb zoveel moeten huilen van de pijn.
Duurde eventjes voordat ik terecht kon en uiteindelijk hebben ze mijn kies getrokken en was de napijn van het trekken echt 10 keer minder pijnlijk dan wat mijn kies deed.

Echt morgen meteen bellen voordat het pijn begint te doen.
anoniem_64b8ffc69f869 wijzigde dit bericht op 04-03-2021 21:36
0.33% gewijzigd
Als het de voorste kies is dan zit er een gat in het zicht? Ik zou dan helemaal zo snel mogelijk gaan :)
Misschien kan er een kroon op.
Tua schreef:
04-03-2021 20:51
Morgen toch maar bellen dus. Ik heb een schat van een tandarts dus aan hem ligt het niet.
Wat zou hij eigenlijk gaan doen? Is de voorste kies onderin.
Heel goed 👍🏻
Hunebed schreef:
04-03-2021 20:57
Oh, de 3e of de 10e?
Kak😊
lilaviolet schreef:
04-03-2021 20:59
Ik heb noodgedwongen 10 weken met een afgebroken kies rond gelopen. Dat was tijdens de eerste lockdown. Ik mocht toen niet langs komen zonder pijnklachten.
Daarna 8 weken redelijk pijnvrij rond kunnen komen. Daarna deed het steeds meer pijn en uiteindelijk kroop ik vooral 's nachts bij de muren op van de pijn. Een zenuw lag bloot en ik heb zoveel moeten huilen van de pijn.
Duurde eventjes voordat ik terecht kon en uiteindelijk hebben ze mijn kies getrokken en was de napijn van het trekken echt 10 keer meer pijnlijk dan wat mijn kies deed.

Echt morgen meteen bellen voordat het pijn begint te doen.
De napijn van het trekken nog pijnlijker dan voor het trekken? 😖
Alle reacties Link kopieren
Neem desnoods een valiumpje, maar wel gewoon gaan. Niet gaan levert je meer ellende op.

Ik ben zelf ook een enorme piepert als het om de tandarts gaat (lees: panisch). Maar ik ga daarom juist wel braaf als er iets is.

Ik had een geweldig lieve tandarts, dikke paniek toen ze er mee stopte. Gelukkig kwam er een superfijne jonge tandarts voor terug.

Mijn ervaring is dat de jongere generaties tandarts iedere keer leuker en liever omgaan met bange patiënten.
Tua schreef:
04-03-2021 21:13
De napijn van het trekken nog pijnlijker dan voor het trekken? 😖
Nee minder! Veel minder!

Sorry verkeerd geschreven!
Oef gelukkig. Nu de moed verzamelen om morgen te bellen😊
Hunebed schreef:
04-03-2021 20:50
Ik zou bellen voor een afspraak op 02-01-2022
Dan 02-2-2022 een mooie datum zijn om nooit te vergeten ;) :proud:
Alle reacties Link kopieren
Tua schreef:
04-03-2021 21:47
Oef gelukkig. Nu de moed verzamelen om morgen te bellen😊
Goed dat je gaat bellen 👊🏻
Echt doen hoor, als je zenuwontsteking krijgt dan ben je verder van huis, en veel pijn met beetje pech.
Vandaag zelf nog wortelkanaalbehandeling gehad, niet mijn eerste overigens, en die deed nog echt niet enorm pijn nu, maar heb met een vorige ontsteking wel ook tegen de muren opgelopen van de pijn.

Ik ben niet bang voor de tandarts, ik ben vooral bang voor kiespijn dus ik ga zeker 2 keer per jaar op controle en bij klachten bel ik ook vrij direct.

Succes en voor je het weet is het weer geregeld :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je die aap in de titel gekregen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven