Entertainment alle pijlers

De kinderen van Ruinerwold

24-03-2021 22:29 1248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft ook gekeken? Wat verschrikkelijk heftig allemaal. Echt geen woorden voor. Dat het nog erger was dan we al dachten....zo bizar allemaal... Zo zielig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gekeken. Ik dacht eigenlijk dat het maar om één aflevering ging maar nu lees ik net dat er vier afleveringen komen. Gelukkig maar want het heeft voor mij meer vragen dan antwoorden opgeleverd.
Echt verschrikkelijk allemaal. En heel knap dat ze nu hun verhaal doen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel heftig, arme kinderen. Wat werden ze gebrainwashed en wat een complex verhaal.. Je merkt heel duidelijk dat deze 'kinderen' hun gevoelens en emoties altijd hebben moeten wegstoppen. Ze zoeken veel naar woorden. Ongelooflijk wat daar gebeurd is en hoe zij geleefd hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook met open mond gekeken. Dat dit kan, dat dit echt is gebeurd. Bizar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt hoor

Jaren afgezonderd moeten leven van je broertjes/zusjes omdat je een slechte invloed zou hebben.

De angst in de ogen van die kinderen op die thuisfilmpjes :cry:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk! Je ziet ze gewoon worstelen met hun woorden en hoe dingen te duiden. Ik dacht eigenlijk dat er veel goede dingen waren maar nu je het vraagt kan ik er bijna geen herinneren😓
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, die angst ook inderdaad.. Die aanblik ging door merg en been, vreselijk..
Alle reacties Link kopieren Quote
En ze zijn dus wel degelijk misbruikt.

De oudste zoon zou de geest van zijn moeder dragen en werd door pa dus behandeld als zijn vrouw.......
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Pa heeft ergens een paar afslagen gemist, denk ik...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het zó bizar. :(
Het was inderdaad nog erger dan ik dacht.
Echt arme arme kinderen. 😢
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik me afvraag: de oudste drie kinderen zijn al in 2009/2010 gevlucht. Waar zijn zij toen terecht gekomen? En niemand heeft toen dus blijkbaar iets durven vertellen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel indrukwekkend en wat een bijzondere mensen zijn het. Ze zien er zo 'gezond' uit en kunnen het zo goed vertellen.
Maar die jeugdfilmpjes, rillingen. Die arne kinderen, je wil ze gewoon eruithalen.

Het meest bijzondere vind ik dat de jongste kinderen de man nu weer in huis hebben gehaald omdat zij hun oude leven weer terug wilden.
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwiglesias schreef:
24-03-2021 22:37
Wat ik me afvraag: de oudste drie kinderen zijn al in 2009/2010 gevlucht. Waar zijn zij toen terecht gekomen? En niemand heeft toen dus blijkbaar iets durven vertellen.
Dat is ook een van mijn vragen...
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwiglesias schreef:
24-03-2021 22:37
Wat ik me afvraag: de oudste drie kinderen zijn al in 2009/2010 gevlucht. Waar zijn zij toen terecht gekomen? En niemand heeft toen dus blijkbaar iets durven vertellen.
Ik neem aan dat wel wel gaan horen waar ze waren.
Maar als je vader je regelmatig verteld dat hij je had willen vermoorden als je in een andere tijd geboren was ga je niet de andere kinderen in gevaar brengen denk ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar leefden ze van, vraag ik me af
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
24-03-2021 22:41
Heel indrukwekkend en wat een bijzondere mensen zijn het. Ze zien er zo 'gezond' uit en kunnen het zo goed vertellen.
Maar die jeugdfilmpjes, rillingen. Die arne kinderen, je wil ze gewoon eruithalen.

Het meest bijzondere vind ik dat de jongste kinderen de man nu weer in huis hebben gehaald omdat zij hun oude leven weer terug wilden.
Is dat zo? Dat wist ik nog niet. Ik had wel door dat ze achter hem stonden omdat ze niet meewerken aan de documentaire.
Maar ze zijn ook letterlijk gehersenspoeld dus weten misschien niet beter...
Wat goed dat Israël/Jan de moed heeft gehad die nacht om zich te melden...
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
24-03-2021 22:48
Waar leefden ze van, vraag ik me af
Geld uit de (vroegere) eigen zaak van vader? Hij werd ook verdacht van witwassen.

Die "discipel" zal het waarschijnlijk een eer hebben gevonden om zijn leider te mogen verzorgen.

Ze hadden een grote moestuin, zelf groentes kweken en inmaken kan veel geld schelen. Met zoveel kinderen is die tuin niet zoveel werk. Geen fietsen hoeven kopen, geen uitgaven voor school, geen dure kleding. Geen autokosten. Geen verzekeringspremies.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren Quote
Knap dat ze hun verhaal doen.

Wel nog veel vragen. Hoe zijn de oudste kinderen gevlucht? Hoe komt het dat ze geen instanties hebben ingeschakeld toen ze eenmaal weg waren.

De jongste kinderen staan schijnbaar nog steeds achter vader.
Alle reacties Link kopieren Quote
En er was ook nog een klusjesman, waar nu (nog) niks over gezegd werd. Misschien deed hij soms wat boodschappen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gekeken en vond het heel heftig en bizar.. En die spanning in de blik van de kinderen in de oude filmpjes.. :'-(
Alle reacties Link kopieren Quote
mick87 schreef:
24-03-2021 23:06
Knap dat ze hun verhaal doen.

Wel nog veel vragen. Hoe zijn de oudste kinderen gevlucht? Hoe komt het dat ze geen instanties hebben ingeschakeld toen ze eenmaal weg waren.

De jongste kinderen staan schijnbaar nog steeds achter vader.
Volgens mij komt dit volgende week aan bod. Ik dacht dat de oudste zoon aan het eind daar wat over zei.
Heeft er verder niks mee te maken inhoudelijk maar ik vond het wel knappe kinderen om te zien.
Met de rillingen over mijn rug en open mond gekeken en geluisterd. Vreselijk wat ze als kind hebben meegemaakt. En duidelijk nog helemaal niet verwerkt en afgerond. Wat afschuwelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jee... nog erger als ik me kon voorstellen ..hoe is het mogelijk dat niemand van school ooit wat gemerkt heeft, die kinderen moeten al heel jong enorm bang geweest zijn dat ze hun mond konden houden.Bizar dat die zoon afgezonderd werd van zijn broertjes en zusjes, alles is bizar ..moeder die een andere identiteit aan nam of kreeg. Zou ze ook bang geweest zijn dat ze "maar meespeelde?" of was ze gehersenspoeld?Deed ze alsof een geest van haar "lichaam bezit nam of geloofde ze het zelf " en ze alles liet doen met en bij haar kinderen ? En waarom en hoe verliet Jan de boerderij wat was zijn plan ?
En wat wist die klusjesman?
Mijn hart breekt als ik hun hoor vertellen ..die jongen die niet meer binnen mocht ..


Mochten de kinderen dit ooit lezen : wat moedig dat dit verteld wordt en dat dit herkenbaar in beeld te zien is.Wat triest ook allemaal, hopelijk kunnen ze samen wat moois maken nog van hun leven.
byrma wijzigde dit bericht op 24-03-2021 23:30
Reden: anders verwoord
4.74% gewijzigd
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
24-03-2021 23:21
Heeft er verder niks mee te maken inhoudelijk maar ik vond het wel knappe kinderen om te zien.
Ja mooie ogen vooral, viel me ook op.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven